Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:15

Wat zijn verantwoordde koeken om mee naar school te nemen?
Ik denk aan Liga evergreen en muesli repen?

Belangrijk is dat het een verzadigd gevoel geeft en ik niet snel weer trek krijg

Many

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:32

In Liga's, mueslirepen en andere van dat soort voorverpakte koeken zitten vooral heel veel suikers. Kun je geen stuk fruit meenemen? Of bijvoorbeeld een cracker met beleg (eventueel apart meenemen)? Daar kun je wel even op vooruit denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:33

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:42

Ik ga mee met Many en Gast7391. In tegenstelling tot wat de reclame beweert, zijn dat soort koeken echt niet gezond. Een cracker, een stuk fruit, wat magere kwark met vers fruit er in wel. Of een (volkoren?) boterham met beleg.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:46

Many schreef:
In Liga's, mueslirepen en andere van dat soort voorverpakte koeken zitten vooral heel veel suikers. Kun je geen stuk fruit meenemen? Of bijvoorbeeld een cracker met beleg (eventueel apart meenemen)? Daar kun je wel even op vooruit denk ik :)

Van de suikers wist ik niet, jammer haha.
Fruit is een optie maar buiten school om eet ik ook fruit, is dat 'erg'?
En wat versta jij onder een cracker? :)

Bruine boterhammen eet ik sowieso :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:47

Fruit kun je onbeperkt eten!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:48

Fijn ik ben gek op fruit!! :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:49

En wil je thuis een keer wat anders, kan je altijd wat rauwkost in een feestelijk kommetje doen, met daar als dip hummus oid bij. Of van je fruit een lekkere smoothie maken :)

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:19

hoi hoi!

ik wil me ook melden! Ik heb de opleiding voedings consulent gedaan ,en weet wat er niet goed en wel geod is, maar ik kan me er niet aan houden..

Miss dat ik hier wat 'steun' kan vinden!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:03

Wat raden jullie mij aan kwa avond maaltijd waar lekker veel ijzer in zit?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:21

IJzer zit vooral in rund- en lamsvlees, volkorenbrood, broccoli en sperziebonen. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:02

ik moet de hele boel weer eens op de schop nemen ....
op zich gaat het prima met de maaltijden, als ontbijt zelfgemaakte granola met een banaantje en zelfgemaakte notenmelk met een gekookt eitje er naast.
avondeten is veel groente met noten of vlees en een beetje KHD er bij
als ik brood eet is het volkoren en meestal spelt.
maar ik blijf trek houden tussendoor... erg gruwelijk irritant want het is vooral trek in koolhydraten en snaaierij... en fruit schiet er te veel bij in...
ga maar eens goed uitzoeken en plannen, dat ik van te voren weet wat ik wil eten die dag en eerst de dingen die op de lijst staan (vooral dus de tussendoortjes) voor ik er iets bij pak...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:13

Ik had hetzelfde probleem en ik at gewoon te weinig eiwitten voor mijn lichaam. Van granola blijf ik trouwens ook trek houden, het is gewoon te lekker en te snoeperig :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:29

phor, eiwit kom ik wel aan :j ik pak expres bij het ontbijt twee zacht gekookte eitjes naast de granola + banaan door de granola.
granola zelf is haver, gierst en boekweit vlokken met amandel, hazelnoot, paranoot en evt walnoot, lijnzaad, zonnebloempitten, twee eetlepels kokosolie, twee eetlepels honing en een flinke schep kaneel
deel van de noten is de pulp van het maken van de melk.

dit maak ik 1 keer in de twee weken en dan een 1.5 liter weckpot vol .
wat betreft eiwitten en vetten zit ik alleen met dat ontbijt al prima denk ik...pak ook rustig 3/4 cup granola + die banaan +150 tot 200 ml notenmelk en dan nog die twee eitjes

daarnaast dan avondeten : 300+ gram groente(meestal eigenlijk wel meer dan 400 gram) + 100+ gram vlees of andere eiwitbron + ietsje KHD welke in het geval van graanproduct volkoren is.

merk dat ik fruit te makkelijk skip, dus maar weer begonnen met appel eten met een schep pindakaas , appel in partjes en dippen maar :9
en mandarijnen in huis gehaald, hoewel ik die nooit helemaal op eet , ik moet delen met de hond :+ als ik er 1 pak breekt hier de zondvloed aan zeg maar :') moet er dus altijd minstens 2 pakken :P

en ik drink standaard te weinig tegenwoordig :?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:33

Ik dacht ook dat ik genoeg eiwitten binnenkreeg, en theoretisch was dat ook zo. Voor mij was het toch niet genoeg :) Ik raad je dus aan om eens bij te houden hoeveel je precies van alles binnenkrijgt. Een beetje uit de losse hand is niet goed genoeg als je honger blijft houden. Dan is het tijd om inzicht te krijgen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:34

point taken :D ik zal ook maar weer eens strak gaan bijhouden de komende dagen , weegschaal op het aanrecht en gaan :)
stomme is, dat advies geef ik zelf ook heel makkelijk "houd eens bij wat je precies binnen krijgt, dat maakt het meestal vrij snel duidelijk" en wat doe ik zelf :D

mmm...de appel in een tarte tatin telt zeker niet als gezond :') anders had ik nu al aan mijn fruitjes gezeten :roll:
lief van schoonmoe, toetje etc meegeven , maar ik zit er weer mee :+

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:48

Ik lees allemaal andere dingen qwa voeding als dat ik ken. Hihi zal als ik thuis ben eens gaan googlen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:42

als je de gebaande paden even verlaat , dan kom je zoveel lekkers tegen MisDonna :D

site die hier een stukje naar boven word aangehaald, theironyou.com staat ook gruwelijk veel lekkers op wat tov de reguliere versies echt heel erg gezond blijft
hoewel je natuurlijk ook gezond snacken kan overdrijven :D

ik denk dat ik ook maar eens een setje ontbijt dingetjes etc ga maken zoals muffins etc maar dan de healthy versie zeg maar ...en maar eens uitzoeken of ik idd wle aan de benodigde eiwitten kom en of ik daar wel kom met normaal eten of er een poedertje bij ga zoeken... iets met chocoladesmaak :9

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:58

Goedzo Sonja +:)+ En kom binnenkort dan even vertellen hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je binnen krijgt, dan kunnen we met je meekijken :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:47

Ik lees ook even mee. Wat zijn nou echt dingen waarvan mensen denken dat het heel gezond is, maar dat het juist helemaal niet is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:48

Alles waar light op staat :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:48

lightproducten

edit: Gast7391 was me voor :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:11

Phor, ik ga gewoon weer even lijstjes plaatsen in het lijstjes topic . Net zo makkelijk :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:06

Goedzo :D

Ik ben eigenlijk nooit bang geweest voor gluten. Ik denk dat je ook te ver door kan slaan. Als je coeliakie hebt moet je geen gluten eten, als je het niet hebt zal het wel meevallen met je :+