Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:01

Mooie lijstjes meiden!
Gewoon lekker op je gevoel afgaan Bhri, weegschaal zegt ook niet alles.
Gisteravond nog even lekker 14 km hardgelopen, voel me altijd zo fit daarna :).

O: 125 gram haver met melk
L: restje spinazie met volkoren ravioli. Meergranen afbakbroodje met rauwe ham en sla
T: banaan
A: Rijst met groente en vlees (weet het nog niet precies)
T: appel

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:38

Ik ben inderdaad afgevallen Many, van een kg of 68 naar 55kg bij 1.70m maar wel op de gezonde manier dus denk dat het met name mensen zijn die juist verder van me afstaan. Ik trek me er niet veel van aan maar heb dan wel zoiets van vraag het aan mij en niet aan in dit geval mijn vader :P
Denk inderdaad dat het ook wel even duurt voordat mensen dat beeld uit hun hoofd hebben inderdaad, met name mensen die je weinig ziet.

Succes met je PTA-week Mandy, stress zorgt bij mij wel voor meer honger kan dan ook afvallen als ik niet genoeg eet dus luister goed naar je lichaam en neem ook je rust!

Horse, ja tis eigenlijk nooit goed zoals Many al zei.. Sportverslaving is ook weer zo'n vaag begrip.. Of hoeft indien je t echt leuk vind en je er goed bij voelt niet per definitie slecht te zijn.. Bankhangverslaving lijkt me iig niet beter :')

Verstandig een AYCE dagje Fleur, helemaal de gezonde variant :)

Tiggs, ik vind het weekend ook veel moeilijker. Doordeweeks heb ik gewoon de afspraak met mezelf dat ik zo net mogelijk eet, in het weekend heb ik vaak een cheatmoment plus lastiger met plannen en laat ik de teugels de laatste tijd nogal vieren. Maar blijf prima op gewicht ondanks dat dus vind het vaak geen probleem. Verleidingen kan ik altijd goed weerstaan maar wanneer ik mezelf ongezond eten toesta is de rem vaak uhmm.. weg haha.

Bootcamp is vrij zwaar ja, maar heb altijd zo'n goed gevoel naderhand alsof ik de hele wereld aankan :+ :Y)

Lijkt me inderdaad sterk Bhri, gewoon even zo doorgaan (en goed drinken!!) en dan over n tijdje nog maar eens kijken. Maar volgens mij ben je hartstikke goed bezig! :D Succes met je examen ook!

Heerlijk he Saartjuh! Dat gevoel naderhand daar denk ik altijd maar aan wanneer ik geen zin heb.

Gisteren heerlijk veel friet met frikandel speciaal gegeten, daarna alleen nog losgeslagen op de chips/rijsthapjes enzo dat was dan weer niet de bedoeling :Y) Heb ik de laatste tijd trouwens wel veel zoals ik boven al omschreef, dan eet ik echt zooooo veel op mijn cheatmoment. Maar merk er tot dusver niets van op de weegschaal, toch kan het niet goed zijn dus hopelijk kan ik me volgende keer beter beheersen en i.p.v. schrokken ook genieten. Ook nog 2 duveltjes op trouwens.

Vandaag begonnen met:
90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 225 ml ongezoete sojamelk & 1 appel met kaneel.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:06

mandy358 schreef:
Gister all you can eat day van gemaakt. Vandaag geprobeerd veel te eten om eetbui te voorkomen (lastige eet momenten ivm werk en les) sorry alweer alleen een lijstje! Even pta week knallen en dan mag ik van mezelf weer op de laptop dus kan ik mee kletsen :)

6:00: magere yoghurt met een peer en 4el muesli erdoor
11:30 1 polderlandendubbeldonker boterham 3 waldcornbeschuiten (kaas tomaat komkommer/pindakaas)
15:30 magere yoghurt met een sinaasappel en 2 el muesli erdoor
18:00 doperwten, vleesvervanger, gebakken aardappelen. Stukjes manderijn/peer/appel

D: water (misschien straks nog een drankje)
B: 4,5 u werken bakker(loop en sta werk), 2 km fietsen, half uur priveles met paard, 20 min flink doorlopen, ongeveer 1u op stal bezig geweest

Kan het kloppen dat als je slaapgebrek hebt je meer honger hebt? Erg drukke stress volle week gehad, dus slecht en weinig geslapen. Vandaag van 6:15 tot 15:30 maar 45 min gezeten en verder drukdruk. Ben daarna ook op de bank in slaap gevallen, dat overkomt mij nooit. Me lichaam is een beetje in de war geloof ik.

Gister om 00:30 nog een appel want ging onverwachts uit. Alleen 1 slokje jillz op en 10 km fietsen + wat uurtjes dansen erbij. Vanmorgen flinke trek :+
Bedankt voor de uitleg over slaapgebrek en meer honger. Sonja_vR en LisErm94 :D
Die boodcamp klinkt echt heel gaaf LisErm94!
Leuk om te lezen over de veranderingen in je eetpatroon en zwangerschap Phormicola!
Het zal vast vocht oid zijn Bhriseis want je lijstjes zijn zo mooi! :)

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:34

Dankje Lis, Saartje en Mandy!
Ik ben ook best blij dat ik het zo uit mijn hoofd kan zetten. Vorig jaar had ik echt niet meer durven eten tot mijn gewicht weer gezakt was. Nu vind ik dat de weegschaal zich maar niet moet aanstellen, ik voel me heel goed in mijn vel met wat ik nu eet en ik sport ook voldoende. Ik ga proberen een hele week flink te drinken, en dan zie ik volgende week wel weer wat de weegschaal zegt :)

Wauw Saartje, 14 km...!

Wat andere mensen en gewicht betreft: ik denk toch dat het vaak jaloezie is. In het begin kreeg ik ook te horen: eet jij nog wel, is dat wel normaal, zo veel sport? Toen kwamen de 'grapjes' over hoe veel ik wel niet kan eten in vergelijking met 'normale' mensen, en nu mijn omgeving ziet dat ik er flink mee doorzet en ik me niets aantrek van al die nare opmerkingen, hoor ik er niks meer van.
Alleen gaan mensen niet zo gauw meer met van die idiote feiten aankomen als: van sporten word je alleen maar dik hoor; dat hoor ik allemaal niet meer :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:51

Van sporten word je dik? := Serieus?!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:53

Dat hoor ik hier vaak! Want 'spieren wegen meer hoor dan vet!'. En schoonmoeder had eens een week gefitnesst (lees: 2 x geweest en een beetje aan de apparaten gepruld), en toen woog ze meer dan ervoor. Dus nee, sporten is nergens goed voor.
Bovendien krijgen topsporters ook altijd blessures en gaan ze ook gewoon dood - nog iets wat ik hier aan tafel regelmatig hoor :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:55

:')

Ja want gelukkig bouwen wij vrouwen allemaal minstens 15 kilo aan spiermassa op :j *\o/*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:55

Joh, ik dacht dat je van sporten immortal werd :') En natuurlijk wil je net zo weinig wegen als een bakje pudding en er ook zo uitzien :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:57

o.a. mijn moeder heeft ook nog steeds de neiging om te zeggen dat ik niet verder moet afvallen en dat ik wat meer moet eten omdat ik nog steeds hetzelfde eet als toen ik echt veel gewicht wilde verliezen. Vooral als ik mijn fruit hap en havermout eet. Ik word daardoor ook wel onzeker weer waardoor ik makkelijker terug val in mijn snackgedrag of teveel eet terwijl ik mijn gezonde basis van fruit, havermout en veel groente echt lekker vind en dat is inmiddels een onderdeel geworden van mijn vaste voedingspatroon.

Daarbij zien ze het alleen zien ze het niet als ik weer eens zwicht voor de koekjes trommel, zakken chips en gewoon af en toe flink aan de wijn ga met een stapavond. Doordat ik veel beweeg is het niet zo erg als ik af en toe zwicht daarvoor maar ik moet nog steeds met mijn aanleg opletten dat ik niet terug val dus wil mijn basis gewoon goed hebben. En heb nog steeds de nodige vetrandjes enzo. Dus zolang dat allemaal er zit probeer ik zulke opmerkingen ook gewoon los telaten en het als een compliment te zien.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:15

Rolde weer om half 12 mijn bed uit en dus als lunch een kom verse bloemkoolsoep, twee sneetjes wit brood met hagelslag en
drie beschuitjes met hagelslag.

Verder nog een wafel en een plak cake.

Vanavond spinazie en aardappelpuree uit de oven met worst, lust geen spinazie, dus ik eet alleen de aardappelpuree en worst.

Denk verder niet echt tussendoortjes, is niet veel lekkers in huis.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:17

Jullie snappen het helemaal, Phor en Eline *D

Probeer er niet van wakker te liggen Chantal. Het is vast erg goed bedoeld! En jouw lijstjes zijn gewoon prima. Daarom ook dat het bij veel 'lijners' misloopt; ze passen nadien hun levensstijl niet aan.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:19

magli schreef:
Vandaag :)

O: magere melk (scheutje), magere verse kaas, lijnzaad, 1 golden kiwi, havermout, kaneel, chia
1 kleine boterham met boter en jonge Gouda (laat ontbijt, veel honger :p)

L: kalfsvlees, rode kool, preipatatjes DV
Beetje sangria
T: 1 grote lat fondant chocolade (50% cacao)
T: 2 mandarijntjes wsl ofwel na het avondeten
A: 4 kleine boterhammetjes, kaas, boter/mosterd, tomaat

Water de hele dag :)
Laatst bijgewerkt door magli op 19-01-14 18:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:24

phormicola schreef:
Van sporten word je dik? := Serieus?!

Oh mensen denken dit dus echt he? Laatst iemand op mijn werk (veeeeel overgewicht), zij doet het Cambridge-dieet à 500 kcal per dag. Zij zat te vertellen dat ze in het nieuwe jaar (2014) wel van plan was om 800 kcal per dag te gaan eten, maar sporten ging ze niet doen, want ze was bang om daarvan aan te komen door spiermassa. Echt ongelooflijk... Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden...

Ontopic, mijn lijstje voor vandaag:

O1: 2 beschuitjes met kaas en hagelslag, 1 banaan
O2/L: 2 pompoenpitbroodjes met kaas + 1 speltbeschuit met hagelslag
T: schaaltje chips
T: appel met wat kaneel en wat rozijnen
A: pasta met gehaktballetjes en saus van tomaat, paprika en courgette
T: ?

B: 45 minuten hardlopen , 1,5 uur flink schoonmaken thuis

Niet echt opgelet vandaag, maar niet heel erg slecht. Zit rond de 2000 kcal.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:28

Hmhm, klinkt hartstikke gezond, 800 kcal. Nee, daar zou ik ook niet bij gaan sporten, dan zie je er na een maand al uit als een bodybuilder 8)7

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:29

Ik snap echt niet dat mensen kunnen denken dat je van beweging dik kan worden. Snap wel dat je van krachttraining gespierder en mss een halve cm 'breder' zult worden maar dat is toch iets helemaal anders.

Hoe sommige mensen opgevoed zijn, zie naar de kinderen in Amerika waarvan er zijn die opstaan met fastfood. Zo jammer.

Bhriseis: jammer dat ze je zo wat ontmoedigen. Vind het eerlijk gezegd helemaal niet ondersteunend! Ik haat het zelf ook dat sommige mensen dan precies (zo komt het op mij over) dan zeggen: neem nog een stukje, gewoon omdat zijzelf het dan niet zouden opeten. Ik probeer altijd zelf mensen te steunen in hun poging tot gezond eten.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:41

Vind trouwens als chipsvervanger: POPCHIPS heel erg lekker. Een hele zak is nog geen 400 kcal. Je hebt smaken als Bbq, Tai Sweet Chili, Natural. Is niet gebakken in de oven, ook niet in het vet, maar dus gepoft :)!

En ben ook fan van de Kind Protein Bars, bvb de Peanut Chocolate is heerlijk voor mensen die ook graag Snickers eten :D. Er zijn er ook met fruit enzo. €1,5 per bar

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:53

Ik hoorde laatst van een personal trainer dat als je als vrouw maximaal krachttrainig doet en daarbij maximaal eet kom je in 1 jaar maximaal 5 kg aan spieren aankomt..

Die popchips hoor ik meer goede verhalen over ja.

Edit: Wat Bhris en Magli zeggen is inderdaad heel herkenbaar. Waarom word je er in vredesnaam op aan gekeken als je gezonde keuzes maakt? Als je ervoor kiest om gewoon je fruit op te eten in plaats van een stuk taart? Ik word daar altijd zo boos van, ik bedoel ik spreek de mensen die wel taart eten daar toch ook niet op aan?!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:58

Amira_ schreef:
Paar dagen geen lijstjes gepost door drukte maar heb (bijna) alles teruggelezen. Hele mooie lijstjes komen er ook weer voorbij, erg motiverend *D Vandaag apart dagje gehad maar dat is elke zaterdag wel zo eigenlijk. Mis wel mn fruit een beetje maar dat komt morgen dan wel weer :j

O: griekse yoghurt, aardbeien, havermout, lijnzaad
B: 1 uur paardrijden
L: waldkorn bol met rookvlees, chocolade croissantje
B: 2 uur shoppen, 10 minuten fietsen
A: groene tagliatelle met een heerlijk sausje (at bij vriendje, zat in de saus in ieder geval room en paprika , verder geen idee )
B: 10 minuten fietsen
T: griekse yoghurt met ananas en tarwevlokken, maisvlokken
T: bakje chips (beetje naturel en beetje paprika)

Planning voor morgen alvast:
O: yoghurt met havermout en ananas, ovenbroodje met kaas
T: cracker met paturain light en komkommer
B: 1 uur flink doorwandelen met folders lopen
B: 1 of 2 uur lopen in het bos/strand
L: lunch in een restaurant 2 sneden boerenlandbrood bruin met geroerbakte kip, paksoi, champignons, ui in zoetzure saus
T: appel en sinaasappel - lunch was laat
A: versgebakken friet en een kleine loempia
T: yoghurt of (groot) stuk fruit, havermoutkoekje

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:09

O; Bakje nougat kussentjes met soyamelk (Vroeg en ik had honger)
L; Bruin pistoletje met hummus, spinazie, kipfilet, ui en alfalfa. Maisbroodje met vlokken. Rijstwafel met spinazie, 1 plak kaas en alfalfa. Kop thee.
T; Smoothie khaki, bevroren frambozen en banaan. :9 En bakje met frambozen en khaki.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:24

__Leonie schreef:
O: havermout met yoghurt, chia en banaan
L: 2x een dubbel sneetje volkoren brood met kaas, pesto en tomaat.
T: kiwi en 2 mandarijnen
A: 2 wraps met 50 gram gerookte zalm, pesto, spinazie, knoflook en pijnboompitten
T: dubbel sneetje volkoren brood met pindakaas ertussen

B: 14km fietsen, twee paarden rijden, 20min wandelen

Net nog tussendoortje erbij gekomen.
Misschien net ies te groot voor een tussendoor maar de wraps vulden niet heel erg. Vandaar nog maar wat er bij gepakt zodat ik niet ga snaaien vanavond.
Scheelt ook dat het erg dungesneden brood is en niet hele groot is.

Volgens mij heb ik zo wel een mooi lijstje voor vandaag, iemand nog tips?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:41

O: 200gr aardbeien, 200gr soya yoghurt, halve eiwitreep
L: 2 gebakken eieren met 50gr spekreepjes, 60gr courgette, plakje boterhamworst, 100gr komkommer
T: 25gr eiwitshake, 20gr 48+ kaas
A: gekookt ei, 180gr vol-au-vent, 75gr tomaat
T: stukje kaas of yoghurt

Beweging: 5.5km lopen, 25min circuittraining

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:58

O: Grutten met chia, cacao en kokos
L: Tomaten/paprika.maissoep met gerookte kipfilet en een snee roggebrood met sla, komkommer en kipfilet
T: Blauwe bessen, mandarijn, zelfgemaakte warme choco met hazelnootmelk
A: Zakje pittige rauwkost aangevuld met tomaat, paprika, feta, olijven en rookvlees. Zelfgemaakte chocomouse (eiwit, palmsuiker en rauwe cacao)
T: Borrel, stukje kaas en rolletjes van rosbief met sla, paprika en rode pesto en idem van kipfilet
D: Detoxthee, gewone thee en water

Ik krijg ook wel eens opmerkingen over het feit dat ik zoveel ben afgevallen en of ik soms niet doorsla?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:32

Van sporten wordt je dik hoor ik ook wel eens, want spieren wegen meer dan vet, maarja je wil natuurlijk meer vet dan spieren hebben.. Oh nee toch niet :') Opmerkingen die dus worden geplaatst zonder dat die mensen erbij nadenken wat ze zeggen.

O: 45 gr havermout, 5 gr chiazaad, 3 gr kaneel
T: -
L: 84 gr (gekookte) quinoa, 2 gekookte eiwitten
T1: 200 gr Sinaasappel
T2: 200 gr Appel, appel-havermout muffin, rijstwafel met 7 gr pindakaas
A: kipcurry ; 150 gr kip, 100 gr doperwten, 100 gr sperziebonen en curry van kurkuma en een grote salade met sla, tomaat, paprika, komkommer, feta, saladekruiden en ei.
Na het eten een bakje griekse yoghurt met bramen (ja die slechte kant en klare van de lidl :Y) )
T: 10 gr noten, chocomelk van 200 ml amandelmelk en 6 gr cacao

B: 60 min KT

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:35

Uiteindelijk lijstje voor vandaag:

O: 30 gr spelt, 30 gr havermout, 50 gr banaan, 15 gr lijnzaad, 10 gr tarwezemelen
T: eiwitshake
L: Zelfgebakken speltbol van 100% volkoren speltmeel (ongeveer 80 gr speltmeel per bol). Met een gekookt eitje, salade en nog wat zoet beleg - beetje hagelslag en beetje appelstroop.
T: half speltbolletje met aardbeienjam + 10 gr 72% chocola + halve banaan
A: 150 gr gebakken aardappels in schil, 200 gr doperwten, 1 spinazie kaas burger, beetje appelmoes, 80 gr gekookte spinazie, 150 gr rucola met tomaat en een yoghurt/mosterd dressing
T: weet ik nog niet - misschien nog wat boekweitgrutten met cacao :9

D: water, thee, 2 glaasjes witte wijn
B: 5 km hardlopen, 3 pony's scheren (niet van top tot teen, maar was toch weer een aardig inspannend klusje)

Totaal 1870 kcal zonder laatste tussendoor, tegenover 1900-2000 verbrande kcal. Nog even kijken of ik zo nog pap ga maken.

Eiwit: 80 gr - Vet: 46 gr - Koolh: 233 gr - Vezel: 25 gr

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:47

Ik heb trouwens chia-zaad besteld voor het eerst. Zie die hier met enige regelmaat in de lijstjes voorbij komen ook. Hoeveel gebruiken jullie ongeveer? Gewoon net als lijnzaad een gram of 15 per dag (1-2 eetlepels)?