Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luckyboy5 schreef:Diane_ schreef:Dat kan ik wel eens proberen ja! Heb helaas alleen kokosolie met geur in huis, dus moet daarvoor even een bezoekje aan de winkel gaan brengen!
Ik heb gisteren kokosolie gekocht : wat doe jij daarmee?
Ik had het op een boterham met pindakaas en banaan gedaan en dat is best lekker , maar in het warm eten vond ik het echt vies!!
Weet jij nog een manier om het toch te eten zonder je eten te verpesten? Het is namelijk zo'n alles overheersende smaak!
Ik heb echt spijt dat ik geen ontgeurde heb gekocht, die is dan misschien wat meer bewerkt ,maar kun je tenminste overal in kieperen!
(waar ik het wel weer lekker voor vind is om op je huid te smeren : super zacht velletje , bijvoorbeeld na het ontharen!)
phormicola schreef:Ik vond de pannenkoekjes wat te ei-ig met twee eieren. Binnenkort eens proberen met één ei
Ik ben bezig met het maken van voedingslijsten. Beetje lastig uitleggen, maar het komt er op neer dat ik per macro (koolhydraten, vetten en eiwitten) een bepaalde hoeveelheid kcal pak en daar dan voedingsmiddelen aan aanpas. Volgens mij volgt niemand dit, dus ik zal even een voorbeeld geven
Koolhydraten - 250kcal:
70gr rijst, alle soorten
70gr pasta
65gr speltvlokken
55gr Cruesli
275gr aardappelen, kruimig
300gr aardappelen, vastkokend
Enzovoorts. Dus 300gr vastkokende aardappelen heeft hetzelfde aantal kcal als 55gr Cruesli.
Op deze manier hoop ik dat ik kan ophouden met valtaf invullen en toch netjes kan eten. Het is namelijk op deze manier enorm makkelijk om een maaltijd in elkaar te draaien van een x aantal kcal. In het begin zal ik de voeidngsmiddelen afwegen en dan opschrijven hoeveel volume het inneemt. Bijvoorbeeld:
70gr rijst = 3/4 cup
Dan hoef ik namelijk óók niet meer af te wegen, alleen een beetje grofweg het volume bepalen![]()
Stiekem vind ik het natuurlijk ook enorm leuk om dit soort lijstjes te maken
Misschien vinden jullie het wel duf, maar als jullie interesse hebben in de lijstjes dan wil ik ze wel uitdelen als ze eenmaal af zijnJe mag dus altijd een pb sturen!