missnynke schreef:Ik las hierboven ergens dat de kiwi vroeg bloeit, maar dat klopt voor ons klimaat niet, de kiwi bloeit momenteel, in juni, niet alleen bij mij maar ook bij verschillende kennissen.
Ik heb hier diverse boeken liggen waarin staat dat ze heel vroeg bloeien en daardoor gevoelig zijn voor late nachtvorst, in juni valt er meestal niet veel nachtvorst meer te verwachten.
Maar de boeken die ik heb liggen zijn niet splinternieuw dus het zou kunnen dat er inmiddels betere rassen zijn die later bloeien. Maar dan nog vraag ik me af hoe de vruchten kunnen rijpen aangezien ze heel langzaam rijpen en dus echt een hele zomer nodig hebben.
Bojangles; mijn broccoli is nog lang niet 'rijp' maar ik denk niet dat het erg is om ze nu nog te eten, je koopt ze soms in de supermarkt ook met iets geopende knopjes en daar is de smaak ook niet minder om. Maar zeker weten doe ik het niet eigelijk, zul je even moeten proberen denk ik.
Balli; hoe doet jouw gele framboos het? Zijn die vruchten ook zo zacht bij het oogsten, dat ze uit elkaar vallen?
Die action afwasteiltjes; heeft iemand daar een foto van?
Zijn er hier trouwens meer mensen met een japanse wijnbes?