Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:38

Bhriseis schreef:
O: 50 g havermout met 2x 150 ml sojamelk light; 10 g havermout die mijn vriendlief liet staan :=
B: paarden verzorgen
L: Schaal (verlepte en gedresseerde) sla van gisteren met tomaatjes en broccoli; 70 g volkorenbrood met rozijnen; 150 g Griekse roomyoghurt met beetje walnoot en el lijnzaad en 150 g verse aardbeien :~ ; kop groene muntthee
T: 1 sinaasappel, 1 banaan en 1 kiwi
B: Killer Abs level 3 dag 1, Blogilates (als ik nog kan hihi)
T: banaan
A: 200 g krieltjes (uit de oven), 2 paprika's, champignons, stuk courgette, 4 groene asperges, broccoli; alles gegrild
T: Danette (vanillepudding), Griekse roomyoghurt

Gedresseerde sla :) Doet 'ie ook kunstjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:40

Bhriseis schreef:
@ Gast7391: Heeft het er iets mee te maken dat je aanleunt bij Montignac? Ik vind je lijstjes altijd onberispelijk hoor!

Thanks :) Ik vind dat ik vrij veel eet, maar zou idd iets te maken kunnen hebben met combinaties van producten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:43

Chernique schreef:
Het is misschien een 'normaal-tiener-eetpatroon', maar echt gezond is het niet te noemen en daar baal ik van.
Misschien wel de schijf van 5, maar ontzettend veel koekjes, suiker en toegevoegde rotzooi..
Helaas mocht ik niet op magere kwark, fruit en noten leven dus ik moest wel.. dit eetpatroon is mij de laatste jaren echt aangeleerd.

Hier nog iemand met een ES verleden. Vond (en vind het nog steeds) zó stom dat je moet leren om die ongezonde dingen te eten. Waarom niet gewoon een gezond eetpatroon mogen aanwennen met de juiste hoeveelheden? Yoghurt, noten, zadel, volkoren producten, groenten, kaas, goed brood, roomboter...

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:47

Haha Gast7391, hier in België heet dat dus de sla dresseren, als je er olijfolie en zo op doet _O-
Zo kan je ook je bord dresseren, wanneer je alles er mooi op legt. Ja, wij Belgen dresseren alles 8-)

Ik vind jou ook een flinke eter hoor. Een heel blonde vraag misschien, maar als de combinaties van voeding maakt dat de kcal waarde niet telt voor je lichaam, heb je dan een verzadigd gevoel, en haal je er dan alle voedingsstoffen uit?
Deze vraag is wellicht zeer idioot, maar ik weet er allemaal nog weinig van, dus ik dacht ik vraag het maar even, dan leer ik weer bij :o?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:00

O: 65 gram havermout, 5 gram lijnzaad aangemaakt met ongezoete sojamelk. 1 grote sinaasappel.
T: 4 augurken, had ik ineens zin in :P
L: 2x snee vk brood (10 gram jam, 10 gram appelstroop), bakje vanilla vla van alpro soja (150 gram), 1 appel met kaneel, 5 groene druiven.
T: ijsbergsla met zilveruitjes, pompoenpitjes, wortel & olijfjes.
A: 1 groenteburger, 70 gram vk couscous & 1 rode paprika en eventueel wat ijsbergsla.
T: 200 gram magere kwark met 20 gram all bran plus.
D: water en groene thee
B: 15 min fietsen & vanavond 1/2 workouts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:04

Bhriseis schreef:
Ik vind jou ook een flinke eter hoor. Een heel blonde vraag misschien, maar als de combinaties van voeding maakt dat de kcal waarde niet telt voor je lichaam, heb je dan een verzadigd gevoel, en haal je er dan alle voedingsstoffen uit?
Deze vraag is wellicht zeer idioot, maar ik weet er allemaal nog weinig van, dus ik dacht ik vraag het maar even, dan leer ik weer bij :o?

Ik heb eigenlijk nooit een verzadigd gevoel :Y) Of ik nou wel of niet op de combinaties let. En de theorie is dat je door de insulinepiek te verlagen/vermijden minder vet opslaat. Hoe het met de andere voedingsstoffen zit weet ik eigenlijk niet..

Edit: zie bv. http://science.howstuffworks.com/life/c ... -cell2.htm

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:18

Oh oke bedankt!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:46

Anoniem schreef:
Chernique schreef:
Het is misschien een 'normaal-tiener-eetpatroon', maar echt gezond is het niet te noemen en daar baal ik van.
Misschien wel de schijf van 5, maar ontzettend veel koekjes, suiker en toegevoegde rotzooi..
Helaas mocht ik niet op magere kwark, fruit en noten leven dus ik moest wel.. dit eetpatroon is mij de laatste jaren echt aangeleerd.

Hier nog iemand met een ES verleden. Vond (en vind het nog steeds) zó stom dat je moet leren om die ongezonde dingen te eten. Waarom niet gewoon een gezond eetpatroon mogen aanwennen met de juiste hoeveelheden? Yoghurt, noten, zadel, volkoren producten, groenten, kaas, goed brood, roomboter...

Ja stom hé..
En mijn moeder denkt nu werkelijk dat ik ongelooflijk gezond eet, heb het er wel met haar over gehad maar ik kijk nog wel hoe het loopt. het is een beetje tot een ruzie gelopen -O-

Ik heb al veel aangepast in mijn eetlijst, want wat we in de kliniek leerde liep soms echt de spuigaten uit
Wij hadden serieus een lijst met tussendoortjes; alleen maar koek/snoep/zoetigheid, allemaal koeken, chocolade, ijs, wafels, candybars etc. geen enkel nootje, cracker of combinatie van yoghurt/muesli/rozijntjes te bekennen.En dan hadden we ook nog in de kliniek 2x in de week een groepstussendoor, wat bijv. taart/gevulde koek/wafel/chocoladereepje oid was.
Broodbeleg was voornamelijk chocopasta, hagelslag, vruchtenhagel, jam, vette vleeswaren, salades.. tomaat/komkommer erbij was verboden en 'eetgestoord'
En ook hadden we 1x in de week 'oefenlunch', dan rekende de dietiste serieus een kaasbroodje of chocoladecroissant als 1 boterham en moest je daarnaast dus nog 2 of 3 boterhammen + zuivel eten als lunch
Toetjes kende ze alleen maar; vla, ijs of pudding.. geen kwark met besjes of aardbeitjes of nootjes met honing..
En daarom is mn moeder nu ook zo op dr hoede want ze heeft geen idee van gezonde voeding, ze denkt dat ik het gezondste kind op aarde ben..

Ergens snap ik het wel, want je moet bijv. ook weer met je vriendinnen en op een verjaardag 'mee' kunnen doen, maar ik stond vaak echt met grote ogen van verbazing te kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:06

Zoveel suiker is echt het slechtste wat je je lichaam kunt aandoen. Natuurlijk moet je leren dat het niet het einde vd wereld is om een keer ijs/taart/koek te eten, maar het zou zoveel slimmer zijn om mensen met een ES een goed, gezond alternatief te geven ipv een eetlijst die ze thuis toch weer willen laten vallen.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:16

Ja inderdaad..

En ontopic, wat ik tot nu toe gegeten heb:

O: Vanilleyoghurt + 6 el cruesli
T: 3 volkoren biscuitjes van verkade
L: 3 bth + boter + kipfilet/komkommer, pindakaas en appelstroop, glas karnemelk, 8 cherrytomaatjes
T: 2 digestives, schaaltje ananas
A: 3 bth + boter + kipfilet/komkommer, pindakaas en aardbeienjam, 8 cherrtomaatjes
Ik pak rond half 8 mn toetje, ongeveer 150 g aardbeienkwark

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:17

En die van mij:

O: sinaasappel, halve kleine afbakbaguette (bruin, zonder dextrose) met een gekookt ei
T: appel
L (pas om 14.30u, dus honger!): 250ml biogarde met appel en speltvlokken, 2 vk crackers met pindakaas, 2 speltboterhammen met pindakaas
T: 250ml biogarde met peer en speltvlokken
A: zilvervliesrijst met rode pesto, koolrabi, broccoli, komkommer, erwten en feta

B: uur sprintraining met paard, 15 min NTC

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:20

Vandaag niet zo'n goed dagje :o
O: 1 meergranen boterham met Nutella, dikke plak ontbijtkoek
T: Snelle Jelle met rozijnen, pakje Sultana
L: 3 meergranen boterhammen (met Nutella, rosbief en kaas)
T: 2 pakjes Sultana, 3 flinke handjes tikkels
A: snijbonen, gekookte aardappelen, entrecôte. Schaaltje volle yoghurt met limonadesiroop
T: stukje kaas

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:21

O: 2 pitabroodjes met kalkoen/kaas (uit broodrooster)
T: blikje coca cola
L: kippebout
T: banaan
A: pasta Hawai (roomkaas, Hamblokjes & ananas) + een glas ananassap :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:11

Anoniem schreef:
Zoveel suiker is echt het slechtste wat je je lichaam kunt aandoen. Natuurlijk moet je leren dat het niet het einde vd wereld is om een keer ijs/taart/koek te eten, maar het zou zoveel slimmer zijn om mensen met een ES een goed, gezond alternatief te geven ipv een eetlijst die ze thuis toch weer willen laten vallen.

Nee juist niet, want uiteindelijk gaat het niet om de kwaliteit van het eten. Het gaat erom dat als je iemand met anorexia op een uitermate gezond voedingspatroon zet dat het dan te makkelijk is voor diegene om weer verder af te glijden (je bent immers nog steeds zo bezig met voeding en dat zou niet moeten). Daarbij mogen de meeste mensen met deze ziekte flink aankomen en is het dus allemaal geen ramp :)

Jezelf uithongeren is trouwens veel slechter dan veel suikers eten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:13

Tja, misschien sta ik er ook niet helemaal objectief tegenover. Ik weet alleen dat het voor mij zo werkte. Pas toen ik gezond ging eten, kon ik het diëten loslaten. (Nooit helemaal natuurlijk, maar dat terzijde.)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:15

O: havermout/zemelen, sojaproteine, pindakaas, amandelmelk
B: half uur fietsen, 4 uur lesgeven
T: (op de fiets) hoorntje met twee bolletjes ijs, Ferrero Roché en bananensmaak <3
L: klein bakje yoghurt met appeltaart smaak, 2 bananen
B: half uur fietsen
T: bakje kibbeling met ravigottesaus
T: 1 banaan
B: Killer Buns, Level 1
A: half stukje gegrilde zalm, speltpasta, kleine salade

Geen al te beste dag := maar goed, ik kan ook nog wel wat leren van m'n vorige post :') Vandaag geen kcal bijgehouden!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:16

Anoniem schreef:
Tja, misschien sta ik er ook niet helemaal objectief tegenover. Ik weet alleen dat het voor mij zo werkte. Pas toen ik gezond ging eten, kon ik het diëten loslaten. (Nooit helemaal natuurlijk, maar dat terzijde.)

Ik vind het bijna gevaarlijk om tegen Chernique te zeggen dat mensen deze eetlijst toch weer laten vallen. Zij heeft dat niet gedaan en blijft zich netjes eraan houden, ondanks dat ze afentoe een dipje heeft en weer te weinig gaat eten. Ik wil haar vooral aanmoedigen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:20

Ik bedoel meer dat het met zo'n lijst verleidelijk is om 'm te laten vallen. Dat C dat niet heeft gedaan en er haar eigen draai aan heeft kunnen geven, geeft alleen maar aan hoe supergoed ze bezig is. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:20

Anoniem schreef:
En die van mij:

O: sinaasappel, halve kleine afbakbaguette (bruin, zonder dextrose) met een gekookt ei
T: appel
L (pas om 14.30u, dus honger!): 250ml biogarde met appel en speltvlokken, 2 vk crackers met pindakaas, 2 speltboterhammen met pindakaas
T: 250ml biogarde met peer en speltvlokken
A: zilvervliesrijst met rode pesto, koolrabi, broccoli, komkommer, erwten en feta
T: 2 gekookte eieren

B: uur sprintraining met paard, 15 min NTC

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:25

:o jeetje, dankjulliewel

De tijd dat ik inderdaad na opname mijn eetlijst weer links liet liggen is hopelijk helemaal voorbij, ik weet wat voor narigheid dat me oplevert en dat wil ik nooit meer!
En nu beetje bij beetje mijn eigen draai eraan geven idd :) Heb er wel vertrouwen in dat ik het steeds meer eigen kan maken

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:30

Vandaag een rotdag gehad ivm erge hoofdpijnen en dus veel op bed gelegen
O; 2 sneetjes speltbrood met kipfilet + peer
T; eiwitshake
L; bakje fruitsalade + 2 sneetjes meergranenbrood met casselerrib
T; /
A; 3 rozijnenbollen met 48+ kaas en een bakje magere yoghurt met aardbeien en een beetje honing

Vooral het avondeten is niet gezond, maar ik had de fut niet om nog kip met rijst en groenten te gaan staan bakken dus heb ik het even ''makkelijk'' gelaten.

Morgen weer een dag :)

Beweging; 5,5 uur gewerkt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:34

Chernique schreef:
:o jeetje, dankjulliewel

De tijd dat ik inderdaad na opname mijn eetlijst weer links liet liggen is hopelijk helemaal voorbij, ik weet wat voor narigheid dat me oplevert en dat wil ik nooit meer!
En nu beetje bij beetje mijn eigen draai eraan geven idd :) Heb er wel vertrouwen in dat ik het steeds meer eigen kan maken

Goedzo meis +:)+ En dat gezonder maken heeft helemaal geen haast, eerst helemaal gezond in je gedachten :)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:27

Pff, dagje pretpark.. nooit goed om gezond en op de juiste tijdstippen te eten..

O: havermout, magere melk, banaan, kaneel
T: alles op wille keurige volgorde, hele dag door:
smoothie: 1 banaan, restje frambozen, 2 kiwi's, magere melk
wit bolletje chocopasta
groot formaat bruine pistolet in 2 delen; 1e deel omelet van 2 eieren, tomaat, sla, andere brie en sla
daim (chocolade reep)
A: uit eten bij mexicaan: 2 enchillada's met veg. gehakt
T: restje chips tijdens lui op de bank film kijken

Heb een deal met mezelf gemaakt, dat ik vanaf morgen weer ga beginnen met bewegen!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:37

Ik zie overal grammen voorbij komen. Wegen jullie je eten ook echt af? Of is dat een gokje?

Vandaag:

O: 2 br. boterhammen met snijworst
T: -
L: 2 br. boterhammen met boterhamworst, kiwi
T: stuk komkommer
A: 2 kleine harde broodjes met (zelfgemaakte) eiersalade, en klein bakje salade met feta, komkommer, en augurk.

B: gewerkt :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:40

Hmm, nu ik er zo over nadenk Phor zou ik zelf ook niet weten hoe je iemand moet doen stoppen met in het hoofd met voeding bezig te zijn, door een uitermate gezond eetpatroon aan te leren. Op die manier is het wel allemaal logisch.

Wat ik met mijn eerdere posts bedoelde is dat Chernique altijd gezonde dingen extra kan eten, bovenop haar huidige eetlijst, mocht ze zich daar gezonder door voelen... ik wilde dit toch maar eventjes verduidelijken :o

Misschien moet ik lekker spannend gaan doen, en in mijn twee weken vakantie geen eetmeter invullen. Mocht mijn hongergevoel me bedriegen en ik na die twee weken bijgekomen zijn, kan ik opnieuw beginnen met lijstjes invullen. Maar ik merk dat ik er tegenwoordig al meer van afwijk afhankelijk van mijn hongergevoel. En op vakantie in het buitenland vul je ook geen lijstjes in, toch :+

Miracle: ik weeg af, of nu ja, heb veel afgewogen en weet het zo'n beetje uit mijn hoofd nu :)