Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:28

Ahhh ik ben helemaal blij verrast door de HAK bonenburger en de falafel burger van Boon.

De bonenburger is echt heerlijk 'mals' en heel fijn gekruid, een beetje pittig zelfs, ik hou er van. De falafel burger is ook heel fijn, maar iets neutraler.

Zijn nu samen met nog wat dingen 2 voor 4 euro bij Jumbo, blij dat ik het geprobeerd heb! <3

Oh en ik had weer zelf saucijzenbroodjes gemaakt, dit keer een stuk geslaagder en 'sappiger' dan de vorige keer. Had de plantaardige verse burgers van de AH gebruikt als gehakt, en de bovenkant naar aanleiding van de tip hier ingesmeerd met sojamelk.

Afbeelding

minikatje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:43

Heb je de hamburgers gekruimeld?
Ziet er wel lekker uit hoor :)
Hoe heb je ze gemaakt?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:28

De hamburgers heb ik gewoon met een vork geprakt, eetlepel sambal, halve theelepel nootmuskaat en verder zout, peper, knoflookpoeder en uienpoeder op gevoel erbij en alles door elkaar prakken haha. En dan neem je het bladerdeeg van Koopmans, de originele. Aan een kant vullen met een rolletje 'gehakt'. Zijkanten insmeren met water en dan dichtvouwen en met de vork de rand dichtpletten :)) ik laat de 'korte kanten' open zoals bij een echt saucijzenbroodje. En dan afbakken op 180 graden. Ik heb ze er echt 20-25 minuten in gehad voor ze bruin werden, maar in andere recepten staat meestal 10-15 minuten.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:42

Ziet er lekker uit! Lijkt me leuk om een keer te proberen! :D

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:54

Iemand wat vegan meeneem tips voor lunch en of avond eten? Heb al wat ideetjes maar makkelijke dingen die eerder voorbereid kunnen worden zijn altijd handig. :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:21

Ik neem voor lunch gewoon vegan brood (veel brood van ah is vegan, ik heb vaak de waldkorn) met plantaardige boter en de ah puur hagelslag of appelstroop. Of aardbeien.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:09

O ja, maar ik bedoel eigenlijk geen brood, vergeten neer te zetten. Ik denk dat zoveel brood eten niet zo goed is i.v.m. de eenzijdigheid van het dieet, dus probeer het zoveel mogelijk te vervangen door andere dingen. :)

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:35

Een keer per dag brood is niks mis mee. Twee keer per dag ook niet. Brood is ook niet per sé eenzijdig; dat ligt aan jezelf en welke keuzes je maakt met broodbeleg.

Ik heb aubergines in de oven met tijm en rode peper :D Straks met griekse yoghurt en amandelschaafsel eten. Ik ben benieuwd!
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... it-de-oven

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:39

Ik vind vier plakken brood op een dag vooral lekker en ik blijf er lang vol van. Dus prima voor mij ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:41

Wraps maak ik vaak voor de lunch, daar valt het beleg tenminste niet uit :D

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:45

Haha slim ja, maar is ook weer tarwe. :p
Brood met pindakaas of hummus word ik op een gegeven moment een beetje zat. (Zoet beleg vind ik niet zo chill en te veel suiker. ;)) En ga straks lange dagen liever niet rond of acht uur eten dus lijkt me fijn om dan wat makkelijks mee te nemen.
In de ochtend vervang ik brood wel vaak met havermout met amandelmelk, is ook weer dieetvariatie. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:00

Bij de AH kun je (glutenvrije) wraps kopen op basis van wortel of bietjes :)

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:30

Magrathea schreef:

O leuk! dank voor de tip!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:46

Deoiridh schreef:
Magrathea schreef:

O leuk! dank voor de tip!

https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... tilla-wrap
Deze zijn het :j
Ik vind ze erg hip klinken. Een avontuur met vezels :') Maar ze zijn vast lekker

Edit: sorry ze zijn toch niet glutenvrij... Maar het hoofdbestanddeel is wel groenten (45% ofzo) dus misschien past het toch bij wat je zoekt :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:07

Deoiridh, ik eet geen brood tussendoor. Misschien heb je wat aan mijn lunches:
- Bonensalade
- Neppe tonijnensalade (kikkererwten prakken, nori fijn knippen, sausje van tahini) serveren met sla en komkommer
- Soep (broccoli, zoete aardappel/wortel etc. etc.)
- Bananenpannenkoek
- Thaise groenten met noodles
- Tofu scramble of neppe eiersalade met tofu

Dit bijvoorbeeld wat ik deze week eet. Ook heb je natuurlijk 101 salades die je zou kunnen maken.

De soep neem ik mee in maison jars en de rest gewoon in tupperware achtige bakjes.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:44

Dank beiden!

Glutenvrij vind ik niet het belangrijkste, maar een groot groentedeel is fijn!

Leuke lunches Selka! Ik ben ook grote potten en flessen met brede hals aan het sparen om eten en soep in mee te nemen. Zal een aantal van jou gerechten en de wraps zeker eens uitproberen!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:11

Er komen lekkere ideeën voorbij hier :9k

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:16

Afbeelding
Dit is zooo lekker! En super simpel!
Kokosmakronen van kokosrasp en gecondenseerde kokosmelk. 1/1 verhoudingen (in grammen) en 12 minuutjes op 150 graden in de oven. <3

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:48

CharlievdH schreef:
[ [url=m/OuCiE9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is zooo lekker! En super simpel!
Kokosmakronen van kokosrasp en gecondenseerde kokosmelk. 1/1 verhoudingen (in grammen) en 12 minuutjes op 150 graden in de oven. <3

O die zien er goed uit! Wilde die heel graag maken zonder ei. Dank voor de tip.

Raw vegan notenkoekjes had ik laatst zelf bedacht. Was ook lekker. Verschillende notensoorten hakselen met cacao poeder, rozijnen en noten olie, en dan in vorm kneden en even afrollen in kokosrasp. :9

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:54

Gister vroeg ik de AH medewerker waar ik de vegetarische kipnuggets van de vegetarische slager kon vinden, waarop zijn reactie was: Mevrouw, kip is niet vegetarisch :+
En vervolgens kreeg ik ze van gourmet in de handen. Daarna de vegetarische kipstuckjes. Nee, dan hadden ze ze niet. Maar volgens de app wel.. ben met legen handen weg gegaan.

We hebben wel een airfryer aangeschaft. Met name voor het gemak (chronisch ziek, ik kan daardoor niet koken en man heeft regelmatige late of slaapdiensten). Wat een uitvinding. Gelijk de vegetarische kroketten van AH getest, veel lekkerder nog dan die van Mora. Alleen ze worden niet bruin omdat ze eigenlijk in de friteur moeten.. ah well, smaak was er niet minder om :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 12:07

De vegetarische kroketten van de ah kon ik hier niet vinden helaas -O-
Ook de gevulde broodjes van de vegetarische slager heb ik gezocht, ze hadden alleen de kipsate broodjes maar die vind ik dan net weer niet zo lekker.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:20

Jotoma schreef:
Gister vroeg ik de AH medewerker waar ik de vegetarische kipnuggets van de vegetarische slager kon vinden, waarop zijn reactie was: Mevrouw, kip is niet vegetarisch :+
En vervolgens kreeg ik ze van gourmet in de handen. Daarna de vegetarische kipstuckjes. Nee, dan hadden ze ze niet. Maar volgens de app wel.. ben met legen handen weg gegaan.

We hebben wel een airfryer aangeschaft. Met name voor het gemak (chronisch ziek, ik kan daardoor niet koken en man heeft regelmatige late of slaapdiensten). Wat een uitvinding. Gelijk de vegetarische kroketten van AH getest, veel lekkerder nog dan die van Mora. Alleen ze worden niet bruin omdat ze
eigenlijk in de friteur moeten.. ah well, smaak was er niet minder om :)

Ja wij zijn ook echt fan van de airfryer! Vooral burgers, schnitzels en dat soort dingen worden zó lekker uit de airfryer. En we bakken er ook broodjes in af enzo :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:55

Nu zit ik zo op mijn gemakje eens een dropje in mijn mond te steken, al op de zak kijkend of het eigenlijk wel vegan is. Voor mij genoeg iig, maar ik betwijfel of het voor jullie ook zo is.
Is honing vegan? :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:00

Haha Azmay. Heel soms mis ik honingdropjes wel maar ach. Honing zelf is gelukkig makkelijk te vervangen voor agave.

Dus nee honing is wat mij betreft niet vegan.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:00

In principe niet, omdat het ook van dieren afkomstig is.