Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:32

Mijn buurvrouw deed het Diplan dieet en is 6kg afgevallen in 10 weken. Zij moest o.a. 's morgens 5 boterhammen eten, als lunch 7, bij het avondeten minimaal 500gr groenten.
Nou at ik altijd wel brood (niet zoveel, ben niet zo van het brood), maar dit vond ik wel erg heftig.

Daffodil, weleens de pomodori kaas gegeten. Die is lékkerrrrrrrrrrrr!!!
Ik ga op vrijdag naar de markt om kaas en eieren te halen, daar hebben ze zoveel lekkere dingen, mmmm!! Afgelopen vrijdag heb ik een pond graskaas en een pond komijnenkaas gehaald (en 2 dozen eieren), de week ervoor had ik een pond pomodori kaas en een pond gatenkaas (die hoef ik niet meer, brrr).

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:41

Wat moest er op dat brood dan?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:42

Dat heb ik niet gevraagd :D Misschien wel droog, ik heb echt geen idee.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:43

Oeh klinkt goed pomodorikaas! Jammer alleen dat ik nooit naar een markt kan, die zijn hier in de buurt bijna allemaal doordeweeks en dan werk ik....die enkele keer dat het wel lukt, ga ik ook altijd los bij de kaaskar!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:44

ik kom even binnenvallen, naar aanleiding van een groep aanhangers van een koolhydraatarm dieet op basis van het voedingspatroon van de oermens heb ik hier een klein beetje over gelezen en struikelde vervolgens over dit topic. Nu vraag ik me af wat je nu als koolhydraatarm etend persoontje in godesnaam luncht? persoonlijk vind ik het toch wel makkelijk om mijn 4 gesmeerde bammetjes in een zakje te proppen en mee te nemen, met een gebakken eitje zie ik dat nog niet zo zitten :Y)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:46

Een stadje verderop is de markt op vrijdag (hoef ik nooit te werken) en die is van 13.00 - 21.00 uur.
Ging daar in het verleden ook vaak 's avonds heen om nog even lekkere kaasjes te halen voor op stokbroodjes. Vriendin en ik doen altijd 'stokbroodjesavond' op vrijdag, maar afgelopen vrijdag werd het 'komkommeravond' met lekkere dingen, ook niet verkeerd. En asperges met ham, augurken met boterhamworst, etc.
Wij hebben ook een kaasboerderij in de buurt (Het Klaphek) en daar verkopen ze geweldige knoflookkaas en walnotenkaas. En heerlijke dagverse rauwe melk, maar helaas...

Ik vind dit 'dieet' in elk geval zeer goed vol te houden. Vele malen makkelijker dan bv Sonja Bakker.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:47

Jade schreef:
ik kom even binnenvallen, naar aanleiding van een groep aanhangers van een koolhydraatarm dieet op basis van het voedingspatroon van de oermens heb ik hier een klein beetje over gelezen en struikelde vervolgens over dit topic. Nu vraag ik me af wat je nu als koolhydraatarm etend persoontje in godesnaam luncht? persoonlijk vind ik het toch wel makkelijk om mijn 4 gesmeerde bammetjes in een zakje te proppen en mee te nemen, met een gebakken eitje zie ik dat nog niet zo zitten :Y)

Hihi :D Er staan veel tips in dit topic :j
Maar je kunt bv soep de avond van tevoren maken (moet je wel een magnetron op je werk hebben) of salade met bv tonijn of een omelet (in aluminiumfolie) of mozarella met tomaat, etc. etc.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:48

Jade, ik volg dus ook een dergelijk dieet (ivm gezondheidsklachten) en ik eet dus een salade in de kantine, of soep. Die kun je ook simpel meenmen, met bv een gekook eitje erbij. En een broodtrommel ipv een plastic zakje scheelt al een heel stuk.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:50

Die lunch geeft mij ook altijd problemen, salade en eieren kan ik niet meer zien.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:55

Het is met dit dieet wel een groot voordeel als je dol bent op eieren. Ik heb net gelunched met 2 gekookte eitjes en 8 plakjes rauwe ham. HeerlijK! Maar ook een salade van tomaat, rucola en buffelmozerella, crackers van rookkaas met filet american of wraps van omelet met allerlei lekkers is goed mee te nemen hoor. Het vraagt even wat voorbereiding (vandaar dat ik vaak strand bij gekookt ei en vleeswaren).
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 19-07-11 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:57

klinkt goed, maar moet je wel tijd voor maken lijkt me zo.. ik struikel sochtends meestal zo laat mogelijk mijn bed uit om in record tempo door de ochtendroutine te gaan :D
minstens net zo belangrijk, bevalt de nieuwe levensstijl ook? :D
ik voel me verder prima, dus voel niet direct de noodzaak om iets aan te passen; waar ik in het verleden wel last van heb gehad toen ik tegen de grens van ondergewicht aanzat was een schommelende suikerspiegel waardoor ik me rond etenstijd vaak gammel voelde; nu ik 3kg meer weeg heb ik daar bijna geen last meer van.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:18

Wanneer kun je meepraten of de nieuwe levensstijl bevalt? :P
Ik doe het nu ruim 2 weken en het bevalt mij prima, maar ik wil later -als ik groot ben- toch wel weer een keer spaghetti aioli eten hoor :))

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:27

@Jade: als je je nu goed voelt en je ben tevreden over je gewicht en figuur, waarom zou je dan iets aan willen passen aan je voedingspatroon? Kh-arm eten vraagt een aanpassing en een investering en als je er geen direct doel mee nastreeft, lijkt me het gedoemd te mislukken.

Ik wordt dik, sloom en ongelukkig van teveel kh's, voor mij is het dus de investering dubbel en dwars waard. Ik glijd regelmatig even af naar een eetpatroon met teveel koekjes en ijsjes, maar grijp dan altijd weer terug op kh-arm eten. Ik zal nooit 100% kh-arm eten, bij mij gaat het in periodes, maar zolang mijn BMI in het groen blijft en ik mezelf in maat 38 kan proppen (dat is nu het geval) is het bij te sturen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:22

mrijn, ik ben altijd wel geinteresseerd in alternatieve theorien over gezond leven/eten, volgens de geldende standaard eet ik ook gezond met 300g groente, aardappeltjes/rijst pasta en stukje vlees/vis/vleesvervanger. Naar wat ik lees wordt het steeds moeilijker om gezond te eten met etenswaren die kankerverwekkend blijken, antibiotica resistentie in de hand werken of vol bestrijdingsmiddelen/hormonen zitten.
Ik voel me prima momenteel, maar weet dat ik gevoelig ben voor suiker; als een koolhydraat arm dieet je suikerspiegel beter balanceert vind ik het wel de moeite waard om daar meer over te weten te komen. Ik verwacht niet dat ik binnenkort fulltime overga op koolhydraat arm, maar als ik een oerdieet voor de hond aanhoud, kan ik er op zijn minst voor mezelf ook over lezen en daarna beoordelen of het gezonde opweegt tegen de extra moeite :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 15:25

Ik heb dit topic ook 30-09-2010 gestart voor de achterliggende theoriën allemaal en pas vrijdag gestart met khd arm dus je bent met deze doelen welkom hoor :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:27

Jade schreef:
Ik voel me prima momenteel, maar weet dat ik gevoelig ben voor suiker; als een koolhydraat arm dieet je suikerspiegel beter balanceert vind ik het wel de moeite waard om daar meer over te weten te komen.

Heb je je suiker laten checken bij de huisarts?
Want ik denk dat je wel uit moet kijken als je veel dipjes hebt in je suiker. Als je een hoge suiker hebt denk ik dat het werkt.
Weet ik ook nog niet hoor... ben gestopt met de diabetesmedicijnen en dit dieet gaan volgen, na de 22e weet ik of het effectief is voor m'n bloedsuiker.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:32

Quellian schreef:
Heb je je suiker laten checken bij de huisarts?
Want ik denk dat je wel uit moet kijken als je veel dipjes hebt in je suiker. Als je een hoge suiker hebt denk ik dat het werkt.
Weet ik ook nog niet hoor... ben gestopt met de diabetesmedicijnen en dit dieet gaan volgen, na de 22e weet ik of het effectief is voor m'n bloedsuiker.

ja, mede omdat ik ook problemen heb met de bloedsomloop in mijn tenen, maar aangezien er geen problemen gevonden zijn vrees ik toch dat dat gekomen is door een paar keer iets te koud worden :D
ik snoep weinig, drink vrijwel nooit frisdrank, leng dubbelfris half aan met water, ook omdat ik het lekkerder vind :D en heb op die manier geen problemen :)

F_orumster: flinke bedenktijd :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:23

Ik lunch vaak gewoon met idd een salade evt aangevuld met kaas
Ook heb ik Atkins broodmix die bak ik snij ik in hele dunne plakjes en die gaan per twee de vriezer in

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 17:53

Is het normaal om met zo'n opgeblazen gevoel te lopen? Positieve is dat je niet eens wiltt eten, maar ik heb nou juist zo'n hekel aan dat kersstmaaltijd gevoel... met lopen voel je het ook zo. Iemand dit ook ervaren? Het voelt nu niet bepaald alsof je weinig hebt gegeten mja das ook weer positief natuurlijk.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:15

zo mijn kip en lekkere salade weer achter mijn kiezen, we hebben hier in de buurt een poelier en die heeft heerlijke verse kip, maar ik kreeg gisteren commentaar dat ze liever een droger stuk kip hebben, schiet mij maar af. Ik had trouwens wel appel in mijn salade en soms doe ik ook sinasappel. Mijn lijf vergeeft me dat wel :)

Orumster, heb jij een kilo groente op dan verklaart dat wel je gevoel, ik merk aan mezelf dat mijn maaginhoud een stuk kleiner is geworden, die hoeveelheid die ik vroeger at, dat red ik niet meer, dan heb ik ook dat kerstmaaltijdgevoel inderdaad

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 19:29

Nee ik heb geen kg groente op. Op deze manier ben ik bang dat mn maag groter zal worden, want op tussendoortjes na at ik minder dan nu.
En dat wil ik niet! Collega zegt dat ik me geen zorgen moet maken, dat t komt door de eiwitten. Ik wil jullie dus vragen of dat ook zo is?

Vandaag gegeten:
O: 150ml kwark (mager)
T: 5 amandelen
L: omelet van 3 eieren en met courgette, paprika, spinazie, tomatenpuree, tijm, scheutje slagroom, 3 plakken kaas
T: niks, stond op ploffen
D: nog steeds op ploffen, collega zegt dat je toch moet eten. Dus 100gr biefstuk met 250gr champignons met een beetje boursin daardoor.

Mijn buik voelt niet alleen opgezwollen maar ís het ook echt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:51

F_Orumster schreef:
Is het normaal om met zo'n opgeblazen gevoel te lopen? Positieve is dat je niet eens wiltt eten, maar ik heb nou juist zo'n hekel aan dat kersstmaaltijd gevoel... met lopen voel je het ook zo. Iemand dit ook ervaren? Het voelt nu niet bepaald alsof je weinig hebt gegeten mja das ook weer positief natuurlijk.

eet je veel eiwitten en weinig vet?

Ik vind 1 kg groente trouwens onzin. Ik eet gemiddeld tussen de 50 en 700 gr met enkele uitschieters naar 0 gr en 1 kg :+
Ik vind 300 gr wel een minimum voor een gewone dag.

Maar zoals nu, ik moet ongesteld worden, probeer dan maar eens een groentje bij mij naar binnen te werken, dat gaat je niet lukken :+ Ik wil dan alleen maar zuivel, vlees, eieren en vet en dat is altijd al zo geweest :P
Ik zorg er gewoon voor dat ik dat weer goed maak :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 20:02

ja, weinig vet veeel eiwit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:30

F_Orumster, de eerste dagen was ik vreselijk beroerd. Echt misselijk, diarree, hoofdpijn, wiebelig, etc.
Maar ik eet ook niet de voorgeschreven hoeveelheden, dat krijg ik niet op.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 20:32

Zoveel klachten heb ik niet gelukkig, ben alleen bang dat ik nu misschien meer eet dan eerswt en mn lichaam daaraan gaat wennen?