Hoe krijgen jullie die taartjes zo strak? Bij mij scheurt het marsepein altijd als ik het voorzichtig glad wil maken. Rol ik het dan te dun uit ofzo? Heb volgens mij wel de goede marsepein namelijk!
malih
Geplaatst: 21-05-09 23:05
Dan rol je het idd de dun uit, probeer t minder dun te maken, word t ook mooier glad.
Nou ik heb mijn eerste stapeltaartje gemaakt Mijn nichtje werdt 19 en aangezien ik haar helemaal top vind moest het een leuke taart worden. Er kwam aardig wat visite dus een mooie gelegenheid voor een stapeltaartje. Ik bedenk altijd vanalles over hoe de taart moet worden en uiteindelijk wordt het dan iets totaal anders. Ik wilde bv een grote strik..tja na 3 dagen en heleboel tylose nog steeds niet hard dus die staat nog te drogen. De onderste taart is gevuld met aardbeienmousse met verse aardbei en aandbeiencreme, de bovenste is gevuld met strasiatella slagroom en bailays creme.Allemaal echt aanraders!
Dit is hem dan, zeker niet perfect en heb weer veel geleerd, maar mijn nichtje vond het geweldig
Samantha_
Geplaatst: 24-05-09 15:15
Wauw mooi zeg!
Ik ga toch voor een bruidstaart. Heb nu iemand gevonden die voor 100 euro een mooie witte taart met 2 lagen maakt, met onze namen en de datum erop, en heel mooi ong 30 roosjes over de zijkant heen naar beneden. Zoiets als die witte taart die prakkie heeft gemaakt.
De 19 heb ik idd met tylose bewerkt.Helaas werkte dat niet voldoende zodat ik genoodzaakt was satéprikkers erin te steken, je ziet achter de 9 ook een satéprikker staan omdat die omviel. De letters heb ik met lettertappits gedaan.
De winni is ook erg leuk!
OmelissaO
Geplaatst: 25-05-09 16:07
heeej ik word binnenkort 18, en zou het heel leuk vinden om dan marsepeinen gebakjes te maken. wat zou ik als vorm kunnen gebruiken? (muffins maken leek me niet handig, want die zijn lastig te bedekken met marsepein)
Het moet dus een klein gebakje worden (van cakemix met slagroom als vulling:P) en dan bedekt met roze marsepein en een '18' en een klein roosje ofzo.
Wie o wie weet wat ik als bakvorm kan gebruiken? (A)
(eigenlijk zou ik zo boltaartje willen doen, maar dan in een slag kleiner)... ik kan die rvs schaaltjes nergens vinden op de site van ikea
Ik zoek nog inspiratie voor een makkelijke vulling voor een taartje. Vriendlief is morgen jarig en moet snel nog iets verzinnen/in elkaar flansen. Zou die kant en klare chocomouse van Mona iets zijn? Iemand ervaring mee??
wat ook makkelijk te maken is, is bokkepootjesvulling (mits je van bokkepootjes houdt )
250ml. slagroom kloppen (evt met slagroomversteviger) 1 pak bokkepootjes verkruimelen in de keukenmachine door elkaar heen spatelen Tada!! klaar
Dez is iets meer werk: kersenvlaaivulling: 1 - kersen op sap (in pot) afgieten 2 - vocht (250ml. evt aanvullen met water) in pan doen 3 - 3 eetlepels vh vocht mengen met zakje taartina 4 - rest vh vocht aan de kook brengen (roerend) 5 - taartinamengels erbij voegen 6 - weer aan de kook brengen (roerend) 7 - kersen erbij en laten afkoelen
(dit staat btw ook op de achterkant vh taartinazakje)
Die is idd zooooooo vaut lekkerrrr "Hemelse Modder" trouwens ook.... njommm...je wordt al vet als je er maar naar kijkt, maar lekker!!
prakkie
Geplaatst: 27-05-09 18:48
Ik ben nu een stapeltaartje aan het maken (tje, omdat het `maar`2 lagen zijn). De onderste is gevuld met de kersenvlaaivulling, en een laagje jam. En de bovenste is gevuld met bokkepootjesvuling en ook een laagje jam. Zijn wel 2 heel verschillende vullingen, maar ja, het mot maar....
Ik ga voor het eerst een strik makne (niet een gewone,maar met veel van de lussen), du ben benieuwd!!