Ik heb in het weekend ook niet heel veel meer moeite met gezond eten dan doordeweeks, enige zijn de momenten van verjaardagen, borrels en geen-zin-om-te-koken-dagen vaker in het weekend, maar uit mezelf heb ik niet veel meer de neiging om te gaan snaaien oid in het weekend.
Hier wordt ik vooral af en toe raar aangekeken op m'n groene smoothies en hoor ik heel vaak dat havermout zo vies is. Maar veel commentaar krijg ik er niet op, m'n ouders zijn juist trots en hebben bewondering voor m'n discipline, m'n zusje vind het nogal onzin m'n gezonde eetstijl, maar dat is inderdaad meer uit jaloezie denk ik.
Wat ik vaak hoor als ik iets ongezonds afsla is "maar je bent helemaal niet dik", dat wil ik dus ook graag zo houden

Lis, mooie bijleespost

Leonie mooie lijst hoor, tips zijn niet erg nodig, maar wellicht een keer je brood vervangen door iets van kwark en/of/met noten?
Bevalt me wel goed zo'n AYCE dagje, ik zit de hele tijd te bedenken dat ik nog lekker veel mag eten

Vandaag, gekke dag qua eetmomenten
O: 45 gr havermout, 20 gr grutten, 15 gr rozijnen, 8 gr lijnzaad, 15 gr walnoten en amandelen, 7 gr gedroogde cranberries
(uur later) L: plak roggebrood, 1 gekookt ei en een grote tl cottage cheese
T: plak roggebrood met 15 gr pindakaas, 1 vk cracker met cottage cheese, handje cashewnoten, paar el kwark
T2: appel
T3: plak roggebrood met pindakaas en 2 plakjes kaas
A: Valess toscana burger, en ik zit te wachten tot m'n groenten in de ovenschaal klaar zijn (halve zoete aardappel, halve rode paprika, paar champignons, 1 teen knoflook en 200 gr pompoen)
D: cappuccino, thee, water
B: 2.5u bosrit
Verdere planning: waarschijnlijk nog wat (kwark met) havermout of grutten met fruit en noten
Chiazaad gebruik ik minder van dan van lijnzaad, ik denk dat ik ongeveer aan een goed gevulde theelepel per dag kom