Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:28

Samantha_ schreef:
dat is dan 1 grote bak? is dat niet een gezoek, of heb je daar weer losse bakken in?

Ik heb 2 grote bakken. In 1 bak heb ik de voorraad van de grondstoffen en wat bakvormen die niet meer in mijn ovenla passen. In de andere bak heb ik al het decoratiemateriaal en de voorgekleurde/rest marsepein. Dat zit allemaal in mandjes verdeeld.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:31

Klinke; jij gaat naar Donderen? Hoe is het daar? Ben er nog niet geweest, maar het is voor mij maar 20 minuten rijden :o

woldhoeveJarig

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:35

Trisca: Ellen is leuk om heen te gaan. Ze is wel duurder dan de webshop met sommige dingen. Maar goed, als je daar komt heb je weer geen verzendkosten.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:38

Lijkt me wel handig die opberg lade Samantha voor de bakspullen :j
Wij hebben er verschillende staan met de knutselspullen van mijn zoontje erin. Ideaal!!!
Misschien dat ik er eentje ga inpikken voor m'n spullen :D

Ik denk ook dat 26 en 24 cm bakvormen te klein zijn op elkaar.
Bij Xenos hadden ze helemaal niets staan :( alle rekken waren leeg.
Misschien kan ik ook de 24 en 20 doen en dan een 12cm van ikea erop. ZOu dat wat zijn voor een stapel? :o
Of ziet dat er niet uit omdat het een bolletje is bovenop twee ronde vormen?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:41

Ben vrijdag jarig, dus kan mensen wel die kant opsturen :D
Wil zelf ook een keer heen, maar zag dat ze beperkt open zijn. Heb helaas nog steeds 2 zieke kids thuis zitten, dus even weg zit er voor mij nu even niet in...

26 en 24 lijkt mij ook een te klein verschil. Ik heb geen ervaring (nog) met stapeltaarten, maar een cm ruimte aan de zijkant := denk niet eens dat het erg mooi is :o

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:43

Ingrid, die speciale kleinere vormen (mocht je dat bedoelen bij uitverkocht bij de Xenos) kan je daar niet kopen, daarvoor moet je echt naar speciaalzaken of de webwinkels.

Ik zou eerder voor 26 en 20 kiezen, dan heb je aan de kanten 3cm over. Een bolletje zou niet mijn keuze zijn, liever een ronde 'gewone' vorm van 15cm

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:57

Een bolletje kan wel, maar ik zou een gewone doen. Bij ah heb ik eens een kleintje gekocht, 10 of 12 cm.

trisca, ik zie nu pas wie je bent, wat leuk dat je er een zoontje bij hebt! (sorry, helemaal off topic)

Ik ben nog steeds thuis, haha, heb mezelf en Jelle klem gedweild, zitten nu op de bank a bugs life te kijken. :D

Mayo, zo heb ik het nu ook ja. 1 bak met alle mixen en parels en kartonnetjes etc.
De andere met matjes, uitstekers etc.
Bakvormen heb ik onder de oven, maar ook een stapel in elkaar naast de 2 bakken staan.
Maar er staat steeds meer naast de bakken, nu ook een emmer fondant, een lege emmer fondant waar alle kleurtjes in zitten, een bakje met alle potjes kleurstof en glitters en lijm etc.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:05

Dat had ik dus ook, dus alles nu gesorteerd in 2 grote bakken met deksel gezet :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:47

Ik heb die trolley voor mijn haakspullen, kan veel in.... al kom ik alweer ruimte tekort :')
Maareh... ben nu met een pig-in-the-mud-pie bezig :))

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:50

Tijd om me ook maar eens te melden in het topic :D

Ik lees al een tijd (stiekem) vol bewondering mee, en bekijk al die mooie taarten.

Zelf ben ik gek op bakken, en heb ik dus vorige week ook mijn 1e taartje gemaakt.
Gevuld met citroen botercreme en bloedsinaasappel bavarois, en daarna de fondant er op gedaan.

Ben nog wel wat inspiratieloos als het gaat om 'versieren', maar goed, voor een 1e keer vond ik de taart super gelukt! En kreeg ook van alle kanten complimenten, ook mijn baas (chef-kok) noemde de taart 'klasse' , dus was erg tevreden.

Ok, eerlijk is eerlijk, heb wel een beetje hulp gehad van mijn moeder, vooral met het snijden van de biscuit en het uitrollen van de fondant.

Ik zelf ben Marjon, 23 jaar, woon in Vlissingen (Zeeland), maar ben ook vaak bij mijn vriend in Raamsdonksveer (Brabant), daar hebben ze ook een betere oven thuis :P
Naast mijn fjordje Ronan fotografeer ik graag, ga vaak naar attractieparken (ja dat is echt een hobby van me), en verder hou ik van koken en bakken.
Ik werk dan ook in de horeca, heb diploma horeca ondernemer, en werk in een Hostellerie (Hotel), met een luxe restaurant, waar ik de bediening doe, maar ook wat incheck doe voor de receptie enz..
Mijn droom is om later een eigen 'theehuisje' te hebben, waar ik mij vooral wil richten op (speciale) koffie/thee, en zoete versnaperingen. Dit staat echter nog wel in de kinderschoenen!
Kom ook uit een 'horeca familie'. Mijn vader is kok, mijn moeder heeft een banket achtergrond (is hier nooit mee door gegaan omdat dat vroeger een taboe was, vrouwen in de bakkerij), en mijn broertje werkt in een brasserie, in de bediening.

Ohja, dit is mijn taartje :D
Ik had witte, blauwe en rose fondant, en heb zelf wat door elkaar gemengd om de kleurverschillen te krijgen.
De vormpjes heb ik met uitstekertjes gedaan.
De vorm lijkt op de foto wat raar, maar deze was echt rond, alleen aan de bovenkant niet helemaal, liep wat schuin af.
Afbeelding

Groetjes Marjon

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:03

Welkom in het taartenbakkerstopic, Marjon !
Wat een leuke eerste taart, ziet er lekker uit !

Ik heb nog wat hulp nodig:
Ik heb een vierkante biscuit gebakken en in drie lagen gesneden (is in totaal +/- 6,5 cm hoog) en is 20 op 20 cm. Daarboven op komt een boltaartje van 12 cm.
Ik ga hem vullen met witte chocomousse (alle 2 de lagen) hoeveel stukjes kan ik dan hier best uit snijden ?

Ik dacht aan 16 stukjes, maar is het dan niet zwaar als 2 lagen chocomousse inzitten ?
De taart is voor op mijn werk, collega's en bewoners met een verstandelijke beperking.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:15

20x20 en een bolletje van 12cm? 16 personen is dan heeeeeeeeel zwaar :+

Een 20x20 haal je 16 tot 20 stukjes uit en uit een 12cm bolletje 4 stukjes ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:15

Tenminste met mijn hoogtes van gemiddeld 9-11cm.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:26

Wat bedoel je met de hoogte van 9-11 cm is dat de hoogte van de vierkante biscuit of het bolletje ?
Ik zag een taartsnijschema op internet en dan halen ze maar 16 stukjes uit zo'n vierkante taart.

De hoogte van de onderste taart zal 6.5 + 2cm vulling, ongeveer 8,5 cm hoog zijn.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:30

Ben stad en land aan het afrijden ( figuurlijk dan :D ) voor een springvorm van 28 cm of eentje van 15 cm en werkelijk nergens te krijgen |o
Heb bij AH gekeken maar dat was echt een ieniemienie van 12cm, dus uiteindelijk maar een ovenschaaltje van 14cm meegenomen (is toch 2 cm extra :D ). Nou maar even kijken of ik daar ook fatsoenlijk een biscuit in kan bakken en anders toch maar gaan bstellen denk ik!
Zo erg hé, dan wil je iets hebben en kun je het gewoon nergens krijgen :( . Zul je zien als straks de taart af is dat ik er tegenaan loop :=

Leuk taartje Marjon en welkom :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:58

Marjon welkom! leuk taartje :)
Zo..taartdinnetje heeft lekker geshopt bij Ellen, hoe verder we naar het noorden reden, hoe zonniger het werd. Na het shoppen hebben we in Roden lekker op een terrasje gezeten, broodje en een ijsje gegeten :)
Trisca, het is heel leuk shoppen bij Ellen, ze heeft het meest uitgebreide taartdecoratie assortiment van Nederland.
Die ladekast van de vorige bladzijde heb ik ook, ik heb er 2, een met brede lades en 1 met smallere, werkt perfect.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:28

Ik heb Samla bakken van de Ikea met een inzetbak erin en een deksel erop natuurlijk. Zijn ook mooi stapelbaar.
Onder de inzetbak ligt de voorraad marsepein/fondant en staan 365+ voorraadbakken. Er passen mooi 4 gewone naast elkaar en dan is er nog ruimte tussenin voor marsepein/fondant. Of ipv 1 gewone kunnen er ook twee platte op elkaar. Ik heb ook nog 1 grote, daar past precies een 5kg zak biscuitmix in en die neemt de plaats in van 2 gewone.
In de inzetbak heb ik een paar bakjes staan met wat kleiner spul, de versierseltjes, uitstekers, etc.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:35

die laatste wil ik ook graag, maar die zijn al een hele tijd niet meer op voorraad. Is ook een ideale bak om koekjes in te bewaren, onderin kun je dan rijst doen zodat de koekjes niet slof worden.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:39

zonnepaardje schreef:
Wat bedoel je met de hoogte van 9-11 cm is dat de hoogte van de vierkante biscuit of het bolletje ?
Ik zag een taartsnijschema op internet en dan halen ze maar 16 stukjes uit zo'n vierkante taart.

De hoogte van de onderste taart zal 6.5 + 2cm vulling, ongeveer 8,5 cm hoog zijn.

Mijn gemiddelde hoogte van een taart uit een normale vorm (geen bolvorm)

Uit eigen ervaring (ik heb de 20x20 vaak geserveerd) kan je er 16 tot 20 stukjes uithalen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:40

IngridB schreef:
Ben stad en land aan het afrijden ( figuurlijk dan :D ) voor een springvorm van 28 cm of eentje van 15 cm en werkelijk nergens te krijgen |o
Heb bij AH gekeken maar dat was echt een ieniemienie van 12cm, dus uiteindelijk maar een ovenschaaltje van 14cm meegenomen (is toch 2 cm extra :D ). Nou maar even kijken of ik daar ook fatsoenlijk een biscuit in kan bakken en anders toch maar gaan bstellen denk ik!
Zo erg hé, dan wil je iets hebben en kun je het gewoon nergens krijgen :( . Zul je zien als straks de taart af is dat ik er tegenaan loop :=

Leuk taartje Marjon en welkom :j

Die moet je dus ook bij een webshop of taartenwinkel kopen ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:41

Mayo schreef:
Ingrid, die speciale kleinere vormen (mocht je dat bedoelen bij uitverkocht bij de Xenos) kan je daar niet kopen, daarvoor moet je echt naar speciaalzaken of de webwinkels.
Ik zou eerder voor 26 en 20 kiezen, dan heb je aan de kanten 3cm over. Een bolletje zou niet mijn keuze zijn, liever een ronde 'gewone' vorm van 15cm

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:15

Mijn pig-mud-pie is gelukt *\o/* straks zal ik foto's maken en laten weten of ie ook lekker was :Y)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:31

IngridB schreef:
Maar ik ging dus voor een bakvorm van 28 cm maar die hadden ze helaas niet. Wel van 30, maar die is te groot (en te duur ook trouwens daar :D ). Bij de marskramer ook niet, dus dan vanmiddag even bij Xenos kijken. Maar nou hoor ik weleens hier dat de bakvormen
van Xenos niet zo super zijn. Iemand ervaring hiermee? Anders koop ik deze daar natuurlijk niet.

Ik heb een vierkante vorm (20x20) van de Xenos en vind hem super bakken!
Ik spray hem in met bakspray van Dr. Oetker en de biscuits komen perfect los en mooi eruit.
Vorm kostte geloof ik iets van 4 euro ofzo.
Kijk, dat vind ik pas lachen!! :D

Edit: ben in Hoeven geweest!
Laatst bijgewerkt door Valina op 27-07-11 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:34

Mayo schreef:
20x20 en een bolletje van 12cm? 16 personen is dan heeeeeeeeel zwaar :+

Een 20x20 haal je 16 tot 20 stukjes uit en uit een 12cm bolletje 4 stukjes ;)

Ik haal uit een 20x20 (vierkant) , 9 stukken.
Dan heb ik 9 stukken van 6,5 x 6,5 cm.

Hoe groot worden jouw stukjes dan als je er 16 tot 20 uit snijdt?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:39

Pfoe, dat zijn flinke stukken! 5x5 of 5x4. En iedere keer weer is het echt voldoende gezien de hoogte en de zwaarte.