[HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op dieet#5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:38

Myra schreef:
Hallo iedereen Lachen

Ik ben even hier weg geweest, heb me echt vréselijk gedragen qua vreetbuien die helaas weer uitliep tot vreetweek... durf nu gewoon niet te douchen, laat staan wegen Verdrietig

Ik ben vandaag langs de psychologe geweest. Ik zag er toch wel erg tegenop en was behoorlijk zenuwachtig in de wachtkamer maar ze was heel aardig. Ruim een uurtje gepraat en hebben geprobeerd een duidelijk doel te maken (wat nogal lastig was, want aan de ene kant wil ik absoluut niet meer aan eten denken omdat ik daar elk uur wel bezig mee ben, aan de andere kant moet en zal ik mijn streefgewicht proberen te behalen). Was toch wel even lastig. Ga het in ieder geval proberen want ik word gek van mijn hoofd en al helemaal mijn gedrag dat door al dat afvallen wordt beïnvloed. En als we er niet met de 1ehulps-psycholoog uitkomen word ik doorverwezen, of het wordt natuurlijk wel opgelost wat heel fijn zou zijn. Schijnt dus een stuk complexer eetprobleem te zijn dan ik had verwacht, toch eigenlijk best gek om daar achter te komen.
Om een lang verhaal kort te maken (hehe Huilen van het lachen ) probeer ik hier zo min mogelijk te komen. Of ik houd het nog wel bij, maar dan probeer ik hier om de dag te komen.

Ik lees nog even paar dingen bij Lachen

Wat is je streefgewicht nu dan Myra? Moet je nu wat aankomen?
En wat is de planning van de psycholoog dan?

In ieder geval veel sterkte en succes!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:41

Sterkte en succes Myra...... je zal het nodig hebben want het is geen makkelijke weg die je af moet leggen.... En als je aan de beterende hand bent kan je altijd weer gezellig meeposten toch!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:41

Heel veel succes en sterkte Myra! Lijkt me idd verstandig dat je hier niet al te vaak meer komt (helaas!).

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:46

Qua gewicht zit ik wel gezond. Ik voel me alleen zo ontzettend dik, zeker na deze vreetweek en zal nu wel 53/54 wegen (1.5 week geleden 52). Maar hoeveel het echt is weet ik nu niet. voor mijn streefgewicht zou ik nu nog 6kg er af willen. Lager zou ik ook echt niet willen zitten; daarna nog 2 kg aankomen door spieren. Dan zit ik helemaal happy; maargoed, daar is de psychologe niet voor. Die is er voor om niet aan afvallen te denken en controlle te krijgen over vreetbuien, en zo hopelijk ook mijn 'controleerbaar-eetgedrag' los te laten. Dat was dan een 1e afspraak, wie weet hoe het de 2e keer gaat en dan zien we hopelijk verder.
Ik merk wel hoe erg graag ik dit eigenlijk niet wil, maar toch ook weer wel. En dat gaat denk ik moeilijk worden, want het voorlopige doel is om niet af te willen vallen. Ik weet niet of ik ooit tevreden kan zijn met mijn lichaam, maar daar ga ik dan maar gewoon voor Lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:49

Mijn god myra..... je bent zo licht en nog wil je er 6(!!!!!) kilo af.... erg hoor meis ik hoop dat je door therapie kan genezen....als voorbeeld, ik ben 1.63 en 63 kilo, en ik ben niet dik Knipoog

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:50

Hoe groot ben je dan Myra? Niet heel klein volgens mij. 46 kg is idd gewoon ontzettend ongezond en heel logisch dat je psychologe dat niet toestaat Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:52

46 kilo is héél ongezond.. Boos!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:55

Ben niet echt groot, eerder aan de kleine kant (maar klein is wel fijn Lachen ): 1.67 meter. Mijn streef zit op 47/48 met daarbij 2kg aankomen. Ik weet dat ik er dan onder zit, maar dan zit ook een kleine 2 kilo onder het 'normale gewicht' en dan vraag ik me echt af of dat nou zo erg is. Maar goed, daar moet ik dus nu even niet aan gaan denken denk ik. Mijn examens komen er in mei aan en dat staat op 1 Lachen
Verder wil ik gewoon van deze 'bezigheid/hobby/obsessie' afkomen. en hopelijk lukt dat Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:57

Nou, ik vind 1.67 niet klein hoor Myra. Kijk maar naar LA, die is 1.63 bij 63 kilo en zij heeft een normaal figuur.
Ik ben 1.70 en 66 kilo en ik heb (nu) verre van overgewicht.

Je ziet dat je het aan het goed praten bent, en dat duidt helaas wel op een obsessie/eetstoornis.

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:58

Heel veel succes Myra!! Kan me voorstellen dat dit niet de beste plek is voor jou om rond te hangen op dit moment, maar we zijn er altijd voor je Lachen Ik vind het nog steeds superknap van je dat je doorzet!!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:07

Myra schreef:
Ben niet echt groot, eerder aan de kleine kant (maar klein is wel fijn Lachen ): 1.67 meter. Mijn streef zit op 47/48 met daarbij 2kg aankomen. Ik weet dat ik er dan onder zit, maar dan zit ook een kleine 2 kilo onder het 'normale gewicht' en dan vraag ik me echt af of dat nou zo erg is. Maar goed, daar moet ik dus nu even niet aan gaan denken denk ik. Mijn examens komen er in mei aan en dat staat op 1 Lachen
Verder wil ik gewoon van deze 'bezigheid/hobby/obsessie' afkomen. en hopelijk lukt dat Lachen

ik snap echt zo goed wat je beoeld!
het liefst zou ik me ook niet meer druk maken, maar eigenlijk wil ik ook het liefst onwijs afvallen!

ik weet ook zeker dat ik schijt zou hebben aan die psych..
maar ga ervoor en doe je best hoor !!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:32

Ik denk inderdaad dat als je van die obsessie afstapt je je lichaam wat meer gaat accepteren.
Knap dat je de stap hebt gezet, en ontzettend veel sterkte meid!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:42

Ik ben ook 1,67 en weeg nu 66,9 en ben ook niet dik, gewoon maat 38 Ja
Ik wil er niet eens aan denken hoe mager ik ben als ik 52 of minder zou wegen

Het zal niet makkelijk zijn Myra, maar ik denk echt dat dit de beste oplossing is, ook al zie je dat zelf nu misschien nog niet in. Je bent ziek, hoe rot dat ook is, en het kan maar beter nú behandeld worden dan dat het de rest van je leven een obsessie blijft...

Heel veel sterkte ermee, houd ons af en toe op de hoogt Ach gut

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:48

myr, ik snap wel een beetje hoe je je voelt echt veel sterkte meis.

weet iemand een bakker of liever albert heijn op de weg van leidseplein naar de dam????

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:57

Oh gosh, de beste vriend van een goede vriendin heeft een crush op me Nagelbijten / Gniffelen

In Juni al was ik op haar verjaardag en smste hij dat 'ie het jammer vond dat we niet langer hadden kunnen kletsen. Ik had toen net weer een relatie achter de rug en totaal géén zin in mannen en alles daaromheen Clown Dus 2x teruggesmst, op vakantie gegaan en nooit meer iets laten horen Bloos

Afgelopen donderdag met die meiden uitgeweest en hij was er ook met een aantal vrienden. Hele avond met z'n allen bij elkaar gestaan en het was gewoon supergezellig, vooral heel veel lol en ik had ook de nodige drankjes op waardoor ik wat losser was Haha!
Niks gebeurd hoor, gewoon lekker gek doen met elkaar. Sinds zaterdag wel weer smsen, maar voor mij puur omdat ik het gezellig had gehad en hij precíes dezelfde humor heeft als ik en hij zo lekker direct is *LOL*

Nu smste hij al of ik een keer wat leuks wilde gaan doen, zag ik best zitten, 'tis een hele gezellige gozer Ja
Alleen nu smste hij er nog achteraan: Ik hoop niet dat je al m'n smsjes irritant vindt, dan moet je het zeggen, maar als je het ziet zitten lijkt het met tof om naar Scheveningen te gaan zondag. Slaap er maar een nachtje over hoor, maar ik zou het supergezellig vinden met je. Je bent zo lekker vrolijk en lief en ik lig zo heerlijk in een deuk met je, dat heb ik donderdag wel gezien Knipoog

Dus...Kel weet 't ff niet meer Clown
Ik zit helemaal niet te wachten op meer dan een hele goede vriend en gewoon gezelligheid, maar bij dit soort smsjes krijg ik het dan alweer benauwd Nagelbijten / Gniffelen

Wel keertje afspreken, maar gewoon nog lekker met de meiden en vriendengroepje erbij, niet meteen zo serieus? Ik weet 't niet hoor, waar mijn gebruiksaanwijzing gebleven? Haha!

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:06

ukje schreef:
myr, ik snap wel een beetje hoe je je voelt echt veel sterkte meis.

weet iemand een bakker of liever albert heijn op de weg van leidseplein naar de dam????

Jaa sowieso achter de dam zit een AH (andere kant vant paleis zeg maar) en als je van leidseplein richting kalverstraat loopt zit er ergens bij een gracht op de hoek ook een AH geloof ik.

Oeh lastig Kel, gewoon een kans geven?? Je bepaalt toch zelf tot hoever t komt, als hij meer wil dan jij, subtiel maar duidelijk laten merken dat t niet verder gaat?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:16

Pfft jongens morgen word ik gedwongen sportief. Haha!
Moet voor school rondleidingen geven door een stadje in de buurt, aan de 2e klassers. Moet 2 rondleidingen geven aan dat zootje ongeregeld Haha! , en die duren allebei rond de 1.5 uur. Dan nog half uur heen en weer terug fietsen. En dan 's middags gewoon met op de fiets naar stal, uurtje fietsen dus, en paardrijden. Haha!

O: 2 boterhammen (achterham), plak ontbijtkoek
T: evergreen
L: 2 boterhammen (ham oid)
T: magere yoghurt, mandarijntjes
A: ?
T: kruidnootjes

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:20

Goed bezig Moc Haha! Maar heb je dan niet meer tussendoortjes nodig? Iets van plakje ontbijtkoek extra ofzo? Ja

Ik ga slapen, hopen dat die kleuters morgen wat minder hyper zijn, echt slopend Nagelbijten / Gniffelen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:54

_Scarlet_ schreef:
Planning:
O: 4 bb met philadelphia
T: ?
L: 2 bb met omelet
T: 2 mini candybars
A: wraps met kaas
T: stuk kaasbroodje
T: banaan
T: pakje evergreen

En dus 8 uur gewerkt en 40 minuten gefietst.

Morgen weer om 8u op Bloos! En dan de hele dag op school zitten. Dus mijn planning zal ook wel raar worden. Ongeveer zo:
O: 2 bb met philadelphia
T: appel
L: salade op de uni of Turks brood met fetasalade
T: ?
A: zuur vlees met rode kool en aardappels

Drukdrukdruk, lees zo wel bij Lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 00:53

Dokter heeft een zwangerschapstest gedaan, niet zwanger gelukkig!

Moc haha ach dat heeft ook wel wat gedwongen sportief, ik zou wel iets meer eten joh!

Kel ik zou hem een kans geven hoor, je kan wat je nu tegen ons zegt ook tegen hem zeggen toch!!

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:10

Goedemorgen!

Planning:
O: wb slankie, sinaasappelsap
T: fruit
L: wb kipfilet, wb light jam
T: eierkoek
T: ww koekjes
D: salade peer&roquefort
T: ww reep

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:29

Dit werd het gister:

o: bruin bolletje boter/geschilde appel, glas karnemelk
t: -
l: 3 geroosterde boterhammen met boter,komkommer, beetje zout en basilicum Vingers aflikken
t: boterham met dun eiersalade
t: warme appel met kaneel en zoetstof
t: glas goedemorgen drinkontbijt Schijnheilig
a: rijst, gekookte groenten, 2 grote glazen fanta
t: cappuccino met 3 kleine merci chocolaatjes Bloos
t: meloen met port, was verkeerd besteld, moest ik het opeten Schijnheilig
t: wit bolletje eiersalade

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:51

Yes, er is een kilo af Haha! Nu nog 2,5 kg en zit weer op m'n streefgewicht Haha! (was stiekem in de vakantie en weken erna wel wat kilo'tjes aangekomen. Ik was ook echt heel slecht met eten Scheve mond )
Ben nu eindelijk weer op de goede weg!

O: magere yoghurt met fruit'n fibre
t: mandarijntjes
L: 4/5 wasa volkoren crackers met huttenkase/tomaat en filet americain/komkommer
t: appel
t: mandarijntjes
D: ?

Bew: fietsen, wandelen met Shancet en vooral veel studeren Slim

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:55

Myra goed dat je de stasp gezet hebt, want het klinkt allemaal niet goed. Hopelijk ben je er snel overheen!

Mijn dag gisteren was niet goed:
o: 2x plak koek, 1x boterham stroop, 2x knackebrod hutenkase, glas optimel
t: 3x koekje
l: 1x boterham boter, 1x bossche bol
t: 3x toastje met brie + 4 tucjes
l: italiaansebol met kaas en sla + champignonsoep
t: 6x toastje met brie + 4 koekjes + 2 bonbons

Boos!
We hadden gisteren tantes op bezoek en daar horen altijd dit soort dingen bij. Beetje jammer....

Wat wel érg leuk was! Ik woog vanmorgen 66 kg Go jij! Go jij! ipv de 67 kg die ik laatst woog.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:05

Planning vandaag:

o: goedemorgen drinkontbijt
t: pakje evergreen
l: 3 vb geroosterd met boter+komkommer&tomaat
t: appel, sinaasappel
t: yoghurt
t: ?
a: ?
t: ?
t: even kroeg in met vriendinnetje bijkletsen, dus vast een wieckse rosé erbij Schijnheilig