Ja, het is ook echt een kwestie van wennen. Ik ontbijt nu meestal met havermout, supermakkelijk. Met zelfgemaakte amandelmelk 2 minuten in de magnetron, kaneel + chiazaad + wat rozijntjes + evt wat honing erdoor, klaaar!
Ik eet nu al 2 weken geen crackers of brood meer, en het is eigenlijk veel makkelijker dan ik dacht. Als ontbijt dan havermout, fruit met noten, amandelmeelpannenkoek of smoothie, en dan als lunch salade, smoothie, amandelmeelpannenkoek of groentenomelet. Alles is makkelijk mee te nemen. En dan als tussendoortje smoothie, fruit of een zelfgemaakt baksel. Ideaal zo en kost helemaal niet veel tijd 
In het kader van de baksels nog een grooote aanrader:
http://www.oerkrachtvoedingsadvies.nl/n ... andelcake/
NOTEN-AMANDELCAKE
Ingrediënten:
-200 gram amandelmeel
-1 geraspte appel
-100 gram rozijnen
-100 gram gehakte noten
-30 gram kokosschaafsel
-½ theelepel bakzout
-Snuf zout
-2 eieren
-50 gram gesmolten kokosolie (op kamertemperatuur)
-Optioneel; 50 gram ahornsiroop
-1 eetlepel citroensap
Werkwijze:
-Verwarm de oven voor op 175°C.
-Vet een bakblik in (ik gebruik een vierkante bakblik van 22,5×22,5cm maar je kunt ook een springvorm of ovenschaal gebruiken)
-Meng de amandelmeel, geraspte appel, rozijnen, gehakte noten, kokosschaafsel, bakzout en zout door elkaar
-Meng in een andere kom de eieren, kokosolie, ahornsiroop en citroensap door elkaar
-Voeg het eiermengsel bij het amandelmeel mengsel en roer het goed door elkaar.
-Giet het mengsel in je bakblik en bak in ongeveer 25-30 minuten goudbruin in de oven.
Ik heb hem gisteren gemaakt zonder toegevoegde zoetstof (dus zonder ahornsiroop of iets anders), maar door het amandelmeel, appel en de rozijntjes is hij eigenlijk al zoet genoeg. Hij is zeer vullend en heel lekker!
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 13-12-13 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt