[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:45

Oja doppinda's zijn wel lekker ja, en idd kost het wat tijd Tong uitsteken is een goed idee Lachen
Er is muesli te koop, zonder suiker Ligt bij de suikervrije dingen, dacht dat t merk zonnatura is. Is een grote zak voor 2 euro. Ik vind t erg lekker. Heb er ook een klein zakje zonnebloempitten bij gekocht, er staat op dat dat erg gezond is. Dus doe daarvan nu soms ook een beetje in de yoghurt met de muesli erbij.

Putzy, Tjaa zout... kopje bouillon misschien? Zitten weinig calorien in...

Iemand nog lekkere gezonde ideeen voor t avond eten... moet nog eten verzinnen voor vanavond en zondagavond...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:49

Kijk eens op slankerecepten.nl

Wij eten een lasagne van koolraap, gehakt en roomsaus.. Ben benieuwd, nog nooit eerder op!

We eten ook regelmatig wraps gevuld met gerookte zalm, rauwkost, monchou en pijnboompitjes Vork Ook met brie, beetje roomkaas, walnoot en honing is erg jummie! Of met ham en kaas, rauwkost en tonijn met een vleugje mayo of cocktailsaus Vingers aflikken

Ook erg lekker: zuurkoolovenschotel uit een pakje Vork

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:52

Mijn vader had het laatst over een kookboek vol met magere vegetarische recepten dat hij pas had gekocht. Stonden heel veel lekkere dingen in! Zal straks eens kijken of ik het kan vinden, ben toch ind e buurt van de boekwinkel.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:52

dank je! wat is monchou?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:56

Een lekker slechte roomkaas voor koude en warme gerechten Vork

Heerlijk: uitje snijden en door de monchou, beetje groen erdoor en dan in plakjes ham of zalm rollen Vork

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:26

Goedemiddag!

Netjes hoor BA, zoveel afgevallen, goed bezig! Ja

o: 2 vb sandwichspread, karnemelk
t: kano (zo'n lekkere koek Clown)
l: 1 wb sandwichspread, tosti (2 vb) kaas (50+ helaas) met ketchup
t: ?
a: ?
t: pakje evergreen/sultana
t: yoghurt, fruit

Beweging
9.00-12.00 huishouding (waarvan 1/2 uur gezellig koffie drinken)
13.00-15.00 huishouding (ook 1/2 uur koffie drinken)
vanavond oppassen, dus spelen met kinderen en ze naar bed brengen enzo.
En mocht ik energie vinden, moet ik mijn auto maar eens stofzuigen en wassen Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:34

Pivanti schreef:
BA, super dat je zo goedben afgevallen! Lachen Oke bedankt voor de tip, ik heb me er namelijk verder nog niet in verdiept qua werk e.d. Eerst deze opleiding maar afronden. Wil wel binnenkort naar de open dag gaan van de HAN, daar hebben ze pedagogiek en ergo.
Maar ergo kan niet in deeltijd (had vaag wel iets gezien dat 't in Heerlen, limburg dus wel duaal kan... maar ja is wel kei ver weg) En voltijd is financieel gezien denk ik niet echt mogelijk.
Ik heb nu 4 jaar studiefinanciering gehad (tot september nog) daarna nog een half jaar deze opleiding, lenen. En daarna zou ik dan nog 2,5 kunnen lenen bij de IB. Maar daarna zal ik die 1,5 dus zelf moeten betalen... En ja heb wel kosten van mn kamer, verzekering, eten, boeken (1ste jaar wel 700 euro), schoolgeld... En voltijd moet je wel 5 dagen per week naar school (iedergeval het eerste jaar, daarna weet ik niet nog, moet ik nog even informeren) maar kan dan daarnaast eigenlijk bijna niet meer werken. Dus moet daar nog even hard over nadenken.
Het lijkt me ook heel leuk om speciale school oid te werken, met kinderen met een handicap.

Theeworst, tja hoe leg ik dat uit. Is zo'n langwerpig rolletje (zo'n 10 cm lang) bruinig van kleur, is wel gemaakt van varkensvlees dus niet al te best... Maar echt heel lekker. Ligt bij de vleeswaren in 't schap.

Fruit heb ik nog wel, vandaag nog meer halen Vind fruit echt lekker. Allemaal fruit in stukjes sneden en doorelkaar husselen, jammie. Of in de blender mmmmm Haha!

Ik ga mn bed maar eens uit. Vannacht tot kwart voor 2 aan verslag gewerkt en nu net even afgemaakt. Dus nu maar even douchen, boodschappen doen, kadootjes kopen, kamer opruimen en misschien kamer beetje veranderen Lachen

Wat voor (ongezouten uiteraard) noten zijn er nog meer gezond? Ook gewoon ongezouten pinda's en cashynoten?

En is honing nu verantwoord of eigenlijk niet? Doe dat namelijk altijd eenbeetje in mn yoghurt ipv suiker Vind zoetstof minder lekker namelijk.

wij hebben nu pedagogen op school rondlopen, maar zij moeten dus allemaal doorstuderen omdat ze met deze opleiding niet een specifieke rol kunnen vervullen. Op mythyll en thythyll-scholen vragen ze vaak juist wel om pedagogen voor de klas, ipv leerkrachten. Misschien is dat wat voor je?

Ongezouten noten zijn volgens mijn dieetiste heel goed. alle noten zijn goed, maar pinda's en cashewnoten bevatten meer vetten.
Honing is verantwoord, maar niet meer dan 2 eetlepels per dag ivm de suikers.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:41

Hmmmm.. Dan zal ik voor het weekend eens een lekkere ongezouten notenmix halen Vingers aflikken

Heb het idee dat ik voor schut begin te lopen met deze (net nieuwe) spijkerbroek maat 36 (amerikaanse maat).. Zal in het weekend eens proberen me weer in m'n maat 34 te hijsen!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:43

Maat 34 spijkerbroek, of 34 gewoon?
Ik zit nu tussen de 32 en 34 met spijkerbroek maten, dus 40/42.

Vanochtend trouwens lekker frikandellenbroodje op! Vingers aflikken Ga nu wel op de fiets naar stal en vanavond tennissen, compenseren. Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:46

Nee, amerikaans inderdaad.. Dus maat 42/44 confectiemaat Nagelbijten / Gniffelen

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:02

ik heb maatje 38 en jeans 29! Haha! ben ik blij mee hoor!
er is een probleem alleen. 38 mag ietsjes kleiner zijn en 36 is te klein. darom ook 29 jeans. dat is 36-38 en 30 is echt 38.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:03

heb net gezondigd Clown
2 stukjes brie uit het vuistje, 5 jan-hagelkoekjes...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:06

Nou Lana, lekker lijntje heb je dan hoor! Ik paste op m'n 17e nog net in 29, daarna is het hard gegaan Knipoog

Je hebt er toch wel goed van genoten he BA, geen schuldgevoel hoor!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:08

Chubby schreef:
O. 2 bb 20+ smeerkaas, kom thee met zoetje
T. Kitkat White Chunky ( Bloos maar íets meer kcal als 2 liga milkbreaks, keuze was gauw gemaakt!), kom thee met zoetje
L. meergranenbroodje met serano ham, roomkaas en komkommer, glas jus d'orange
T. 100 gr worteltjes, glas cola light
T. lolly
T. 2 bb 20+ smeerkaas, glas cola light
D. lasagne van koolraap, gehakt en roomsaus
T. biogarde met banaan

Aangepast..

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:08

Ba: er goed dat je zoveel bent afgevallen! Lachen
Lana: Hoe kom je er bij dat ik op een internaat zit Tong uitsteken Knipoog
En Pivanti: Ik vind je werk ook erg interresant! Het lijkt me indd dankbaar, maar erg zwaar en ook moeilijk werk. Ik heb respect voor je!

Ik heb net heel erg gezondigd! baal gigantisch.
Heb namelijk bij mijn bijrijdpony gegeten (bij die mensen dan Knipoog) en een frikandel en kroket gehad en een broodje met pasta en chocomel! Grrr, het ging zo goed!
Maar goed tot nu toe ziet mijn dag er zo uit:
O: Yoghurt met kellogs
T: mandarijn en een wortel met groene thee
L: Broodje pasta, broodje kroket en frikandel met chocomel
T: appel met thee of wortel
A: boerenkool met worst
T:? ik weet het nog niet. ik moet oppassen dus moet even kijken wat ze in huis hebben. ik denk sultana

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:11

intern is toch op internaat? Nagelbijten / Gniffelen mloei. hoe oud ben je? ik onthoud dat niet Tong uitsteken
ik weet dat er veel oudere mensen zijn. (ik ben vast vand e jongste 15) maar hoe oud iedereen is? weet ik niet hoor!

chubby: ag mijn heupen vallen mee. maar heb gewoong een mager figuur. kheb redelijke schouders enzo. maar verdoezel dat goed hoor!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:14

Ow, je bent pas 15 Lana? Há, dan zul je nog wel verder ontwikkelen qua heupen en bouw enzo, wordt je een beetje vrouwelijker Knipoog Geen zorgen om maken hoor!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:16

lana_te schreef:
intern is toch op internaat? Nagelbijten / Gniffelen mloei. hoe oud ben je? ik onthoud dat niet Tong uitsteken
ik weet dat er veel oudere mensen zijn. (ik ben vast vand e jongste 15) maar hoe oud iedereen is? weet ik niet hoor!

chubby: ag mijn heupen vallen mee. maar heb gewoong een mager figuur. kheb redelijke schouders enzo. maar verdoezel dat goed hoor!

Nee intern bedoel ik mee dat ik als ik twee weken stage heb, dat ik dan een logeer adres zoek en dan daar die twee weken blijf slapen Knipoog Ik ben 17 en bijna achttien jaar oud. (15 mei)
Maar als je nog maar 15 bent dan moet je niet teveel afvallen hoor! Dat is niet gezond als je nog zo in de groei zit.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:09

haha! ben al vrouwelijk genoeg chubby Haha! ben al redleijk u uitgegroeid. maar het zal wel nog hier
en daar uitgroeien. nog een centimeter of 5 groeien mag ook hoor voor mij Haha!

mloei: ow ik snap het. en ja 15kg is veel op mijn leeftijd. maar het mocht wel hoor! ik woog 73 bij 1,7m
en dat is ook niet zo gezond. mijn eetpatroon was zeer slecht! pizza na school (bijna ale dagen enzovoort)
als kind eet je ook wat je op je bordje krijgt.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:18

Lana: ja daar heb je gelijk aan, het is ook niet verkeerd om je eetpatroon te veranderen naar gezond, maar zorg ervoor dat je niet nog meer afvalt! Lachen want je ziet er nou erg goed uit! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:51

Chubby schreef:
Anthea, je maakt een geintje..... Gestoord

Nee, s'ochtends ben ik te misselijk en ik kan niet eten op school, heb dagen tot half 5 behalve dinsdag/vrijdag. Knipoog

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:56

Anthea schreef:
Chubby schreef:
Anthea, je maakt een geintje..... Gestoord

Nee, s'ochtends ben ik te misselijk en ik kan niet eten op school, heb dagen tot half 5 behalve dinsdag/vrijdag. Knipoog

Hoezo kan je niet eten op school? neem sowieso een appel of ander fruit mee. Ik neem aan dat ook de leraren en andere leerlingen moeten eten. Je ontbijt overslaan is sowieso al erg slecht, maar als je dan echt niets binnen krijgt neem dan wel gewoon brood ed mee naar school. Probeer ook 's avonds gezond te eten!
Zo krijg je niet genoeg voeding binnen en wat je binnenkrijgt zet je lichaam om in vet. Je kan beter 5/6 kleine maaltijden per dag eten en ik heb ook gemerkt en hier geleerd, dat je best tussendoortjes mag! Maar hou het gewoon gezond.
Als je zo doorgaat dan word het voor jou niet gezonder, dus ik zou er sterk over nadenken om toch te eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:03

Ik durf niet te eten op school. Huilen van het lachen

Nja, heb er zelf wel overna gedacht om dan iig s'ochtends snel iets te eten ofzo.. Maar ben dan zo misselijk. Scheve mond Soms eet ik wel snel ff een sinaasappel ofzo.. Kan dat ook?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:05

Anthea schreef:
Ik durf niet te eten op school. Huilen van het lachen

Nja, heb er zelf wel overna gedacht om dan iig s'ochtends snel iets te eten ofzo.. Maar ben dan zo misselijk. Scheve mond Soms eet ik wel snel ff een sinaasappel ofzo.. Kan dat ook?

Waarom durf je niet te eten op school? heb je geen pauze's etc? Ik neem aan dat al die leerlingen toch moeten eten? En iedereen moet eten, dus als jij eet hoef je je niet te schamen of iets dergelijks. Zoals ik al zei: het is veel gezonder als je eet dan dat je niet eet. Mits je gezonde dingen eet!
Over de sinaasappel. Tja het is beter iets dan niets

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:45

heey...
Ik heb echt 2/3 verschrikkelijke weken qua eten achter de rug, maar ben sinds woensdag weer bezig.
Ik baal echt gigantisch van mezelf. Toen ik hier voor het eerst kwam wou ik van de 62 naar de 58, nu van de 65 naar de 58
Maar goed, iedereen hier al wat afgevallen? Haha!
Mijn dag vandaag:

O: 2 bruine boterhammen 1x vruchtenhagel, 1x vlokken
T: appel
L: 2 bruine boterhammen 1x magere smeerkaas, 1x nutella
T:1 losse droge (en sloffe Clown) cracker
en zo nog een kiwi ofzo
A: patat met bijbehorende snacks Bloos

Beweging: 15 min. roeibank, 1 uur tennis
Drinken: 1,5 L water, 2/3 koppen thee (liefst groene) 1 glas melk, en ik 1 glas (mss 2) cola.

netjes toch? Haha!