Sushi deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sushi deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:26

Nouja tijdens het eten hoeft dat van mij echt niet. Ik ga thuis ook niet in mijn nakie zitten eten bij wijze van.. :+ op werk mag dat ook niet midden op een afdeling :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:32

nja, van borstvoeding hoef je niks te zien wat betreft laagvliegende lichaamsdelen :P
valt voor mij onder het kopje "mijn boterham smaakt ook prima als ik naar een zogend paard of schaap sta te kijken" word daar niet warm of koud van , kijk als de complete voorgevel op tafel geslingerd word "in techno colour" dan zeg ik ook "goh,mag misschien best iets discreter:?"
maar als het gewoon een beetje beschaafd word gedaan, best hoor...

maar goed, bij mij kun je bij wijze van!! ;) , naast mijn bord gaan zitten poepen, zolang je maar niet spettert :+

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:36

Jans, je hoeft er toch niet verplicht naar te kijken :P

in je nakie zitten eten vind ik niet echt vergelijkwaardig met een baby zn borstvoeding geven en op werk heb je meestal geen kind mee :+

maar goed, misschien spelen mijn moedergevoelens en hormonen mee :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:37

Sonja_vR schreef:
maar goed, bij mij kun je bij wijze van!! ;) , naast mijn bord gaan zitten poepen, zolang je maar niet spettert :+

_O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:43

Als iemand in je blikveld zit kan je moeilijk de hele tijd je hoofd afwenden natuurlijk :D

Maargoed ik ben ook niet pro-borstvoeding, dus dat zal ook wel meewerken :+

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:30

De rijst staat op voor m'n 2e keer zelf sushi maken. Deze keer wordt het met zalm en tonijn, ik wil graag nog een keer zelf die omelet maken.
Iemand nog tips? Ik vind op internet veel moeilijke filmpjes...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:52

Ariebombarie schreef:
maar goed, misschien spelen mijn moedergevoelens en hormonen mee :D

\
bij mij kan het dat dan weer niet zijn :n geen moeder gevoelens, geen rammelende eierstokken, niets van dat alles :+
ook niet pro of anti borstvoeding of flesvoeding, iedereen zoekt het maar lekker uit wat ze doen :P
maar goed, ik ken ook 1 voorbeeld uit eigen ervaring waar borstvoeding dermate vol aan werd gedaan dus wel de voorgevel nog net niet geheel nakend op tafel waarbij de moeder in kwestie ook nog eens provocerend rond ging zitten kijken of iedereen het wel zag en owee als iemand er wat van durfde te zeggen (die uitstraling, zeg maar gerust neonbord ging er van uit) dan denk ik ook van "goh...doe dat even lekker ergens anders...
heb ook lekker bot zitten kijken, want daar vraag je dan ook gewoon om....(of ligt dat aan mij :? )
maar beetje discreet met de correcte kleding aan zodat je niet hoeft te strippen...best hoor.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 29-11-13 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:53

Vanavond toch eens heerlijk Sushi halen aan de overkant! :9

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:48

Ze zat in het blikveld en ik vind het gewoon ongepast: ga even naar de wc, doe 'er' een doek om maar laat mij in alle rust mijn sushi eten :Y).

Nadia is het gelukt met je sushi maken?

Sigislief eet smakkelijk!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:59

Kristie...de rijst staat af te koelen, ik ga zo de zalm en tonijn snijden.
Het is pas 17 uur, ik heb nog alle tijd.

Loontje1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:43

Zooo mijn sushis zijn klaar. Dat is het voorgerecht, daarna mie met gamba's.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:44

Nadia schreef:
ik wil graag nog een keer zelf die omelet maken.
Iemand nog tips? Ik vind op internet veel moeilijke filmpjes...

Hoeft niet moeilijk te zijn, maar probeer een recept te vinden voor zoete omelet; dat spul wat ze doorgaans op de sushi doen in restaurants en de AH enz. is zo saai, zit geen smaak aan. Lekker veel suiker (liefst opgelost, maar anders gewoon goed proberen te mengen dat het niet op 1 plek in de koekenpan terecht komt), beetje sojasaus, beetje sake, en verder gewoon rollen rollen rollen. Hoeft echt niet ingewikkeld in een speciale vierkante pan, gewone koekenpan werkt prima. Het in laagjes doen en rollen is tijdrovend, maar ja, alles met sushi is tijdrovend, dus... :D

Het resultaat mag er wezen (persoonlijk maak ik eigenlijk alleen maar sushi met paling en zoete omelet, als ik er echt de tijd voor uittrek om het te maken, dan doe ik het ook goed, *grin*).

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:57

Kristie schreef:
Hoe was het eten Loontje? Wat heb je er gegeten?

Ik heb vanmiddag sushi gegeten bij Tokyo op 't Spui (amsterdam) was er een tijd niet geweest maar het is daar toch wel het aller, aller, allerlekkerst! Het was alleen een tikkeltje onsmakelijk dat er een vrouw naast ons borstvoeding ging geven aan haar kind: gewoon aan tafel, open en bloot... het gejank van die baby was al erg genoeg...

Oooooh, ik hoor inderdaad nog steeds van iedereen dat ik daar heen moet. Ik moet het gewoon een keer plannen en DOEN. :D

Mijn nichtje heet Fay. En haar 2e naam is Britt, naar mij vernoemd. Heel bijzonder, haha. <3

Oh, en naar borstvoeding zitten kijken terwijl ik eet: zit ik ook absoluut niet op te wachten. Doe dat liever even in het toilet inderdaad. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:01

Yay, morgen weer sushi bij takumi. Nomnom...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:10

Afbeelding
Heeerlijk was het! :9

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:41

Thnx Dallista!
Dit is mijn maaksel van vandaag
Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:53

Zie nu dat de datum verkeerd is, ben moe. _O-

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:54

Ziet er lekker uit! :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:55

Britt90 schreef:
Oh, en naar borstvoeding zitten kijken terwijl ik eet: zit ik ook absoluut niet op te wachten. Doe dat liever even in het toilet inderdaad. :)

o ja want als het ergens hygienisch is om je kind te voeden whahaha sorry hoor :')

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:58

Ja, ik heb geen baby, ik weet niet wat normaal is :+ Volgens mij heeft ook niet elk restaurant/gelegenheid daar aan aparte ruimte voor.

Ik vind het in ieder geval niet zo prettig om (als ik uit eten ben) naar iemand te kijken die bijvoorbeeld aan het kolven is. Een oud klasgenootje van mij deed dat ook, in de klas, heel vaak, maar dat duurde ontzettend lang. Ik weet ook niet of dat überhaupt anders kan, maar ik vind dat denk ik niet zo'n prettig gezicht als ik aan het eten ben :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:02

Kolven is een tweede. Maar bij een kind voeden kun je prima een deken over het kind en de borst leggen, zodat niemand dat hoeft te zien of als je plekjes dat toe laat je eventjes met je gezicht naar de muur gaat zitten.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:05

Nadia schreef:
Thnx Dallista!
Dit is mijn maaksel van vandaag

<3
Oh, en er is nog een bijkomend voordeel aan het gebruiken van een ronde pan ipv een traditionele vierkante voor de zoete omelet: met een ronde pan krijg je lelijke eindes aan de opgerolde omelet, dus die moet je er dan afsnijden. En die stukjes eindigen natuurlijk ergens in een mond. Heerlijk, van de omelet snoepen tijdens het maken van de sushi!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:08

Oke, dan bedoelde ik misschien meer het kolven dan borstvoeding, eens. :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:25

Tiet voeding geen tiet voeding laten we het weer over sushi hebben ;). ik wilde het gewoon met jullie delen, geen discussie starten hoor ;)

arie hou je het nog vol zo zonder sushi? Hoe lang nog, en welke sushi ga je als eerste eten?

Britt wat leuk dat ze naar jou is vernoemd!

Nadia en sigislief ziet er goed uit :) Was het ook lekker?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:54

Kristie, het was heerlijk. Ik had veel over, dus ik begon zo aan ronde 2.
Morgen even zoeken naar een goed/duidelijk omeletrecept, dan ga ik dan binnenkort ook proberen.

Dallista :Y)