Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:40

Echwel schreef:
Ja omdat ik weet dat als je snel afvalt het niet goed is voor je lichaam
Ik ben dus zo een 2kg per maand afgevallen en dat bevalt mij goed, ik zit nu op de 500gr tot 1kg per maand net hoe strikt ik mij eraan hou...
Nogmaals het is een verandering van gedachtes en leefpatroon wat je moet doen, het dieet is in het begin een hulpmiddel, daarna een levenswijze

_/-\o_

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:41

Ik heb er weinig moeite mee, ben al geen aardappelfan en pasta vervang ik door auberines en courgettes...
Brood heb ik de broodmix van Atkins en ook de muesli...
Dus krijg vezels genoeg binnen, nu blijkt dat ik last heb van Colitus ulcerosa de ziekte van Crohn maar dan in de dikke darm en als je dan onderzoeken leest zie je dat KH de ontstekingen voeden en idd nu ik KH arm eet heb ik ook geen last meer van mijn darmen

Grapjasjes12

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:55

Dit is trouwens mijn dagelijks ontbijt. Het heet: Phormibijtje :D

3 eieren
2 eetlepels gemalen kokos
1 eetlepel voedingsvezel
1/2 schepje profitar
scheutje volle melk/room
zout, peper
boter
kleine koekenpan

Kluts de eieren los en maak in een apart bakje een papje van de melk/room met een half schepje profitar.
Eetlepel voedingsvezel bij de eieren, goed klutsen, daarna de kokos erbij, weer goed klutsen. Tot slot het papje erbij mikken en wéér goed klutsen. Knijp een aardige hoeveelheid zout tussen je duim en wijsvinger, doe het erbij, daarna wat peper malen, weer lekker doorroeren.
Laat 5 minuutjes staan.

Verhit daarna boter in een KLEINE koekenpan (in een grote wordt het pannenkoekje te dun) en doe het mengsel erin. Met de deksel erop op het laagste vuurtje droog laten bakken. (4-5 minuutjes ongeveer)

Snij de koek in vieren en beleg! Mijn favorieten zijn geitenkaas, suikervrije pindakaas, roomkaas en katenspek.

Enjoy!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:00

phormicola, hoeveel koolhydraten zitten daarin?

Ga nu naar de visboer, lekker haring halen :9

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:03

Geen idee, heel erg weinig iig. Zeker geschikt voor een < 20 khd dag/fase (maar dan wel room gebruiken ipv melk ;) ).
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 14-07-11 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 12:03

ieuw ;( veel plezier?
Waar koop je dat profitar en waarom gebruik je dat?
En voedingsvezel, kun je dat gewoon uit een potje halen?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 14-07-11 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:04

F_Orumster schreef:
ieuw ;( veel plezier?

lekker juist! :9

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 20:18

er was hier toch ooit een 'omgekeerde' tabel geplaatst, met producten beginnend met 0khdm 1khd enz? Weet iemand die?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:22

F_Orumster schreef:
ieuw ;( veel plezier?
Waar koop je dat profitar en waarom gebruik je dat?
En voedingsvezel, kun je dat gewoon uit een potje halen?

Profitar is eiwitpoeder en kun je gewoon bij de Kruidvat halen. Goed opletten, want de potten staan samen met koolhydratenpoeder in het schap ;)
Ik gebruik het als een soort van meel, maar dan een beetje. Geeft ook een licht kaassmaakje.
Voedingsvezel is er in heel veel vormen. Ik haal de mijne bij De Tuinen vandaan, het heet Fibrex, maar ik ken niemand die het lekker vind :') De meeste mensen halen Colon Clean bij De Tuinen, maar ik vind dat echt veelste duur.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:25

Ik ben ook weer begonnen in fase 1. In maart was ik daar al een keer mee begonnen langzaam opgebouwd en toen stond ik stil. Wil graag voor de vakantie nog een paar kilo kwijt :j na de vakantie ga ik dan weer eten zoals ik voor mijn tweede start deed want dat beviel me heel goed :j
Ik had exceem plek op mijn pink en de eerste keer viel me al op dat het ineens weg was, wel de link met voeding gelegd maar verder niks meegedaan. Nu ik de tweede keer begonnen ben wordt de exceem weer minder :j ook heb ik veel minder last van een opgeblazen gevoel.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 09:04

Opgeblazen gevoel kan idd komen door koolhydraten, omdat dit je maag of darmwand verstard of zoiets, ooit ns gelezen.

Wat vinden jullie veel khd? Als je googled, zie je zelfs adviezen 300khd, dat is echt veel!
Als ik 4 boterhammen eet en avondeten zit ik op ong 100khd, tussendoortjes niet meerekenend (die moeten natuurlijk niet).

Het viel me op dat als ik niet ontbijt ik geen honger heb. Als ik ontbijt met 2 kale boterhammen dan heb ik snaailust.
Vanmorgen ontbeten met 1 gekookt ei, toen ik het at dacht ik moet ik het hierop doen? Maar ik heb nu een vol gevoel.
Weet natuurlijk niet voor hoelang, maar 2 eieren leek me wat veel.

Phormolica, smaakt dat recept van jou ook naar kokos, of is het vrij neutraal?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:08

4 boterhammen is al 64 gram KH..Tel je belg erbij op, je glas mel 7KH en je aardappels en/of pasta
100gr is 71,3KH terwijl men gemiddeld 250gr eet...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 09:10

Ik drink geen melk, nuttig geen zuivel. Oja, yoghurt af en toe. Ik hou niet zo van zuivel.
Beleg eet ik ook niet, hou ik niet van.
RIjst eet ik 30gram, pasta 40g, aardappel eet ik niet :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:23

Zonder protifar smaakt het iets zoetig en naar kokos, met protifar smaakt het neutraal :) Je zult natuurlijk altijd die kokos in je mond 'voelen'.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 09:31

Ik lust wel kokos :) heb wel een bakkie staan. Kokos en kaneel matcht goed overigens, en gek op kaneel, dus mik dat er ook op. Ga het morgenochtend even proberen denk ik :) Wat voor schepje gebruik je voor de profitar? Sorry voor de vragen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:49

Ik krijg ook maar heel weinig zuivel. Ja kaas :j Maar ik kan niet zo goed tegen andere zuivel :n
Mijn moeder ook niet dus dat zal wel een cadeautje van haar zijn :+

Ik heb vandaag weer een KHD arm pannenkoekje als ontbijt gehad en dat doet het toch ook wel erg goed hoor :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:55

het schepje is bij de protifar inbegrepen ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 20:35

Vandaag ns gekeken hoe ik het zou ervaren. Ontbeet met een ei, dat was net aan de weinige kant, dus half 11 blokje feta. Had aardig trek in mn lunch, maar h
Eb tussendoor geen snaaidrift gehad die juist smorgens het hevigst is.
Lunch was brood met gegr. paprika en rucola, en ja hoor geen verz gevoel.
Pitabroodje weggelaten en dubbele hoeveelheid champignons en paprika door de (zelfgekruide) rundershoarma en ach dat mistte niet eens. 3 lepels kwark om vol te voelen, nou dat zit ik! Heb alleen wel energie nog!
Tot zoverre wel enthousiast dus.

Kwark (mager) vind ik alleen niet te nassen... tips?

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:41

Ik doe altijd een beetje Slimpie limonade (geen suiker) in de kwark. Anders vind ik het ook niet lekker.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:24

Ik eet Franse Volle kwark. Zit iets meer khd in dan in magere, maar blijft beneden de 4 (3,8 per 100gr, dus 'Dr. Frank proof'). Je mag er een eetlepel (soms wel 4, brrr) suikervrije limonade doorheen. Dat is elke ochtend mijn ontbijt, maar ik hou het bij 1 eetlepel siroop.
We gaan zo een ander cakerecept proberen, zonder amandelmeel, ben benieuwd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:48

als je khd arm gaat eten is het van belang om volle producten te eten.

En ik ben van een bmi van 27.2 naar een bmi van 21.8 gegaan, dus vet maakt je echt niet dik ;) Mijn dagmenu bestaat uit 75-85% kcal uit vet, wees er maar niet bang voor!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 11:25

Mijn bericht is een beetje wazig, was op de telefoon op weg naar een feestje.
Ik woog vanmrgen al lichter! Ik voel me er beter bij dan verwacht! Vanavond naar de italiaan, ns kijken of er bij de vega opties wat zit of een biefje.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:58

Zo, ik heb de lijnzaadcrackers ondekt! Dit maakt me toch wel erg blij met suikervrije notenpasta :9

Nu 4,1kg afgevallen in 13 dagen, dit is vol te houden :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 13:50

Welke crackers en welke notenpasta, vertel :)
Net gevulde eieren en kwark gegeten dus weer bommetjevol voor de rest v de dag.
Voor morgen lunch alweer klaargemaakt, olijven paprika feta rucola zongedr en gewone tomaatjes. Heb er nu al zin in.
Alleen avondeten vind ik lastiger, kan niet eenvoudig aardappel weglaten want eet altijd pastas rijstwok, peulvruchten enzo. Wel gek op groenten dus dat scheelt.
Voel me kiplekker, is al 1.4kg af sinds vrijdag, geen snaaidrift! Geen suiker eten triggert ook geen snoepbehoefte.
Me likes! Maak me alleen zorgen over vezels. Maar vezels kopen denk. Hoe doen jullie dat?