Annemiek80 schreef:LhinnOlijf schreef:@ annemiek80 persoonlijk zou ik gelijk voor moestuin grond gaanIk heb ook bemeste tuinaarde, maar dat houdt het vocht niet zo lang vast als de moestuin aarde die ik nu heb + de tuinaarde slaat bij mij veel eerder dicht (moet veel schoffelen om de aarde luchtig te houden).
Ik snap niet eens dat Monsanto zo veel macht heeft kunnen vergaren!
Ondanks dat ik geen moestuin aan wil leggen maar alleen in bakken en potten wil kweken?
Maakt me niet veel uit hoor maar wil mijn plantjes de beste kans geven voor ik ze .... hoogstwaarschijnlijk... vermoord :p
Persoonlijk zou ik dat wel doen, vooral als je bakken buiten staan. In mijn grote bak is alle aarde dicht geslagen door de regen, daar zat bemeste tuinaarde in. Ik ben al een paar dagen bezig om de grond weer los te krijgen. Mijn groente groeit er goed in, maar is een ramp qua water doorlaatbaarheid als de grond niet los gewerkt is. Nu loopt het water over de aarde heen ipv er doorheen richting de plantenwortels

Met de moestuin grond (bemest en met houtvezels) heb ik dit probleem niet. De grond blijft luchtig, makkelijk los te maken dankzij de houtvezels

Persoonlijk ben ik om en zweer ik bij de biologische moestuin grond (met houtvezel én bemest) van de boerenbond/ welkoop