Baal nu egt dat ik geen folders meer krijg morge naar lidl hopen dat er nog wat is.
Dorine92
Geplaatst: 16-03-19 10:20
Malenka schreef:
Ze hebben Black Satin en Thornless.
Bedoel je dan thornless evergreen? Met dat sierlijke blad? Want die zoek ik
Marcella
Geplaatst: 16-03-19 16:12
Schrik niet.
Kas. Hek! Ijzer paaltje moet ik nog kijken of ik die weer omhoog kan krijgen. Appelboompje is echt helemaal niks meer van over. En wat er mooi bij staat. Prei voor het uitdunnen. Na het uitdunnen. Oogst.
Marcella ik lijk onder de scheur nog 1 tak te zien? Daarboven afknippen dan loopt ie wel weer uit
Marcella
Geplaatst: 16-03-19 16:52
Voorlopig doe ik even niet veel op de moestuin. Mij te slecht weer en heb nu geen enkele schuilplek meer.
Dorine92
Geplaatst: 16-03-19 16:59
Marcella schreef:
Voorlopig doe ik even niet veel op de moestuin. Mij te slecht weer en heb nu geen enkele schuilplek meer.
Zou wel even je boompje knippen als je die nog wil redden want in deze staat wordt ie wel ziek denk ik
Marcella
Geplaatst: 16-03-19 17:05
Zit helemaal achterop complex (en open) en die wind is bar slecht voor mij bijholtes die nu alsmaar blijven ontsteken met risico ziek worden dus waag het er niet op.
Hard aan het hopen dat het dinsdag beter weer is. Dan haal ik gewoon een nieuwe en zaag het af bij de oude en stop die ergens in een rustig hoekje. Neem ik gelijk paar kleine paaltjes mee om hek weer te maken. Hoop dat ik het gaas nog uit elkaar gaat krijgen zonder kapot te maken.
Siamsmeesje
Geplaatst: 16-03-19 19:03
Jeetje, Marcella wat een werk is dat weer Gelukkig nog wel een mooie prei-oogst
Hier zijn we alleen het dak van een overkapping kwijtgeraakt, maar gelukkig wil de verzekering dat door hun vaste vakman laten repareren. Voor de rest wacht ik ook tot het wat zonniger en vooral droger wordt, dan kan ik ook weer wat gaan doen. De nieuwe aardbeien moeten echt in hun bakken nu, had ik vorige week al willen doen, maar dan zouden ze nu weggewaaid zijn
Roosje01
Geplaatst: 16-03-19 21:04
Hier vandaag bij lidl nog 2 framboos soorten gescoord en mams had walnoot gezien voor €10 die wilt ze van de week nog gaan halen.
liiza
Geplaatst: 17-03-19 00:15
Wat erg Marcella! Hopelijk kan je boel met lente weer in aantocht weer herstellen. Echt balen al die wind. Hier waren ook een hoop kassen kapot gewaaid.
Ik ben vanmorgen even wezen spitten, zwaar door al het water maar het gaf me een heel voldaan gevoel.
Het voorste en het achterste stuk zijn nu gespit. Volgende keer de rest en paden maken van houtsnippers.
Heeft een van jullie ervaring met fruit leibomen? We kijken in de nieuwe tuin tegen de zijkant van een ander huis aan, en ik zag bij de buren ook leibomen staan. Vond ik een slim idee, maar dan liefst met fruit, bijvoorbeeld een pruim en een peer ofzo? Al schijnen die niet zo goed te matchen met elkaar...
Ik heb drie leiperen voor mijn huis staan. Nog jonge boompjes hoor, maar het kijkt leuk, origineler dan lindes en hopelijk leveren ze straks wat op! Eentje doet het niet heel best, de gieser wildeman wel en de derde, een handpeer, ook. Van mijn zus gekregen, maar waar die ze gehaald heeft?
Marcella
Geplaatst: 17-03-19 09:01
Ik heb nu een riene claude pruim (geel) als leiboompje ook een jonge.
imd
Geplaatst: 17-03-19 11:10
Klinkt goed! Hoe hoog worden die van jullie? En waar heb jij m gekocht Marcella? Oh en het zijn zelfbestuivende denk ik, of hoeft dat niet?
Heb deze bij de Gamma vandaan en is volgens mij laagstam. Niet op gelet of het zelfbestuivend is staan genoeg andere bomen in de buurt in een straal van 500 meter.
Leifruit was vroeger heel gebruikelijk, omdat je op die manier eerder, en meer fruit kreeg dan wanneer je een gewone boom neerzette. Vooral de Victorianen in Engeland hadden heel ingenieuse vormen uitgedacht voor maximalisatie van fruit en mooi om naar te kijken.
Ik weet niet of je online afleveringen van 'The Victorian Kitchen Garden' kunt vinden, maar daar komt het zeker langs in één van de 12 afleveringen.
Een walnoot is altijd een grote boom. Tot 30 meter hoog en zo'n 10 meter brede kroon. Er bestaan geen klein blijvende soorten. Ze groeien niet zo hard. Dus het duurt lang voordat ze zo groot zijn.