Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bianca_banny

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:14

morgen is mijn snoepdag

Dat betekend patat mac donald, chips , taart. Mijn vriendin is jarig:)

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:39

Mijn dag was redelijk goed. Heb voldoende bewogen, door op fiets naar mijn werk te gaan, daar 4 uur te werken en via de stad weer naar huis te fietsen. van hardlopen is er vanavond niks gekomen. Bleh.
Eten was redelijk:
o: 2 broodjes
t: 1 cracker
l: italiaanse bol van bakker bart
t:-
d: pizza (heeft marc zelf gemaakt, met aan "mijn kant" weinigvlees en veel fruit
toetje heb ik overgeslagen, mijn buik stond op knappen
t: 2 appels

Morgen moet ik de ochtend en de avond werken. Weinig tijd om normaal te eten en veel beweging. 's Ochtends weer op fiets heen. Wordt dus voldoende beweging. Maak er denk ik een min-of-meer-fruitdag van. Alleen tussen de middag met de kids maar wel brood eten, omdat ik toch het goede voorbeeld moet geven. Zaterdag naar de Mac, Marc moet dan tot middernacht balansen op het werk, dus eet ik met de kids extra lekker. (vandaar dat ik morgen fruitdag doe, ter compensatie).

Ik woog vanochtend nog steeds 73 kilo, maar ben ook ongesteld geworden van 't weekend, zal wel vocht zijn denk ik. Marc is nu 99 kilo, zit dus al onder de magische 100!!

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:48

geloof dat ik nu aardig goed zit

O: cornflags
M:2 broodjes kaas met tomaat
A:voor het eten een pak pap. avondmaalTortelini
T: een perzik

nou als ik het zo type is het nog te weinig denk ik.Morgen ga ik me weer wegen na een week eens kijken hoe het er voor staat..

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:49

Ik ben net ontslagen op mijn werk (bij de JB, mijn contract wordt niet verlengt ) opzich niet heel erg aangezien ik al ander werk heb ( bij gianotten ) maar ik voel er wel echt een freetbui van opkomen
Beter dat ik zo maar ga slapen dus Tong uitsteken

Bij mij gaat het lijnen lekker, als 3 weken ben ik netjes bezig Lachen

Succes verder allemaal weer, hou je sterk Vork

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 08:20

Gaat goed bij Marc dan Riette Ja

Mijn dagje:
O: magere yoghurt met fruit'n fibre
T: -
L: drie cracottes met linesse/smeerkaas20+ en tomaat
T: ?
D: ?

Net ontbeten, zo op de fiets richting Mex en Shancet. Mex longeren en Shancet rijden + 15 km fietsen Lachen
Vanmiddag ga ik even de stad in met een huisgenoot.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:29

Mocca schreef:
Planning morgen;

O: bakje magere joghurt met beetje vlokken, plakje ontbijtkoek
L: 2 volkoren boterhammen (halajam en kipfilet)
T: kiwi
A: ?
T: appel

Ander ontbijt genomen, had ontzettende trek in joghurt. Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:47

Gisteravond toch weer twee boterhammen gegeten, ik kan het blijkbaar echt niet laten om s avonds nog iets te eten, word er gek van!!
Planning:
o:magere melk met allbran
t: sultana krenten
l: tomaten-komkommer-gekookt ei met 2 bruine broodjes
t: twee kiwi's
a: ik ga met mijn vriendinnetje naar kentucky Boos! maar ik ga voor iets dat niet zo vet is, en zeker geen frietjes oid... Daarna shoppen!!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:48

LittleAnn schreef:
Gisteravond toch weer twee boterhammen gegeten, ik kan het blijkbaar echt niet laten om s avonds nog iets te eten, word er gek van!!
Planning:
o:magere melk met allbran
t: sultana krenten
l: tomaten-komkommer-gekookt ei met 2 bruine broodjes
t: twee kiwi's
a: ik ga met mijn vriendinnetje naar kentucky Boos! maar ik ga voor iets dat niet zo vet is, en zeker geen frietjes oid... Daarna shoppen!!

Ik heb gisteravond laat ook nog 2 bolletjes gegeten! Was wel de eerste keer deze week, en ik ging 2 uur daarna pas slapen.

KFC --> kipfilet, die zijn het minst vet Knipoog En een koolsalad Lachen Dies lekker (ja, er zit een KFC NAAST m'n huis)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:01

Thanx ladyjoy, daar heb ik wat aan Haha! Ja het is echt er de laatste tijd met mij, het is net alsof mijn rem eraf is ofzo. Heb elke avond zo'n trek :S

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:20

zo, zal ik nu niet een betje chagerijnig zijn...sta ik net op de weegschaal, gewoon niet afgevallen he...verd*mme zo goed mijn best gedaan..metene mijn dag verpest!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:24

Ik ook niet.. helemaal geen verandering Boos! En daarvoor heb ik dan 4 (bijna 5 Tong uitsteken) dagen niks lekkers gegeten!

Planning vandaag:
O: 2 witte bolletjes met vruchtenhagel
L: 2 bruine broodjes met kaas/kipfilet
T: fruit
A: ?

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:51

ik heb vanaf maandag ook totaal niks ongezonds gegeten,en dan val ik niks af..geeft de burger geen moed Haha! Boos!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:05

Ja maar jij eet ook wel erg weinig madam! Dan is het niet gek dat je niet afvalt, je lichaam slaat alles op.

Gister had ik nog wel wat lekkers genomen bij de bios, popcorn met chocola erom heen, super lekker! Vingers aflikken
Nouja had al drie dagen niet gesnoept, dus we beginnen weer iig met drie dagen!

Mijn dag vandaag:
O: magere kwark met handje fruit n fiber (oww kreeg het echt nauwelijks weg! Bloos )
T: appel
L: volkorenbroodje met gesmolten kaas, 3 cracottes, 2 met jam, 1 met philadelphia
T: ontbijtkoek
D: onbekend

Beweging:
35 minuten gelopen
15 km fietsen
paardrijden.
Zit wel goed dus!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:18

Ik ga er ook weer helemaal voor, volgens mij zitten wij in hetzelfde schuitje he Jam? Zowel qua gewicht als het feit dat we totaal niet afvallen wat we ook doen Boos!

O: All Bran Plus met een handje rozijnen en magere yoghurt, Yakult light
T: - (op stal)
L: 2 volkorenboterhammen met Zonnaturajam woudvruchten(-> zonder suiker, conserveringsmiddelen ed! Pling )
T: Ontbijtkoek (suikervrij) met wat Becel light en een fruitje
D: Nog onbekend

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:21

Ja idd! Dat kan je wel stellen!
Nouja ik blijf iig wel gezond eten want daar voel ik me wel beter bij, en veel bewegen en opgegeven moment zal er wel wat af moeten gaan lijkt me?
Ik ga iig over 2 weken weer eens op de weegschaal denk ik, kijken hoe de zaken er voor staan Tong uitsteken Knipoog
Maar het is iig niet motiverend als je geen duidelijke veranderingen ziet terwijl je wel erg je best doet!
Maar.. we komen er wel! Ja

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:26

Neuh, mijn weegschaal is ook al tijden niet meer gebruikt, toch niks positiefs Clown

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:30

madam schreef:
ik heb vanaf maandag ook totaal niks ongezonds gegeten,en dan val ik niks af..geeft de burger geen moed Haha! Boos!

Ok ik irriteer me nu echt een beetje aan je eetpatroon Knipoog Er is hier denk ik al heel vaak gezegd dat je niet te weinig moet eten omdat je daar zeker niet mee afvalt. Wat je eet is te weinig en je eet ook niet vaak genoeg als het klopt wat je schrijft.
Ook is sporten een belangrijk onderdeel van het afvallen, doe je dit ook?
Niet banketstaaf bedoelt dit overigens, maar er is al meerdere keren tegen je gezegd dat je te weinig eet en dat je daar niet mee afvalt.

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:35

ik ben nu 2,5 maand bezig met de afvallerietes, en in totaal 9,5 kg afgevallen, met 2 weken stop. en toen at ook niet zo heel veel, want geloof dat ik nu ook al te weinig op heb...een bolltje met beleg, en nog niet gedronken...ik probeer het wel, maar het is een beetje dubbel meer eten om aftevallen...

@Little ann, er is inderdaad nu vaker tegen mij gezegt dat ik meer moet eten, en dara ben ik ook echt wel mee bezig, maar moet dat dan met tegenzin? ik heb gewoon geen trek, moet ik dan 2 zwaar besmeerde boterhammen, 2 stukken fruit, een cracker en weet ik veel wat ik hier allemaal voorbij zie komen, dan denk ik ook bemezelf waar laten ze het, de één kan gewoon veel meer eten dan de ander, en ik ben gewoon geen grote eter...

en dat sporten, ik zou graag willen maar wat ik al vaker heb gezget is dat ik tegen ene hernia aan loop en geen gekke dingen mag doen zoals hard lopen, omdat het gewicht gewoon te zwaar is om hard te lopen dat geeft mijn rug een te grote opdonder...

en eigenlijk mag ik niet zeuren want er zijn er al 9,5 kg af in 2,5 maand tijd en toen ging het ook goed, maar je/jullie hebben gelijk want toen at ik wel meer dan dat ik nu doe...

speaciaal voor little ann zal ik niet meer opschrijven wat ik eet, als je er toch alleen maar aan irriteerd...

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:39

Ik denk dat als jij niet met tegenzin meer wilt gaan eten je maar beter kan stoppen met het willen afvallen, want dat gaat op deze manier gewoon niet lukken en help je je gehele stofwisseling er mee om zeep.

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:54

ik ben op deze manier ook 32 kg afgevallen 4 jaar gelden in 6,5 maand, dat is ook veel te snel gegaan , maar het kan dus wel, en meiden als ik me hierbij nou gelukkig voel, en dit is gewoon even en domper omdat ik deze week niet ben afgevallen maar dat heeft iedereen toch wel eens...

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:31

madam schreef:

@Little ann, er is inderdaad nu vaker tegen mij gezegt dat ik meer moet eten, en dara ben ik ook echt wel mee bezig, maar moet dat dan met tegenzin? ik heb gewoon geen trek, moet ik dan 2 zwaar besmeerde boterhammen, 2 stukken fruit, een cracker en weet ik veel wat ik hier allemaal voorbij zie komen, dan denk ik ook bemezelf waar laten ze het, de één kan gewoon veel meer eten dan de ander, en ik ben gewoon geen grote eter...

speaciaal voor little ann zal ik niet meer opschrijven wat ik eet, als je er toch alleen maar aan irriteerd...

Gestoord Ik zei toch dat je het niet verkeerd moet opvatten? Waarom dan deze reactie? We geven elkaar toch allemaal tips omtrent het voedingspatroon, daar is dit topic voor bedoeld Knipoog Als je meteen zo in de verdediging schiet is het misschien inderdaad beter om het niet meer op te schrijven, want iedereen blijft je vertellen dat je meer moet eten...

Misschien is het sowieso beter om je voedsel dan meer te verdelen als je echt niets weg krijgt? En kun je ook niet wandelen bijvoorbeeld? Het heeft echt geen zin om zo af te vallen, je komt zeker weer net zo hard aan hoor....

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:10

Ja !!1 Kilo en 2 ons afgevallen Haha!
Nu de rest nog Haha!

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:09

LotteAnna schreef:
Morgen:
o: roeryoghurt muesli
l: 1 tosti van 1 boterham met half plakje 30 + kaas + ketchup, 2 boterhammen met hagel, 2 koffie verkeerd
a:?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:18

Ik heb vandaag expres weinig gegeten, omdat ik weet dat ik straks op mijn werk patat met een berg mayonaise ga krijgen..
Moet van 15.00 tot 21.00 werken

o: 2 cracottes met banaan
t: -
l: 3 cracottes, 2x kaas en 1x scharrelei salade, appel
t: ? zal wel iets worden op mijn werk
a: patat met mayo, ketchup en geen idee wat nog meer..

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:56

madam schreef:
ik ben op deze manier ook 32 kg afgevallen 4 jaar gelden in 6,5 maand, dat is ook veel te snel gegaan , maar het kan dus wel, en meiden als ik me hierbij nou gelukkig voel, en dit is gewoon even en domper omdat ik deze week niet ben afgevallen maar dat heeft iedereen toch wel eens...

Maar als je toen al 32 kilo bent afgevallen, en je nu weer wilt af vallen, lijkt het mij dat je in de tussen tijd weer bent aangekomen, en dat komt dus door dat eetpatroon. We kraken je niet af, maar we proberen je alleen maar te helpen omdat je uiteindelijk alleen jezelf er maar mee hebt.
Op langere termijn heb je er gewoon veel meer aan, vandaar.
Je bent misschien geen grote eten, maar op een broodje een perzik en wat avond eten kan je (lijkt mij) echt niet teren. Je lichaam moet toch gevoed worden, waar haal die dat vandaan dan?