Hutspot met sauzijsen. Morgen en overmorgen: wereldgerecht Gyros.
Phrono
Geplaatst: 20-12-11 14:35
Bij mijn ouders, iets van stamppot denk ik! Woe/Do op het werk.
Phylos
Geplaatst: 20-12-11 15:36
rosevalaardappels met 'dressing' van tijm/rozemarijn/olijfolie/knoflook/paprikapoeder. Boontjes met kerriesau, falafelballetjes en een salade met tomaat en ei
merel_gomez
Geplaatst: 20-12-11 17:41
.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Gister beetje aant expitimenteren geweest met iets voor Kerst, en het was me toch Lekker !! daarom voor jullie het recept:
Hartige Muffins, recept voor 16 stuks
150 gram Oude Kaas 3 Eieren (L) 1 dikke Prei 1 dikke Ui 8 zongedroogde Tomaatjes 1 Rode Peper 200 gr voorgekookte Hamreepjes OF vega rulgehakt oid. 4 plakjes Bladerdeeg, ontdooit 1 pakje Room Culinair v.campina 3 el Bloem 3 tl grove Mosterd zeezout & cayennepeper (gewoon zout & peper kan ook) naar smaak.
Rasp de Kaas snijd de Prei in de lengte door, spoel hem uit, snijd hem Heel fijn Snijd het Pepertje Heel fijn Snipper de ui Snijd de zongedroogde Tomaatjes in stukjes
Verwarm de oven voor op 200 graden
Neem een pan met een scheutje boter of olie erin (of 2 aparte pannen als je de helft vega wilt doen bijv.)
bak het (vega) Vlees met de Prei, Ui, Pepertje & Zongedr.Tomaat
ondertussen in een kom mengen : Room, Eieren, Mosterd, Bloem, Zout & Peper
snijd elk plakje Bladerdeeg in 4 stukjes, rol deze ietsjes uit, en vul er 1 muffinvorm mee, zorg dat de Bodem goed bedekt is, zijkantjes hoeven niet zo precies.
Doe het Preimengsel in de vormpjes, ze mogen lekker vol ! verdeel daarna het Ei-mengsel erover, zorg dat je dat Goed verdeeld want de Kaas zakt in de mengkom naar beneden!
Zet de vorm in het midden van de oven en bak ze +/- 25 minuten