Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:59

Fibrex wordt veel aangeraden om de vezels.
Ik ben nu erg blij met de lijnzaadcrackers, die doen ook hun werk wel.
Hier had volgens mij ook iemand 'het recept' voor lijnzaadcrackers gepost, ik heb het ook gevonden op weegclub.nl
20gr gebroken lijnzaad in een kopje met een beetje water (net onder de lijnzaadgrens) en even laten staan. Dan op dubbel bakpapier een crackervorm maken en 2min in de magnetron. Na die 2min even de magnetron open om het vocht eruit te laten en dan nog een minuut.
De notenpasta heb ik gehaald bij de natuurwinkel, 14gr khd per 100gr, suikervrij.

Voor morgen als lunch heb ik groentesoep gemaakt :9

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:04

Je hoeft je niet zo druk te maken om de vezels. Als je stoelgang na 2 weken niet normaal is kun je eens gaan kijken ja. Maar voor mij persoonlijk is m'n stoelgang nog nooit zo goed geweest.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:09

Ik ben meer dan de eerste week aan de diarree geweest, maar ben het dieet ook direct na een buikgriep gaan volgen. Als je je zorgen gaat maken kun je altijd nog Fibrex halen denk ik :) Maar ik denk dat de lijnzaadcrackers ook al wel wat doen voor je darmen.
Ik heb in elk geval nog nergens problemen mee :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 19:43

Diarree, ik ben eerder verstopt haha. Normaal 2 'beste jongens' per dag, gaat nu wat moeizamer.

Phormolica, je maakte je eerder een beetje zorgen over mij. Ik denk dat deze manier van eten het eetstoornis wel aardig bestrijdt. In de extreme suikerdips ging het namelijk mis, en ik heb gewoon geen eetlust meer!

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 06:56

ik heb er inmiddels een week eierdieet op zitten.
ben 3,5 kilo afgevallen.
nu weer verder met kh arm. de eerste eitjes zijn alweer naar binnen.
vanmiddag heb ook ik een lekker groente soepje.
en straks samen met mn lief een eerste rondje rustig aan hardlopen.
ik heb gisteren ook weer skeelers besteld, dus hoop op beter weer! kan ik weer lekker skaten!!
ik denk dat ik ook maar weer lijnzaad ga kopen. heb 2 jaar geleden ook geprobeerd om die crackers te maken, maar brrrrr.... ik kreeg ze echt niet weg! las dat je ze anders ook heel goed door salade kan doen.
moet je ze dan daarvoor nog weken of kan je ze zonder bewerking opeten?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:05

Wat netjes Renskje! Ga eens neuzen wat een eierdieet inhoudt :)

Vanmorgen zei de weegschaal -4,7 na 2 weken, ik ben blij :)

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:13

ik lees even mee.... moet nog een paar kilo kwijt en die gaan dus niet eraf.
Ben 5 kg afgevallen met het koolhydraatarme dieet en dat ging best snel.
Ga nu dit enorme topic doornemen :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:19

Goedemorgen! Ik ben weer aanwezig......na een forse periode van balen/vreten en nog harder balen dat ik blijkbaar te zwak voor woorden ben, ga ik nu weer fris van start. Fijne opsteker vanmorgen was wel dat ik niets aangekomen ben dus dat scheelt. Ik heb ontbeten met roerei, voor straks eirolletjes van gebakken ei met likje kruidenkaas en ik heb een onsje ham bij me en de kruidenkaas. Oh ja ook nog een stukje mosterdkaas!

Daarnaast heb ik me voorgenomen om vanaf nu minimaal drie keer in de week een half uur te kinecten, naast mijn 5 keer in de week rijden. Zodra het weer iets beter wordt, wil ik het fietsen echt gaan oppakken maar met dit weer vind ik dat niet meevallen.

Mijn allergrootste struikelblok is mijn man die zo mogelijk nog zwakker is dan ik maar we hebben afgesproken dat we in ieder geval tot aan mijn verjaardag (eind vd maand) even alles op alles zetten om weer op de goede weg te komen!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 09:20

Lijnzaad vind ik echt dapper hoor, ik vind het zo meuren :')
Ga wel die fibrex halen denk ik. Kun je daarvan een beste portie eten of zijn je ingewanden dan overstuur?

Ontbeten met gevuld eitje en kwark en kan voorlopig nog niet aan eten denken. Ideaal.
Overigens 1.8kg afgevallen, heb liever dat het iets langzamer gaat maar het bewijs wat koolhydraten doen is er!

Ben dit topic dankbaar!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:31

Langzamer is ook beter Forumster, dat blijkt ook wel want ik ben dus echt niets aangekomen terwijl ik al wekenlang "gewoon" eet en dan ook vooral heel veel slechte dingen gegeten heb (patat, brood, chocola, koekjes)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:33

Bij mij gaat het zo rap omdat ik gestopt ben met de medicijnen, denk ik :j

Eiwitten vullen goed he! Ik heb vanmorgen ontbeten met Franse volle kwark met een eetlepel suikervrije limonadesiroop en als lunch heb ik groentesoep bij me :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:35

Die twee eitjes die ik tot roerei gemaakt heb, vullen enorm, heerlijk is dat. Ik moet echt gewoon weer even een goeie schop in de juiste richting hebben want het is zo zonde om te stoppen. Ik ben gewoon echt veel te zwaar en als ik er nou niet mee zou zitten is het een ander verhaal maar ik baal gewoon van mezelf en mijn laksigheid!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:36

daffodil schreef:
ik baal gewoon van mezelf en mijn laksigheid!

Dan moet je ervoor gaan inderdaad, dit is wel een goede drijfveer.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:39

Ik ga na payday ook weer beginnen. Niet om af te vallen, maar om wat fitter te worden.
Maar moet nu even knibbelen dus eerst de restanten thuis opmaken :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:41

daffodil schreef:
Langzamer is ook beter Forumster, dat blijkt ook wel want ik ben dus echt niets aangekomen terwijl ik al wekenlang "gewoon" eet en dan ook vooral heel veel slechte dingen gegeten heb (patat, brood, chocola, koekjes)

Dit heb ik ook gehad :j Ik kwam slechts een kilo aan :j
Daarom was het voor bij ook makkelijker om het vol te houden, als ik dan een keer een slechte dag of week heb weet ik dat ik niet direct kilo's weer aankom en dat ik gewoon weer verder moet waar ik gebleven was.
Zoals vanavond heb ik een bbq :j Nou heb ik mezelf een aantal dingen beloofd :+ Een wijntje bij het eten en een klein beetje saus bij het vlees :j
Voordat ik weg ga eet ik denk ik nog even een uitsmijter want ik denk dat we pas m half 9 gaan beginnen met bbq-en

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 09:42

Je kan eigenlijk maar een halve kg vetweefsel per week kwijtraken, de rest is spier en vocht, heb ik eens gelezen.
Maarja, kan het niet sturen nu, ik eet zat!

Het mooiste vind ik dat je zo verzadigd zit, dat je niet eens aan een koekje wilt dénken! Echt geweldig!
En ik ben niet meer zo moe! Sorry maar ben écht enthousiast.
Heb net op marktplaats het southbeach boek gekocht voor €7 incl verzendkosten.
Die methode klinkt mij het beste met goede koolhydraten enzo.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:51

Ik heb ook gewoon weer vreselijk last van mijn gewrichten en ik weet gewoon dat als ik de kh laat staan, dat dat veel minder is en dat zou reden genoeg moeten zijn!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:53

Dat boek heb ik ook en ik heb het echt met plezier gelezen, ik vind alleen de dagmenu's e.d. een beetje ingewikkeld allemaal. Ben niet zo''n keukenprinses en ben er ook het liefst zo min mogelijk te vinden :')
Gisteren trouwens wel heerlijke gevulde courgette gemaakt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:55

kh arm werkt idd super :j

Maar ik zou niet vol zitten van een bakje volle kwark hoor :') Ik ben en blijf een vreetzak :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 09:56

2 eieren en 250gram kwark metselt mijn maag wel aardig dicht hoor!

ik hou er niet van als een ander mijn dagmenu's wel even bepaald, maar ik wil wel meer verdiepen welke producten beter wel en niet kunnen. Zo las ik gister dat kidneybonen wel mochten en dat verbaasde me.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:58

SB is niet zo streng kwa koolhydraten, klopt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 10:01

Wil toch wel een beetje strenger zijn de eerste fase, om van de suikerverslaving af te zijn.
Maar hier wat lezen en van alle khd arme ideeen kom je zelf wel ergens op uit!
Vind alleen het avondeten lastiger te bedenken nu, lunch komt wel goed.

Mag ik eigenlijk wel olijven bijvoorbeeld? Heb veel olijven, paprika, feta, tomaat, rucola voor de lunch.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:02

olijven zijn prima, alleen geen hele bak vol ;)

Ik vind Atkins veel beter dan SB, bij Atkins ga je echt vanaf het begin kijken welke producten wel en niet kunnen, voor jou. Het is dus heel erg persoonlijk.
SB en dr frank zijn voor mensen die Atkins niet snappen :))

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:03

F_Orumster schreef:
ik hou er niet van als een ander mijn dagmenu's wel even bepaald, maar ik wil wel meer verdiepen welke producten beter wel en niet kunnen.

Bewustwording :j

Ik hou me ook niet strikt aan de menu's, maar kijk gewoon hoe ik iets koolhydraatsarm zo lekker mogelijk kan maken :D
Gister had ik bv een spitskool gestoofd met kruiden, in een aparte pan kipfilet gebakken met ui en een halve paprika en alles door elkaar. Was erg lekker! Vriendlief en zoonlief hadden er pasta bij.
Vanavond maak ik iets van broccoli met courgette en gehakt, ga nog even nadenken wat precies.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:05

Ik hou ook niet van vastgestelde menu's want je zal altijd zien dat ik daar dan net geen trek in heb :D Dat werkt bij mij dus helemaal niet, iets eten tegen mijn zin in...... Ik hou erg van groene groenten zoals broccoli, courgette, komkommer enzo maar kan niets met bonensoorten of tot snot gekookte groenten. Iets moet wel te knagen zijn :D

Mijn alltime favoriet is de gevulde courgette, voor manlief een half zakje krieltjes erbij, heerlijk simpel en zo lekker!!!