Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DaraBariton

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:14

Ik heb woensdag een Monchoutaart gemaakt met Oreo koekjes erin en erop :) Hij was echt heel lekker! Ik hou echt van monchoutaart maar vond hem zo gewoontjes dus via google vond ik een recept :D

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:03

Klinkt lekker!
Ik wil vandaag de kaneelbroodjes uit dit topic maken, iemand ervaring nog?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:21

Toen ik die kaneelbroodjes ging maken dacht ik dat ze gingen mislukken. Mijn deeg was zoooo plakkerig dus heb er bijna nog een halfpak bloem bij gegooid dus was bang dat ze hierdoor zouden mislukken maar ze waren heerlijk,. Achteraf zag ik pas dat in het recept ook stond dat zij meer bloem had gebruikt dan stond aangegeven :+

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:35

DaraBariton schreef:
Ik heb woensdag een Monchoutaart gemaakt met Oreo koekjes erin en erop :) Hij was echt heel lekker! Ik hou echt van monchoutaart maar vond hem zo gewoontjes dus via google vond ik een recept :D

Dat klinkt echt heeeerlijk! :oo :9 Heb je een recept?

Ik heb gister weer eens appeltaart gebakken. :)) Met advocaat dit keer. Erg lekker, je proeft alleen de advocaat niet meer nu ie gebakken is. In het beslag proefde je dat wel. Niet dat ik het erg vind, vind het zo misschien nog wel lekkerder.

Afbeelding

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:38

Dat ziet er goed uit zeg! Is hij wat smeuïger dan een 'normale' appeltaart?

Ik ben op zoek naar een lekker brownie recept, aangezien internet er vol mee staat zie ik door de bomen het bos niet meer. Welke is nou echt lekker met een stevige buitenkant en een zachtere binnenkant?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:06

Ja, het is een soort van cake, maar dan nog iets smeuïger. :) Bestaat ook helemaal uit hetzelfde beslag, super simpele taart is het eigenlijk. :P

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:04

Ben wel benieuwd naar het recept!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:35

Ik heb cranberrie cupcakes gemaakt met witte chocolade topping. Alhoewel, de topping moet ik nog maken. Mn chocola smolt niet au bain marie dus ik zet het direct op het vuur na 10 minuten.. binnen 2 seconden verbrand. :') Moet nu naar de winkel nieuwe chocola halen *geen zin*.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:51

_Nikita schreef:
Ik ben op zoek naar een lekker brownie recept, aangezien internet er vol mee staat zie ik door de bomen het bos niet meer. Welke is nou echt lekker met een stevige buitenkant en een zachtere binnenkant?

Ik ga met kerst deze maken: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... ade+gember -heb m alleen nog niet gemaakt dus weet niet of ie lekker soppig is :Y). Ik denk dat je m vooral niet te lang in de oven moet doen...

Ik ga dinsdag voor de vergadering op mijn werk wat bakken. Ga denk ik een chillid cheescake en een worteltaart bakken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:09

De worteltaart is een aanrader, heb hem voor mn verjaardag gemaakt voor op het werk.
En deze taart vonden ze lekkerder dan de taarten hier voor.
(Cheesecake met Oreo bodem en B&J Chocolade taart)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:47

Siggislief wat is jou recept voor een worteltaart? Ik heb een worteltaart recept van een collega gekregen, die erg lekker is maar ik vind die van de Bagels&Beans nóg lekkerder, mijn recept heeft dus nog een beetje perfectie nodig...

siggislief sushi en taart? :+

Edit ik heb gister van een vriendin een 'Christmas fruit cakemix gekregen van www.grannys.nl "een ouderwets lekkere kerstcake op basis van Moskovisch beslag met stukjes aardbei, appel, kers, sinaasappel, perzik en Italiaanse bitterkoekjes."( het ziet er ook zo leuk uit: 'wacht nog even met proeven anders gaat hij op'.)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:40

Je appeltaart ziet er lekker uit Saskia, idd wat smeuiger dan een normale appeltaart. Ben ook benieuwd naar het recept!

SF: oe cranberrie cupcakes! Ik wil eigenlijk ook zelf eens iets met cranberries of bosbessen maken. Heb je verse of diepvries gebruikt?

Gisteren voor de visite een klein appeltaartje gemaakt, was lekker. En de springvorm van 20cm gebruikt, dus taartje is nu ook mooi op. :) Straks wil ik proberen een appelbrood te maken. Idee komt eigenlijk van de AH kerstfolder, je kunt bij AH een appelbrood kopen, toen bedacht ik om dat maar eens zelf te proberen. En SaskiaB noemde het ook hier in het topic. Ik maak wel vaker mueslibrood of chocoladebrood of kaneelbroodjes, maar appelbrood wordt voor het eerst. Ben benieuwd of het wat wordt, haha!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:19

Appeltaart met advocaat :)

1,6 kg appels
3 el citroensap
4 eieren
150g + 1 el suiker
2 zakjes vanillesuiker
snufje zout
2 el calvados (heb ik er niet doorgedaan)
200ml olie
200ml + 2-3 el advocaat
250g + 1 el bloem
1 zakje bakpoeder
poedersuiker
125ml slagroom

- Vet een springvorm in (ik had een 24cm, maar iets groter kan ook. Hij groeit best wel). Schil 600g appels en snijd ze in kleine stukjes. Besprenkel met 1 el citroensap. Schil 1 kg appels en snijd ze in partjes. Besprenkel met 2 el citroensap.
- Klop de eieren, 150g suiker, 1 zakje vanillesuiker en een snufje zout in ca. 8 minuten schuimig. Meng de calvados erdoor. Voeg de olie en 200ml advocaat geleidelijk toe. Zeef 250g bloem en het bakpoeder boven het beslag en roer het er kort doorheen.
- Bestrooi de appelstukjes met 1 el bloem en spatel ze door het beslag. Strijk het beslag in de springvorm. Verdeel de appelpartjes eroverheen. Bak de appeltaart ca. 75 minuten in een voorverwarmde oven (ik heb hem er korter in gehad (60 min ongeveer), anders werden de stukjes appel zwart). Electrisch: 175 / hetelucht 150 / gasoven stand 2. Strooi 1 zakje vanillesuiker over de nog hete taart en laat hem afkoelen.
- Bestrooi de taart met poedersuiker. Klop de slagroom stijf met 1 el suiker. Versier de taart met roomtoefjes en 2-3 el advocaat.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:15

FuGeLiCu schreef:
Je appeltaart ziet er lekker uit Saskia, idd wat smeuiger dan een normale appeltaart. Ben ook benieuwd naar het recept!

SF: oe cranberrie cupcakes! Ik wil eigenlijk ook zelf eens iets met cranberries of bosbessen maken. Heb je verse of diepvries gebruikt?

Gisteren voor de visite een klein appeltaartje gemaakt, was lekker. En de springvorm van 20cm gebruikt, dus taartje is nu ook mooi op. :) Straks wil ik proberen een appelbrood te maken. Idee komt eigenlijk van de AH kerstfolder, je kunt bij AH een appelbrood kopen, toen bedacht ik om dat maar eens zelf te proberen. En SaskiaB noemde het ook hier in het topic. Ik maak wel vaker mueslibrood of chocoladebrood of kaneelbroodjes, maar appelbrood wordt voor het eerst. Ben benieuwd of het wat wordt, haha!

Verse :j even laten koken met een laagje suiker, heerlijk! Het sap kan je ook nog bewaren en eventueel van de restjes compot maken :9

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:15

Kristie schreef:
_Nikita schreef:

Ik ga met kerst deze maken: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... ade+gember -heb m alleen nog niet gemaakt dus weet niet of ie lekker soppig is :Y). Ik denk dat je m vooral niet te lang in de oven moet doen...

Ik ga dinsdag voor de vergadering op mijn werk wat bakken. Ga denk ik een chillid cheescake en een worteltaart bakken.

Dank je, ik ben alleen niet zo gek op gember. Heb nu een recept van Yummy in my tummy in de oven staan.

Bedankt Saskia, ik ga hem zeker eens maken! Leuke variatie.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:48

Dat heb ik geloof ik ook eens gedaan Merel. Weet alleen niet meer van welk recept en ik heb geloof ik ook geen foto's gemaakt..
Denk dat je gewoon een gewoon recept kan nemen, maar dan evt iets korter in de oven.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:10

Kristie schreef:
Siggislief wat is jou recept voor een worteltaart? Ik heb een worteltaart recept van een collega gekregen, die erg lekker is maar ik vind die van de Bagels&Beans nóg lekkerder, mijn recept heeft dus nog een beetje perfectie nodig...

siggislief sushi en taart? :+

Edit ik heb gister van een vriendin een 'Christmas fruit cakemix gekregen van http://www.grannys.nl "een ouderwets lekkere kerstcake op basis van Moskovisch beslag met stukjes aardbei, appel, kers, sinaasappel, perzik en Italiaanse bitterkoekjes."( het ziet er ook zo leuk uit: 'wacht nog even met proeven anders gaat hij op'.)

Ik zal is kijken voor je, het recept staat op email. :)
Heb die van Bagels&Beans nooit geprobeerd, dus ik weet ook niet hoe ie smaakt.
Je kan het proberen, Sushi & Taart, Kristie! :P

*Zoekt recept op*

Ingrediënten

Voor de Cake
300 gram Wortel
200 gram boter
200 gram ruwe rietsuiker
250 gram bloem
15 gram bakpoeder
10 gram kaneel
1 snufje zout
1 el melk
3 eieren
1 theelepel vanille-extract
Beschuitkruimel/paneermeel

Voor het Glazuur
250 ml Slagroom
150 gram basterdsuiker
200 gram roomkaas
1 zakje klopvast

Voor het chocolade glazuur laagje
1 zakje chocoladeglazuur
Walnoten

Bereiding
Zorg dat alle ingrediënten voor bereiding op kamertemperatuur zijn.

Cake
Verwarm de oven voor op 160 c.
Schil de wortels en rasp ze op de fijnste stand fijn.
Doe de boter met de gezeefde suiker in een beslag kom en klopdit los,
doe daarna de eieren erbij.
Vervolgens de gezeefde bloem en bakpoeder in kleine hoeveelheden toevoegen tot het
een beslag wordt. Voeg vervolgens de gezeefde kaneel, zout, vanille-extract en melk toe.
Klop dit alles tot het een mooi egaal beslag is.
Voeg als laatste de geraspte wortel toe.
Vet een bakblik in met boter en bestrooi het blik met beschuitkruimels.
Giet het beslag in een bakblik en zet de cake in 1 uur en 15 minuten in de oven.

Glazuur
Klop de slagroom met de suiker en het zakje klopvast op tot de room niet meer inzakt.
Klop daarna de MonChou los in een aparte kom.
Doe de losgeklopte MonChou bij de slagroom en klop dit tot er een egale massa.
Snij de cake nu horizontaal door midden zodat je 2 lagen krijgt.
Leg de andere helft van de cake er weer bovenop.
Smeer vervolgens de rest van het glazuur uit over de bovenkant en zijkanten van de cake.
Zet de cake nu min. 15 minuten in de koelkast om het glazuur op te laten stijven.

Chocolade Glazuur
Bereid het chocolade glazuur volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Giet de chocoladesaus voorzichtig in dunne slierten over de cake.
Doe als laatst de walnoten op de taart.

Heb zelf het glazuur en de Chocolade achterwegen gelaten.
Vond de taart zo zonder Glazuur/Chocolade ook errug lekker!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:12

Nikita hoe was je brownie? Gember is idd heul vies :+

Sigislief dankjewel voor het recept, ik ga rond de kerst even kijken..

Ik heb net een tiramisu taart en de chillid cheescake gemaakt voor de vergadering morgen voor mijn werk. -Stond de cheescake in de koelkast kwam ik het bakje mascarpone tegen: vergeten er in te doen :=. Heb 'm er snel nog doorheen geklopt.

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:02

Brownie was niet echt geslaagd. Heb volgens recept kristalsuiker gebruikt, maar vind dit te korrelig. Bovendien stond er dat je prikkertje er schoon uit moest komen, waardoor ik ze langer heb moeten bakken. Hierdoor zijn ze na het afkoelen nogal hard geworden...
Misschien voor kerst toch maar uit een pakje |(

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:46

Heeft iemand van jullie al eens kleine/mini muffins gebakken? Hoe lang doe je deze ongeveer in de oven? (weet dat je t kan checken met een prikker, maar dan weet ik waar ik ongeveer aan moet denken) :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:37

Ik doe mijn minicupcakes 16 minuten op 175 graden hetelucht. Muffins zal ook wel zoiets zijn.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:17

Super SF! Had kunnen weten dat jij dit wist ;) Dan ga ik ook eerst van 16min uit.
Heb jij trouwens een bakvorm waar je de vormpjes in zet? Die heb ik niet voor mini vormpjes, dus hoop dat ze blijven staan :+ . Maar muffinbeslag is iets minder vloeibaar dan cupcakebeslag, dus ik hoop het maar!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:54

Geen probleem ;)
Ik heb inderdaad een bakvorm. Ik zou als ik jou was dan een dubbel papiertje doen, is misschien wat steviger. Het beslag zal inderdaad ook wat steviger zijn.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:15

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:30

Wat is het rustig hier, niemand bakplannen voor de kerst? {:)

SF: geweldige foto!