Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:17

Gisteren een beetje de bocht uit gevlogen met de wijn, verder heel netjes gehouden met de bbq :j Eigenlijk alleen vlees gegegeten :j Ach een feestje 1 keer per jaar ter afsluiting van het seizoen moet kunnen :j :o

Vandaag dus maar even weer gewoon dagje met zo min mogelijk koolhydraten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:40

Hahaha ik was een kilo lichter dan gisteren, das het voordeel als je echt veel te zwaar bent, dan gaat het hard in het begin (vocht natuurlijk.....ik pies me helemaal leeg).

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:42

Ik ga zondag of maandag weer beginnen. Ben nu vooral alles aan het opmaken thuis :=

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:42

Had je nog zoveel liggen dan? Ik heb een lege koelkast, vanmorgen ook de eieren opgemaakt dus ik moet echt vanmiddag boodschappen doen.....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:44

Die BMI zegt mij ook weinig. Dan zou ik max 74 kilo mogen wegen en als ik dat weeg vind iedereen me te mager :+
Ik heb ook een grote cupmaat, die knijnen wegen ook aardig wat :D (en die worden helaas niet kleiner als ik afval)
Gisteren ook een goeie dag gehad, ik heb mijn uurtje heel beschaafd gehouden ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:45

Nou, nog brood, macaroni enzo..... verder al geen lekkers meer in huis gehaald.
Ik wil echt even goed die zooi weg want als ik dan weer boodschappen kan doen :o dan haal ik gelijk alleen maar eieren enzo in huis.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:54

ik haal ook zo min mogelijk snaaierij voor mn lief in huis. en wat ik voor hem haal zijn vooral dingen die ik niet lekker vindt!
hij doet aardig met mij mee, alleen ben ik het daar niet zo mee eens. hij is een sporter. is 1.84m en weegt maar 71 kg. hij is al 2 kilo afgevallen afgelopen week.
er blijft bijna niets van hem over. dus ik ga voor hem toch ook maar weer pasta, aardappels en nootjes etc. halen! als het er is eet hij het toch meestal wel!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:54

Miryamk schreef:
Die BMI zegt mij ook weinig. Dan zou ik max 74 kilo mogen wegen en als ik dat weeg vind iedereen me te mager :+
Ik heb ook een grote cupmaat, die knijnen wegen ook aardig wat :D (en die worden helaas niet kleiner als ik afval)
Gisteren ook een goeie dag gehad, ik heb mijn uurtje heel beschaafd gehouden ;)

Wees maar blij, meid. Toen ik 15 was (voor de hele afval/aankom heisa dus) had ik een prachtige DD. Meisjes in de kleedhokken bij gym wilden altijd zo graag met me ruilen enzo :P
En nu, 11 jaar later, heb ik een hele slappe B/C cup over. Het hangt allemaal maar een beetje te hangen. Diep van binnen voel ik me op sommige dagen niet eens een vrouw meer :o Ik heb een borstkas en dan hangen er ineens twee van die dingen aan ;(

Wees dus maar trots op je voorgevel :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 09:55

Idd, mooi toch dat je geen theezakken krijgt?

Ik drink en plas ook ontzettend veel, heb zoveel dorst, en dan drónk ik al 2.5l per dag...

Gisteren denk ik teveel gegeten. Had spinazielasagne gemaakt en lasagnebladen vervangen door courgetteplakken. Ik was bang dat het sneller zou verteren dus nam wat kwark. Die combi was zo zwaar dat ik met een opgezwollen buik op bed ging en onrustig heb geslapen.

Ben tov gister ook iets zwaarder geworden. Ik denk dat het voor mij wat teveel is.
Vanmorgen nog steeds geen honger en iets opgezette buik, dus heb enkel kwark genomen ipv een ei en kwark. Ff beet minderen anders rekt mn maag nog op, haha.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:56

Oh die verleidingen kan ik allemaal wel weerstaan hoor :j
Dus ik sleep voor vriendlief gewoon lekkere dingen in huis :j Van het weekend nog 4 tompoezen, nou die mag hij dan lekker helemaal alleen opeten :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:57

koolhydraten verteren juist sneller, gekkie ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 10:00

@ oo, was dat het. Ik moet t nog een beetje leren geloof ik :+ Collega adviseerde na het avondeten kwark te nemen, maar dat is voor mij dus echt too much. Ik denk dat zij het doet omdat ze voorheen altijd toetjes at, ik ben het niet gewend.

Voor mijn mannetje is er ook vanalles in huis, van chips tot koek. Hij is mager dus hij mag.
Maar somehow nu ik geen suiker eet heb ik ook geen behoefte aan zijn dingen.
Zorg gewoon dat er iets is wat jij lekker vind en mag, mocht je trek krijgen...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:02

ik weet nog dat ik op dag 2 van Inductie ham-kaas croissantjes voor m'n man ging halen. ik deed ze onder m'n jas om ze warm te houden en die geu walmde dan zo recht in m'n neus :+ Maar ik kreeg daar toen al geen trek meer van en ik was echt heeeeel erg kh verslaafd!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:02

Ik ben geen 20 meer, heb hele grote theezakken :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:04

oh :o

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:05

:D :D :D Geeft niet, was erg lief bedoeld :D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:07

:(:) Voor jouw voorgevel...Lijkt me ook vervelend..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:07

ja ik vind het echt niet leuk. Ik zit er serieus over te denken om er iets aan te laten doen...

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:08

ik kan het nu ook wel weerstaan hoor!
alleen wil ik zo min mogelijk in huis hebben just in case ik een té zwak moment heb!
lief is ook geen zoetekauw dus dat scheelt, maar wel veel hartig. chips / nootjes / patat / snacks té lekkere broodjes etc.
voor mezelf heb ik sowieso altijd komkommer en tomaat en vleeswaren in huis.
denk dat ik binnenkort kaas uien koekjes ga maken voor de trek tussendoor!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:14

phormicola schreef:
ja ik vind het echt niet leuk. Ik zit er serieus over te denken om er iets aan te laten doen...

Als je er zo mee zit zou ik dat doen als ik jou was. Tenslotte heb je al zoveel gedaan om je lekker in je vel te voelen en dan verpesten je borsten het..En als het kan, waarom niet? ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:15

Hoe maak je die Renskje? Gisteren zat mijn stalgenoot gewoon een halve zak snoepjes weg te werken en ik had er echt geen trek in. Mijn zwakte zit meer in veel te laat thuiskomen en dan patat eten enzo.....en als ik daar eenmaal mee losga, komt de rest vanzelf vanwege het gevoel dat het dan toch niet meer uitmaakt!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:20

Zo, daar zijn we weer, de kwark is binnen. Voor de lunch heb ik vanmorgen ei gebakken met champignons, ui en ham, lekker straks :9
Gisteravond had ik 2 verschillende dingen gemaakt (ik mocht broccoli met een rundervink). Ik had broccoli met ui, roomkaas, tomatenblokjes, kruiden en een schepje maizena. En ik had een gevulde courgette gemaakt met gehakt, ui en kaas. Helaas was de courgette niet gaar ( :+ ) en was ik er snel klaar mee. Voor manlief en zoonlief aardappelpuree en rundervinken erbij gemaakt (zelf een halve op). Was good food :9
Vanavond weet ik nog niet wat ik eet, moet ik nog even over nadenken, na het werk even boodschappen doen.

Boobies, tja... een zwangerschap en dik worden zorgt ervoor dat ze flink groeien, maar ik ben ook bang wat ik over ga houden. Heb gezegd dat ik m'n lippen op ga laten spuiten als ik ben afgevallen (cadeautje aan mezelf, hahaha), maar de voorgevel op laten hijsen heeft een heel ander prijskaartje.
Maar phormicola, kun je het niet via de zorgverzekeraar vergoed krijgen?

Ik heb trouwens geen zin in chips en dingen, heb het wel veel in huis voor m'n vriend, dat is een vreetzak en kan het makkelijk hebben. Moet eerlijk bekennen dat ik gister wel moeite had toen de 2 heren aan de reuze mergpijpen zaten. Heb maar een blokje kaas genomen... Als ik 1x overstag ga dan gaat de rem eraf en zit ik weer op nul.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:22

Quellian, als je de courgette even wast, doorsnijdt en een paar minuten in een ovenschaal met een laagje water in de magnetron op vol vermogen zet, is ie supermooi gaar en kan ie daarna gelijk de oven in!

Daarom is het mijn fijnste en snelste gerecht, ik was m, snij m en mik m in de magnetron. In de tussentijd bak ik het gehakt en eventuele andere dingen erdoor, maak saus van cremefraiche met kruiden of blauwschimmelkaas en mik alles zo in de oven! STaat dus echt binnen 20 minuten op tafel!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:31

Ah, is dat het :)*
Toen ik zat te knagen op rauwe courgette (en ik nog tegen vriendlief zei: 'toch niet te geloven dat iemand dit lekker vindt hè?') heb ik hem nogmaals in de oven gezet met een laagje water in de schaal. Toen was hij wel gaar, maar ik zat al vol van de broccoli, dus was niet meer geheel objectief.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:42

Hahahaha, dat doet me denken aan toen ik net op mezelf woonde en hysterisch bloedverziekend nijdig mijn moeder belde omdat mijn andijviestamppot er niet uitzag.....ze liet me opnoemen wat ik er dan in had dus ik: Nou kaas, andijvie, spekjes.....waarop zij zegt ja en de aardappelen dan? Nou die had ik dus niet eens in huis :+