Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:51

Van sporten wordt je superdik inderdaad, spieren zijn ook zeker niet beter dan vet :') Sommige mensen.. 8)7
Ik heb in het weekend ook niet heel veel meer moeite met gezond eten dan doordeweeks, enige zijn de momenten van verjaardagen, borrels en geen-zin-om-te-koken-dagen vaker in het weekend, maar uit mezelf heb ik niet veel meer de neiging om te gaan snaaien oid in het weekend.

Hier wordt ik vooral af en toe raar aangekeken op m'n groene smoothies en hoor ik heel vaak dat havermout zo vies is. Maar veel commentaar krijg ik er niet op, m'n ouders zijn juist trots en hebben bewondering voor m'n discipline, m'n zusje vind het nogal onzin m'n gezonde eetstijl, maar dat is inderdaad meer uit jaloezie denk ik.
Wat ik vaak hoor als ik iets ongezonds afsla is "maar je bent helemaal niet dik", dat wil ik dus ook graag zo houden ;)

Lis, mooie bijleespost ;) En lekker je cheatdag!
Leonie mooie lijst hoor, tips zijn niet erg nodig, maar wellicht een keer je brood vervangen door iets van kwark en/of/met noten?

Bevalt me wel goed zo'n AYCE dagje, ik zit de hele tijd te bedenken dat ik nog lekker veel mag eten ;)
Vandaag, gekke dag qua eetmomenten
O: 45 gr havermout, 20 gr grutten, 15 gr rozijnen, 8 gr lijnzaad, 15 gr walnoten en amandelen, 7 gr gedroogde cranberries
(uur later) L: plak roggebrood, 1 gekookt ei en een grote tl cottage cheese
T: plak roggebrood met 15 gr pindakaas, 1 vk cracker met cottage cheese, handje cashewnoten, paar el kwark
T2: appel
T3: plak roggebrood met pindakaas en 2 plakjes kaas
A: Valess toscana burger, en ik zit te wachten tot m'n groenten in de ovenschaal klaar zijn (halve zoete aardappel, halve rode paprika, paar champignons, 1 teen knoflook en 200 gr pompoen)

D: cappuccino, thee, water
B: 2.5u bosrit

Verdere planning: waarschijnlijk nog wat (kwark met) havermout of grutten met fruit en noten

Chiazaad gebruik ik minder van dan van lijnzaad, ik denk dat ik ongeveer aan een goed gevulde theelepel per dag kom

Horse_xx

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:53

Ik gebruik altijd 10 gr chiazaad :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:01

Ach ja die groene smoothies :') daar krijg ik ook een hoop commentaar op. Behalve van mn moeder die vindt ze ook heerlijk, dus ik maak ze ook vaak voor haar :)) Hier thuis vinden ze het verder vooral wel heel leuk dat ik graag gezond kook, en ze doen er graag aan mee (het opeten dan he :') ). Maar daar houdt het verder ook wel mee op :Y) Op mn werk krijg ik ook wel te horen dat ik best wel een chocoladebroodje/gebakje extra kan eten. 'want je eet veel te gezond, straks word je te mager' :+ Ach ze bedoelen het lief hoor, maar een beetje irritant is het soms wel :=
Wat wel grappig is, is dat ik echt VERREWEG het meeste eet van iedereen op mn werk. Op mn werk noemen ze mn lunchpakket al voor de grap mn survivalkit :') Collega probeert wat kilo's af te vallen, maar die slaat dr ontbijt over, eet overdag een mandarijn, een kopje cup a soup, wat zoetigheden die we als proeverij aan de klanten aanbieden, en veel thee. 's Avonds wel een gewone maaltijd geloof ik, maar die vindt het ook raar dat ze maar niet afvalt... en ik daar elke dag mn overlevingspakketten weg zit te werken en zo 'dun blijf'. Tjaaa... ik hou tot nu toe maar wijselijk mn mond :=

Fleur_yen: gebruik je er minder van omdat het anders niet goed is? Of met een andere reden?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:12

Ik neem meestal ongeveer een theelepel chia, dat is ong 5 gr.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:14

fleur_yen schreef:
Hier wordt ik vooral af en toe raar aangekeken op m'n groene smoothies en hoor ik heel vaak dat havermout zo vies is. Maar veel commentaar krijg ik er niet op, m'n ouders zijn juist trots en hebben bewondering voor m'n discipline, m'n zusje vind het nogal onzin m'n gezonde eetstijl, maar dat is inderdaad meer uit jaloezie denk ik.
Wat ik vaak hoor als ik iets ongezonds afsla is "maar je bent helemaal niet dik", dat wil ik dus ook graag zo houden ;)

Haha bij dit soort dingen houd ik ook altijd maar mijn mond ''want ja ik eet toch minder dus dan moet ik ook afvallen'' maar ja het gaat er natuurlijk wel om wat je eet. Mijn vriendinnen maken ook altijd rare opmerkingen op mijn eetgewoonten terwijl 1 vriendin soms wel 5x per week naar de mac gaat, nja eigen keuze toch denk ik dan? :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:18

Soms kun je inderdaad ook maar beter je mond houden, sommige mensen willen en kunnen het gewoon niet heel goed begrijpen. Laatst sprak m'n moeder een man uit de buurt over afvallen etc, dus ze zei dat ik positief was over de voedselzandloper, bleek hij 16(!) boterhammen per dag te eten dus toen had ze ook zoiets van laatmaar :')

Ik heb er niet echt een reden voor eigenlijk Eline, vooral de prijs, chia is toch relatief duurder dan lijnzaad, dus doen we er toch net wat rustiger aan mee.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:20

Mijn moeder moedigt het voornamelijk aan, mede doordat ze diëtist is. Ze grapt wel eens dat ik een betere diëtist zou zijn dan zij is :+ mijn vriend is iets minder enthousiast, hij is nog wel eens bang dat ik doorsla.

Ik denk altijd maar: ook als je slank bent kun je maar beter gezond leven. Voorkomen van overgewicht lijkt me nog altijd beter dan op dieet moeten.

Vandaag:
O/T: smoothie van rode biet, sinaasappelsap, banaan en peer
B: 8km hardlopen
L: volle yoghurt met havermout, lijnzaad, gojibessen, kokosrasp en pure chocola
T: plak roggebrood met appelstroop
T2: stukje zelfgebakken havermoutkoek
A: halve tonijnpizza, kom groentesoep en salade van komkommer en augurk
T: 3 blokjes extra pure chocola, straks nog een glaasje wijn denk ik

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:28

Ik krijg juist rare blikken omdat ik nooit naar de Mac of snackbar ga... :))

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:41

Wat gaat het weer hard!

Als ik lijnzaad neem dan gebruik ik 1 of 2 thee lepels. Lijnzaad gebruik ik om de een of andere reden meer van. Daarvan gebruik ik 1,5 eetlepel. Oud hollandse zuinigheid.

Geweldig die discussie over het sporten en "dik" worden. Zodra je afwijkt van de meute krijg je opmerkingen, ook al wijk je positief af. Hier heel veel herkenning in jullie verhalen.
Groene smoothies zijn idd ook altijd goed voor veel commentaar.

ik heb het in het weekend ook altijd zwaarder. Doordeweeks heb ik een ritmetje maar in het weekend is het vaak gezellig en doe ik andere dingen en moet ik rekening houden met mn vent. Nu ook weer twee keer uit eten geweest. Daar geniet ik dan ook van maar dan vd week weer gewoon in het regime.

vandaag;
O: smoothie magere yoghurt, granaatappelsap, chiazaad, havermout, peer, kiwi, banaan
L: 2 vezelrijk crackers rijkelijk belegd met hutekase
t: 25gr whey shake
t: een banaan en een zonnatura noten reepje
T: een paar walnoten
A: heel klein beetje courgette soep met een roggebroodje met 48+ kaas,
Salade van veld- en krul sla met een halve avocado, halve paprika, zongedroogde tomaatjes, honing geitenkaas
t: 150 gram kwark met chiazaad en cacao nibs

B: uur kracht training en half uur low impact crosstrainer

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:47

Haha Karin :D

Groot gelijk hoor Plien. Het is niet omdat je dun bent, dat je hele zakken chips moet leegsnaaien. Je doet het uiteindelijk voor je gezondheid.

Wat fijn Fleur dat ze jou zo steunen! Jouw lijstjes zijn ook om trots op te zijn!

Zo denk ik dus ook Laura; dan denk ik: ik zeg toch ook niet dat je 1. volledig onvoedzaam eet en 2. veel te weinig en dat je daarom bijkomt...

Popchips ken ik nog niet!

Van chiazaad neem ik maar een grammetje ofzo. Ik doe er ook al lijnzaad in, en moet dan al naar het toilet rennen :')

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:49

Vandaag gegriekt met mijn vader (:

O/L: (11.00): Drie mini-broodjes bij La Place, twee met kaas en kruidenkaas, een met ham en kruidenkaas, jus d'orange,
T: Koffiekoekje bij de thee
A: Grill (ossenhaas, bief, tzatziki, kip), geitenkaas, sausje op yoghurtbasis, als dessert twee bollen ijs, een bol slagroom, kersensaus en warme kersen (:

Zit nu bomvol ...
Ik ga nu in bad, misschien dat ik daarna nog een half uurtje buikspieren ga doen, is nog niet zeker.

Morgen mag ik volkorenbrood halen aangezien die nu bij de c1000 één euro is *\o/*
Ook ga ik knäckebrot uitproberen (:

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:56

Wow wat een fijne lijstjes!!
ik meld me vrijwillig aan bij de havermoutclub hoor! Zit er lekker vol van zonder dip, prima tussendoortje af en toe en met rood fruit en appelsap erdoor prima te doen. De ovenbaked voor morgen met rozijnen, walnoten en rood fruit staat alweer klaar.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:06

NeverGiveUp schreef:
O; Bakje nougat kussentjes met soyamelk (Vroeg en ik had honger)
L; Bruin pistoletje met hummus, spinazie, kipfilet, ui en alfalfa. Maisbroodje met vlokken. Rijstwafel met spinazie, 1 plak kaas en alfalfa. Kop thee.
T; Smoothie khaki, bevroren frambozen en banaan. :9 En bakje met frambozen en khaki.
A; kipfilet, salade met ijsbergsla tomaat, banaan, ui.
T: bakje yoghurt met klein toetje slagroom

Morgen weer normaal.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:07

magli schreef:
Vind trouwens als chipsvervanger: POPCHIPS heel erg lekker. Een hele zak is nog geen 400 kcal. Je hebt smaken als Bbq, Tai Sweet Chili, Natural. Is niet gebakken in de oven, ook niet in het vet, maar dus gepoft :)!

En ben ook fan van de Kind Protein Bars, bvb de Peanut Chocolate is heerlijk voor mensen die ook graag Snickers eten :D. Er zijn er ook met fruit enzo. €1,5 per bar

Van welk merk zijn die chips?
Die repen heb ik wel meer over gehoord, maar ik heb ze nog nooit ergens gezien.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:12

Die popchips klinken prima! Eet ook wel eens groente chips van de ah, ook lekker en voelt minder slecht:P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:16

Ach, dat gezeur altijd van mensen. Ik trek lekker mijn eigen plan :+

O: 2 vb, 2 roereitjes in 5gr roomboter, 15gr pindakaas
B: 1u en 15min KT, rug
T: 2vb, 28gr kaas (tosti), 15gr ketchup, 1 banaan
L: 1 kadet, 1vb, 20gr pure chocopasta, paardenrookvlees, 1 gekookt ei, ijsbergsla
T: 2 rijstewafels, hoemoes, paardenrookvlees, chocopasta, 4 maria koekjes
A: 200gr gekookte kipfilet, 300gr pompoen, 15gr roomboter
T: 25gr Milka chocola

1944kcal, 2380kcal verbrandt

Weer niet perfect, maar ik denk niet dat ik er meer in gepropt krijg, ik ben nog steeds bezig met m'n avondeten :(

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:18

Hier krijg ik vooral gezeur van mijn vader. Hij heeft liever al die havermout en yoghurt en fruit 'troep' niet. Maar hij vind wel dat als ik toch gezond eet ook echt alleen maar gezond mag eten, dus als ik nu een koekje neem hoor ik aldoor: ik dacht dat jij gezond wilde gaan eten? Zo gek wordt ik daar van, ik ben ook gewoon een kind die af en toe wat lekker wil en dat kan heus wel := Mijn moeder vind het gelukkig alleen maar goed en mn nicht maakt ook af en toe groene smoothies waarvan ze dan wat naar mij komt brengen :D
Heb net nog wat magere yoghurt met muesli en peer gegeten. Ben wel blij dat ik morgenochtend weer mn griekse yoghurt heb want deze yoghurt vind ik echt niet lekker meer :o

Popchips wil ik ook wel eens proberen maar het is wel best duur en alleen te bestellen geloof ik ..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:21

Arme phor...
Voor t goeie doel dan maar he. Je moet wat over hebben voor het nageslacht!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:41

Ah dat is niet leuk amira... jammer dat je niet meer steun krijgt.

Goed bezig joh phor! Jouw kleintje wordt nu al beter gevoevd dan minstens drie kwart van de kinderen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:53

Faal dagje op mijn werk :') ik hou van vrije dagen... dan kom ik daar mooi niet mee in aanraking. Ben dus gezwicht voor teveel en te lekkere dingen. Veel te grote lunch en ook nog een hoop koekjes. De bioscoopfilm begon om 18.15 tot 21.30 en zat eigenlijk nog van alles om echt avond te eten. Heb een kom bruine bonen soep gegeten van te voren en in de bios 2 speltboterhammetjes met kaas. Uiteindelijk een prima compensatie. Morgen maar wat extra groente.

Ik heb trouwens 4 maanden een pathé unlimeted pas. Was me al aan het afvragen hoe ik elke keer het lekkers kon weer staan in de bioscoop, maar eigenlijk beviel me dat best goed zo een boterhammetje eten vandaag. Dus denk dat ik maar mooi met mijn porties eten ga schuiven en het op die manier oplos hihi.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:14

Groot gelijk Chantal :)

Begrijpelijk, jouw frustratie, Amira. Je wil af en toe gewoon iets lekkers :P

Danoesje, fijn he! Je zit ook niet opgeblazen van havermout!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:19

Bhri, ik ben echt om, goed spul. Op naar de ontbijtmuffins:)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:42

KarinvdM schreef:
O: Grutten met chia, cacao en kokos
L: Tomaten/paprika.maissoep met gerookte kipfilet en een snee roggebrood met sla, komkommer en kipfilet
T: Blauwe bessen, mandarijn, zelfgemaakte warme choco met hazelnootmelk
A: Zakje pittige rauwkost aangevuld met tomaat, paprika, feta, olijven en rookvlees. Zelfgemaakte chocomouse (eiwit, palmsuiker en rauwe cacao)
T: Borrel, stukje kaas en rolletjes van rosbief met sla, paprika en rode pesto en idem van kipfilet
D: Detoxthee, gewone thee en water

+ handje cranberrymix en een Rijstcracker met notenpasta

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:47

Bhriseis schreef:
Wat fijn Fleur dat ze jou zo steunen! Jouw lijstjes zijn ook om trots op te zijn!

Ah wat lief zeg, leuk om te horen :)

zodiacje schreef:
Goed bezig joh phor! Jouw kleintje wordt nu al beter gevoevd dan minstens drie kwart van de kinderen
Precies dat, mooi gezegd :j

Lekker he Danoesje, ik ben ook verslaafd :D

Lastig Amira, maar blijf het jezelf vooral gunnen, met een gezond eetpatroon verdien je dat soort dingen eigenlijk meer dan mensen voor wie het een dagelijkse gewoonte is (waar ik overigens niet je vader mee bedoel hoor).

Chantal, mooie oplossing zo, zit je toch niet watertandend te kijken naar al het eten om je heen, maar blijf je wel gezond :)

NGU, ik vind echt nog weinig mis met je lijstje hoor, zitten vooral veel goede producten tussen, dat de iets mindere dingen maar een detail zijn! :j

Mijn all you can eat dagje lukt niet helemaal, de pompoen bij het avondeten vulde zo dat ik de rest van de avond helemaal vol zat, en alsnog eigenlijk gewoon te laag in kcal zat O:)

Net nog wel 50 gr grutten in ongeveer 150 ml ongezoete amandelmelk, 10 gr gedroogde cranberries, een halve peer, en wat dv frambozen op, een hand cashewnoten en een cappuccino op. Toch nog op 1950 kcal gekomen en een heel vol gevoel.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 01:03

KarinvdM schreef:
magli schreef:
Vind trouwens als chipsvervanger: POPCHIPS heel erg lekker. Een hele zak is nog geen 400 kcal. Je hebt smaken als Bbq, Tai Sweet Chili, Natural. Is niet gebakken in de oven, ook niet in het vet, maar dus gepoft :)!

En ben ook fan van de Kind Protein Bars, bvb de Peanut Chocolate is heerlijk voor mensen die ook graag Snickers eten :D. Er zijn er ook met fruit enzo. €1,5 per bar

Van welk merk zijn die chips?
Die repen heb ik wel meer over gehoord, maar ik heb ze nog nooit ergens gezien.

Het merk zelf noemt Popchips, als je dat intypt op internet vind je ook de site, mss staan verkooppunten erop. Ik koop het hier gewoon id Delhaize (België). €2,09 Had ook eens iets gelezen over dat Croky het ook had, bepaalde soort ervan.

Kind bars koop ik id biowinkel vlakbij :)