Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:10

Heb je per ongeluk niet iets verkeerd ingevuld Horse? En wat zit er in je erwtensoep? Worst/spek oid? En de granola? Dat is ook voornamelijk noten toch? Dat kan al flink aantikken natuurlijk. Lijnzaad, pindakaas en chocola bevatten ook veel (gezonde) vetten maar die heb je niet in die hoeveelheden gebruikt dat je op 73 gr uit zou moeten komen := Misschien even je lijstje nalopen of je alle waardes goed hebt ingevuld.

Ik wil ook graag weer eens custard maken maar vind m uit pak ook mierzoet en niet zo gezond. Misschien toch ook zelf maar eens gaan experimenteren dan :Y)

Lijstje voor vandaag:

O: 30 gr spelt, 30 gr havermout, 50 gr blauwe bessen/framboos DV, 15 gr lijnzaad, 10 gr haverzemelen
T: 2x speltboterham met 1 plak 30+ kaas
L: Stoofpotje van: 100 gr courgette, 50 gr broccoli, 80 gr kikkererwten, 40 gr sperziebonen, 100 gr quorn, pietsje sate-saus (zat al bij de quorn nog van gister)
T: eiwitshake
A: 150 gr pizza + grote salade met tomaat, paprika, komkommer en nog het een en ander
T: 200 ml soja-yoghurt, 1 appel, 10 gr tarwezemelen

Kom in totaal op 1780 gegeten kcal tegenover 1750 te verbranden kcal. Dus dat klopt nagenoeg precies -:) Moet ik me er verder ook netjes aan houden natuurlijk :P Maar neem zo nog een eiwitshake dus dan kan ik er tot het avondeten wel tegenaan. Hoogstens verander ik de soja-yoghurt nog voor boekweitgrutten als ik meer zin heb in een warm toetje. Maar dat scheelt niet enorm veel.

kcal: 1780 - eiwit: 110 gr - vet: 55 gr - koolh: 190 gr - vezels: 43 gr

Blij met mn lijst van vandaag. En dat zelfs met een halve pizza erin :Y)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:11

Horse_xx schreef:
Bhriseis schreef:
Lijnzaad, pindakaas, chocolade, volle yoghurt, granola en noten. Maar persoonlijk zou ik er niet wakker van liggen aangezien het allemaal gezonde dingen zijn toch :) Vetten uit noten zijn gewoon gezond, dus een keer wat hoger kan volgens mij echt geen kwaad.

Ah daar heb je natuurlijk gelijk in maar ik dacht, zoveel yoghurt heb ik niet gehad, maar er zit natuurlijk wel meer in dan in magere yoghurt. Het zijn inderdaad wel de goede vetten

40 gr volle yoghurt bevat 1,2 gr vet. Nou daar kan het inderdaad niet aan liggen dan :+ Maar misschien toch de combinatie van alle producten bij elkaar die het toch doen aantikken :j

Grapjasjes12Jarig

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:15

73gr is een heel normaal aantal vetten hoor :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:23

Eline, In de erwtensoep zat wel rookworst inderdaad. Die heb ik ook niet precies ingevuld, omdat ik niet precies wist hoeveel erin zat maar valtaf geeft aan 7,5. De noten zitten natuurlijk wel heel veel in 25 gr vet. Maar die zou ik nog wat kunnen minderen want dat is het tussendoortje van vanavond, maar mezelf kennende doe ik dat vanavond toch niet :Y) Ach morgen weer wat beter opletten :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:24

phormicola schreef:
73gr is een heel normaal aantal vetten hoor :)

Tochwel? vond het zoveel, omdat ik normaal rond de 55 zat :) en had ooit ergens gelezen 1 gram per kg lichaamsgewicht :) Maar jij hebt er meer verstand van dan ik dus dat is geruststellend :D

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:32

Dat 1gr per kg lichaamsgewicht normaal is (voor een sportdieet, trouwens!) wil niet zeggen dat hoger slecht is. Vetten zijn ontzettend gezond voor je, zolang het geen transvetten zijn. Heel veel mensen eten veelste weinig gezonde vetten :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:33

@Bhris: ik bedoelde dat ik na chips eten echt buikkramp krijg.
Laat de rest maar door mijn broer opeten. En even aan mijn moeder doorgeven dat ze niets meer voor mij mee hoeft te nemen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:36

Ik zit ook vaak te laag in vetten

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:39

Vandaag is m'n eetlust weer anders en ik voel me niet heel erg lekker. Alles is veel meer verspreid over de dag omdat ik telkens maar 1 dingetje wil eten. Ik lhebhet wel bij elkaar gezet in het lijstje, anders wordt-ie zo lang :Y)

O: 200ml halfvolle yoghurt, 1 appel, 15gr oerzoet, 20gr havermout
T: 1 pakje crackers, 1 snee Allisonbrood, 1 tomaat, 20gr rookvlees, 2 Maria koekjes, 1 Marokkans zandkoekje :9
L: 1 snee Allison, 15gr pindakaas, 300gr gekookte winterwortel met 30gr houmous als dip, 2 roereitjes
A: 2 sesamkadetjes, 100gr rundergehakt + boter om te bakken, 15ml ketchup, beetje mayo, ui, ijsbergsla, 35gr jonge kaas (cheeseburgers)

2100kcal: 85gr eiwit, 201gr kh, 95gr vet

Niet blij met het lage aantal eiwitten, maar het was even niet anders.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:39

Sorry alleen ff snel tussen de bedrijven door posten :o

Gisteren ook nog een mango bij de lunch.

vandaag:
o: smoothie magere yoghurt, granaatappel sap, 25gr whey, havermout, chia, peer, kiwi en banaan.
en een plak 48+ kaas
l: drie scrambled eggs met twee vezelrijk crackers
T: 25 gr whey shake na het sporten
A: ga zo naar de griek.
vanavond geen bier maar wel een toetje

B: half uur kracht training en half uur low impact cross trainer

Fijn weekend meiden!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:45

Ik moet er ook op letten Karin. Ik beperk vaak mijn kcalinname door kaas etc te vervangen door een alternatief, en blijkbaar haal ik daar redelijk wat van mijn vetten uit.

Voor vandaag zal het alweer prima zijn, ik heb 2 handjes chips gesnoept, wegens ik-voel-mij-zielig-want-dit-vak-is-zo-saai -O-

Moet je nog steeds zoveel eiwitten eten Phor op een rustige dag?
Sterkte!

Jij ook een fijn weekend Zodiac!

Bah Leonie, dan zou ik ze ook maar laten staan :(:)

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:48

Ik heb liever veel eiwitten dan zoveel koolhydraten :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:50

Ah ja dat snap ik wel. Maar ik dacht dat het essentieel was voor de baby of spierbehoud of of of...
Knap dat je er zo op probeert te letten, desondanks alle kwaaltjes.

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:54

Nee hoor, volgens mij wil m'n gremlinnetje alleen maar suiker en vet _O- Maar de opvoeding begint nu al, want dat mag natuurlijk niet van mama :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:00

Haha :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:07

Hahaha de baby heeft nu al een eigen willetje :P

Ik was vandaag op de open dag van de opleiding Voeding & Dietetiek en daar ging de proefles toevallig over vetten. En dan ook de hoeveelheid vetten die je nodig hebt. Zij hadden de berekening van:

20-35/40% van je totale calorie inname aan vetten per dag. Met 20 als absolute ondergrens en 40 als absolute bovengrens. Maar daarvan mag maximaal 10% verzadigd vet zijn en maximaal 1% transvet. Dus 40% van je voeding mag best uit vetten bestaan, maar dan wel uit de gezonde onverzadigde inderdaad :j

Dus zo kun je het ook nog benaderen. Dat je niet perse naar de grammen kijkt maar naar de verhoudingen.

Zou je een calorie inname van 2000 calorieen hebben dan mag je dus 400 - 800 kcal vetten nuttigen. 1 gr vet is 9 kcal. 400/9=44,4 en 800/9=88,8

Dus bij een calorie inname van 2000 kcal mag je tussen de 44 en 88 gram vet zitten. Met een max van 22 gr verzadigde vetten.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:13

O: magere kwark, kaneel, havermout, chia, magere melk, lijnzaad, halve banaan
T: warme soep
L: pasta, Provençaalse saus, gekruide brochette met paprikaatjes ertussen
Dessert: kotgenootje probeert af en toe iets uit: speciale soort gezonde brownie. Klein stukje, smaakt wat te veel naar cacao.
T: Alpro Soya fondant pudding. Beter dan een chocoladecremekoek van de bakker :p
A: wsl: boterhammen met boter/mosterd met jonge kaas en tomaatjes
T: wsl: mandarijntje

Vraagje: waar zitten behalve in vis nog die gezonde omegavetzuren in? Eet nogal weinig vis de laatste tijd, soms wel eens kabeljauw/Lotte/zalm maar dat is enkel thuis niet op kot.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:27

Beetje laat antwoord op je vraag van gister Bhri, maar bootcamp is elke keer heel verschillend. Deze keer een warmingup met 3x400m inlopen op atletiekbaan met wat oefeningetjes tussendoor (hakkenbillen, kruispas, knieën omhoog, grond aantikken, zijwaarts enzovoorts), toen op het veld zijwaarts lopen in de plank met elke drie passen een pushup. Dan terug lunges, 20 pushups, minuut hoover en weer vanaf het begin. Toen sprintjes voor de conditie, eerst bv tot doellijn, dan tot halve veld, driekwart, dan hele veld en weer terug. Vervolgens in groepje een parcourtje. Begon met een trx-oefening (20x), dan dibs (40x), 400m sprint, zijwaarts over hekje springen(20x), klouteren aan zo'n rek (wat je vroeger in de speeltuin had :P ), pushups (15x), trappen op en af rennen (2x), op muurtje springen (15x) en weer vanaf voor af aan. Met goed weer is het in de bossen. Nu op atletiekbaan met voetbalveld in het midden, soms nemen we bijvoorbeeld kettlebels of medicineballen naar buiten maar zoals nu gebruiken we de hindernisjes en ons eigen lichaamsgewicht. (lekker langdradig, maar ik ben dus heel enthousiast :Y) )
& thanks vanavond is het zover; frietjestijd :D

En over wat mensen zeggen.. Daar zou ik indien je je goed voelt, goed eet enzovoorts vooral niet te veel van aan trekken. Tis vaak meer dat het voor hen zo'n grote verandering is waar ze jaloers of juist bezorgd over zijn. Laatste tijd hebben meerdere mensen volgens mijn vader aan hem gevraagd of ik anorexia heb?! Net alsof dat alleen maar met gewicht te maken heeft.. 8)7 Sowieso ben ik vrij gespierd wat je nu in de winter niet echt ziet maar zie er helemaal niet mager uit vind ik.

Ik begin gelijk met havermout koken duurt meestal ook wel n half uurtje ongeveer, gelijktijdig drink ik een kop koffie, maak ik eten voor school, lees ik de krant enzovoorts. Lekker rustig aan, heerlijk in de ochtend :D Wanneer ik weer stage heb wordt dit helaas wel anders, want vijf uur opstaan voor een relaxmomentje zie ik niet echt zitten :P

Zoete of droge wijn maakt wel weer uit, zoete is slechter. Of njaa bevat meer calorieën.

Liiesjjj, ik weet niet welke hoeveelheden je pakt maar tenzij je grote hoeveelheden eet lijkt het me wat weinig. Wel nuttige voedingsstoffen vandaag!

Ik zou me er niet te druk over maken Horse, met name gezonde vetten en n dagje wat aan de hoge kant kan geen kwaad. Ik heb vaak magere producten en vind het dan moeilijk om aan de 55 gram te komen, dus moet eigenlijk ook aan de volle kwark/yoghurt.

Mooi lijsjte Magli! Lijnzaad en walnoten?

O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 225 ml ongezoete sojamelk & 1 appel met kaneel
L: plakje waldkornroggebrood met 4 gram pindakaas, mix van 150 gram magere kwark, 2 beschuitjes, 180 gram magere yoghurt, 10 gram whey, 5 gram cacao nibs
T: 3 bospenen, 1 mandarijn
A: Bij de snackbar, en ga me niet inhouden :Y)
D: 2xkoffie, veel water en thee, vanavond waarschijnlijk wat fris en 1/2/3 biertjes/wijntjes
B: 10 min fietsen, ochtend stal waarvan 45 min rijden, 50 min hardlopen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:43

O: Grutten met chia
T: 2 verse dadels
L: Tomaat/paprika/maissoep en een speltboterham met sla, komkommer, paprika en rookvlees
T: Zelfgemaakte warme choco, blauwe bessen en 2 mandarijnen
A: Uit eten
T: thuis nog een borreltje

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:33

Sonja_vR schreef:
ontbijt : 2 kaiserbroodjes met boter, komkommer en gerookte zalm en ene ikea kaneelbroodje
drinken : een slootje koffie en een glas roosvicee bosvruchtenmuik (wat een smerig zoete troep is dat

avondeten, diepvriespizza :') en een groene salade

ik weet dat ik nu aan de dik 1650 kcal zit

dan heb ik nog genoeg over om te borrelen, maar dit is echt een slechte dag als ik het eiwit/vet.khd technisch ga bekijken , maar ook als ik het gezonde keuze technisch ga bekijken
echt , blij als de verjaardagen rush over is na dit weekend(heb tijdens en net na de feestdagen een hele serie verjaardagen, alsof december al niet erg genoeg is wat betreft eten, trekken we het nog even lekker door het nieuwe jaar in :')
dus vanavond maar eens goed aan de gezonde borrelhapjes :j
morgen nog een lastig dagje en dan de rest van de week eens lekker gezond doen . waarschijnlijk voel ik me morgen al half gas en maandag zal ik me wel helemaal vaatdoek voelen :=

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:36

O: niks
L: soep en 1 broodje
T: koekje + warme choco
A: Nasi

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:46

Sonja, waarschijnlijk heb je dan wel weer heel veel motivatie om volgende week gezond te gaan eten! Probeer er in ieder geval zo veel mogelijk van te genieten vanavond en morgen. En daarna weer lekker op de gezonde tour :)

Vandaag weer voor het eerst in 2 maanden hardgelopen, wegens gebrek aan sportschool (was bij mijn ouders).

O: 40 gram havermout, 200 ml magere yoghurt, kaneel
T: peer
L: 2 meergranen boterhammen met 1 gebakken ei, 1 banaan
T: schaaltje magere yoghurt met muesli/gedroogd fruit/rozijntjes
A: 1 bord nasi (zilvervliesrijst, veg. nasiblokjes, nasigroenten, nasikruiden) met 1 augurk, zilveruitjes, chilisaus en handje casave kroepoek
T: ? misschien nog iets voor mijn nachtdienst

D: koffie, thee, water
B: 4,5 km hardlopen (in 25 min: 10.8 km/h)

Erg tevreden met vandaag! Nu eerst maar lekker slapen, vannacht weer werken. :+

Edit: paardje, ik was nog te vergeten te zeggen dat je lijstje van vandaag alweer veel beter is! Wat een vooruitgang, echt goed ;)

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:09

Als ontbijt drie sneetjes wit brood met hagelslag en dan nog vijf beschuitjes met hagelslag.

Als lunch niks, m'n ontbijt was m'n lunch (rolde om half 12 mijn bed pas uit en ging denk ik zo rond half 1 eten.)

's Avonds twee kommen verse bloemkoolsoep en nog stokbrood met gesmolten kaas.

Verder als tussendoortjes nog een koekje en drie dropjes.

En als beweging alleen een uur gewandeld in het bos met de honden en voor de rest op mijn reet gezeten achter mijn laptop :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 20:10

Lis, geniet van je avondje snacken! Mensen vinden inderdaad altijd wel iets, ben je niet te dik, dan ben je wel te dun en is er vást iets met je aan de hand. Jij bent vorig jaar ook veel afgevallen toch? Misschien moeten ze nog wennen aan de nieuwe 'jij'. Ik hoor ook nog vaak 'Ben je nou alwéér afgevallen?' terwijl ik al een hele tijd een stabiel gewicht heb. Blijft blijkbaar toch hangen.

Sonja, lastig is dat soms he, met zoveel verjaardagen op rij. Ach, daarna gewoon weer lekker gezond doen. Dan heb je wel weer extra veel zin om veel groente enzo te eten, dat is he enige voordeel :))

Magli, in lijnzaad zit ook omega 3, het vetzuur dat ook in vis zit. En anders visoliecapsules slikken?

Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met cacao, lijnzaad en honing; appel
T: paleo chocolate chip cookie
L: kom verse tomatensoep, 1 volgranen bol (ene helft pesto/kaas/komkommer, andere helft gekookt ei)
T: puntje appelkruimeltaart
A: hutspot met prei en een falafelburger
T: 2 mandarijnen, misschien nog wat ander fruit

B: Ripped level 2, hele middag in de kou staan fotograferen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:12

Kameleon en Many dat is 1 ding wat zeker is, dit is zo een weekend dat je op maandag snakt naar fruit , groente en havermout :=
voor morgenavond heb ik wel een linzensoepje gemaakt , dat compenseert weer iets ;)