Hellofresh

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:42

poes schreef:
Ik vind het niet per se meer werk of meer afwas dan wat ik normaal kookte.

Nee voor mij ook niet eigenlijk, ik kook best uitgebreid als ik zelf wat moet verzinnen. Of een traybake, dat scheelt wel enorm in de afwas :D

Plukje schreef:
Wij bewaren alle recepten van de maaltijden die we geslaagd vonden en maken deze nog regelmatig met zelf gekochte ingrediënten. Echt heerlijk om hierdoor altijd inspiratie te hebben.

Dan nog moet ik elke dag verzinnen wat er op tafel moet komen. Ik wil het best maken maar ik wil er niet over na moeten denken :Y) Gewoon 5 dingen kiezen, soepje erbij en dan nog voor 1 dag iets verzinnen. Dat is vaak barbecue aan of een patatje, of we eten bij m'n schoonouders.

Daarbij kom ik als het even kan niet in de supermarkt, die prikkels trek ik ontzettend slecht. De rest van de boodschappen laat ik door Picnic bezorgen.

Plukje
Berichten: 1661
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:46

black_kelpie schreef:
Plukje schreef:
Wij bewaren alle recepten van de maaltijden die we geslaagd vonden en maken deze nog regelmatig met zelf gekochte ingrediënten. Echt heerlijk om hierdoor altijd inspiratie te hebben.

Dan nog moet ik elke dag verzinnen wat er op tafel moet komen. Ik wil het best maken maar ik wil er niet over na moeten denken :Y) Gewoon 5 dingen kiezen, soepje erbij en dan nog voor 1 dag iets verzinnen.

Ik zie dat niet als verzinnen, maar als plaatjes kijken :D . In de supermarkt kom ik ook niet, dat is de taak van mijn parttime werkende man :o . Dus dat snap ik heel goed, ik zou ook niet weten waar ik zou moeten beginnen in zo’n winkel.

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:56

Als ik mijn vriend naar de winkel stuur dan belt ie me 5x omdat ie dingen niet kan vinden en komt uiteindelijk dan nog met compleet andere producten thuis :Y)

SdaphneS

Berichten: 11427
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:02

Hier stond vanavond de Duitse burger met zoete aardappelstampot met boontjes op het menu. Lekker. :9

Afbeelding

M_arjolein

Berichten: 1463
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:19

Recepten bewaren is wel een goed idee. Ik bestel nu altijd de boodschappen online dus dan kan ik de ingrediënten simpel in de zoekfunctie gooien.

Wij hebben het 3 x in de week, maar ik vind het ook lastig om dan nog 4 x te bedenken wat ik moet eten. Meestal is het 1 x een knorr pakje, 1 x aardappels groente en vlees of vis en dan nog een x soep, maar dan houdt de inspiratie wel op.

Autumnn

Berichten: 8119
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:46

M_arjolein schreef:
Recepten bewaren is wel een goed idee. Ik bestel nu altijd de boodschappen online dus dan kan ik de ingrediënten simpel in de zoekfunctie gooien.

Wij hebben het 3 x in de week, maar ik vind het ook lastig om dan nog 4 x te bedenken wat ik moet eten. Meestal is het 1 x een knorr pakje, 1 x aardappels groente en vlees of vis en dan nog een x soep, maar dan houdt de inspiratie wel op.


Wij hebben het ook voor 3 dagen en doen daarna meestal 1 x groente, vlees en aardappelen, 1 x groente vlees en aardappels uit de oven of pasta, 1 x soep en de andere keer bestellen we of gaan we uit eten :')

Liesje89

Berichten: 9940
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:16

Wij hebben sinds een aantal weken ook weer HF. Opgezegd vanwege mijn zwangerschap in 2020, werd toch overal misselijk van. We hebben nu 3 dagen voor 4 personen (kids van 1 en 3 eten toch niks :') ) en eten daar 6 dagen van. De 7e dag bestellen we lekker iets oid. Tot nu toe wel weer tevreden, maar heb voorheen wel vaak gehad dat een ingrediënt het niet trok om 5 dagen bewaard te worden := Of dat er wat ontbrak. Dat was bij Marley Spoon wel een stuk erger dan bij Hello Fresh, daar zijn we heel snel mee gekapt. Zulke vage gerechten ook allemaal.

Enige nadeel vind ik die grote kartonnen dozen. Waarom geen krat wat je omruilt bij levering. Veel beter :') ze halen hier het karton 1x per maand op, echt fantastisch :\

JudithO

Berichten: 7119
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:39

Ik kan de romige sauzen de laatste tijd echt met geen mogelijkheid meer romig krijgen. Meer die daar last van hebben toevallig?
Eerder lukte het makkelijk, maar echt sinds een paar weken niet meer...

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:01

Liesje89 schreef:
Enige nadeel vind ik die grote kartonnen dozen. Waarom geen krat wat je omruilt bij levering. Veel beter :') ze halen hier het karton 1x per maand op, echt fantastisch :

Die geef ik altijd weer mee aan de bezorger :j

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:37

SdaphneS schreef:
Hier stond vanavond de Duitse burger met zoete aardappelstampot met boontjes op het menu. Lekker. :9

[ [url=m/yrf9Rd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook!

Ben echt verrast hoe lekker ik het vond! (In positieve zin!) :9

Liesje89

Berichten: 9940
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:00

black_kelpie schreef:
Liesje89 schreef:
Enige nadeel vind ik die grote kartonnen dozen. Waarom geen krat wat je omruilt bij levering. Veel beter :') ze halen hier het karton 1x per maand op, echt fantastisch :

Die geef ik altijd weer mee aan de bezorger :j

Oh kan dat? :oo

Muga

Berichten: 2090
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:06

Liesje89 schreef:
Liesje89 schreef:
Enige nadeel vind ik die grote kartonnen dozen. Waarom geen krat wat je omruilt bij levering. Veel beter :') ze halen hier het karton 1x per maand op, echt fantastisch :

Die geef ik altijd weer mee aan de bezorger :j

Oh kan dat? :oo[/quote]

Kan dat? Dan krijgt hij hem morgen weer mee! Die van de week ervoor denk ik?

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:16

Ik weet niet of ze het overal doen, maar in Nederland zeker wel :j

Afbeelding

Ze hebben het aan het begin van de coronacrisis een tijd niet gedaan maar inmiddels wel weer. Mijn bezorger van vorige week wilde het niet meenemen maar normaal doen ze het allemaal wel.

ryukapple

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:21

Hier nemen ze ze ook altijd mee idd.
En als je ze plat maakt willen ze er ook wel 2 meenemen is mijn ervaring (soms ben ik er niet als ze leveren)

Hier pas voor het eerst 2 gebroken eieren gelukkig wel in het doosje blijven zitten

Muga

Berichten: 2090
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:50

Die box gaat morgen dan zeker klaar staan om mee terug te geven!

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:22

Hier gaan ze ook bijna altijd met de bezorger mee terug!

Eens in de zoveel tijd houd ik er 1 voor oudpapier :))

Tancreda4

Berichten: 24208
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:32

Ohhh dat wist ik niet, wat goed om te weten! Mijn papier inzamel punt waar ik alrijd alles bracht is er mee gestopt. Dus nu is het of de mini sleuf van de ondergrondse papierbak en dus scheuren. Of een afspraak moeten maken bij grofvuil, teveel gedoe. Meegeven met bezorger is dan veel chiller!

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 18:23

Ik zou het ook wel eens willen uitproberen. Heeft nog iemand een code voor een gratis box? :)

Snorlex

Berichten: 2536
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:12

fetisje schreef:
Ik zou het ook wel eens willen uitproberen. Heeft nog iemand een code voor een gratis box? :)


Ja hoor! Stuur je mailadres maar in een PB :)

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:52

Ik ben inmiddels voorzien, waarvoor dank! _/-\o_

MaiNat

Berichten: 3476
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:00

Lietje_1991 schreef:
SdaphneS schreef:
Hier stond vanavond de Duitse burger met zoete aardappelstampot met boontjes op het menu. Lekker. :9

[ [url=m/yrf9Rd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook!

Ben echt verrast hoe lekker ik het vond! (In positieve zin!) :9


Hier ook een HelloFresh gebruiker. Het is nu echt leuk om te koken door de ( meestal) duidelijke instructies en vaak leer ik ook nog wat. Ook wij hadden gisteren de Duitse burger met de pittige stamppot met sperziebonen. Ik wist niet dat sperziebonen zo lekker zijn door ze op te bakken ipv te koken. Ik kookte altijd sperziebonen en dan zijn ze toch een heel stuk minder lekker.

Vanavond gaan we voor de portobellos. En van de week hadden we gehaktbrood. Die was echt het tot nu toe lekkerste gerecht (vond m’n vriend ook)

Muga

Berichten: 2090
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:45

Wij hadden vanavond de risotto met bleekselderij en mozzarella. Nooit gedacht maar al de tweede keer dat ik vrijwillig bleekselderij eet.
Voor de komende weken gepauzeerd. Ik ga even koolhydraten vermijden.. Over een paar maanden weer activeren en dan calorie bewust kiezen. Alleen zitten daar voor nu wel teveel koolhydraten in.

SteffiiY

Berichten: 22551
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:44

O joh er gaat een wereld voor mij open dat je het karton weer mee terug kan geven! Ik was laatst al gefrustreerd omdat de papierbak vol zat met hello fresh dozen.

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:28

Hier kon de Hellofresh bezorger gister m'n huis niet vinden :P Hij was sowieso 1,5 uur te laat, wat nog niet eerder was gebeurd bij Hellofresh. Maar ik werk thuis dus geen probleem.

Maar hij belde netjes dat hij het niet kon vinden haha. Even de weg gewezen en toen konden we toch gewoon eten gister :P

Maar we hadden de Sweet Soy Pork en die viel in de smaak! Simpel maar erg lekker.
Verder hebben we de shakshuka met geitenkaas en de biefstuk met champignonsaus deze week.

Dat van het karton wist ik ook niet!!

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:36

Hier stonden ze vanmorgen vroeg vóór het begin van het tijdvak voor de deur. In badjas en met m'n haar steil omhoog de box aangenomen :')

Deze week heb ik de shakshuka, Griekse salade met kip en parelcouscous, kabeljauw/venkel orzo, ravioli met kipgehakt, courgette/preisoep en een pot bospaddenstoelensoep. Voor de lunch vanmiddag een keer sushi erbij besteld, kijken of dat wat is :j