Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:53

Gelukkig maar! Ik ben echt een diehard ontbijter, dat zal er ook wel mee te maken hebben. Ik heb niet het idee dat ik te weinig eet :Y)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:55

Bedankt voor de reacties! Het zal wel vocht zijn inderdaad, wellicht moet m'n lichaam een beetje omschakelen na december nu weer vrij strak en netjes te eten en meer bewegen. Het is zeker geen pure spieropbouw, enige wat ik de laatste week zie en voel is dat ze wel bezig zijn met ontwikkelen, benen armen en bovenbuik worden strakker, m'n onderbuik blijft alleen nog een beetje hangen. Heftige honger heb ik niet, maar ik kan soms gewoon nog wel wat op. Vaak heb ik vooral trek in gewoon voedzaam eten, of dat een hand cashewnoten, een plak roggebrood of een bak kwark is maakt niet heel veel uit, maar een stuk fruit/rauwkost oid heb ik dan weer weinig behoefte aan. Ik probeer elke dag wel een vorm van sport te doen, (hardlopen, mountainbiken, paardrijden, turnen) geen zware KT oid, dus ik denk niet dat m'n spieren echt een refeed nodig hebben. Ik hou mezelf gewoon in de gaten, bedankt voor de adviezen :j Te weinig drinken kan af en toe wel is voorkomen, op drukke dagen kan ik dat nog wel is een beetje vergeten.

Dan ook nog m'n lijstje van vandaag:
O: 40 gr havermout, 10 gr rozijnen, 1 appel, 7 gr lijnzaad
L: restje 'pasta' van knolselderij, met wat tomaat, spinazie en paddestoelen
T: bak havermout met pompoenpittem, rozijnen, appel, pecannoten
T2: donker volkorenbesschuit met kaas, handje pecannoten

B: uur dressuurles
D: 2 cappuccino, Spa rood, water

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:49

Moderatoropmerking:
Ik heb helaas wat reacties moeten verwijderen uit dit topic. Zoals hoogstwaarschijnlijk bekend is het op Bokt niet toegestaan om als minderjarige over afvallen te schrijven. Vandaar ook dat ik een aantal berichten heb moeten verwijderen, evenals reacties daarop.
Ook wil ik jullie erop wijzen dat dit topic niet bedoeld is als dieettopic. Daar is immers genoeg plaats voor op MW.

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:07

Ik wist dat eigenlijk niet, die regel, nu dus wel :P

Laura: Ik sta ook elke ochtend op met een rammelende maag. Ik merk wel dat ik meer honger heb als ik de dag ervoor weinig at, maar dan begint het al van 's nachts. Ook al vrat ik me tonnetje rond, ik sta 's ochtends toch op met honger :o

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:25

Tsja, ik bekijk niet eerst de profielen om de leeftijd te checken.........

O: groene smoothie (andijvie, avocado, banaan, sinaasappel, kiwi, goji's, chia, lijnzaad, curcuma, honing)
T: drie bonbons (collega deelde uit)
L: twee speltboterhammen met houmous, avocado en tomaat. 1 beschuitje met roomboter en kaas
T: bio noten en zaden reep. 1 peer
A: quinoa, tomaat, courgette, peterselie, champignons + restje smoothie van vanochtend
T: wijntje met chipjes waarschijnlijk

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:34

Begrijpelijk Dani :)
Als je hoort dat iemand zo obsessief bezig is met een voedingspatroon, verwacht je ook niet dat die persoon 12 jaar is.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:44

Lijstje van vandaag. Beetje een gekke dag, want moest supervroeg beginnen met werken en daardoor een beetje 'dubbel' ontbijt gehad. En altijd als ik zo vroeg moet beginnen heb ik de hele dag trek :')

O1: banaan, speltbeschuit met bio-pindakaas
O2: volle griekse yoghurt met DV-fruit, healthy mix, cacao nibs, lijnzaad en tarwezemelen
T: klein banaantje
L: 3 vk boterhammen, 1 met bio-pindakaas en 2 met kaas
T: 2 mandarijnen
T: 2 mini kokoskoekjes
A: spaghetti met kipfilet, snijbonen, 2 lenteuitjes en een beetje saus van wat kookroom en een teentje knoflook
T: iets lekkers! :D

B: 40 minuten fietsen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:39

Mooi dat daar toezicht op wordt gehouden door de mods!

Sonja is lekker veel aan het eten :D Hartstikke goed, dan hebben we over een week tenminste een stofwisseling waar mee te werken valt :D

Ik heb vandaag m'n eetlust weer terug en dat komt me mooi uit, want het is allyoucaneat :D Misschien dat ik vanavond m'n lijstje post als ik het allemaal kan onthouden.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:51

O: bakje yoghurt met cruslie
T:
L: salade van aardappel, appel en zalm
T: ontbijtkoek
A: wok

B: 18 km fietsen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:12

Enjoy Phor!

Spannend Sonja, en goed dat je de tips zo netjes opvolgt, komt zeker weten goed!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:15

:j goed bezig mods.

Hm avond eten was nog erg lekker. Zakje Unox Noodles erbij gepakt. Moet wat zonder gasfornuis! Wel lekker handig voor een keertje.

O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk/rozijn
L: 3 kleine sneetjes speltbrood met zuivelspread 1 tomaat en komkommer + peer
T: 2 chocolade koekjes en 5 kleine nep 'tuc' koekjes :o
A: 100 gr. noorse zalm, 1 zakje Unox noodles met groente kruiden, komkommer, augurk, tomaat en ui
T: Magere kwark met een sinaasappel
T: Evt. wat lekkers met vriendin maar probeer me te beheersen :)
B: 1,5 uur fietsen en rustig uurtje BBB. Nog wat spierpijn van woensdg dus lekker bezig maar niet mijn grenzen opgezocht.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:28

Phor en bri: ik lees af en toe iets over een 'all you can eat dag'. Mag ik vragen wat dit precies in houdt? Gewoon eten waar je zin in hebt? Of gewoon veel, maar wel allemaal gezond? Of juist totaal niet? Ben erg nieuwsgierig, haha. Hoorde namelijk wel van een collega dat het goed is om af en toe (weet niet precies hoe vaak etc.) een 'cheat dag' te houden; meer vet/ongezond eten.

Edit: Bri, wat bedoel je trouwens met BR? Body revolution?
Laatst bijgewerkt door Kameleon94 op 17-01-14 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:33

Cheaten hoef je alleen te doen als je chronisch te weinig eet (om af te vallen). Het houdt je stofwisseling op gang.

Eigenlijk hoort een cheatdag vrij gezond te zijn, maar ik merk betere vooruitgang als ik ook ongezonde dingen eet op zo'n dag.
Nu doe ik het omdat ik tijdens m'n zwangerschap minstens 10 kilo aan moet komen en ik niet elke dag structureel teveel kan eten, ivm lichte misselijkheid :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:56

O; havermout met soya melk, kaneel, frambozen
T; mandarijntje, handje noten, gedroogde abrikozen
L: twee donker volkorenbroodjes met kipfilet en tomaat
T: mega honger, pistolet met kipfilet (gezondste te krijgen op school)
A: brocolli, wortels, bloemkool, twee stukken gegrilde visfilet, salade met spinazie, tomaat, ui, Paprika, maïs.
T: glaasje ijsthee, wat tumtummetjes, 1 sinaasappel

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:41

Lange dag gehad vandaag, heb geprobeerd wat hoger in kcal te gaan zitten om te kijken wat er zou gebeuren. En voelde me vandaag echt heel prettig. Misschien verbrand ik toch meer dan ik dacht. Of mijn hersen-maag verbinding is ook kaduuk net als die van jou Sonja_VR :')

O: havermout met blauwe bessen en framboos, lijnzaad, tarwezemelen
T: eiwitshake, klein sneetje vruchtenspeltbrood
L: 2 broccolikoekjes, 2 plakjes bananenbrood, 200 ml soja-yoghurt + 1 banaan
T: chocoladebroodje :o onweerstaanbaar zijn ze, en dat weten ze op mn werk ook >;)
T2: 2x donker speltbrood met bio-appelstroop + plakje bananenbrood + stukje carrotcake (toch pietsje lekkere trek)
A: rijsttafel, beetje zilvervliesrijst, 4 opscheplepels sperziebonen, kwart gebakken ei, quorn-blokjes met klein beetje satesaus
T: kokoskoekje

D: water, thee, glas witte wijn
B: Killer Abs level 1, 28 km fietsen, 8 uur in de winkel gewerkt

kcal: 2200-2500 - verbrand: 2400-2500
Heb de kcal niet precies bij kunnen houden, want heb mn avondeten niet afgewogen en van een paar tussendoortjes weet ik niet de precieze kcal. Maar het grootste deel heb ik gewoon afgewogen dus zit denk redelijk in de richting. Verhoudingen zijn wat schever vandaag, wat meer vetten en eiwitten en minder koolhydraten. Maar ergens zou dat ook wel weer kunnen verklaren waarom ik nu gewoon een verzadigd gevoel heb. Of mn lijf is stiekem een vetlaag aan het kweken voor die siberische koude die nooit meer gaat komen :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:43

Ik ben trouwens ook een die-hard ontbijter. Maar heeft bij mij ook met mn suikerspiegel te maken. Heb in mn puberjaren nogal last van de allergie hypoglycemie gehad en sindsdien moet ik echt binnen een uur als ik ontwaak ontbijten. Doe ik dat niet dan kun je me letterlijk opvegen := Ik heb ook altijd trek zodra ik langer dan 10 min mn bed uit ben, of dat nu om half 6 's ochtends is of dat ik pas om 10 uur mn bed uit rol. Maar dat zou ook heel goed een soort 'pavlov' van mn lijf kunnen zijn. Ik ben wakker, dus we gaan eten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:52

Ik nam vroeger altijd direct na het douchen etc mijn ontbijt, maar tegenwoordig ga ik eerst de paarden voeren en de stallen doen en neem daarna een bak thee en ga pas dan ontbijten, soms is dat ook wel pas na 10 uur...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:54

Ik zie ontbijt gewoon als het eerste wat ik eet.
Dus als ik even wat doe en daarna om 11 uur ontbijt zie ik dat ook gewoon als ontbijt.

of als ik pas half 12 op sta en dan eet zie ik dat ook als ontbijt. En dan lunch ik om 2 uur of zo.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:59

Ik ontbijt doorgaans binnen een kwartier na het opstaan. Alleen als ik 's ochtends vroeg ga hardlopen eet ik eerst iets kleins en ontbijt ik pas achteraf.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:02

Het liefst ontbijt ik ook binnen een kwartier als ik wakker ben. Maar wil nu 's ochtends voor het werk een half uurtje sporten en dat gaat niet met een bak havermout in je maag :Y) Dus ik 'rek' het nu tot na het sporten. Heb de havermout dan al wel gekookt en een paar happen genomen. En dan na het sporten schuif ik het linea recta naar binnen :9

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:09

Okee... ik had te weinig bij mn diner genomen, en na de chips waren er nootjes en :9 ...

Citaat:
O: Omelet (paprika, kaas 30+, achterham, champignons, appel) + yoghurtdrink + 20gram aalbessen
T: Rest v/d appel
L: Drie boterhammen, met halvarine, smeerkaas, appelstroop :9 en achterham + mandarijntje
T: Sultana knapperrs kokos (heel pakje van drie koekjes)
A: Pangafilet, parika en witlof, 100g tuinerwtjes
T: Weight watchers chips, 36 gram.
T: Nootjes, 90 gram.

Totaal 1917 kcal. Diner was te weinig zoals al gezegd (nog geen 200 kcal). Nootjes te veel x'D
Was dus niet al te goed vandaag. Kcal van de tussendoortjes samen zijn net geen 1000 dus D:
In verhouding te veel vet.

Maar t was lekker :9
Ik ga tevens voor suikervrije koekjes recepten kijken. Heeft iemand aanraders? (:

En ff vraagje; wat vinden jullie nou 'gezond'? Zo is donderdag bij mij choco chip koekje, vrijdag vaak chips, zaterdag neemt ma ook altijd iets ongezonds mee ... en als ik zin heb neem ik soms chocolade of een koekje als tussendoortje. Maar ik weet niet ... is dat te doen in een week of moet ik echt iets veranderen?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:19

Emily, aan de ene kant wegen heel veel gezonde dingen imo wel op tegen af en toe wat ongezonds. Alleen is bij mij het hek van de dam als ik bij de koffie(/thee) bijvoorbeeld een koekje neem, ik heb dan de rest van de dag trek in suiker. Ik kan ook vaak niet 1 choco chip koekje eten :+

Ik denk dat je op jouw leeftijd niet teveel bezig moet willen zijn met heel clean te eten, maar je kunt wel de extreem veel suikerhoudende dingen zoals sultana beter vervangen door fruit oid. Daarnaast is varkensvlees en zéker halvarine voor niemand goed..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:22

Lijstje van vandaag:
O. 0,8l smoothie 1 avocado/2 bananen/lading blauwe bessen/water
T. 2 koppen thee met daarbij 2 koekjes (bij de kapper) :+
L. Dikke plak zelfgemaakt pompoenbrood/2 gebakken eieren
T. Appel
A. Zelfgemaakte pizza champignon/paprika/tomaat/kalkoensalami/kaas
T. Smoothie cranberry/framboos
T. 2 chardonnay

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:24

Toen ik 15 was dacht ik over zulke dingen helemaal niet na...

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:28

Mijn lijstje nog van vandaag.

O: 45 gr havermout, 10 gr chiazaad, 3 gr kaneel, 30 gr roggebrood
T:38 gr peer, 60 gr roggebrood met 12 gr pindakaas
L: 125 gr magere yoghurt, 40 gr granola, 2 vk crackers met 2 plakken kipfilet
T: 175 gr sinaasappel, 1,5 rijstwafel, appel-peer muffin
A: Erwtensoep, omelet van 2 eieren gevuld met 33 gr tomaat, 30 gr zoete aardappel, 30 gr boerenkool, 40 gr kikkererwten, 68 gr courgette. Schaaltje custard met 35 gr muesli en een beetje honing
T: 20 gr walnoten