Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonja_vR schreef:gluten boeit me idd ook niet zo, meer dat ik het gevoel heb na tarwe sneller weer trek te hebben dan van andere zaken
Spelt gaat boven tarwe, maar geen brood at all gaat nog boven spelt
Mag ik me hier ook melden?
, ook lekker met beleg erop. Kaas of pindakaas oid!
, lekker met hoop lijnzaad, tarwezemelen, chiazaad, gojibessen etcetcetc erin!
dus nu doe ik het steeds minder. Maar goed misschien als je al een tijdje 'stabiel' bent dat je bloedsuikerspiegel dan ook stabieler is en niet meer verschrikkelijk piekt van iets 'kleins'? Geen idee...
Dat voel ik namelijk aan m'n handen, die worden dan dikker en het vel gaat strak staan
Bhriseis schreef:Interessante discussie hoor. Ik moet zeggen dat ik haast nooit last heb van snaaigedrag na boterhammen, wel voel ik me opgeblazen en heel erg suf. Aangezien ergens een broodje halen of een boterhammetje smeren wel zo handig is, eet ik wel (donker) brood op school of als ik naar de paarden ga, maar niet als ik bijvoorbeeld moet studeren.
Wat gek dat je dat aan je handen voelt Phor.
Ik kan het ook zien aan m'n tenen, die worden dan rood en worstachtig
Maar goed, dit heb ik dus al heel lang niet meer gehad
). Maar mede door dit topic (deel 1 dan
) werd ik me beter bewust van voeding en wat echt goed is. Was eigenlijk altijd moe en hongerig. En nu gelukkig niet meer. Voel me echt veeel fitter en die eeuwige honger is ook weg. Wat voeding al niet met je kan doen.
Maak op zondagavond een grote bak en daar doe ik dan tot donderdag mee (goed afgesloten). Is makkelijk mee te nemen in een bakje. Vrijdag, zaterdag en zondag lunch ik dan bijv. met een groentenomelet of een smoothie, op vrijdag soms met speltbrood omdat ik dan colleges heb. Ik ontbijt vaak met speltcrackers met avocado, of met een smoothie, of een roerei en wat fruit. Als tussendoortjes pak ik nu meestal fruit, als het een groot tussendoortje moet zijn wat noten erbij. En als ik echt heel erg honger heb pak ik een plak oude kaas als tussendoortje 
salade met andijvie of verschillende slasoorten is ook lekker. Gebaseerd op het recept van 'de makkelijke werklunch' van Amber Albarda, maar dan met de helft minder linzen, want dat was echt niet te vreten

) Eiwitten als tussendoortje lijken prima te gaan, maar doordat ik gedurende 1 maand op mijn kcal wil letten, blijft er na de lunch/ontbijt/avondmaal niet echt veel ruimte meer over om dat te doen. Volg je nog?
Voor minder hongergevoel? Meer spieropbouw?
Het hongergevoel kan ik prima onder controle houden als ik maar voldoende grote maaltijden eet. Beter dan wanneer ik minder koolhydraten eet zelfs
Bhriseis schreef:Jep, van zodra mijn bankpas weer werkt, ga ik Whey Perfection bestellen. Het was een redelijk theoretische vraag, omdat ik mij afvroeg of, wanneer je lichaam aangeeft het beste op iets te functioneren, je dat beter ook aanhoudt.
Ik kijk uit als een kind naar Sinterklaas voor die Whey Perfection, want ik kan bijna geen kwark meer zien![]()
Hoe gaat het met jou en zuivelproducten?