Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamaMiesje schreef:Zo! Dat wordt flink doorwerken!
Luckymoon schreef:Ik wil zo graag het bruidspaartje boetseren van Wendy doen, maar ik kom er gewoon niet tussen bij die workshop *snif*
*post de laatste tijd niet zoveel omdat ik druk ben met de aanleg van de nieuwe tuin en het zoeken naar een leuke camper*
Ashleey_ schreef:Luckymoon schreef:Ik wil zo graag het bruidspaartje boetseren van Wendy doen, maar ik kom er gewoon niet tussen bij die workshop *snif*
*post de laatste tijd niet zoveel omdat ik druk ben met de aanleg van de nieuwe tuin en het zoeken naar een leuke camper*
Nou lijkt me ook nog wel wat die cursus!
Zo dus ook nog vakantie plannen met de toekomstige camper? (H)
Scum schreef:Melissa, ik heb toen gewoon gegoogled en een site gevonden met plaatjes waar het best duidelijk op stond.
Hier nog een spoedvraag. Ik ga zometeen mijn taart af maken. Er komt banketbakkersroom in (die moet ik nog maken) en botercreme (moet ik ook nog maken).
Nu heb ik hier 2 zakjes liggen (gekregen van een hele lieve medebokker). En daar staan de recepten op, maar ik kom er niet wijs uit. ---> http://www.deleukstetaarten.nl/recept/35/Botercrème+(mix)/
In het zakje botercreme zit een poedertje. En op het zakje staat:
100 bc
100 ps (ik denk dat dat poedersuiker is)
200 ml water
1x boter --> wat voor boter moet dat zijn, roomboter?
De poeder in het zakje ruikt al redelijk zoet. Moet ik er nu evengoed nog poedersuiker bij doen? En wat is de hoeveelheid boter dan? 250 gram
En... hoeveel heb ik nodig voor een taart van 26 cm doorsnee, 6 cm hoog (en nog 2 dijkjes om de vullingen binnen te houden)? ik denk dat als je 1 portie maakt dat je voor de vulling genoeg hebt. Voor afsmeren en dijkjes zou ik 1:1 bc maken.
Hetzelfde voor de banketbakkersroom. Daarop staat:
100 bbr
250 water
Het recept snap ik wel, maar hoeveel heb je nodig om 1 laagje in een taart van 26 cm doorsnee te vullen? gewoon maken en kijken of je genoeg hebt? kunt altijd bijmaken
(ik heb ook al bij de tabellen gekeken, maar ik kan dit niet vinden).
Hellup??