[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boyzone

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:51

Heb je ooit wel eens gezien dat een paard een sinaasappel met schil opeet?
Mijn vriendin heeft zo'n paard, gewoon met schil en al in zijn bak en smakken maar.... Moet er niet aan denken....

Ik weet het, 200gr. is niet veel, maar dacht dat ik minstens 2 kilo was aangekomen..... Dat viel dus weer mee.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:52

Hij is helemaal dol van banaan. Als ie hoort dat ik 'm opentrek is ie er als de kippen bij! Haha Haha! Hij schooit verder helemaal niet, alleen als ik 'n banaan eet. Maar als ik er geen aandacht aan schenk houdt ie ook wel op. Maar hij wordt er echt blij van Tong uitsteken

Appel is leuk om te likken maar eet ie niet echt. Zijn kong gevuld met leverpastei is ie ook dol op Haha!

't Lukt weer steeds beter met mijn dagen ja, steeds minder troep Tong uitsteken Ik wilde in plaats van cup a soup eigenlijk een pakje crackertjes nemen maar die heb ik braaf weer terug gelegd en een stukje brood erbij gepakt Lachen Volgens mij moet ik ergens deze week weer naar de diëtiste, ben benieuwd! Hoop onder de 70 te zitten maar vermoed gewoon nog tussen de 70/71

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:54

Boyzone schreef:
Heb je ooit wel eens gezien dat een paard een sinaasappel met schil opeet?
Mijn vriendin heeft zo'n paard, gewoon met schil en al in zijn bak en smakken maar.... Moet er niet aan denken....

Ik weet het, 200gr. is niet veel, maar dacht dat ik minstens 2 kilo was aangekomen..... Dat viel dus weer mee.

Gemma (mijn ex verzorgpaardje) at wel mandarijnen met schil en al Ja

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:55

goedzo march! je hebt de juiste spirit te pakken.
appel is lekker, eerst om aan te likken en dan om langzaam een beginnetje eraan te knagen. als er eenmaal een beginnetje is, is de appel ook zo op, met klokhuis en al!

boyzone: schillen van citrusvruchten zijn giftig. veel paarden vinden het wel oke, maar goed is het dus niet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:09

mystic; heb net even de hollandsche ijsselruiters gebeld. simone kreeg me niet te pakken zaterdag, vandaar. ze moest er wel erg om lachen dat ik het al wist Clown ja ja, de tamtam die gaat wel!
ze verplaatsen het inderdaad naar de 27e en proberen nog een 2e datum met lotje af te spreken. hopen dat dat lukt, kan ik nog een keer meedoen en jij ook!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:12

Ik ben weer begonnen vandaag.
Ik vind eten heel erg lekker maar als ik echt wil afvallen denk ik al snel dat ik geen tussendoortjes etc moet eten en die wil ik dan eigenlijk ook niet eten (als ik me daartoe kan verzetten) maar dat is slechter of niet? als je geen tussendoortjes eet.
Mijn dag tot vandaag:
O: twee crackers met kipfilet
L: twee bruine boterhammen met kaas en komkommer
T: mandarijn
T: krentebol
L: varkenslapje met aardappelen en veel brocolli en een klein beetje bessola (watergruwel)
T: appel? en groene thee Tong uitsteken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:14

geen tussendoortjes eten is heel slecht. je moet je eten verdelen over 6 tot 7 kleine porties per dag, zodat je je spijsvertering op gang houdt en je suikerspiegel op peil blijft.
je dag ziet er op zich best heel goed uit, maar mis dus alleen het ochtendtussendoortje. kies voor groente of fruit, dat is beter dan alle 'gezonde' koeken die verkocht worden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:18

van de site van het voedingscentrum:

Wat eet ik tussendoor?
Gemiddeld is er voor een volwassen man maximaal 400 kilocalorieën en voor een volwassen vrouw maximaal 300 kilocalorieën ‘over’ om buiten de Schijf van Vijf te eten en te drinken. Voor alle extra's die buiten de basisvoeding vallen, geldt dat moet worden gelet op het aantal calorieën per portie.

Tussen de maaltijden door kan heel goed een deel van de aanbevolen hoeveelheid basisvoedingsmiddelen worden gegeten. Bijvoorbeeld in de vorm van vers fruit. Fruit stilt de lekkere trek en is gezond. Denk ook eens aan snackgroente, snoeptomaten en worteltjes. Of neem een boterham of mueslibol.

De calorieën die maximaal voor de extra's zijn gemiddelden per dag. Een dag wat meer, de andere dag wat minder is prima. Zo lang het gemiddelde maar niet te hoog wordt. Let daarom bij extra's op calorieën per portie en kies voor kleine porties.

Calorie-arme mogelijkheden zijn rijstwafels en eenvoudige volkorenbiscuits. In de namiddag is een heldere soep een prima tussendoortje. Heldere soep gemaakt met een eenpersoons zakje of bouillon levert nauwelijks calorieën of vet en is een pittig extraatje.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:21

Ik mis een heleboel mensen! No Cheer
Sizzy, Ilse, LA, LJ!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:24

moeten jullie ook doen! http://eettest.voedingscentrum.nl/www/scripts/intro.php
is een test om te zien of je gezond eet. wel eerlijk invullen he!

dit is mijn uitslag:
Eet jij volgens de Schijf van Vijf?

1. Gevarieerd
Redelijk Je bent er bijna! Je varieert goed door uit alle groepen van de Schijf van Vijf te kiezen, maar je eet er net niet altijd voldoende van. Probeer nog iets gezonder te eten door je dagelijkse porties te vergelijken met de aanbevolen hoeveelheden. Zorg ervoor dat je wat meer eet van de voedingsmiddelen die je nu nog niet genoeg binnenkrijgt.

2. Niet te veel Goed Prima, in het algemeen let je goed op de hoeveelheid calorieën van de extra’s die je als tussendoortjes kiest en de calorieën die je dranken leveren. Als je een gezond gewicht hebt, hoef je niets te veranderen. Om een gezond gewicht te houden, is het belangrijk niet te veel en gevarieerd te eten, elke dag voldoende te bewegen en minder te eten en meer te bewegen als het gewicht stijgt.

3. Minder verzadigd vet
Goed Prima, je let goed op de hoeveelheid verzadigd vet in je eten. Dit vermindert de kans op hart- en vaatziekten. Houd de hoeveelheid verzadigd vet beperkt en blijf kiezen voor magere varianten van melk(producten) en vlees(waren). Eet ook niet te veel vette tussendoortjes zoals chocolade, koek, gebak, snacks en zoutjes. Gebruik halvarine op brood en vloeibare vetsoorten of olie voor bakken, braden en frituren. Hierin zit weinig verzadigd vet.

4. Veel groente, fruit en brood
Groenten en fruit
Goed Je doet het goed en let goed op de aanbevolen hoeveelheid groente en fruit: elke dag twee ons groente en twee keer fruit. Als je voldoende varieert met je dagelijkse portie groente en fruit, profiteer je optimaal van alle gezonde voedingsstoffen in de verschillende groente- en fruitsoorten.

Vezels
Redelijk Je kunt nog net iets meer letten op de hoeveelheid vezels in je eten. Dit is goed voor de darmwerking. Je zorgt voor extra vezels door het eten van ruime porties brood, aardappelen, groente en fruit. Kies ook wat vaker voor volkoren brood, volkoren pasta en zilvervliesrijst.

5. Veilig
Goed Gefeliciteerd! Je gaat veilig met je voedsel om en let voldoende op de hygiëne, houdbaarheid en bewaar- en bereidingswijze. Prima, want ogenschijnlijk veilig voedsel kan door onzorgvuldig handelen of bewaren voor een akelige voedselvergiftiging zorgen. Je doet het goed, maar blijf alert!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:26

Mocca schreef:
Sizzy, Ilse, LA, LJ!

misschien druk maarja ik heb ze daarvoor al heel lang niet meer gezien. je kan toch wel even tijd vrij maken om te bokken ( zelfs ik maarja heb de site ook nodig voor mijn sectorwerkstuk ) al begin ik het al aardig zat te worden.

stomme werkstukken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:28

veel mensen vinden het niet meer zo leuk omdat er veel 'nieuwen' bij zijn gekomen die op een hele ongezonde manier bezig zijn met hun gewicht (weinig eten, af willen vallen zonder dat het nodig is)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:30

Af willen vallen zonder dat het nodig is verschilt per mens. Er zeggen ook vaak wat mensen dat het voor mij niet nodig is maar ik ervaar het anders.
Maar bedankt voor de info! Lachen En ga de test doen!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:30

benangelique schreef:
veel mensen vinden het niet meer zo leuk omdat er veel 'nieuwen' bij zijn gekomen die op een hele ongezonde manier bezig zijn met hun gewicht (weinig eten, af willen vallen zonder dat het nodig is)

hihi dat ook ja geef ze wel een beetje gelijk hoor.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:41

Alles op de test redelijk en hoeveelheid en groente en fruit was goed! Lachen ben toch nog wel blij met de test. de laatste vragen van de supermarkt en de koelkast inhoud, kan ik niet echt beoordelen omdat mijn moeder dat doet, maar voor de rest was het wel goed Lachen
Ik moest wel meer vezels eten meer letten op te vette tussendoortjes (A)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:44

ik moet van alles meer eten maar dat wisten wel al

romandour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:13

hey,ik ben dus ook met dieeten begonnen. dus veel gezonder eten. maar nu moet ik dus ook meer bewegen nu dacht ik aan touwtje springen. Is dat zinvol??

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:21

Mocca schreef:
Sizzy, Ilse, LA, LJ!

Lovers ik mis jullie ook!!! maar ik kon het gezever van die meiden die te weinig eten gewoon echt even niet meer aan! als het weer normaal is kom ik wel weer terug....

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:24

Same here Lachen heb ook beetje veel aan m'n hoofd gehad de laatste tijd. Het is uit met m'n vriendje, druk gehad met tentamens en andere dingen..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:27

he wat naar sizz! klo-te periode dus even voor je.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:30

Ik snap het wel hoor LA. Ik heb gelukkig nog genoeg steun aan het topic.

Wat rottig Sizzy. Scheve mond

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:32

Ja is wel beetje kl ote periode ja... heb het wel zelf uitgemaakt. Maar goed, dat maakte het natuurlijk niet veel minder. Het is wel de juiste beslissing voor mijn gevoel. Het gaat al weer wat beter met me, vooral ook omdat ik er al best wel een tijd mee bezig was voordat ik het daadwerkelijk uitmaakte. Vind het vooral erg dat hij zich zo ka uu tee voelt. Dat breekt m'n hart wel echt af en toe Scheve mond

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:34

Sizzy schreef:
Same here Lachen heb ook beetje veel aan m'n hoofd gehad de laatste tijd. Het is uit met m'n vriendje, druk gehad met tentamens en andere dingen..

siz!!! Ach gut klote zeg.......wilde je nog pmen maar is er niet van gekomen!! Ach gut

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:34

Oh Sizzy, wat rot meid Ach gut
Ook al heb je het zelf uitgemaakt, het doet heel veel verdriet om de ander zo te moeten kwetsen en zo verdrietig te zien Verdrietig Je hebt toch een hele poos lief en leed gedeeld en ook al zit er niet meer genoeg in voor een relatie, je geeft toch om diegene Ach gut Dat het wel de juiste beslissing is is voor jezelf in ieder geval wel fijn, dat geeft vaak al rust, zeker als je er al een tijdje mee rondliep Ja

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:35

LittleAnn schreef:
Lovers ik mis jullie ook!!! maar ik kon het gezever van die meiden die te weinig eten gewoon echt even niet meer aan! als het weer normaal is kom ik wel weer terug....

Word @ LA. Ik vind het topic echt veel minder leuk (en dat is niet l.llig bedoelt naar de nieuwe mensen, maar ik mis het oude clubbie gewoon)..

Enne Siz! Oh, wat jammer dat je relatie voorbij is! Hoop dat 't voor jou wel de goede keuze is geweest! Ach gut