Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:29

Bhriseis, ik ben gek op eten. Ben dan ook niet superslank zeg maar haha. Maar kan er echt van genieten en hou wel weer van gezond. Gelukkig heb ik geen lijf dat me snel in de weg zit qua eten, alleen tegen teveel koolhydraten en vooral suiker kan ik niet zo goed, dan word ik echt heel moe. Lijkt me lastig! Veel zuivel eet ik ook vaak, soms wel een liter per dag. Gaat me prima af. Vriendlief maakt ook vaak nog een zuivel/fruitshake na de sportschool waar ik dan een glas van pik. Zoooo lekker! Vind het wel knap dat je zo goed naar je lijf luistert!
Ik probeer overigens normaal wel 's avonds een beetje op de koolhydraten te letten. Merk dat ik dan overdag meer ruimte heb om te smokkelen. 100 gram pasta is toch al snel 300 kalorien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:30

Bhriseis schreef:
Nope, absoluut niet :)
Dus ontzeg ik het mezelf niet, van andere eetwaren zoals brood word ik moe en futloos, dus dat laat ik links liggen (ook al vind ik het lekker). Zo lang ik er prima op functioneer eet ik het dan ook maar; ik probeer zo veel mogelijk gezonde alternatieven te gebruiken, maar luister daarin wel vooral naar mijn lichaam. Als mijn lichaam zich prima voelt, ben ik blij :) Hetzelfde heb ik met koolhydraten, eet ik er weinig van voel ik me gegarandeerd slecht (terwijl menig dieetgoeroe toch afraadt bijvoorbeeld 's avonds een flinke portie pasta te eten).

Ik word er ook nooit opgeblazen van ofzo, zoals ik bij andere mensen wel eens hoor op dit forum. Bovendien moet ik er minder medicijnen doornemen; ik heb een maaghernia waardoor zuur zich (vooral in stressy periodes zoals deze) wil opstapelen en rond die opening in wil bijten. Melk mindert dat enorm en ik voel me er beter van dan van de maagzuurremmers :)

(Maar mocht ik altijd naar mijn lichaam luisteren mag ik nauwelijks groenten eten en op sommige dagen geen fruit... daar kan ik fikse pijn van krijgen -O- Als ik dat effect dan kan verminderen door meer zuivel, ben ik daar best blij mee :P )

Idd gewoon eten wat goed voelt! Ik hou ontzettend van biogarde/yoghurt/kwark maar ben erachter gekomen dat mijn opgeblazen buik daar vandaan komt :( Ik maak op wat er nog in de ijskast staat en koop het daarna niet meer.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:35

En bijvoorbeeld geitenyoghurt? En geitenkaas..schijnt minder belastend te zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:40

Ik eet er zoveel van dat dat behoorlijk onbetaalbaar wordt vrees ik.. Maar misschien kan ik het zo nu en dan wel proberen!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:42

Is bij ons geloof ik E2 per halve liter. En vind die soya yoghurt ook lekker! Fruitje erdoor. Ik ben van de afwisseling haha. En was vroegah half geobsedeerd door voeding dus dat komt me nu van pas:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:44

Best een investering voor iemand die een liter per dag eet ;)

Hier nog zo'n obsessieveling trouwens, haha.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:45

Heh bah Gast7391, dat is ook best lastig! Dan zou ik het ook al gauw laten staan... En je let al zo strak op je voeding, dan vind ik het best oneerlijk, want als je dat dan net lekker vindt...
Ik probeer wel een beetje de gewone melk te vervangen door soja, geen idee of dat veel helpt qua gezonde voeding, maar het geeft me meer gemoedsrust zeg maar :P

Danoesje, ik ben gewoon helemaal geïndoctrineerd geraakt door dit forum haha :D Ik voelde me heel ellendig, moest toegeven dat ik barslecht at, en nu voel ik me veel beter, dus dat is op zich voldoende motivatie om een beetje te luisteren naar mijn lijf.
Ik eet ook zo ontzettend graag hoor, ik denk er de hele dag aan :') Zuivelfruitshakes zijn inderdaad superlekker!
Ik probeer me wel aan een kcal-doel te houden per dag, dus eet ik 's avonds 200 g (gewogen na het koken) pasta, pas ik het wel in in mijn dagschema. En af en toe natuurlijk een lekkere smokkeldag :9 Als je je het beste voelt bij minder koolhydraten 's avonds, gewoon doen! Het is ook wel een beetje logisch dat je er 's avonds minder van nodig hebt dan overdag, omdat je dan minder actief bent natuurlijk.

Dat van die geitenproducten heb ik inderdaad ook gehoord :j
(maar ik vind al die gezonde voeding ook knap duur! Ik ben blij als ik een restjes-dag heb als vandaag voor de portemonnee :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:46

Bhriseis schreef:
Heh bah Gast7391, dat is ook best lastig! Dan zou ik het ook al gauw laten staan... En je let al zo strak op je voeding, dan vind ik het best oneerlijk, want als je dat dan net lekker vindt...

Gelukkig is er ook heel veel lekker brood. Hummus, gedroogde vruchten, noten, salades.. Ik kom er wel overheen ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:48

Das ook waar! En ooit brengen ze vast superlekkere zuivel op de markt waar de ongezonde dingetjes zijn uitgehaald en jouw buik niet van opblaast :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:49

Ik ga binnenkort eens amandelmelk (door de havermout) proberen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:49

Vandaag weer in 't gareel!

O: 2vk crackers met een halve geprakte avocado, stukje volkoren bananenbrood, glas sinaasappelsap
T: -
L: Salade van verschillende bonen (zwarte, kidney, chili) met paprika, maïs en ui, 1bb humus
T1: BB humus
T2: Plakje bananenbrood
A: Ik weet niet meer wat ik had bedacht, volgens mij speltpasta met tomatensaus :=
T: Magere kwark met verse aardbeien

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:02

Vandaag een net dagje weer haha :)

O: havermout, magere melk, banaan, kaneel
L: 3 spelt boterhammen (ja, ja heb ze gevonden hier in Zweden: dinkelbröd) 2x met brie en sla, 1x hüttenkäse met sla
T: magere kwark en ananas
A: volkoren/normale pasta (1/2 om 1/2) tomatenblokjes, spinazie, cherry tomaatjes, zongdr tomaatjes, ui, hüttenkäse en pesto
(T: Misschien blokje 70% chocolade)

En Bhris, echt zo goed dat je naar je lijf luisterd, mijn lijf zegt niks geloof ik. Meestal alleen trek trek, maar sinds m'n aangepaste voedings programma is dat wel geminderd hoor!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:08

myrt3 schreef:
Vandaag een net dagje weer haha :)

En Bhris, echt zo goed dat je naar je lijf luisterd, mijn lijf zegt niks geloof ik. Meestal alleen trek trek, maar sinds m'n aangepaste voedings programma is dat wel geminderd hoor!

:')
Maar dan zit je nu vast goed voor je lichaam, mijn trek vermeerdert alleen maar heb ik zo de indruk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:03

O: sinaasappel, zuurdesemboterham met pindakaas
T: kampioentje met krenten (bio-winkel)
L: 200ml biogarde met peer en speltvlokken, 4 vk crackers met pindakaas, 1 speltboterham met 2 gekookte eieren, 2 wortels
T: 6 vk crackers met pindakaas
A: zilvervliesrijst met rode pesto, tomaat, paprika, komkommer, erwten en linzen

B: 30 min fietsen, 45 min paardrijden, 15 min NTC

Die crackers toch ;)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:10

L: 2 bruine.boterhammmen salami
T; 2.appels veel chocolade ( :o )
A: pasta en een tomaat

b: half uurtje met hondjes gelopen en zometeen nog naar pony heen en weer fietsen. Wilde na heel ongezonde dagrn leker gezond doen maar die chocolade riep gewoon om opgegeten te worden :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:41

Na Koninginnenacht en -dag vandaag even een balansdagje :))

O: 40gr havermout met rijstmelk, appel met kaneel, rozijnen, lijnzaad en gojibessen
T: minneola
L: meergranentriangel pesto/kaas/komkommer/tomaat/rucola, gekookt ei, roggebrood met appelstroop
T: banaan, 250gr waspeen
A: pilav van zilvervliesrijst met zoetzure saus met paprika, perzik en cashewnoten
T: misschien nog een schaaltje volle yoghurt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:02

Madeira_, Gefeliciteerd!

O: Witte boterham met hagelslag, beker ranja
T: /
L: 2 witte boterhammen met boterhamworst/smeer leverworst, zakje knijpfruit, 2 pakjes dubbeldrank en een half flesje water met prik
T: waterijsje bij thuiskomst
A: Bami met shoarmareepjes en satésaus, 2 bekers water
T: Kop thee

B: De hele dag op het paard gezeten, heerlijk door de bossen gereden! Daardoor geen tussendoortjes oid. gehad.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:05

O: smoothie banaan-sinaasappel
T: ontbijtkoekreep
L: 2 boterhammen met kipfilet en ei, heldere juliennesoep, yoghurt
T: snack a jacks, crackertjes
A: mexicaanse burrito's
T: appel met kaneel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:07

Anoniem schreef:
O: sinaasappel, zuurdesemboterham met pindakaas
T: kampioentje met krenten (bio-winkel)
L: 200ml biogarde met peer en speltvlokken, 4 vk crackers met pindakaas, 1 speltboterham met 2 gekookte eieren, 2 wortels
T: 6 vk crackers met pindakaas
A: zilvervliesrijst met rode pesto, tomaat, paprika, komkommer, erwten en linzen

B: 30 min fietsen, 45 min paardrijden, 15 min NTC

Die crackers toch ;)

+ halve koolrabi
+ 250ml biogarde met peer en speltvlokken
Laatst bijgewerkt door FCSA op 01-05-13 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 20:14

Gister:
O/L: 1 boterham met hagelslag, 1 tosti met kasselrib en kaas + 1 glas yogi
T: 2 cakejes + 1 (oranje) tompouce
A: nasi met wat satesaus
D: half bakje halfvolle bananenkwark

Vandaag:
O/L: 2 tosti's met kaas + 1,5 glas drinkyoghurt framboos
T: (oranje) tompouce
A: sperzieboontjes met kerriesaus, aardappelen met jus en 'n hamburger met 'nbeetje ketchup
D: bakje halfvolle bananenkwark

Het is de tijd van de maand en dus mag ik wat ongezonder eten van mezelf. Morgen maar eens proberen wat gezonder en regelmatiger te eten, balansdagje dus.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:16

O: 2 boterhammen met hagelslag en 1 kop thee
T: een appel, een stroopwafel en een pakje drinken
L: 2 boterhammen met kaas en een pakje drinken
T: een appel en een stroopwafel
A: 2 wraps met gehakt, bonen en mais,
over de hele dag nog 4 flesjes water

B: vanochtend een uur naar school en vanmiddag een uur van school fietsen (in totaal 40 km)

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:17

Vandaag:
O: 30 gram havermout, 100 gram magere yoghurt
T: half stukje slagroomtaart
L: sla met paprika, courgette en bosuitje erdoor
T: banaan
A: lasagne met aubergineplakken als lasagnebladen, was erg lekker
T: sinaasappel

B: 2x een half uur fietsen

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:57

O: 1 banaan, 60 gram havermout (aangemaakt met ongezoete sojamelk), 5 gram lijnzaad.
L: 2x snee vk brood (20 gram kaas), 90 gram bloedsinaasappel, 1 cracker met 10 gram appelstroop.
T: 175 ml magere kwark, 20 gram zonnatura mueslie en 10 druiven erdoorheen. 75 gram waspeen.
A: 100 gram vegatarisch kruimgehakt, 130 gram (na bereiding) meergranenrijst, groentes (courgette, paprika, champignons) geroerbakt in halve eetlepel olijfolie.
T: 200 ml magere kwark
D: veel water en groene thee
B: No more trouble zones, 15 min fietsen, paardrijden & stallen mesten

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:59

O; 2 pannenkoekjes van boekweitmeel die over waren van gisteravond (boekweitmeel, eiwit + amandelmelk)
T; /
L; snelle jelle minder suiker
T; peer
A; bami (op het werk gegeten dus het werd wat simpels)
T; optimel vanille vla 0% vet
T; eierkoek

B; beenoefeningen + 7 uur werken achter de klantenservice (= rennen en springen om alles op tijd af te krijgen :P )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:12

O: havermout&zemelen, quinoavlokken, sojaproteine, pindakaas, banaan, kneepje agavesiroop
B: half uur fietsen, 4 uur lesgeven in het zonnetje <3
L: smoothie van magere yoghurt, ananasdrink van Optimel, amandelmelk, rauwe wortels, banaan, havermout, peer, water
B: half uur lesgeven
T: halve portie kibbeling met ravigottesaus, bak magere yoghurt met 2 bananen en wat vlokken en agavesiroop
A: bloemkool, witte jumbobonen, paddestoelen, sjalotje, sojaroom, edelgist, kruiden
T: chipje of wat fruit