Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:10

Jij hebt altijd mooie lijstjes toch myrt!
Qua kcal heb ik er nooit een idee van, ik kan het nog altijd niet op het zicht :')

Chernique: jij bent gewoon super bezig! *\o/*

@ Gast7391: Heeft het er iets mee te maken dat je aanleunt bij Montignac? Ik vind je lijstjes altijd onberispelijk hoor!

Ik ben een van die mensen die altijd honger heeft... En hoe meer ik eet, hoe meer honger ik heb. Nu vind ik dat niet zo erg, maar soms is het niet zo praktisch :')

O: 50 g havermout met 150 ml melk, 1 glas melk, el lijnzaad
B: 1,5 km wandelen, latte macchiato
T: magere roeryoghurt 100 g over een beker met daarin beetje blauwe bessen, frambozen, 2 kiwibessen en 200 g aardbeien, el lijnzaad
B: 1,5 km wandelen
L: 120 g hard meergranenbrood met selderijsalade, tomaat, komkommer, cresson, sla
B: alles inpakken/opruimen/paarden verzorgen/koken
A: véél sla, kerstomaatjes, basilicum, bieslook, broccoli; minischepje aardappelpuree (smaakte vies, te lang gekookt :+ ), wortelburger, beetje olijfolie, azijn, balsamico, peper en zout; 3 kleine sneetjes volkoren rozijnenbrood (ik gok 70 g)
B: Killer Abs dag 10 level 2, workout van Blogilates
T: bakje Griekse roomyoghurt met daarin hand verkruimelde walnoten, tl lijnzaad, tl honing :~

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:21

O: bakje magere yoghurt, Vol Vezel cruesli met noten, tl honing. Glas sinaasappelsap.
T: banaan. pakje crackertjes. 2 zwarte koffie. 2 glazen water.
L: 1 panini-achtig broodje met tomaat/geitenkaas. 1 bruin zacht bolletje met een gekookt eitje. Flesje sinaasappelsap.
T: half rolletje mentos snoepjes. 2 witbiertjes (terras!).
A: volkoren pasta met kip/ui/knoflook/rode pesto/zongedroogde tomaatjes/rucola/cherrytomaatjes. 2 glazen water.
T: breaker yoghurtsnack aardbei.
T2: stuk komkommer.

Kan beter!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:27

Hmm ik kan niet wijzigen, dan maar opnieuw:

O; / nog niet wakker
T; snelle jelle minder suiker (11;00)
L; /
T; magere yoghurt met volvezel noten + appel + handje rozijnen (14;30)
T2; 2 eierkoeken + sinaasappel
A; Plak zelfgebakken notenbrood (geen idee hoeveel gram, maar het was een aardige plak) met bio pindakaas en een zelfgebakken vruchtenbroodje met casselerib (18;00)

B; Half uur cardio (fietsen) + half uur kracht + zelf brood staan bakken dus 15 minuten intens brooddeeg gekneed :D

Pasamba

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:32

O: 2 volkoren crackers met kipfilet en gekookt ei
T: appel, peer
L: 2 boterhammen met kipfilet en ei, cup a soup groente, yoghurt
T: 2 rijstwafels, appel
L: krieltjes, bloemkool en broccoli roosjes, 3 vissticks
T: 2 speculaaskoekjes, 2 stukjes pure chocola

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:12

mandy358 schreef:
Weer een rare dag met de vakantie

11:15 schaaltje magere yoghurt met een kiwi erdoor, 2 volkoren crackers met appelstroop
13:45 2 volkoren boterhammen, een met pindakaas en een met kaas en tomaat
17:30 wraps met vega gehakt mais kidneybonen een beetje kaas, stukjes komkommer
19:15 klein bakje ben en jerry ijs
21:30 twee kleine plakjes ontbijtkoek en 4 kaneel suiker bescuitjes

D: water en thee
B: 2 km fietsen, half uur paardrijden, een uur op stal (mesten ect) 5 km skeeleren

pfoeh niet zo een goed avondje

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:21

Bhriseis schreef:
Chernique: jij bent gewoon super bezig! *\o/*

Dankjewel, dat is heel erg lief van je :o
Het is misschien een 'normaal-tiener-eetpatroon', maar echt gezond is het niet te noemen en daar baal ik van.
Misschien wel de schijf van 5, maar ontzettend veel koekjes, suiker en toegevoegde rotzooi..
Helaas mocht ik niet op magere kwark, fruit en noten leven dus ik moest wel.. dit eetpatroon is mij de laatste jaren echt aangeleerd.

Weet ook echt niet wat ik nou moet doen om gezonder te eten.. ik 'mag' zoveel niet eten vanwege mijn achtergrond.. Ik moet echt cruesli/koekjes/brood/yoghurt/biscuitjes/toetjes/sap/ etc eten anders flippen mijn behandelaren en moeder 'm. Zij zeggen dat ik dan weer 'eetgestoord' gedrag vertoon, terwijl ik me bij dit eetpatroon, wat strak staat van de suikers, me gewoon niet goed voel.
En nee ik wil echt niet minderen in calorieën zodat ik weer afval, maar ik wil gewoon gezondere keuzes maken en daarbij stabiel blijven.

Maar mijn moeder kan ik echt niet overtuigen, die vindt nu al dat ik supersupersuper gezond eet.. ze spoort echt niet :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:25

He dat is ook best lastig Chernique... Zou het een idee zijn dat je bij je huidige eetpatroon tussendoor een bord groenten ofzo eet? Misschien dat je je omgeving dan kan laten zien van: he kijk mij eens, ik eet nog steeds alles op, en eet dit gewoon extra erbij. Zo zouden ze er aan kunnen wennen...?
Ik weet natuurlijk niet hoe jij je daarbij zou voelen, om dat er nog eens bovenop te eten, het is maar een idee :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:35

Bhriseis schreef:
He dat is ook best lastig Chernique... Zou het een idee zijn dat je bij je huidige eetpatroon tussendoor een bord groenten ofzo eet? Misschien dat je je omgeving dan kan laten zien van: he kijk mij eens, ik eet nog steeds alles op, en eet dit gewoon extra erbij. Zo zouden ze er aan kunnen wennen...?
Ik weet natuurlijk niet hoe jij je daarbij zou voelen, om dat er nog eens bovenop te eten, het is maar een idee :)

Lief dat je meedenkt!
De dag die ik geplaatst had was niet zoveel qua groente, het is al wat meer geworden. Ong een 1/4 komkommer, 10 cherrytomaatjes, wat paprika, en echt heel veel dopewrtjes/worteltjes bij het avondeten (rond de 300 g zeker)
En niet om moeilijk te doen, maar mn moeder vindt dit echt de max.. Op stal eet ik nog wel eens worteltjes maar hier zit ook weer veel suiker in dus doe dit maar zelden. En als ik in de supermarkt ben koop ik wel eens groenten gewoon voor extra :)
Zodra ik weer hele dagen naar school ga in september kan ik overdag weer meer groenten eten en gezondere keuzes maken in tussendoortjes want dan zit ze niet continue op mn lip haha.

Zelf mueslirepen maken kan ik binnenkort ook wel een keer doen! :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:40

Oh ik had niet specifiek naar jouw lijstje gekeken hoor, maar ik weet van mezelf dat ik kcal-verhogingen eng kan vinden, en jij komt van tien keer verder dan ik... dus dacht ik: wat is gezond, en is niet meteen een heel gepeuter aan jouw huidige kcal-richtlijn... :)*

Het komt gewoon helemaal goed hoor meid, je doet er heel erg je best voor!
En zelf mueslirepen maken is een super idee!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:45

Bhriseis schreef:
Oh ik had niet specifiek naar jouw lijstje gekeken hoor, maar ik weet van mezelf dat ik kcal-verhogingen eng kan vinden, en jij komt van tien keer verder dan ik... dus dacht ik: wat is gezond, en is niet meteen een heel gepeuter aan jouw huidige kcal-richtlijn... :)*

Het komt gewoon helemaal goed hoor meid, je doet er heel erg je best voor!
En zelf mueslirepen maken is een super idee!

Ah oké! :)
Ja brr, kcl-verhogingen vind ik echt niet leuk := ik heb nu met alles echt een maximum en daar wil ik ook niet overheen. Mijn dietiste zei ook: ''Een tussendoortje is 150 kcl.'' Nou echt niet dat ik dan iets van 180 ga nemen als het niet nodig is :+ (vandaag voor het eerst wel een snelle jelle gegeten voor het sporten, dat deed ik ook nooit ookal moest ik 2 bth + boter en beleg en sap bijeten voor 30 min. hardlopen.. en ik loop nu een uur! :+ kun je nagaan. Zij is echt gek :P )

Maar bijvoorbeeld een bakje yoghurt met muesli/noten/fruit/lijnzaad komt al snel hoger uit dan 2 digestives. Maar toch wil ik het proberen!
of een zelfgemaakte mueslireep met noten/rozijnen/muesli etc is ookal snel wat calorie-rijker..
En dan weet ik het exacte aantal kcl/suiker/vetten etc niet :+ Maarja ook een goede oefening!

Achja, stapje voor stapje kom ik er wel :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:50

Oh ja ik snap je heel goed. Maar zo nieuwsgierig als je er nu naar bent, komt de dag heus dat je er klaar voor bent! En dan voel je je vast zo goed en fit van al die gezonde voedzame etenswaren, dat je beetje bij beetje leert dat je echt niet bang hoeft te zijn van al die kcal :(:)

Je mag echt trots zijn op jezelf!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:03

Bhriseis schreef:
Oh ja ik snap je heel goed. Maar zo nieuwsgierig als je er nu naar bent, komt de dag heus dat je er klaar voor bent! En dan voel je je vast zo goed en fit van al die gezonde voedzame etenswaren, dat je beetje bij beetje leert dat je echt niet bang hoeft te zijn van al die kcal :(:)

Je mag echt trots zijn op jezelf!

Dankjewel :)
Ik speel er idd al heel lang mee in mijn hoofd, en ik ga het nog eens bespreekbaar maken en bewijzrn dat ik ook stabiel kan blijven in gewicht met andere producten :) dan zal ze vast meer vertrouwrn in me krijgen! Ik snap ook wel dat mn moeder zich zorgen maakt als ik weer gezonder en anders wil eten.. Ze is doodsbang maar ik ga haar het vertrouwen geven dat ik het kan

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 00:17

Nou met jouw inzet komt het vast goed! :(:)

Wijziging in mijn lijstje, geen lijnzaad maar een handje rozijnen door de yoghurt :Y)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 00:18

Net met mn moeder gepraat. Ze begrijpt het half.. Zij denkt echt dat het niet aan mijn eetpatroon ligt. Maar ik moet wel morgen mijn dietiste mailen en kijken wat zij zegt. ben benieuwd naar haar kijk hierop. Ook mag ik plannen gaan maken om toch veranderingen door te voeren :) blij blij!

Lekker, rozijntjes! :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 00:21

Oh wat goed! Het zal voor je mams ook wel een extra geruststelling zijn dat het allemaal zo netjes in overleg gebeurt. Veel succes (en plezier met al dat lekkers natuurlijk)!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:32

Ondanks dat het vervelend is, snap ik je omgeving wel Chernique :) Je hebt nog steeds eetgestoorde gedachten (als ik 150kcal kan nemen, dan denk ik er niet aan om 180kcal te nemen <--- goed voorbeeld, net als je dag op het festival) en het is geen goed idee om aan je menu te gaan sleutelen.
Als jij dat soort gedachtes niet meer hebt, dan kun je rustig aan beetje bij beetje wat gezonder gaan eten, waarbij je bijvoorbeeld 2 digestives (160kcal geloof ik) kunt vervangen voor iets gezonds dat ook 160kcal is. Bedenk ook dat elke dag iets lekkers echt wel in een gezond voedingspatroon past :)

Maar voor nu zou ik zeggen dat je daar nog niet klaar voor bent :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 11:17

Ayla schreef:
O/L: 2 boterhammen met hagelslag + 1 banaan + 1 glas jus d'orange
T: bakje met 1 bolletje aardbeien ijs + 1 stracciatella
A: rosti's, sla (met war tomaat/komkommer/kaas blokjes etc) en een kipburger
D: half bakje sinaasappelvla

Ongeveer een uur gefietst en thuis nog bezig geweest met opruimen/spullen sjouwen etc.
+ 'n heel klein stukje AH appeltaart dat nog over was.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:30

Gister:

O: 2 sandwiches met gerookte kip en tomaat (voorverpakt)
T: 4 chocolade digestives
L: Havermout, halfvolle melk, pindakaas, rozijntjes, banaan
A: Lasagne met spinazie

B: 30 day shred level 3

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:41

O: magere yoghurt met beetje light siroop, 2 plakjes ontbijtkoek met halvarine
L: 2 bruine bolletjes, 2x halvarine, beide met 1 plakje vegetarische kipfilet

We eten vanavond nasi, wil vanmiddag stukje mango eten :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:50

Slechte dag gister.
O: 2 boterhammen(met komijnenkaas+salami) + appel
T: Banaantjes(snoepjes) appeltaart
L: Mc wrap van mc donalds + wat frietjes met mayo
T: banaantjes+dropjes(snoepjes)
A: Brood met tzaziki + kipfilet/pasta/pesto en wat frietjes met mayo
T: banaantjes+dropjes(snoepjes)
T: Zoete wijntjes+kroket

(Dag weg voor mijn verjaardag.)

Vandaag:
O: 2 bruine boterhammen(rookvlees/kipfilet) + crackr/berschuitje met sandwichspread
L: Noodles
A: Eten op het werk, geen idee nog.
T: Fruit

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:38

O: smoothie van banaan, appel, peer, yoghurt, lijnzaadolie en water
T: -
L: meergranenbroodje met gekookt ei en een tosti kaas met curry
T: 2 rijstwafels
A: krieltjes met gemengde sla, honingmosterdsaus en pijnboompitten
T: ?

B: half uur paardrijden, 45 min spinning en 30 min fitness

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:59

O: 2 pannenkoeken van 15g havermout, 15g speltvlokken, 20g volkorenmeel, sojamelk en 1 ei, glas sinaasappelsap
T: -
B: 2u wandelen
L: 200ml magere kwark met agavesiroop, 2vk boterhammen, 1 met slankie, 1 met gewone kaas, glas puur ananas/mango/appelsap :9
T: Blokje pure chocolade, appel
A: Volkorenwraps met biologisch rundergehakt, paprika, chilibonen en een beetje tacosaus
T: Cola light of rivella in de kroeg

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:01

O: 2 plakjes bruin brood op elkaar met Nutella ertussen :9
L: 2 plakjes wit brood (oei, slecht) met ei erop.

Iets minder streng hier voor mezelf nu, vandaag mag ik van mezelf iets meer chocolade dan anders. :))

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:27

O: 50 g havermout met 2x 150 ml sojamelk light; 10 g havermout die mijn vriendlief liet staan :=
B: paarden verzorgen
L: Schaal (verlepte en gedresseerde) sla van gisteren met tomaatjes en broccoli; 70 g volkorenbrood met rozijnen; 150 g Griekse roomyoghurt met beetje walnoot en el lijnzaad en 150 g verse aardbeien :~ ; kop groene muntthee
T: 1 sinaasappel, 1 banaan en 1 kiwi
B: Killer Abs level 3 dag 1, Blogilates (als ik nog kan hihi)
T: banaan
A: 200 g krieltjes (uit de oven), 2 paprika's, champignons, stuk courgette, 4 groene asperges, broccoli; alles gegrild
T: Danette (vanillepudding), Griekse roomyoghurt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:32

O: 40gr havermout met rijstmelk, appel, kaneel, gojibessen en lijnzaad
T: tomaten/paprikasoep
L: 200gr magere kwark met een banaan, rozijnen en kaneel
T: 200gr waspeen, handje noten
A: volkoren spaghetti met verse tomatensaus, paprika en courgette
T: geroosterde kikkererwten