Het smaakt ook nog zoals het ruikt, maar dat vind ik zoooo lekker. Geitenstal is gunstig!
Chubby
Geplaatst: 15-10-10 22:07
Is geitenkaas lowcarb verantwoord? Evt. met zo'n spekje eromheen en dan in de pan en dan op een bedje van salade met wat nootjes en andere vulling..
Oh my.. Nu heb ik daar zó'n trek in!
Ik had asperges met ham en ei en een kaassaus bedacht als diner, maar ik ben serieus nét thuis, dus ga snel scrambled eggs maken. Net ff wat makkelijker..
Ik ben ook dol op geitenkaas. Heb het straks door de omelet gegooid, wat pijnboompitjes erover en smullen maar. Nu ga ik een witlofsalade maken en mijn man is bezig een zelfgemaakte tomaten-groentesoep te maken.
Mijn lijnzaadbrood ligt in de oven en gisteren, geïnspireerd door dit topic, geitenkaas gaan kopen! Hoewel, ik ben er eigenlijk al een tijdje verslaafd aan (nog voor dit topic er was). En Belgische mayo daar ben ik ook verslaafd aan.
Zou ik daarom fan van de low-carb life style zijn .
F_Orumster
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-10 16:29
Imre schreef:
Je moet er niet aan ruiken, maar opeten.
Aan kaas moet je nooit ruiken, maar daarom ze ik ook, t smaakt zoals t ruikt in de stal
Zo, ik ga vandaag maar eens voorbereidingen treffen voor de vakantie, koffer inpakken enzo nog even weekje genieten, maar ga daar kijken of ik iig redelijk lowcarb kan gaan eten in het hotel, hoef ook weer niet nog 3 kiloz waarder terug te komen van vakantie
Goedemorgen! Ben weer helemaal blij met mijn pakken atkins cruesli die ik zaterdag bij De Tuinen vond, heerlijk!!! Heb nu zoiets van dat ik graag voor de vakantie (7 nov) nog wel een paar kilo eraf wil dus moet er even aan trekken.....maar dat komt goed.
Gisteravond heerlijk gevulde courgette gegeten en vanmorgen griekse yoghurt met handje atkins cruesli, zalig! Stukje kaas voor tussendoor en cracker met roomkaas peppadew voor tussen de middag. Had ook nog een bolletje saksische smeerleverworst gepakt maar om duistere redenen zit die nu niet in mijn tas.....vrees dat de katten daar een feestje mee aan het vieren zijn!
Lekkere speculaas gebakken samen met hete chocomelk en een spelletje was het een gezellige middag.
Ik moet nog een goede weegschaal aanschaffen.
Chubby
Geplaatst: 18-10-10 10:25
Voor de warme choco (daar is het tenslotte nu écht tijd voor) heb ik wel een khd-arme tip: ongezoete alpro sojamelk opwarmen, lepeltje cacao (suikervrij) doorheen en zoetstof naar smaak! Je mag er volgens dit dieet zélfs slagroom op!
deedee19
Geplaatst: 18-10-10 11:19
hotchocolat schreef:
anneve schreef:
Mijn lijnzaadbrood was goed gelukt. Erg lekker.
Heb je daar ook een recept van?
Ik had zelf deze gemaakt http://www.lowcarbrecepten.nl/2009/10/10/lijnzaadbrood/ Je denkt eerst dat het niks wordt, maar zodra het is afgekoeld begint het ergens op te lijken en het is echt jummie. Ga nu een stukje nemen.
anneve
Geplaatst: 18-10-10 11:36
Ik had een andere, ik moet het even opzoeken.
edit: 8 eieren 100 gr. gemalen lijnzaad 1 zakje bakpoeder snufje zout 3 el olijf olie ( kan hoeft niet ) 3 el protifar plus ( kan hoeft niet )
beslag in een ingevette cake vorm
180 graden in een hete lucht oven Ongeveer 40 / 45 min
Een eiwitpoeder. In NL net als gemalen lijnzaad te koop bij Kruidvat of DA drogist.
Kytha
Geplaatst: 18-10-10 18:39
Is iemand hier toevallig bekend met het Dukan dieet? Ook koolhydraatarm/ eiwitrijk en in fasen. Klinkt wel veelbelovend en is een ware hype in Frankrijk. Hier moet er ook zeker een kilo of 8 af helaas maar op shakes e.d. hou ik het echt niet vol