Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:43

Mijn eetplannetje:

O: meergranen boterham kipfilet
T: appel
L: 2 boterhammen met gekookt ei en kipfilet, beschuitje kaas
T: zakje snack a jacks
T: appel
A: wraps

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:51

Geniet er van Many!

O: 100 g haver, 350 ml amandelmelk, lijnzaad, amandelschaafsel, water, gojibessen; glas amandelmelk, groene thee
B: Paarden verzorgen
L: 2 geraspte rode bietjes, bord rucola, 7 g pistachenootjes, 50 g fetakaas, dressing van wijnazijn, balsamicoazijn, mosterd, honing, olijfolie, ui; 50 g falafel, 150 g gekookte quinoa :~
T: Banaan, sinaasappel
B: Cardio Dance Day Blogilates
A: Ongeveer 70 g gekookte (witte :( ) pasta, met verse tomatensaus met paprika en champignons, 2 el parmezaan
B: Paarden verzorgen
T: Schaaltje magere kwark

Ongeveer 1820 kcal, 90 g eiwitten. Ben best blij met dit lijstje :)

danoesje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:52

Bhri <3 <3 <3 Yummie die bietensalade!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:54

Het recept van Kameleon, daar was het wel met gekookte bietjes, dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar het is zooo lekker!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:06

__Leonie schreef:
Ik denk na al die dagen netjes ik nu echt een honger dag heb.
Heb ook al om 7 uur sochtends ontbeten dus nu ook al veel zin in lunch.
Gelukkig word het vanavond ook waarschijnlijk slecht eten = pannenkoeken.
Dus daarna weer netjes verder. :)

O: havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en banaan.
T: 2 volkoren crackers met pindakaas en komkommer
L: 4 volkoren crackers met appelstroop
T: Appel
A:3.5 pannenkoeken :+ een met carpaccio en sla, een met mozzarella, tomaat en pesto, anderhalf met spek kaas en stroop
T: bakje naturel chip, en handje ongezouten noten
B: 1 uur fietsen, vanavond uit dus paar uur dansen
D: water, groene thee, vanavond rode wijn.

Ik denk dat mijn lijstje nog wel gaat veranderen vandaag door de honger.

Mooi lijstje Eline! Groente koekjes klinken erg goed, is dat gewoon alles bij elkaar gooien en dan opbakken in een koekenpan?

Veel plezier vanavond bij het uit eten danoesje, wat voor restaurant ga je heen?

Lekker weer om te gaan bbq haha :+. Nu heb ik weer zin in zomer, lekker buiten s'avonds eten.

Gister dus nog bizar veel gegeten. Had het wel nodig, maar toch weer buikpijn vanochtend omdat ik het niet meer zo gewend ben.
Vandaag dus weer netjes.

O: havermout met lijnzaad, kaneel, yoghurt en banaan.
L: 3 crackers met pindakaas en komkommer
T: wat fruit
A: bij mijn ouders

B: niet veel
D: water en groene thee

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:46

Bootcamp was fijn Bhri, mijn favo workout van de week! :)

Appart Fleur, wanneer je net als jij minder eet dan je verbrand kan het in ieder geval geen vet zijn.. Spieren kun je zo snel natuurlijk niet opbouwen, maar inderdaad zou het te maken kunnen hebben met het vullen met vocht van spieren of dat je gewoon vocht vasthoudt? Maar het belangrijktste is de spiegel, dus zolang je verandering ziet en daar tevreden mee bent gewoon zo doorgaan! :D

Geniet van je pizza Many :D

Kun je ook zijn bhri! :)

Leonie, dan had je het vast nodig. En voor een AYCE dagje vind ik t nog best weinig :P

O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 225 ml ongezoete sojamelk & 173 gram appel met kaneel
T/L/T: 2 sneetjes waldkornroggebrood met 8 gram pindakaas, 158 gram bospeen, banaan, 54 gram cherrytomaten, 2 mandarijnen, 28 gram whey
A:
T:
B: zo twee uur sportschool, vanavond avondje stal, 20 min fietsen

T-L-T is doordat ik tijdens lunchtijd naar de sportschool ga, daardoor neem ik een deel ervoor en deel erna.

Morgen ga ik trouwens voor het eerst in tijden frietjes met een frikandel speciaal eten! :D Als ik het afgelopen jaar toch iets uit de snackbar bestelde wat weinig voorkwam, pakte ik een kroket omdat dat het minst slecht is.. Nu besloot ik vd week dat ik lekker een keer met mijn gezin frietjes mee eet en pak wat ik het lekkerste vind en ondertussen maar niet ga miepen over dat mayo slecht is en blahblahblah :Y)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:50

lisErm94, lekker van genieten! Vind zelf die mayo niet meer zo lekker en te vettig, haha. Krijg je ervan:) Verder lekker lijstje!
Hmm zal ik vanavond ook maar gaan sporten? Dan ben ik 4 keer geweest deze week :D

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:46

Ga ik zeker doen, kijk er al de hele tijd naar uit. Helaas blijf ik ongezonde dingen lekker vinden, in ieder geval dat denk ik want kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst mayo op heb. Dus wie weet valt het morgen tegen haha. Maar koekjes/chips/oliebollen smaakte allemaal nog prima dus denk van niet ;)

Ik als sportverslaafde zeg doen haha! :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:50

O: 40g havermout, sojamelk, cacao, honing
T: Banaan, paar dropjes
L: Volle yoghurt met mango, lijnzaad, havermout, kokosrasp en wat pure chocola
T: Mandarijn + appeltje
A: Tomatentaart: paar snedes oud meergranenbrood, eieren, melk, kaas, ui en tomaat
T: Borrel met wat lekkers
B: 20min fietsen, 30min hardlopen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:41

Hihi dankje Lis! Wat doe je allemaal tijdens zo'n bootcamp? En is het met verschillende leeftijdscategorieën etc?
Lijkt me echt gaaf!
Geniet van die frietjes hoor! Groot gelijk heb je! *\o/* Gezellig is dat he, met je hele gezin van iets lekkers snoepen!

Doen Danoesje! *\o/*

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:54

Zo ik ben weer even thuis. Alleen wat fruit en wat zuivel gehaald voor de komende dagen. Ze komen vanmiddag mijn gasfornuis ophalen. Ben ook mijn keuken aan het inpakken want ik kan toch niet meer koken tot de renovatie klaar is. Irritant want wilde eigenlijk nog even een havermoutpannekoek bakken maar had ook geen eieren enzo meer gehaald omdat ik ze toch niet meer kon klaarmaken :')

Gister op de verjaardag nog 4 toastjes, half puntje taart en blokjes oude kaas gegeten. Mocht nog wat exra kcal. gebruiken met mijn beweging en had vanochtend ook eht honger dus kan vast geen kwaad :)
O: 50 gr havermout/rozijntjes/lijnzaad en melk
T: 2 speltbrood met zuivelspread, tomaat en komkommer + peer
A: Pasta pesto met noorse zalm en wat rauwkost
T: Magere kwark met rozijntjes
T: Misschien nog wat lekkers.
B: 50 minuten fietsen, komt evt. uurtje BBB en 40 minuten fietsen bij mits mijn gasfornuis optijd opgehaald word. Les begint om 5 uur en 4 uur zou die man hier zijn :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:58

Oeh spannend Chantal, komt er een nieuwe keuken?
Wel even vervelend voor het koken natuurlijk...
Ik duim voor je mee, dat die meneer op tijd komt!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:06

Mijn appartement is heel erg verouderd. Ze gaan mijn keuken, badkamer en toilet slopen/vernieuwen en mijn gaskachel verdwijnt. Ik krijg eindelijk centrale verwarming maar daarvoor moet ze dus ook in elke ruimte zijn waardoor ik moet zorgen dat alles afgedekt staat en stofvrij. Het is een 10 dagen traject dus ik vlucht vanaf woensdag mijn huis uit en wil gewoon alles ingepakt en aan de kant achterlaten. Maar mijn keuken bv moet helemaal leeg zijn. Mijn gasfornuis was oud dus die laat ik gratis ophalen en koop er een laag modelletje voor terug die op mijn aanrecht kan. Het word wel heel mooi, praktisch ingedeeld en heb zelf keuzes mogen maken van tegels, kastjes etc. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:10

Oeh dat is heel erg fijn Chantal! Dan woon je binnenkort mooi in de luxe! En 10 dagen is nog relatief snel...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:40

Ontbijt: havermout met rijstmelk, rozijnen, lijnzaad en kaneel. Peer ernij en twee eitjes.
Lunch, salade met tomaat, augurk, uitjes, tonijn op water en wat walnootolie
Vanavond zuurkool met spek en worst

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:07

Chantal, wat fijn dat alles vernieuwd wordt :)

Sonja, vind jet het niet lastig om zonder tussendoortjes te moeten doen? Ik heb namelijk altijd honger tussendoor :P

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:27

Chantal, wat fijn dat alles vernieuwd wordt!
Paardje, je lijstje is al iets beter dan eerst, maar zeker je ontbijt mag nog best meer hoor!

Ik zit een beetje in dubio. Vandaag weer te horen gekregen dat ik toch wel erg dun geworden ben, met name in mijn gezicht ( :+ ). Maar ik denk dat er wel wat in zit. Als ik in de spiegel kijk, dan ben ik inderdaad veel slanker. Nou ben ik vorig jaar natuurlijk 10 kg afgevallen, maar sinds de zomer toch min of meer (bewust) stabiel gebleven. Maar met al het sporten/fietsen van de afgelopen tijd in combinatie met (naar mijn mening) gezond eten, moet ik misschien toch nog wat meer eten. Ik zal me morgen weer eens wegen, maar ik ben in ieder geval behoorlijk wat strakker geworden. Heb mazzel met een snelle stofwisseling en volgens mij bouw ik ook vrij snel spieren op. Maar goed, hier mijn lijstje voor vandaag:

O: 40 gram havermout, 200 ml magere yoghurt
T: 2 mandarijnen
L: 2,5 kom zelfgemaakte (heerlijke!) tomatensoep met groente (bloemkool, courgette, wortel, rode ui, bosui) met 1 mueslibol + 1/2 plak kaas en 1/2 tomaat
T: schaaltje magere yoghurt met muesli/rozijntjes/gedroogd fruit
--
A: waarschijnlijk hutspot met vegetarische groenteballetjes & wat kwark toe

D: koffie, thee, water
B: 8 km fietsen (misschien vanavond nog hardlopen?)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:36

kameleon, ik kreeg dat een poos geleden ook te horen. Vond dat vervelend om te horen omdat ik op sommige plaatsen wel nog echt stevig ben maar inderdaad met name mijn gezicht en hals werden smal waardoor je bv in mijn hals ook wat botjes zag.
Ik had daarom ook besloten om met meer kracht trainingen voor spieropbouw e.d. zodat ik mijn vet om kan zetten voor spieren en niet te smal ga worden verder :) . Zeker voor jou als je makkelijk spieren opbouwd zou dat een ideale combinatie zijn :) Ik vind je lijstje verder netjes. Alleen je ontbijt zou misschien wat groter mogen :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:53

Wat fijn chantal dat je alles nieuw gaat krijgen!
Is even een gedoe maar dat wordt vast genieten voor je straks!

Ik herken je verhaal kameleon. Lastig he?
Een man kan gewoon gaan kracht trainen en wordt dan steeds beter, als vrouw is het lastig om niet te dun te worden dus is het constant schipperen. Maar wat er ook gezegd wordt; als je zelf maar blij bent met wat je in de spiegel ziet!

Ik maak alvast een lijstje want ga uit eten en stappen dus kan zijn dat ik de tel kwijt raak hihi.

O: smoothie magere yoghurt, cranberry sap, 25 gr whey, havermout, chiazaad, kiwi en banaan.
T: na sporten 25 gr whey shake
L: drie vezelrijk crackers met hutekase
T: straks nog wat kwark (150gr) met overnight oats van havermout, speltvlokken, chia, cacao nibs en moerbeijen.
A: heel veel vis bij de jappaner. Even mn normen en waarden aan de kant want ga uit eten bij een luxe jappaner met zo'n giga plaat in het midden en een man die dan gaat staan bakken.
vast een toetje.
En iets met bier.

B: drie kwartier kracht training en kwartier 6w6pack

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:08

Horse_xx schreef:
Chantal, wat fijn dat alles vernieuwd wordt :)

Sonja, vind jet het niet lastig om zonder tussendoortjes te moeten doen? Ik heb namelijk altijd honger tussendoor :P

met de hoeveelheden die ik nu wegwerk in 1 maaltijd gaat het eigenlijk prima, ik richt nu voor een week lang , op 2400 kcal verdeelt over 3 maaltijden, terwijl ik voorheen eigenlijk altijd (als ik het niet bijhoud) op een 1600 a 1700 blijf plakken, wat dus dik te laag is( phor en ik kwamen beide op die 2400 met rekenen , BMR+bewegen, alleen toen ik puur op mezelf af moest gaan , vond ik het zo ontzettend veel lijken, maar met phor die met dezelfde getallen aan komt, sja, ikke gek prima, maar twee tegelijk gek, das twijfelachtig ;) )

dus ik eet nu standaard een 7 a 800 kcal meer per dag, dan is het missen van tussendoortjes niet echt een issue meer :=
vind het alleen lastig om de verhoudingen vet, eiwit en khd goed te houden, tis heel makkelijk om met KHD heel hoog te zitten en de andere twee dus te laag.
vandaag komt ik aardig in de buurt :j
merk dat ik met voldoende vet en eiwit ook veel minder snel trek heb dan als ik daar te krap mee zit.
(en geloof mij, op mijn slechte dagen ben ik net een bodemloze put, de verbinding maag/hersenen is nogal eens down geloof ik :? )

Citaat:
Ontbijt: havermout met rijstmelk, rozijnen, lijnzaad en kaneel. Peer ernij en twee eitjes.
Lunch, salade met tomaat, augurk, uitjes, tonijn op water en wat walnootolietwee volkoren bammen met roombooter en oude kaas
Vanavond zuurkool met spek en worst

ik was twee sneetjes brood vergeten in de vullen

126 vet
184 khd
130 eiwit
op 2365 kcal

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:26

Is het echt zo dat als je 's ochtends honger hebt, dat je dan te weinig eet? Ik heb dat namelijk altijd, al jaren lang! Niet echt gierende honger, maar wel lekker trek in m'n ontbijtje :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:28

denk het niet, denk dat het voornamelijk met ritme en gewenning te maken heeft.
als je standaard ontbijt 's ochtends, dan is je lijf en psyche er gewoon op ingesteld dat je 's ochtends ontbijt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:32

Hm, herkenbaar Kameleon... Bij mezelf heb ik de indruk dat het wel weer bijgetrokken is. Na een paar maand sporten had ik echt een heel dunne borst (mijn tietjes waren dezelfde gebleven, niet groot maar wel strakker, maar je zag echt mijn ribben er boven, en ook er onder). Ook mijn gezicht was snel heel scherp. Maar dan ben ik BR gaan doen, en dat focust heel erg op de schouders en armen, dus die zijn nu ronder en breder, waardoor ik wat meer in verhouding ben. Nu de rest een beetje gespierder is ben ik vrij blij met hoe het allemaal uitdraait, het komt wel in evenwicht uiteindelijk.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:38

Sonja_vR schreef:
denk het niet, denk dat het voornamelijk met ritme en gewenning te maken heeft.
als je standaard ontbijt 's ochtends, dan is je lijf en psyche er gewoon op ingesteld dat je 's ochtends ontbijt.
Dit, plus je hebt 8-10 uur niks gegeten en gedronken, ik sta praktisch iedere ochtend met een rammelende maag op hoor :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:39

ik kan prima om 12 uur 's middags pas ontbijten, ook als ik dan vanaf 7 uur 's avonds niks meer heb gegeten,
dus denk beide redenen en dat het gewoon erg per persoon verschilt :D