Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:44

Geweldig :D :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:54

:))

Ik heb vanavond ook nog gevulde courgette. Ga het ook nog eenkeer proberen met blauwschimmel kaas.
Hoe maken jullie dat precies? Mijn courgette is altijd gaar :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:02

Blauwschimmelkaas krijg ik er niet in bij die kerel van me, alleen extra belegen van de Daalder kaasboer :+

Denk dat je het kunt maken zoals je het zelf lekker vindt, toch?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:03

Ja maar ik kom nu niet verder dan gehakt, paprika, tomaat, wat kruiden en dan bestrooien met geraspte kaas ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:05

Genoeg toch? Wat je maar lekker vindt :j Champignons, ui, sambal, watefferjoelijk ;)
Ik kook heel veel (vind het geweldig om te doen, zo ongewikkeld en uitgebreid mogelijk graag), maar ik denk dat je aan gevulde courgette niet zoveel kunt verpesten. Tenzij je hem -net als ik gister- te kort in de oven laat. Dat was een inschattingsfoutje :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:05

Champignons, sausje van gekruide roomkaas met creme freche..... :9

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:06

Oh ja maar ik wilde wel een keer wat anders. Het is nu altijd zo hetzelfde en ik vind het zo lekker makkelijk omdat het snel klaar is ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:09

Ik snap je denk ik niet Sakkia? Want ik snap eigenlijk niet wat je niet begrijpt aan 'wat je maar lekker vindt'.
Je kunt daar toch in schipperen? De ene keer gebruik je bv gehakt, ui, champignons en de andere keer gebruik je kipfilet met tomaat en kaas, of weet ik het :D Daar kun je eindeloos in varieren, dat is zo leuk aan koken, dat je je creativiteit erin kwijt kunt, naar je eigen smaak.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:10

Ja en die creativiteit heb ik niet echt ;) Dus vandaar de vraag hoe jullie het maken dan kan ik daar weer inspiratie uit op doen ;) Blauwschimmel was ik dus nooit zelf opgekomen ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:12

Wat vind je echt lekker? Daarin kun je varieren naar hartelust.
Ik ben bv echt een knoflookfan, dus in veel dingen zit knoflook, maar in sommige dingen vind ik het niet passen. Ik hou ook veel van chilipepers, maar heb rekening te houden met mijn huisgenoten.
Ipv blauwschimmelkaas kun je bv ook geitenkaas gebruiken voor een zachtere smaak of roomkaas als je dat nog te sterk vindt. Eindeloos :D

Zo en nu ga ik er eens over nadenken wat ik vanavond eet :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 11:15

moussaka is ook mjammie, met aubergine en of courgette!
Courg/aub grillen/bakken,
Gehakt met ui rullen met peper, zout, knoflook.
Kaneel (ja, heerlijk!) oregano evt munt.
Tomatenblokjes erbij, scheut rode wijn (ja sorry, onmisbare smaakmaker, evt vervangen met balsamicoazijn).
Laagjes courg/aub en tomatenmengsel, na elke laag auberg even peper en zout.

Toplaag: kluts ei met griekse yoghurt (kwark kan wellicht ook? Nog niet geprobeerd) citroensap, peper, zout, verkruimelde feta.

30minuutjes in de oven, temperatuur vergeten moet ik ff nakijken!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:24

Die klinkt ook erg lekker :9

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:28

Ook erg lekker is vullen met stukjes kip of kalkoen en daar een sausje van roomkaas met cremefraiche en kleingesneden ui doorheen!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 11:56

Basilicum combineert ook goed met courgette, dus pesto of gewoon basilicum toevoegen is ook lekker.
Heb zin in mn lunch; gebakken courgette, paprika, knoflook, eieren, btje slagroom, tijm. Hoop alleen dat ik het koud ook lust.
Magnetron zal rubber maken van mn ei. Je kan wel rauwe ei in de magnetron maken (op je werk bv) door het tussen 2 borden te doen.

Kan ik ipv profitar ook creatine gebruiken? Staat hier nog in de kast.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:01

meld me hier ook even, voornamelijk voor die smakelijke dingen die voorbij komen...raak een beetje uitgekeken op al dat rauwkost :(
Hier gaat het prima met het koolhydratevrije dieet, mijn man gaat alleen veel sneller dan ik helaas, wij starten 's morgens altijd met een shake en dan tussen de middag iets van rauwkost ,et of ei of vlees of vis, tussendoor vaak iets van kwart of een stuk komkommer/ stukje wordt en 's avonds altijd vlees met groente.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 12:04

vind je gekookte/gebakken/gegrillde groenten wel lekker garny?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:06

Hee Garny, oude bekende :)
Wanneer eet je rauwkost? Als lunch?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:20

Heb vanmorgen weer even een stevige wake-upcall van mijn weegschaal gehad en haak dus ook weer aan. Leuk dat er weer leven in het topic zit!

Ik ben nu 3 kilo (ok, eigenlijk 4) gegroeid sinds ik ben gestopt met streng kh-arm eten. Ik ben mezelf weer steeds meer gemaksvoer gaan toestaan (even snel een tosti of mars op stal, frietje hier, pannenkoek daar...) en dat gaat een paar weken goed, maar niet een paar maanden. Ik ga nu eerst voor -4 kilo en dan zou ik toch die laatste 4 overbodige kilo's we eens kwijt willen. Maar goed, ik weet niet of dat realistisch is.

Ik ben vandaag wat overhaast weer begonnen dus moest het doen met wat ik in de kast had staan. Ik heb ontbeten met een gekookt eitje en een choco-eiwitshake :r . Voor straks heb ik nog 3 gekookte eitjes, rauwe ham en 60 gr 20+ kaas bij me. Niet al te veel dus als je bedenkt dat ik pas om 20u thuis ben.
Ik volg trouwens het eetpatroon van 'Weet hoe je eet' dus ik begin nu met 3 dagen zonder groenten, fruit of granen. Ik moet rond de 20kh blijven en na die 3 dagen mag 50kh.

Ik zag trouwens heerlijke recepten langskomen!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:24

Hey Quel :) hoe is het met je kleine ? Bevalt het moederschap ?
rauwkost als lunch en vaak ook bij de avondhap, Orumster is lus groente op allerlei manieren, maar 2 x per dag zoveel is best wel een hele andere way of living zeg maar :), ik kan geen sla meer zien ondertussen :(
we eten ook zoveel rauwkost omdat dat het er het makkelijkste ingaat bij de rest van het gezin, kom er door dit dieet ook wel achter dat we allemaal koolhydratenjunk zijn hier, mijn meiden knappen er ook allemaal zo van op en sommige 'vageklachten' verdwijnen opeens ook. Dus straks voegen we wel weer wat koolhydraten toe maar de groente die blijft :) maar goed, ik zoek me suf naar allerlei variaties :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 12:26

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:27

Sla eet ik 2x per week (met tonijn of zalm en toegevoegde dingetjes), ben geen rauwkostfan.
Als lunch kun je ook groente-/kippensoep maken of bv. een bolletje mozzarella met tomaat, ook erg prettig als je er lekkere kruiden op doet. Of gewoon een omelet :j

Moederschap bevalt goed, heb een heerlijk mannetje <3

F_Orumster, dat ziet er ook lekker uit! Kwam gister ook een handige site tegen: www.lowcarbrecepten.nl

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:28

leuk, ik ben gek op geitenkaas :)

thanx voor de link Quel, leuk he kinderen, pas op dat je er genoeg van geniet, ze groeien als kool, die van mij zijn nu 12, 14 en 16 :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:17

daffodil schreef:
Hahahaha, dat doet me denken aan toen ik net op mezelf woonde en hysterisch bloedverziekend nijdig mijn moeder belde omdat mijn andijviestamppot er niet uitzag.....ze liet me opnoemen wat ik er dan in had dus ik: Nou kaas, andijvie, spekjes.....waarop zij zegt ja en de aardappelen dan? Nou die had ik dus niet eens in huis :+

:)) :)) Haha Daf, sukkel!! }:0

Ik ben dol op rauwkost, dat eet ik liever dan brood. Ik doe er vaak een schep coleslaw van Johma doorheen. :9

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:21

Het gekke is dat ik mijn hele leven een broodfanaat geweest ben maar nu soms meer geniet van een zelf in elkaar gedraaide salade! Ik zou echt geen dag zonder kaas kunnen, alle soorten en vormen behalve komijn.

Ik ga ook weer eens goed op zoek naar wat leuke recepten!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 13:25

Collega van mij zegt dat ik 1kg groente moet eten...
Euh, vind groente best lekker, maar zoveel ga ik niet redden.
Is dat zo nodig? (snap dat t gezond is, maar het moet wel leuk blijven)