Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Nu staan ze nog in potten en zijn het nog baby boompjes (ongeveer meter hoog), omdat we hier niet blijven wonen en ze graag mee willen nemen naar ons eigen huis over een tijd. Dus heb ik m maar binnen gepakt. Alleen ga ik nu überhaupt fruit krijgen? Geen bijen en ook de enige in bloei.

Marcella schreef:Perzik is vroege bloeier.
Maar dan zou ik gebroken boompje ergens op een rustige plek kunnen zetten. Hoef die niet gelijk de brandstapel op al gaat het zeer waarschijnlijk wel jaren duren voor die weer zijtakken gaat krijgen mocht het lukken (en nu gelijk super laagstam).
Quir schreef:De bloemetjes zijn wel echt roze.![]()
Het moet dus ook de perzik zijn, het is de Redhaven. De pruim is de Opal en bloeit wit, herkomst is Zweden dus zou het toch ook wel moeten doen lijkt me.![]()
Zijn beide zelfbevruchtend als ik het goed terug kon vinden. Dus dan maar met een kwastje langs de bloemetjes.![]()
Maar past een boom zich niet een beetje aan het klimaat aan? En begin/half maart is sowieso vroeg om te bloeien toch? Kunnen ze dan wel ooit in de volle grond? Als ze elk jaar met -15 in bloei gaan, ga ik nooit fruit krijgen als ze buiten moeten blijven.

Chubby schreef:Bij mij staan de pruimen al met bloesem en één van de twee kersen ook. Da's balen, want vroeg en wrs niet tegelijk. Terwijl we vorig jaar zóveel lekkere kersen hadden.
Heb net rabarberstekken gekocht, en elders een kiwibes, japanse bes en wat kruiden. Zo lief, gewoon te geef van iemand uit de buurt!
misschien ook maar ff met kwastje er langs als het droog is. Roosje01 schreef:Hier nectarine ook vol in bloei maar verwacht met deze storm en regen ook geen bevruchtingmisschien ook maar ff met kwastje er langs als het droog is.