Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Tinky12 schreef:Nu we toch lekker over zaden bezig zijn wil ik deze petitie even onder de aandachte brengen
Monsanto begin toch een beetje teveel macht te krijgen en wil dat de zadenhandel aan banden wordt gelegt,ook in europa.
Dat betekend dat ook wij als moestuinscharrelaars problemen krijgen.
Er mogen enkel nog Monsantozaden (GM-zaden) en van een handvol andere grote bedrijven verhandeld worden....eigen kweek gaat naar zijn grootje en het zou zelfs strafbaar worden om eigenkweek zaden te ruilen.Hierdoor stort de biodiversiteit in elkaar en zullen "vergeten"groenten uitsterven.Fijn een uniforme-kweek van planten met grote gevolgen voor de natuur en de mensheid.
Laat Monsanto en consorten opwaaien met hun gemanipuleer...ze manipuleren niet alleen zaden maar ook overheden![]()
Hier kun je tekenen![]()
http://www.avaaz.org/en/petition/We_don ... pJbb&pv=30
anneliesdj schreef:Ik heb nog een leuk vraagstuk voor jullie, ik vond een tijdje terug een kruid in de tuin, dat denk ik tenminste.
Dacht eerst dat het munt was want het lijkt erop en de geur is ook zoetig maar toch ook weer anders. Maar hij was niet zo wild uitgezaaid als munt schijnt te doen, wat ik eruit heb gehaald is ook het enige polletje wat er stond.
Hebben jullie enig idee wat het is?
Hier het onbekende:
[ Afbeelding ]
En hier links het onbekende met rechts ernaast munt:
[ Afbeelding ]
anneliesdj schreef:Ja dat dacht ik eerst ook, maar de geur is toch ook anders, mijn eigen munt ruikt sterker en zoeter.
Dus ik vroeg me af of jullie het zouden herkennen, ik heb nog geen andere kruiden staan om het mee te vergelijken.
Antheman schreef:anneliesdj schreef:Ja dat dacht ik eerst ook, maar de geur is toch ook anders, mijn eigen munt ruikt sterker en zoeter.
Dus ik vroeg me af of jullie het zouden herkennen, ik heb nog geen andere kruiden staan om het mee te vergelijken.
Heb je het geproeft, gekneusd tussen je vingers en geroken? Dan weet je het zeker.
LhinnOlijf schreef:Wie heeft een gouden tip om een frambozenstek tot leven te wekken? De stek ging goed totdat hij/zij in een grotere pot kwam en buiten bleef staan. De takjes en blaadjes die het had, zijn nu allemaal dor of verdwenen.
Is dit nog levensvatbaar???
LhinnOlijf schreef:@ annemiek80 persoonlijk zou ik gelijk voor moestuin grond gaanIk heb ook bemeste tuinaarde, maar dat houdt het vocht niet zo lang vast als de moestuin aarde die ik nu heb + de tuinaarde slaat bij mij veel eerder dicht (moet veel schoffelen om de aarde luchtig te houden).
Ik snap niet eens dat Monsanto zo veel macht heeft kunnen vergaren!