Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:56

Pff, veel te warm om met fondant te werken zeg! Mijn zwart was echt een hel.. ik ben zo'n afstudeerpet aan het maken. Mijn schoonzus wil die geven aan mn broer. Maar nu wilt ze em morgen al ipv woensdag! Ik hoop maar dat dat vierkante klepje op tijd uithard, anders is heel het effect weg.. :=

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:29

Kartonnetje eronder doen voor de zekerheid?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:59

Ja dat kan inderdaad doen als het morgen niet goed is. :j tnx voor de tip!

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:42

@spikkelfire...mooie taart en idd mooie letters maar zijn die van jouw ook tappits...daar kan ik het totaal niet mee worden..gruwelijk wat een herrie heb ik daarmee gehad :=
M'n bier en tietentaart is klaar...pfftpfft wat een gepriegel om de etiketjes va glazen en flesje een klein beetje herkenbaar te krijgen :D
Afbeelding

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:46

Ja het zijn tappits, maar dat gaat opzich nog wel goed, ze blijven er namelijk nooit inzitten bij mij :+ (fondant te dik denk ik). Dus daarom krijg ik ook altijd randjes als ik ze uitdruk, ze zijn nooit helemaal goed doorgedrukt, anders gaan ze ook snel kapot. Rotdingen. :+

Gave taart zeg! En de logo's zijn zeker herkenbaar :j Vraag me alleen niet van welk merk precies, zou het niet weten.. :')
Hoe heb je dat kwastje gedaan? Die wil ik namelijk nog aan die afstudeerpet, moet ik nog maken morgen.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:55

de fondant goed soepel kneden...gaat goed met dit weer ;-) en dan in de knoflookpers sliertjes maken ...plukje bij mekaar pakken en plak maar op :-)...ooh enne t is amstel...maar das dus niet herkenbaar (voorsommigemensen) begrijp ik :-D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:01

Ahh ja Amstel, dat dacht ik al. :j Ik herken het logo wel, maar niet welk bier erbij hoorde. Ben geen bierdrinker haha!

Ojah, das een goede, in de knoflookpers, tnx!

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:24

nog ff op de valreep voor m´n dochter een make/up doos gemaakt om als verjaars kadootje weg te geven...deksel ook van taart gemaakt en zakt dus in..helaas geen taartkartonnetje in huis om erin te doen oid dus...maar ach was leuk om eens iets uit te proberen :j
Afbeelding

Afbeelding

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:57

Erg leuk :j Ik ben eindelijk klaar, 2 taarten gemaakt en nog 1 bekleed. Die de vriezer ingegooid, geen zin en inspiratie meer. :=

Taart voor mn schoonzus om te trakteren op de laatste dag van dr werk (broer en schoonzus gaan naar Canada emigreren). Gevuld met aardbeienbavarois en chocobotercreme:
Afbeelding

Deze is als verrassing van mn schoonzus voor mn broer die geslaagd is voor zijn Hbo. Hetzelfde gevuld:
Afbeelding

En de prinsessentaart is knalroze bekleed, alleen het was zo warm dat mn fondant overal ging scheuren. ;( Gelukkig kan ik het camoufleren met een hoop dingetjes. Die ga ik van de week afmaken, wil nog een kroontje maken.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:35

leuke spikkelfire :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:34

Purkii: Het biermerk is inderdaad goed herkenbaar :) Leuk hoor.
Misschien een tip voor de make-up doos: De lussen van de strik kan je al heel vroeg maken, dan blijven ze mooi staan. :) Maar daar zijn uitprobeer projecten voor he :)

Spikkelfire: Leuke afstudeerhoed en canada-taart! Wat bijzonder dat ze gaan emigreren!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:04

Spikkel, hier hetzelfde probleem met zwarte fondant...het komt al soepel uit de verpakking en 2x kneden is kauwgom :( Gebruik bijna nooit tylose, maar heb nu maar een deel gemengd en hopelijk is het vanmiddag dan beter bewerkbaar.
Purkii, je kunt ook cereal treats gebruiken voor dingen zoals die deksel. Is heel licht en stevig en je kunt het bekleden met fondant of marsepein.
Ik heb nog wat 'leuks' beleefd...trek er je lering uit ;)
Had een taartopdracht voor vandaag, de 17de. Aantal keren gemaild over de wensen etc. Had aangegeven dat ze de helft vooruit moest betalen. Zaterdag nog geantwoord op haar vraag over wanneer ze de taart konden komen ophalen dat ik woensdag (vandaag, de 17de dus) geen andere afspraken had en me dus aan hun schema kon aanpassen. Waarop zij antwoordde dat haar man dan vanuit het werk langs zou komen rond 18:00 uur. Prima, kwam mij goed uit omdat ik dan nog de hele dag aan de taart kon werken. Gisteren zouden we een dag weg gaan en daarom was ik maandag begonnen met bakken en vulling maken. Maandagochtend...nog geen betaling dus mailtje gestuurd 's ochtends...'s avonds nog geen antwoord. Dus haar 06 gebeld...fouttoon...gelukkig had ze het nr. van haar man ook vermeld, dus die gebeld en voicemail ingsproken. Half uurtje later belde ze terug, met excuses dat de betaling nog niet gedaan was, vertelde dat haar mobiel gestolen was etc. Dus ik vertelde dat ik wel ging twijfelen maar dat ik alle voorbereidingen had gedaan en morgen een dagje weg zou gaan en dan woensdag de taart zou gaan decoreren. Zegt ze: "eh...maar mijn man komt de taart morgenavond (dinsdagavond) halen"???!! Dus ik...nee, je hebt hem besteld voor woensdag en dinsdag ben ik er niet. Zij vond het dus logisch dat ik dacht dat ze dinsdagavond bedoelde, want woensdag kreeg ze 's ochtends al visite??? Ik meldde nog dat ik zelfs had aangegeven dat ik woensdag geen afspraken had en me dus aan hun schema kon aanpassen....Bovendien kan ik niet ruiken wanneer zij visite krijgt...dat had ook woensdagavond kunnen zijn vond ik. Opgehangen en afgesproken dat ik er even over zou dubben, dat zou zij ook doen. Even later sms-je...of woensdagmorgen 9 uur ook goed was....Ben akkoord gegaan. Inmiddels was het maandagavond uurtje of half 10. Ik als een gek met die taart aan de slag. Manlief was naar een feestje. Die kwam tegen 12 uur binnenvallen, stomverbaasd dat ik zo met die taart bezig was. Hij had pech, want bovenop de taart moest Shaun het schaap, dus manlief is nog 1 1/2 uur bezig geweest met balletjes draaien...Om kwart over 2 waren we klaar :) Gisteren dus lekker op pad geweest en vanmorgen werd de taart gehaald, meneer vond hem prachtig :)
Moraal van dit verhaal.....sluit heel goed kort over welke afhaaldatum het gaat ;)
Afbeelding

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:09

Pfff echt vervelend dat soort situaties zeg. :\ Lekker duidelijk ook van die mevrouw, ik zou ook woensdagavond hebben gedacht. Maar hij is alsnog prachtig geworden!

Ik heb nu ook iemand die interesse heeft in mijn Minnie Mouse taart voor de 27e. Maar heb nog geen definitief akkoord ontvangen. Die wil ik wel voor zaterdag want dan moet ik inkopen en alvast gaan bakken (werk gewoon de hele week). Heb ik die niet op tijd, heeft ze pech. In het weekend heb ik tijd om te bakken etc. Doordeweeks werk ik van 7 tot 6 met 2 avonden in de week sporten. Geen tijd. :+

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:10

En hij is prachtig!!!!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:14

kinke hij is prachtig hoe heb je het groene gras gedaan?
Spikkelfire dan moeten ze inderdaad maar op tijd doorgeven

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:16

Kinke: wat vervelend, nu is het nacht werk geworden, wat fijn dat je man je zo geholpen heeft! +:)+
Hij is geweldig (man :P en taart), dat maakt wel iets goed.

SpikkelFire: hele leuke taart en ook Purkil, top dames!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:30

Het gras is geschilderd met 3 kleuren dust van Sugarflair, gewoon met een beetje alcohol. (het lichtblauwe trouwens ook, maar dan met 1 kleur blauw). Vond het ook top van mn man, hij heeft niets met dat getaart, maar dacht vast dat wanneer hij niet zou helpen, z'n ouwe taart nog later naar bed zou gaan ;)
Spikkel, neem aan dat je dat hebt aangegeven in een mailtje oid? Dan hebben ze inderdaad pech als ze niet op tijd zijn. Ik ben daar inmiddels ook een stuk gemakkelijker in hoor, 't is graag of niet.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:02

Wauw die taart is prachtig geworden ondanks het nachtwerk :)

Ik heb gisteren ook weer eens een taart gemaakt. Heb een boek gekregen met allerlei boetseerfiguurtjes er in. Ik ben dus maar eens aan het boetseren gegaan..... Ik wilde dat nooit, maar met deze stap voor stap uitleg durfde ik het wel aan :Y)

Afbeelding

Het was trouwens in eerste instantie niet de bedoeling om een vijver te maken, maar toen ik de marsepein er op had liggen kwam ik er achter dat ik een behoorlijk stuk tekort kwam :=

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:15

Kinke: Dat is flink spannend geweest! Wel heel aardig dat je man wilde helpen! Taart ziet er goed uit.

Sharonalover: Dapper dat je bent gaan boetseren! Hier ook niet zo'n fan van dus kan je helaas weinig tips geven. Maarrrr oefening baart kunst en het begin is er al :)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:30

In het boek leek het echt heel erg gemakkelijk. Het viel eigenlijk best tegen :+

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:56

Kinke schreef:
Het gras is geschilderd met 3 kleuren dust van Sugarflair, gewoon met een beetje alcohol. (het lichtblauwe trouwens ook, maar dan met 1 kleur blauw). Vond het ook top van mn man, hij heeft niets met dat getaart, maar dacht vast dat wanneer hij niet zou helpen, z'n ouwe taart nog later naar bed zou gaan ;)
Spikkel, neem aan dat je dat hebt aangegeven in een mailtje oid? Dan hebben ze inderdaad pech als ze niet op tijd zijn. Ik ben daar inmiddels ook een stuk gemakkelijker in hoor, 't is graag of niet.

Nog niet, maar ik ga morgen een mailtje sturen of ze al beslist heeft om de redenen die ik noem. En idd, zo niet, dan niet. Er komt wel weer een ander heb ik gemerkt!

Aawh ik vind dat paardje evengoed superlief geworden!

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:59

mooi geworden ondanks de late uurtjes Kinke..en Sharona leuk geworden hoor!
De tips voor de deksel en eerder al de strik...dank jullie, staan weer genoteerd bij alle andere tips ;-)
Ik heb voor vrijdag een tietentaartj staan..altijd leuk om te maken...nu met een extra uitdaging overigens..ze wil er een panterprintjes beha op...dus gegoogled hoe je dat weer moet maken....denk dat ik wel een bruikbare werkwijze heb gevonden....dan voor zaterdag nog een friese paard taart...dus mag heerlijk plakkerdeplakken met dit mooie weer....

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:06

Ben heel benieuwd purkii, kijk er naar uit!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:50

Purkii schreef:
mooi geworden ondanks de late uurtjes Kinke..en Sharona leuk geworden hoor!
De tips voor de deksel en eerder al de strik...dank jullie, staan weer genoteerd bij alle andere tips ;-)
Ik heb voor vrijdag een tietentaartj staan..altijd leuk om te maken...nu met een extra uitdaging overigens..ze wil er een panterprintjes beha op...dus gegoogled hoe je dat weer moet maken....denk dat ik wel een bruikbare werkwijze heb gevonden....dan voor zaterdag nog een friese paard taart...dus mag heerlijk plakkerdeplakken met dit mooie weer....

Panterprint kun je schilderen met dust met een beetje alcohol gemengd, zo heb ik de panterprint ook gemaakt.
Ik lees trouwens wel mee, maar heb erg weinig tijd dus kan niet op alle taarten reageren helaas! Er komt iig veel moois voorbij waar ik erg van geniet! :)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:42

Wat is het bloedje heet!!! }:) |o
Niet mijn weer en ook geen weer om taarten te maken.
Gelukkig ben ik klaar voor vandaag :D

Afgelopen zondag waren mijn kids jarig. Onder hun neus heel snel een taartje gemaakt. Brent wist dat ie voor zijn zus was maar zijn zus wist van niets.
Gevuld met after eight creme, lemoncurd, aardbeien creme en verse aardbeien.
(ik had 'm toch nog niet gepost??)
Afbeelding

Voor gisteren een klein taartje gemaakt voor een van de ouders van het kdv waar ik werk.
Gevuld met mangocreme en frambozenjam, afgesmeerd met witte ganache.
Afbeelding

Afbeelding

En zojuist deze taart afgemaakt.
Gevuld met aardbeien jam, aardbeiencreme, frambozenjam en mangocreme.
Afgesmeerd met witte ganache en op kleur gebracht met de airbrush.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding