Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_CS_ schreef:Net de courgette en 2 komkommers vast in potten gedaan.
Morgen de bonen een plekje geven in de tuin, en de andere komkommers in potten zetten.
En dan nog wat kolen de tuin in gooien.
De kolen die er al in staan groeien als kool, je ziet ze met de dag groter worden, best leuk.
mauvestraat schreef:Hier lijkt de groei grotendeels stil te staan de laatste week, ook niet gek met dit weer. Het enige wat gestaag doorgroeit is de spitskool. En er zitten al wel wat bloemetjes in de tomaten en de aardbeienplant heeft ook veel vruchten. Nu hopen op goed weer, dan kan de courgette ook naar buiten.
Ik zit wel met een klein dilemma; ik heb een aantal paprika plantjes gekweekt maar ik heb geen kas en volgens mij (en google) gaan ze het buiten niet overleven. Heeft iemand hier ooit succes gehad met paprika buiten?
aikon schreef:Aaaaaaaaaahhhh meeldauw in mijn kruisbesAlle besjes aangetast. Komt dit na behandeling tegen meeldauw nog goed? Of kan ik deze oogst als verloren zien?
aikon schreef:Duurt te lang voor die geüpload isHeb een kompjoeter uit het jaar nul.
Bron: http://fruitabc.blogspot.nl/2009/04/ame ... essen.htmlCitaat:Biologische bestrijding: zorg voor een goede verluchting in het gewas door een luchtige uitdunningssnoei toe te passen. Plant geen kruisbessen onder of tussen bomen, want na regen blijven ze langdurig nat. Aangetaste scheuten regelmatig wegknippen en vernietigen. Plant geen oude, vatbare rassen maar kies voor nieuwe tolerante ziektetolerante rassen!
Bestrijding: Een preventieve behandeling vanaf het begin van de bloei met spuitzwavel. Regelmatig (om de 10 dagen) opnieuw behandelen.
Na het einde van de bloei opnieuw behandelen.
Zorg dat het product goed doordringt in het gewas en hou rekening met de veiligheidstermijn van het product.
_CS_ schreef:Verder weinig gedaan, ongelukje gehad met opsluitband,diepe snee in mijn vinger, precies op de knokkel, dus buigstuk.
Nog steenkorreltjes uit de wond moeten peuteren, dus de boel is erg gevoelig nu.