Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 03:57

Echt te lekker eten :j dit is ook de plek waar quinoa/avocado/Chia en 5000 soorten aardappel vandaan komen dus best logisch.

Absolute aanrader dus :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:57

In België veggie martino als broodbeleg ontdekt. Had al gezien dat de ingrediënten niet heel ingewikkeld waren, dus maar eens een recept opgezocht en vanmorgen gemaakt.

Best een lekkere afwisseling voor op brood.

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:43

Ziet er lekker uit! Waar is het van gemaakt?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:41

Afbeelding

Deze batch is een beetje te veel wortel. Volgende keer doe ik er iets minder in en wat meer olijven denk ik.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:55

Gisteren eens op mijn gemak een rondje supers gedaan om te zoeken naar leuk vegan spul. Met name (strooi/kruiden)kaas en ijs stonden op mijn lijstje. Denk je nou dat er hier wat te krijgen is? :n

De Jumbo heeft plakjes vegan kaas, de Aldi kroketten en kokosijs (maar ik houd niet van kokos dus durf het niet echt te proberen) maar verder NIETS. Geen enkele winkel heeft sojaijs |o
Mayolijn ga ik maar laten bestellen bij de jumbo, want ook die hebben ze niet :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:00

Is sorbetijs nog een optie? Dat is iig zonder lactose

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:01

Jotoma schreef:
Is sorbetijs nog een optie? Dat is iig zonder lactose

Ik houd niet van ijs met fruitsmaak dus denk dat dat dan lastig word, ik ben van de vanille chocolade karamel en noten zeg maar :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:02

Ah heeft swedish glace en prof grunschnabel
En vlgns mij ook sorbet ijs wat geschikt is

De jumbo heeft ook Swedish glace en van gils soja ijs

Als ze het niet in de winkel hebben kun je er om vragen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:49

Ik ben op kamp. Net met de lunch de organisatie er maar even op gewezen dat kaassouffles niet vegan zijn. Was een openbaring hoor := gelukkig heb ik nog een havermoutsmoothie bij me

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:24

Zijn er hier meer mensen die zo veel mogelijk glutenvrij moeten eten en vegan zijn? Ik eet zo nu en dan vleesvervangers, omdat ik af en toe gewoon lekker makkelijk wil eten. Maar het valt me op dat ontzettend veel vervangers gluten bevatten. Iemand tips? :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:26

Noukie22 schreef:
Zijn er hier meer mensen die zo veel mogelijk glutenvrij moeten eten en vegan zijn? Ik eet zo nu en dan vleesvervangers, omdat ik af en toe gewoon lekker makkelijk wil eten. Maar het valt me op dat ontzettend veel vervangers gluten bevatten. Iemand tips? :)

Zelf maken en invriezen?
Volgens mij zijn er wel wat dingen van de vegetarische slager glutenvrij en de stukjes (dès) ook als ik me niet vergis :j

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:13

Heb je echt een gluten intolerantie of eet je glutenvrij om een andere reden?

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:09

Malenka schreef:
Heb je echt een gluten intolerantie of eet je glutenvrij om een andere reden?

Ik heb gluten intolerantie. Kleine hoeveelheden (sporen) gaan over het algemeen wel goed.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:49

Ah, dat is echt naar. Ik zal eens nagaan in hoeverre ik glutenvrije maaltijden ken/maak.

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 00:52

Hey iedereen,
Ik zat vandaag te denken na een gruwelijk filmpje van de slachterij in tiel..

Ik wil gewoon geen vlees meer eten, dieren betekenen heel veel voor mij en vind het gewoon zielig om eerlijk te zijn. Of in ieder geval heel erg minderen. Maar hoe doen jullie dat met alle vitamines etc binnen krijgen?

En hoe los je dit met je omgeving op? Ik zou de enige zijn..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 01:17

Wat zou je op moeten lossen?

Wat wil je? Vegetarisch of veganistisch?
Vegetarisch is makkelijk te doen en ook voor een omgeving vaak niet heel ingewikkeld ... vlees weglaten en gevarieerd blijven eten
Voor het gemak een vleesvervanger Zo hier en daar en gaan

Naar je omgeving toe is mijn ervaring dat je het het beste zo simpel mogelijk kunt houden
Gewoon dat je vegetarisch (of vegan) eet omdat jij je daar fijn bij voelt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 03:50

Vegetarisch is supersimpel! Geen schrik hebben. Vitaminen zitten in groenten en fruit dus ook daar geen moeilijkheden.

Ik zit heel culinair te doen in Lima in 1 van de toprestaurants :D vegetarisch is hier superlekker en voor het eerst een risotto gegeten die heerlijk was. Malabar voor de liefhebbers ;)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:25

Weet iemand hoe het zit met de behandeling van geiten in de Nederlandse melkveehouderij?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:28

Dag beste mensen, ik val even binnen sorry :o
Wij hebben een B&B en nu ben ik goed instaat een goed ontbijt te maken voor mensen die vegetarisch zijn, maar veganistisch... da's een dingetje :D

Wat vinden de veganisten onder jullie een goed ontbijt? Waaruit bestaat het? Kunnen jullie me op weg helpen met wat tips?

Alvast heel erg bedankt _/-\o_

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:38

enamorada schreef:
Weet iemand hoe het zit met de behandeling van geiten in de Nederlandse melkveehouderij?

Wat ik heb gezien was eigenlijk nog wel iets triester dan de koeien zeg maar :o
In Frankrijk wel ooit een prachtige plek gezien :j

Als ontbijt eet ik heel saai brood, maar er zijn veel leuke dingen te krijgen volgens mij :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:45

Maar dan vooral op het brood :D brood kom ik nog wel uit, ook glutenvrij e.d. we wonen in Rotterdam, er is hier van alles te krijgen wat dat betreft of bak het zelf. Maar beleg ik heb vrijwel geen idee ... veganistisch dan he.
En wat ipv yoghurtjes? Muesli met zelfgeperste sinasappelsap, da's wel lekker. Maar is er nog meer 'leuks' wat er ook nog aantrekkelijk uitziet? Kan allerlei vruchten en zaden / noten e.d. verzinnen maar veel verder dan dat kom ik niet ... -O-
Of is er gewoon niet meer dan dat?

Hou zelf erg van een eitje e.d., pannenkoekjes (maar hoe zit het dan met pannenkoekjes zonder ei? Zonder melk kan wel maar dat eitje... ).

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:54

Hummus op brood is lekker! En laatst bij van der valk hadden ze allerlei fruit"sausjes" voor door de yoghurt, erg lekker! Was gepureerd fruit denk ik (en gezeefd). Verder appelstroop, pindakaas, jam

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:04

Wat leuk dat je zo je best doet! Er zijn veel vervangende yoghurts, de meest gangbare is op basis van soja van Alpro. Op brood is hummus een vrij standaard optie. Croissantjes zijn vegan wat lastiger, in de supermarkt kan je wel vegan zelfbak croissants kopen. Jam is meestal vegan.

Pannenkoekjes kan je prima zonder ei maken, zorg wel dat er vrij veel eiwitten in je melk vervanger zitten, dus bijvoorbeeld soja melk gebruiken. Voor de zekerheid kan je nog een beetje maizena met water toevoegen, dan weet je zeker dat ze niet uit elkaar vallen ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:06

En hartige spreads <3
Sandwich spreads zijn soms vegan of anders die van de Aldi, heerlijk ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:38

enamorada schreef:

Laatst had Eyes on Animals een groot item (bij Radar geloof ik ook) over een geitenhouder waar talloze dode bokjes aangetroffen werden, met hun levende broertjes er nog tussen :(
Kan zo gauw het even niet terugvinden, maar het is denk ik begin dit jaar geweest.

Verder... Tja. Zelfde verhaal als bij de koeien. Baby's weghalen bij de moeder, bokjes doden (nog eerder dan bij koeien want wie eet er nou geitenvlees), vrouwtjes uitmelken tot ze op zijn en dan mogen die ook naar de slacht. En vergeet ook de Q-koorts affaire niet, waarbij duizenden 'mogelijk besmette' drachtige dieren werden afgemaakt