Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:48

Niet meer,
maar halverwege januari is mijn man jarig en heb ik alweer heel wat op de lijst staan :P
Bloemkoolsoep
eigen gemaakte hapjes voor bij de soep en smiddags op tafel
verse kleine appeltaartjes
zelfgemaakt toetje
en natuurlijk cupcakes of een taartje (ben ik nog niet helemaal over uit :o )

ik zal wel een dag in de keuken staan,dus mag mijn man het huis schoonmaken :Y)

Kristie

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:58

Ik ga van de kerst bakken! -maar dat had ik al vermeld: het is hier idd stil ;).

Klinkt goed Nientje!

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:09

Ik ben nog steeds op zoek naar hét brownie recept. Verder maak ik met kerst een chocolade variatie op tiramisu, maar dat is niet echt bakken natuurlijk :Y)

Heb je goed voor elkaar Nientje!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:39

Ik heb gister simpel een boltaartje gemaakt, straks nog even cupcakes maken voor in de vriezer. Ik ga 2 weken op vakantie dus mn ouders wilden een voorraad. :')

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:02

Ik wil wat leuks maken voor het dessert met kerst, maar weet helemaal niet wat. Weet alleen dat ik wat originelers wil dan chocomousse/tiramisu/brownies, maar wel iets wat iedereen lekker vindt.

Denk nu aan kleine cheesecakes of cupcakes of iets in die aard, maar nog niets besloten van vulling oid.. Kan niet kiezen.. Hebben jullie nog suggesties? :Y)

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:05

Ik ga vanmiddag een poging doen om millionaire's shortbread te maken :). M'n blikje gecondenseerde melk ligt al in een pan met water te koken! Ben benieuwd, heb het nog nooit gemaakt of gegeten. Maar het moet heel lekker zijn ;)

zariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:06

_Nikita schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar hét brownie recept. Verder maak ik met kerst een chocolade variatie op tiramisu, maar dat is niet echt bakken natuurlijk :Y)

Deze heb ik laatst nog gemaakt, zelf vond ik hem heel lekker, en anderen waren er ook wel over te spreken :P http://gewoonmarieke.com/2011/09/05/pot ... -in-a-jar/

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:34

Aarhg, mn toffeesaus is weer gaan schiften. Ik ben niet gemaakt om caramel of toffee te maken. :') Heb nu de geschifte boter afgegoten en het smaakt gelukkig wel prima.

/edit; aaaaargh, kijk in mn pannetje; een stuk droger dan voorheen. Had ik toch de boter moeten laten zitten. :')
En zoiets stond al bij de opmerkingen van het recept, dat het lijkt dat het gaat schiften maar dat je het moet laten staan.
Waarom ben ik zo eigenwijs? :')

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:14

Haha SF tja... wie zal het zeggen waarom je zo eigenwijs was :P Maar de meeste van jou recepten lukken wel echt heel goed, ook op eigen inzicht, dus ach voor deze ene keer mag het mislukken toch? :)

Lidewijke: Een collega van mij kwam met het volgende recept voor een heel simpel toetje. Heb het zelf nog niet gemaakt, maar hier het receptje:
- Bodem van een glaasje bedekken met verkruimelde bokkenpootjes (of ander koekje)
- Laagje met stukjes perzik
- Laagje van: Geklopte slagroom, mascarpone en gepureerde perziken door spatelen.
En dan zo doorgaan met laagjes totdat het glaasje vol is.

Ik ga morgen alleen mini muffins maken. Uiteindelijk neemt de hele familie zo veel mee, dat meer maken niet nodig is (dan wordt het echt te veel := )
Maar volgend weekend staat de appel/honing plaattaart op de planning. Dus kom maar op met de appels in de aanbieding na de kerst! :D Is een vrij groot recept, paste in mn vorige oven, maar nog nooit in deze gemaakt, dus wordt spannend.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:21

Ik ga voor kerst soesjes met kersen maken en petitfour-achtige dingen met citroenkwark en frambozen (en de cake is oa met witte chocola :9 ).

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:40

Ik heb zojuis de chocolade cake voor mijn baked Alaska gemaakt en nu staat de Angelfood cake in de oven voor bij de koffie/thee

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:21

FuGeLiCu schreef:
Haha SF tja... wie zal het zeggen waarom je zo eigenwijs was :P Maar de meeste van jou recepten lukken wel echt heel goed, ook op eigen inzicht, dus ach voor deze ene keer mag het mislukken toch? :)

Lidewijke: Een collega van mij kwam met het volgende recept voor een heel simpel toetje. Heb het zelf nog niet gemaakt, maar hier het receptje:
- Bodem van een glaasje bedekken met verkruimelde bokkenpootjes (of ander koekje)
- Laagje met stukjes perzik
- Laagje van: Geklopte slagroom, mascarpone en gepureerde perziken door spatelen.
En dan zo doorgaan met laagjes totdat het glaasje vol is.

Ik ga morgen alleen mini muffins maken. Uiteindelijk neemt de hele familie zo veel mee, dat meer maken niet nodig is (dan wordt het echt te veel := )
Maar volgend weekend staat de appel/honing plaattaart op de planning. Dus kom maar op met de appels in de aanbieding na de kerst! :D Is een vrij groot recept, paste in mn vorige oven, maar nog nooit in deze gemaakt, dus wordt spannend.

Nou vooruit,af en toe dan :P

Is dat een soort triffle? klinkt lekker!

Ik zit nu in Calgary bij mijn broer en schoonzus en we willen ook iets bakken voor het kerstdiner, maar ze hebben niet veel middelen (wonen hier net) dus we zitten nog een beetje te kijken wat we kunnen maken :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:11

Ehm, ik kom hier even inbreken denk ik..

Ik wil voor de kerst een arretjescake maken, dus gisteren boodschappen gedaan. In de veronderstelling dat ik bruine suiker mee had genomen, blijkt dat ik lichte basterdsuiker heb meegenomen. Weet iemand hier of ik dit ook gewoon kan gebruiken voor de arretjescake of dat ik toch nog naar de winkel moet voor bruine suiker??

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:22

Naath86 schreef:
Ehm, ik kom hier even inbreken denk ik..

Ik wil voor de kerst een arretjescake maken, dus gisteren boodschappen gedaan. In de veronderstelling dat ik bruine suiker mee had genomen, blijkt dat ik lichte basterdsuiker heb meegenomen. Weet iemand hier of ik dit ook gewoon kan gebruiken voor de arretjescake of dat ik toch nog naar de winkel moet voor bruine suiker??

Kan wel. :j Je krijgt wat een wat lichter eindresultaat, maar de smaak zal er niet veel anders om zijn. :)

Mijn creaties voor het dessert van het kerstdiner met familie morgen. :9 Foto's zijn alleen een beetje donker..

Soesjes, gevuld met slagroom, kersen en een beetje chocola
Afbeelding

Deze moet ik morgen nog snijden (maar dan is de tekst weg :Y) ) in petit fours formaat. Met een bodem van cakebeslag met witte chocola, met daaroverheen citroenkwark met frambozen.
Afbeelding

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:21

Lekker!

Hier wilde de familie de AH tiramisutaart. Dus die ga ik straks maar maken. Alleen gebruikt de AH een vorm van 20 cm doorsnede en 9 centimeter hoog. Nergens te krijgen (behalve online waarschijnlijk) dus hij wordt hier denk ik wat platter en groter.m

En ik ben helemaal in mijn nopjes; ik heb eindelijk een keukenmachine (lang leve VVV bonnen als kerstpakket *\o/* ) dus ik heb praktisch alles wat ik tegen ben gekomen er al in gegooid om te kijken wat er gebeurde :+

Ik ben fan!

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 01:19

zariska schreef:
_Nikita schreef:

Deze heb ik laatst nog gemaakt, zelf vond ik hem heel lekker, en anderen waren er ook wel over te spreken :P http://gewoonmarieke.com/2011/09/05/pot ... -in-a-jar/

Bedankt! Hij was erg lekker en precies goed. Heb ook nog 'brownies in a jar' cadeau gedaan wat ook goed in de smaak viel :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:56

SaskiaB schreef:
Hier wilde de familie de AH tiramisutaart. Dus die ga ik straks maar maken. Alleen gebruikt de AH een vorm van 20 cm doorsnede en 9 centimeter hoog. Nergens te krijgen (behalve online waarschijnlijk) dus hij wordt hier denk ik wat platter en groter.!

Bij de Hema!
Ik heb ook de tiramisutaart gemaakt voor de familie, en worteltaart en chocolade-gember taart. Opeten zullen ze alles ~~}>

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:36

Hier in leusden en in amersfoort in de hema hadden ze bar weinig. Ben zelfs nog bij 2 kookwinkels en de v&d geweest, maar helaas.

Maar hij is zo ook gelukt, ben benieuwd naar de smaak.

Ik heb verder voor 7 volwassenen en 4 kinderen een gourmet in elkaar gedraaid. Ziet er veel leuker uit dan een kant en klaar schotel, al zeg ik het zelf. Grote stukken vlees bij de slager gehaald en zelf gesneden en bewerkt. Lekker verse rösti gemaakt, sausjes, kerstboom pannenkoeken voor de kinderen (hoeven ze alleen even op te warmen dan) Nu moet ik al die schalen, sausjes, taart en andere dingen nog naar m'n ouders' huis zien te krijgen. Even hulptroepen inschakelen dan maar :D

En ik zie nu de tijd: half 3, geen wonder dat ik trek heb. Ben helemaal vergeten te eten.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:27

Blokker verkoopt ze volgens mij ook, kleintjes & grote..

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:37

Heb maandagavond een appeltaart en een monchoutaart gemaakt, vielen erg in de smaak! Was alleen bij de appeltaart vergeten de ei er overheen te strijken, was dus een erg bleke appeltaart.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:58

Nja als de smaak maar goed was Miesemuisje!
Jou gourmettafel klinkt goed SaskiaB, even wat anders dan standaard.
Saskiaa hoe was je taart? Hij ziet er namelijk heerlijk uit!

Vanavond ga ik de appel honing plaattaart bakken, jammie! :9 En dinsdag natuurlijk zelf nieuwjaarsrolletjes :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:12

Hij was lekker Fugelicu! :) Had alleen de bodem iets te lang gebakken, waardoor je de witte chocola niet meer zo proefde.. En toen ie een dagje gestaan had, was ie wat minder zuur wat hem nog lekkerder maakte. :9

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:29

Je hebt eigenlijk nog best een mooi handschrift, Saskia. :)
Vooral met Chocolade.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:41

Wat een leuk, maar vooral: lekker topic! Ik zie de prachtigste creaties voorbijkomen.
Ik bak niet vaak, maar ben nu bezig met een Tsjechische walnotentaart. Het recept is al jaren in de (Tsjechische) familie. Echt een calorieenbom en niet voor zwakke magen: hij ligt als een blok beton. Maar hij ziet er spectaculair uit en hij smaakt heerlijk.
Als hij klaar is maak ik wel een foto als er nog tijd voor is. Eerst met-ie nog afkoelen, dan lagen erin en garneren.

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:11

Ik ben benieuwd naar de foto!