Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:36

Maak jij de custard uit een pakje?
Ik ben er mee gestopt, ik dacht dat het redelijk verantwoord was, maar dat viel me toch tegen toen ik de voedingswaarde van onbereide custard ging opvragen...

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:39

fleur_yen schreef:
Dan ook nog m'n lijstje van vandaag:
O: 40 gr havermout, 10 gr rozijnen, 1 appel, 7 gr lijnzaad
L: restje 'pasta' van knolselderij, met wat tomaat, spinazie en paddestoelen
T: bak havermout met pompoenpitten, rozijnen, appel, pecannoten
T2: donker volkorenbesschuit met kaas, handje pecannoten
T3: 2 speculoos koekjes
A: valess toscana burger, gekookte broccoli en spruiten, tzatziki komkommer, kwark, klein beetje mayo, knoflook
T: half blokje 72% chocola, 2 miniblokjes brownie
T2: smoothie met 1 peer, glas sinaasappelsap, wat dv aardbeien, 1 tl chia, scheut kwark

B: uur dressuurles, 15 min blogilates video dag 2, 4 km fietsen
D: 3 cappuccino, Spa rood, water

Paar hoeveelheden een beetje moeten gokken, maar het zal wel rond de 1900/2000 kcal uitkomen, tegenover
2130 verbrand.

Ontbijten doe ik meestal een uurtje nadat ik wakker ben, wel is het eerste wat ik 's ochtends doe cappuccino maken. Brood kon/kan ik echt niet wegkrijgen 's ochtends, havermout lukt wel maar bij voorkeur moet ik eerst even op gang komen voordat ik iets eet.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:50

O- havermout met banaan, maca, cacao nibs, chia goji bessen en een kop koffie.
T- 2 bruine boterhammen met halvarine en pure hagelslag.
L- 2 bruine boterhammen met kaas.
T- 70 gram tomaatjes, 100 gram komkommer en 100 ml magere yoghurt.
A- 3,5 scharretjes, 100 gram worteltjes en 200 gram spruitjes.
T- 100 ml magere yoghurt met slagroom en hagelslag. 3 choco cookies :o

Bhris, als ik ga sporten val ik ook af bij m'n ribbenkast. Niet perse mijn borsten maar je kunt mijn ribben wel tellen, ook boven. Ik vind dit niet mooi want onderop zitten nog genoeg vetjes...
Ontbijten doe ik trouwens direct, ik heb dan echt alweer honger.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:51

Hm interessant Eline over je ontbijt.
Voel jij je nu ook zo heerlijk verzadigd? Dat heb ik altijd als ik een gezonde cheatdag hou met lekker veel eiwitten. Ik lijk het in al mijn cellen te voelen, en nadien kan ik weer prima een week verder op wat minder. Goed dat je jezelf zo in de gaten houdt, het ene lichaam heeft gewoon meer nodig dan het andere.

Emily: Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen :) Je zal sowieso niet verdikken als je niet boven je verbruikte kcal eet. Bovendien mag je vast heel wat hebben, omdat je gewoon nog groeit en je lichaam zich nog aan het ontwikkelen is. Onderschat ook een dag op de schoolbanken niet. Het is niet omdat je neerzit, dat je geen kcal nodig hebt.
Als je puur naar 'gezond' wilt kijken, mag je geloof ik 10 procent van je kcal per dag eten aan ongezonde kcal. Als je altijd te weinig eet, is een cheatdag ook net goed voor je lichaam. Maar nooit, in geen enkel geval, hoor je je slecht of schuldig te voelen als je een keer 'gecheat' hebt, of als je van je lijstje bent afgeweken.
Wat is eigenlijk je doel met je voedingspatroon, als ik vragen mag?

Kameleon: Ik heb lang structureel veel te weinig gegeten, waardoor ik nu als de dood ben voor de spaarstand. Aangezien ik nog wat vet wil verliezen, eet ik onder mijn dagelijkse kcalbehoefte, dus elke week ongeveer houd ik een dagje waarop ik alles mag eten waar ik zin in heb. Dat heeft ook als effect dat ik de rest van de week geen troep meer wil en gemotiveerd ben om niet te snaaien. Lichamelijk voel ik mij echt heel goed bij een cleane cheatdag, vol groenten, fruit, gezonde kh en eiwitten, maar dat is niet altijd even praktisch haalbaar. Bovendien is het ook wel een keer lekker om zonder te tellen van een pak frietjes te genieten en te ontbijten met croissant edm :P

Allstar: dat ziet er zo gek uit dan he! Ik heb daaronder nog een randje vet zitten, en wil ik mijn buik dan intrekken zie ik er vreemd uit :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:16

O: Grutten met stevia
T: Kiwi
L: Verse tomaat/paprika/maissoep met gerookte kipfilet en een snee roggebrood met sla, komkommer en kipfilet, 2 verse AH-dadels
T: Zelfgemaakte warme choco, appel en blauwe bessen met kaneel uit de oven
A: Pastinaakfrietjes uit de oven en sla met tomaat, komkommer, paprika, feta, olijven en kipfilet. Beetje Griekse yoghurt en 2 verse dadels
T: drie dadels, handje power bessenmix en een borrel met 2 handjes chips
D: Detox- en gewone thee, slimpie en water
B: Paardrijden

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:34

Mijn uiteindelijke lijstje:
O: 2 bescuitjes
T: tomaatjes
L: yoghurt
T: tomaatjes
A: spaghetti met pesto :9
T: wat hartjes (snoep)

D: water
B: fietsen , dansen

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:41

Als ontbijt een sneetje brood met hagelslag

Op stage bij de eerste koffiepauze weer een sneetje brood met hagelslag, tijdens de lunch twee kommen tomatensoep
en aantal stokbroodjes, en bij de tweede koffie weer een sneetje brood met hagelslag.

Avondeten was Chinees en sushi.

Voor de rest heb ik nog twee koekjes op gehad.

En als bewegen de hele dag door kennels schoongemaakt van 85/90 honden, dus genoeg bewogen voor mijn doen.

Pff, ik eet echt weinig als ik naar stage moet :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:59

paardje, zo goed als je sommige dagen eet, wat mager vind ik het vandaag :) Beschuit is geen goede podium en een schaaltje yoghurt ook niet. Doe er lekker wat muesli door en pak een extra boterhammetje :) !

Elke keer als ik hier grutten zie, dan word ik eraan herinnerd dat ik het nog wil proberen! Bij de kleine AH hadden ze het helaas niet de vorige keer.

Ryomieko dat zijn behoorlijk wat hokken! Petje af :P

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:58

Yoghurt was ook met fruit en muslie maar ik snap je wel!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:01

Ik ga voor het eerst van mijn leven een havermoutontbijtje maken. Uit de oven. Erg benieuwd wat ik ervan ga vinden :)

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:14

danoesje schreef:
Ik ga voor het eerst van mijn leven een havermoutontbijtje maken. Uit de oven. Erg benieuwd wat ik ervan ga vinden :)

Eet smakelijk!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:14

Misschien vind ik het wel niet te eten haha. Maar met banaan en (diepvries) aardbeien erdoor kan het eigenlijk niet misgaan toch? We gaan het meemaken!

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:34

Ik ga 's ochtends altijd eerst koffie drinken, meestal ontbijt ik op z'n vroegst om 10 uur. Voordat ik 6 weken IF deed at ik zodra ik m'n bed uit kwam, maar zie nu de voordelen van even wachten :)

danoesje: havermout moeten je leren eten ;)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:52

Hmpf, dan moet ik maar een weekje oefenen Phor :) WIst niet eens dat havermout glutenvrij was, is weer mooi meegenomen:) begint wel erg lekker te ruiken hier trouwens!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:56

KarinvdM schreef:
Maak jij de custard uit een pakje?
Ik ben er mee gestopt, ik dacht dat het redelijk verantwoord was, maar dat viel me toch tegen toen ik de voedingswaarde van onbereide custard ging opvragen...

Ja dat maak ik uit het pakje van koopmans. Ik wist niet dat dat slecht was staat namelijk niks op de verpakking zelf..

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:59

Custard is toch een soort vla met suiker?

Havermout is alleen glutenvrij als je het van een glutenvrije molen koopt. Van nature is het idd glutenvrij, maar omdat het verwerkt wordt op dezelfde plekken als graan is er altijd kruisbesmetting.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:00

Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar er zitten meer kcal in dan ik dacht. :)
Ik heb de poeder, onbereid, toegevoegd op valtaf.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:01

KarinvdM schreef:
Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar er zitten meer kcal in dan ik dacht. :)
Ik heb de poeder, onbereid, toegevoegd op valtaf.

Ik maak het wel met water

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:02

Alleen met water? Bah.... Dan krijg je een viezege substantie. :r
Ik maakte het met ongezoete amandelmelk.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:21

Gisteren maar een 'cheatdagje' van gemaakt. Ben namelijk alleen op vrijdag bij mijn ouders en aangezien mijn ouders vrijwel altijd 's avonds een wijntje en wat chips nemen (slechte gewoontes..) heb ik gisteravond maar eens mee gegeten, haha.

Definitieve lijstje van gisteren:
O: 40 gram havermout met 200 ml magere yoghurt
T: 2 mandarijnen
L: 2,5 kom tomaten-groentesoep (bloemkool, courgette, wortel, rode ui, bosui) met 1 muesli bol + 1/5 plak kaas + 1/2 tomaat
T: schaaltje magere yoghurt met muesli/rozijnen/gedroogd fruit
A: 2,5 bord hutspot met 2 happen spinzazie-kaasrondo (niet lekker) en 150 ml vanille vla toe
T: schaaltje magere yoghurt met muesli
T: 2 rode wijntjes en 200 gram (oeps :P) studentenhaver

D: koffie, thee, water, 1 tomatenbouillon
B: 8 km fietsen

Zat dus erg hoog in kcal gisteren, maar zoals ik al zei: 1 dag per week (vanaf nu). En op zich zijn het niet super ongezonde producten (toch?). Vanochtend gewogen en precies gelijk aan vroege week, prima dus :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:24

Wijntje is niks mis mee hoor! Zelfs gezond, mits met mate :) Zelf gister ook een heerlijk glas rode wijn gehad.
o: havermout uit de oven met aardbeien, banaan, chocolade, walnoten. VOL!!
t: smoothie van rood fruit met eiwitpoeder, griekse yoghurt en water.
l: geen idee nog
t: stukjes rauwkost met yoghurtsausje
a: vis/kip met groente

b: sportschooltje :) Beetje cardio en beetje fitness.

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:43

Was/is de havermout lekker?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:45

Ik moet zeggen: helemaaaaaal niet verkeerd! Vooral die chocolade erdoor (klein beetje hele pure in kleine brokjes) maakte hem best goed te doen. Voel me heel gezond en verzadigd dus daar kan ik goed op sporten zo denk ik :D Muziekje staat vast aan om in de stemming te komen. Ontbijt altijd wel vrij uitgebreid maar dit zou wel bij me passen denk ik :)
En jij? Heb je lekker weekend?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:52

Alleen rode wijn is echt verantwoord toch? Ik deink altijd zoet maar dacht dat dat niet echt kon haha

Avondeten is een rare combi haha. Maar wel gezond en heb er geen gasfornuis voor nodig
O: havermout/rozijnen melk en lijnzaa/
T: sinaasappel
L: 2 sneetjes speltbrood met zuivelspread
A: Mexicaanse soep (o.a. rijst, kidneybonen, mais, zwart oog bonen etc.) En wat rauwkost met 100 gr Noorse zalm
T: 250 gr kwark met peer en kaneel
T: heeeel misschien na het werk de kroeg in maar denk het niet. Anders paar zoete wijn
B: uurtje fietsen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:54

Havermout is ook jammie :9 :9 Hoe heb je het precies gemaakt in de oven Danoesje? Ik kook het eigenlijk altijd namelijk!

Hier nog geen precieze planning, moet er nog even voor gaan zitten. Heb vandaag een rustige dag dus op zn max 1800-1900 kcal. We schijnen vanavond pizza te gaan eten, maar ik denk dat ik even een alternatief voor mezelf ga verzinnen :Y)

Alcohol an sich is met mate heel gezond omdat het licht toxisch werkt en je systeem daardoor geprikkeld wordt om aan het werk te gaan/afvalstoffen op te ruimen. Maar voor vrouwen is 1 glas wijn/bier al voldoende hiervoor. Ga je meer drinken dan komen de nadelige dingen van alcohol alweer veel meer om de hoek kijken. Rood of wit maakt volgens mij niet heel veel verschil, rood wordt meestal wel als 'gezonder' aangemerkt. Weet even niet meer precies waarom.