Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette03

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:00

ik heb de Wilton ultimate cake leveller als taartzaag, die vind ik erg fijn, maar kost volgens mij rond de 25E oid.
Je hebt ook gewoon goedkope ijzeren taartzaagjes, zoals deze van Jamin http://www.jamin.nl/online_bestellen_69 ... -25cm.html

Die werkt ook, maar een stuk minder fijn omdat het dus een ijzerdraadje is wat er tussen zit. Bij de Ultimate zit er echt een kartelmes tussen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 08:04

Ik heb mijn taartenzaag toen bij de supermarkt gekocht. Werkt inmiddels al jaren super goed.

Kshulte: ik heb nog nooit gehad dat de bovenkant van een onderste taart kapot ging met het eraf halen van het kartonnetje... niet met marsepein en niet met fondant. Wel dat mensen te ver doorsnijden en zo de zijkanten al wat insnijden.

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:56

Dank je wel

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:22

Taartzaag bij de Xenos gezien van de week.
En als je intratuin een foodafdeling heeft (aan de dis) die hebben er ook 1.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:13

Waar ik twee weken geleden in mijn blote kont een dansje om de kerk heb gedaan omdat ik, met die hitte, niet eens aan taart hoefde te denken, moet ik nu vol aan de bak!!
Wil vandaag taart nr 1 af hebben. Gisteravond laat(nacht) 4 gebakken dus dat hoef ik niet meer te doen. 3 kapsels( voor grote Hello Kitty) in de vriezer en de bloem staat hier te wachten tot ik overga tot aktie.

Ganache 1 staat te ontdooien, ganache 2 staat af te koelen, botercreme moet zacht worden, decoraties al eerder gemaakt dus nu eerst bakkie koffie.

Taartzagen; ik heb er altijd ruzien mee.....

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:22

Wat ik me af vraag, hoe krijgen jullie dat fondant er altijd zo strak op? Bij mij zit het vaak vol hobbels en bobbels.

Die strandtaart vind ik heel leuk trouwens!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:30

Mavelle schreef:
Wat ik me af vraag, hoe krijgen jullie dat fondant er altijd zo strak op? Bij mij zit het vaak vol hobbels en bobbels.

Die strandtaart vind ik heel leuk trouwens!

+1, en het scheurt ook nog als ik probeer het strakker te krijgen -O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:44

Ik bedacht me gisterenavond ook dat het ivm de tempratuur niet zo slim was om ja te zeggen tegen die taart voor de schoonmoeder van mijn zusje. En de beloofde airco had ze nog niet mee genomen, omdat zwagertje geen zin had om die naar beneden te sjouwen. Als hij het van de week maar doet, want ik kan met deze tempraturen geen mooie bruidstaart voor ze maken.

Biscuit heb ik gisterenavond ook nog even gebakken. Helaas was zusje pas om 22u weg, want ik had nog even naar de Makro gemoeten voor ingredienten, maar dat doen we dan straks maar even. De botercrememix en suikerbakkerspoeder staan al afgewogen op het aanrecht, vanavond als ik thuis kom water er doorheen, naar de Makro en dan aan de slag.

Het geheim van fondant er strak op krijgen is zorgen dat je basis strak is. Goed strak afsmeren, even laten opstijven in de koelkast en dan nog eens nasmeren totdat je een spiegelglad oppervlakte heb. Daarna pas de fondant er overheen en met een smoother helemaal glad wrijven.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:22

ik zou nog wat foto's plaatsen van taarten.
Deze taart heb ik gekregen voor mijn verjaardag, die hebben mijn zus (@ bokt maximexfleur ) en haar vriendin voor mij gemaakt. Voor de Harry Potter-kenners, ik ben gek op Dobby, dus natuurlijk moest er een dobby taart komen;
Afbeelding

En ik had een keer een taarten workshop, maar ik kon niet echt vinden wat ik kon maken met een boltaartje, dus had ik maar van alles en nogwat gemaakt wat eigenlijk nergens op sloeg :'). Tuurlijk heb ik daar een foto van, maar het was meer gewoon wat dingen die ik wilde proberen :), hier een fotootje:
Afbeelding

En ik had vorig jaar voor oud en nieuw een taart gemaakt, die is heel erg lelijk, maar we hadden niet heel veel in huis :P. Dus even een fotootje:
Afbeelding

En ooit had ik geprobeert een roosje te maken op een cake, die is heel erg mislukt, maar toch:
Afbeelding

Ik heb voor mijn verjaardag trouwens heel veel spullen gekregen voor cakepops mag je foto's van cakepops/cupcakes etc. hier ook plaatsen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:45

Mavelle schreef:

Oefenen en misschien eens een workshop volgen? Waar in het noorden zit je ergens?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 16:03

Oefenen oefenen oefenen

en natuurlijk eerst zorgen voor een goed afgesmeerde taart en een goed vlak uitgerolde plak fondant/marsepein. Als je in 1 van die 2 al veel bobbels hebt, gaat het ook niet meer goed komen.

Succes voor wie vandaag of morgen moet bakken!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 16:04

Cupcakes en cakepops maken en plaatsen we hier ook gewoon ja. Cakepops niet zo vaak, maar cupcakes worden veel gemaakt. en versierde koekjes komen hier ook regelmatig langs.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:11

wat tips manonfleur wat dunner uitrollen en kijk anders eens op youtube daar staan genoeg filmpjes.
Nou ik heb me ook aan de tasmanian devil gewaagt oppaskindje had hem gezien op facebook (Diva2 die van jouw)
dit is mijn versie geworden de ballen zijn met fondant gedaan.
http://i39.tinypic.com/10mmwzd.jpg

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:44

dancertje schreef:
wat tips manonfleur wat dunner uitrollen en kijk anders eens op youtube daar staan genoeg filmpjes.
Nou ik heb me ook aan de tasmanian devil gewaagt oppaskindje had hem gezien op facebook (Diva2 die van jouw)
dit is mijn versie geworden de ballen zijn met fondant gedaan.
http://i39.tinypic.com/10mmwzd.jpg

Oke, bedankt voor de tip, zal ik aan denken!

Heel gaaf die taart!!

Ik ga binnenkort weer bakken, maar ik ben nu een beetje druk soms :).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:07

da's een supergave devil!!!!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:16

Ahhh.....mijn devil heeft een broertje gekregen!!!
En, viel het je mee om 'm te maken?
Hij is leuk hoor.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:20

Overigens vind ik dat je juist door iets(!!) dikker uit te rollen de taart strakker krijgt.
Heb er nu een in de koelkast kast staan: 22 rond en ruim 11 hoog. Die heb ik, ivm de hitte, bewust dikker gelaten. Begon met normale dikte maar bij het verplaatsen van board naar taart sprongen de scheuren erin. Overnieuw gedaan en dikker gelaten. Toen ging het goed. De meeste mensen eten het fondant toch niet op en als ze het wel doen dan doen ze het deze keer maar niet :)
Liever een strakke taart met een dikkere laag dan een dunne laag met scheuren en ieder deukje zichtbaar.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:44

Ligt dus niet alleen aan mij dat ik dacht dat dik voor strakker te krijgen fijner is :o

Ik heb gisteren wel dun bekleed, ik kwam er tijdens het uitrollen achter dat ik te weinig had gekleurd en ik had geen zin om bij te kleuren :o Wel eerst een paar keer opgepakt om te kijken of het hield en dat ging gelukkig zonder probleemen.

Ik was wel blij met mijn ventilatortje op m'n werkblad, dat scheelde veel, maar daar ga ik het over drie weken niet mee redden als ik die bruidstaart ga maken. Ik had de fondant nog maar amper om de taart zitten of ik voelde de taart onder m'n handen zachter en instabieler worden. Om maar niet te spreken over de condens. Ik heb het dus maar zo vlug mogelijk af gemaakt en hem weer terug in de koelkast gedeponeerd.
Gelukkig kan ik dan als het goed is een airco lenen, alleen ff zien waar ik dan het beste kan gaan werken. De enige ruimte die een gat heeft voor een mobiele airco is de slaapkamer en daar heb ik geen (ruimte voor een) werkblad.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:08

ach Doru...tegen die tijd is het misschien wel weer 10/15 grden koeler...hoop ik voor je ;-) leuke Devil dancertje ....en Manon fleur idd gewoon veel oefenen en filmpjes en howto's op internet kijken...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:11

Ik hoop het, ook voor mijn zusje, want om met 30 graden in een bruidsjurk te lopen :=
Maar ik zorg gewoon dat ik voorbereid ben. Gisteren was de eerste keer dat ik een taart moest maken met zo'n warm weer dus nu weet ik wat ik moet verwachten. Wel fijn zoiets te weten VOOR je met een bruidstaart aan de slag gaat.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:20

Als je te weinig fondant heb dan moet je de lap even oppakken en in het midden een platte pannenkoek van een andere kleur neer leggen. Lap er weer overheen en rollen maar. Zie je niets meer van omdat de andere kleur aan de onderkant zit.

Ik moet nog 1 taart bekleden en dan morgen verder afmaken en stapelen.
Ohja, er moeten nog cc bij dus dis maak ik ook morgen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:57

Verrek, dat ik daar nooit aan heb gedacht. Die moet ik onthouden voor de volgende keer!
Gelukkig kreeg ik het nu wel voor elkaar, alleen was hij wat dunner dan anders.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:49

ja hij heeft een broertje :P
vond hem wel leuk alleen vond de vorm krijgen even lastig

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:04

Oooh wat zie ik hier mooie taarten voorbij komen, om jaloers op te worden!
Ik heb er ondertussen 2 gemaakt, het vullen wordt bij mij echt een kliederboel.
De eerste was spongebob, samen met mijn vriend gemaakt. Alleen was de taart zelf verschrikkelijk ingezakt en hard dus niet eetbaar, voor het leuke toch nog maar spongebob van gemaakt
Afbeelding

Ook de varkentjes taart, die was wel goed gelukt
Afbeelding

En mini cupcakes, die gaan me wat beter af

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die taarten wouden niet zo als ik het wou hebben dus het fanatieke was er een beetje af. Als het straks wat minder warm is wil ik het toch weer proberen :)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:40

Joehoe!!! De bitte overwonnen. Mijn taart is af!
Nu puinruimen en aan de cc beginnen.
Foto's staan op fb, volgen hier later.

Als taarten niet willen hoe ik, wil word ik juist fanatiek ;)