Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liiesjjj

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:15

Hallo! Ik wil me ook graag melden. Al een hele tijd heb ik pogingen gedaan om af te vallen, en ik betrap mezelf erop dat als het te lang duurt voordat ik resultaat zie ik weer stop. Nu ben ik begonnen met de 30 Day Shred en dat bevalt me tot nu toe goed. Op het moment zit ik op dag 7, maar ik merk nog geen verschil. Ik ben nogal ongeduldig als het hierop aankomt -O- In totaal wil ik 15/20 kilo afvallen. Misschien is het probleem ook wel dat ik me niet aan een bepaald dieet hou. In het Jillian Micheals topic adviseerde ze me om mijn eetlijstjes hier te gaan posten, dit bij deze. Ik heb niet alles gewogen, maar het gaat om het idee.

O: 2 sneetjes krentenbrood
T: zwarte koffie
L: 15 melba toosjes met tonijnsalade
T: een appel en een sinaasappel
A: 2 pitabroodjes, waarvan 1 met kaas en 1 met shoarma (zonder saus) en sla met komkommer, tomaat ect.
b: half uurtje 30 day shred level 1
Over de hele dag ongeveer 2l water gedronken. En dat was hem.

Heeft iemand van jullie tips voor mij? Waar ik op moet letten, wat ik wel en niet moet eten en waarmee ik wel resultaat ga zien, of dat ik gewoon te ongeduldig ben.

Alvast bedankt!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:16

Die muffins ga ik eens proberen te maken :D
Hoeveel is 'een beetje water'?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:17

O: Grutten met stevia
L: Spinazie/kikkererwtensoep en een zakje paprikarauwkost aangevuld met cherrytomaatjes, paprika en kipfilet
T: 2 dadels in de Coop, zelfgemaakte warme choco met slagroom, milkshake van bevroren banaan, amandelmelk, rauwe cacao en een opgeklopt eiwit
A: Pangasiusfilet met worteltjes en pastinaak uit de oven, Griekse yoghurt met bijenpollen
T: Handje elitehaver en een handje bessenpowermix
D: (detox)groene thee en water

15 melbatoastjes? Die zijn niet erg bevorderlijk als je wilt afvallen en die pitabroodjes ook niet. In krentenbrood zit ook best veel Kcal.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:20

Al die broodjes en toastjes zitten geloof ik aardig hoog in de koolhydraten :)

Mis ook wel wat groentes?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:41

Liiesjjj schreef:
Hallo! Ik wil me ook graag melden. Al een hele tijd heb ik pogingen gedaan om af te vallen, en ik betrap mezelf erop dat als het te lang duurt voordat ik resultaat zie ik weer stop. Nu ben ik begonnen met de 30 Day Shred en dat bevalt me tot nu toe goed. Op het moment zit ik op dag 7, maar ik merk nog geen verschil. Ik ben nogal ongeduldig als het hierop aankomt -O- In totaal wil ik 15/20 kilo afvallen. Misschien is het probleem ook wel dat ik me niet aan een bepaald dieet hou. In het Jillian Micheals topic adviseerde ze me om mijn eetlijstjes hier te gaan posten, dit bij deze. Ik heb niet alles gewogen, maar het gaat om het idee.

A: 2 pitabroodjes, waarvan 1 met kaas en 1 met shoarma (zonder saus) en sla met komkommer, tomaat ect.

Heeft iemand van jullie tips voor mij? Waar ik op moet letten, wat ik wel en niet moet eten en waarmee ik wel resultaat ga zien, of dat ik gewoon te ongeduldig ben.

Alvast bedankt!

In krentenbrood zit veel suiker en is niet echt gezond. Misschien kan je ontbijten met havermout of gewoon volkorenbrood, roggebrood, volkoren crackers, etc. Ook de melbatoastjes met tonijnsalade zijn niet gezond. Wel kan je die vervangen door een volkorencracker met tonijn uit een blikje. In de tonijnsalade zit namelijk mayonaise. Pitabroodjes zijn ook niet heel erg gezond.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:46

Hier ook (alweer) even alleen snel mijn lijstje.. Lees wel lekker mee vanaf mijn mobiel tussendoor :) Niet overal grammen bij alleen welke ik nog uit mijn hoofd weet ivm posten via mob en niet tegelijk in mijn kcaltelapp kunnen kijken. Verbaasd me hoe verassend veel ik nog weet zeg :P

O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 230 ml ongezoete sojamelk & 1 appel met kaneel
T: 2 sneetjes waldkornroggenbrood 5 gram pindakaas, 10 gram sandwichspread
L: 140 gram (na koken) vk macaroni, 100 gram tofu, tomaat, halve rode paprika, 4 snoeptomaatjes, 1/2 eetl olie, 2 mandarijnen, 2 bospeentjes
T: 28 gram whey
A: 130 gram magere kwark, 310 gram magere yoghurt, 20 gram body en fit muesli, 5 gram whey, 1 kiwi, 1 vk beschuit
T: 1 merci & 1 stukje pindarosje, 12 gram zongedroogde tomaat
D: 2xkoffie, 1 cappuchino, blike fanta zero, veel water, kop witte thee
B: 15 min fietsen, 40 min wandelen, bootcamp
2013 kcal, 119 gram eiwit

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:49

Mmm bananenbrood ziet er altijd super lekker uit!
Ik maak t expres niet want ben veel te bang dat ik een nieuwe verslaving aanslinger ;)

Welkom lies!
Al die slechte koolhydraten en weinig goede vitamines die je binnen krijgt is waarschijnlijk wel een deel van het probleem.
Al moet ik zeggen dat ik ook pas tegen het einde vd 30 dagen shred echt verschil begon te zien maar dan ook wel een verschil wat alle moeite waard was. Gewoon vol blijven houden!

Dat fruit was idd een pomelo!
Kende het alleen van de sisi haha.
Gelukkig stond er een schil instructie op het stickertje want anders was ik nog langer bezig geweest, was al een redelijk gedoe.
mar mocht je m tegen komen; ik kan m zeker aanraden! Soort van zoetige grapefruit.

vandaag:
O: 25 gr whey shake (pas om elf uur)
T: de befaamde berlinerbol :D
L: smoothie magere yoghurt, cranberry sap, havermout, banaan en twee kiwis
T: 25 gr whey shake
T: handje walnoten
A: zakje Provençaalse wokgroenten met een vegaburger met tomaat, kaas, beetje mayo en ketchup (smaakte t net echt)
T: pomelo
T: straks nog wat magere kwark met havermout, speltvlokken en chia

B: 1 uur kracht training, 10 minuten buik, 10 minuten HIIT, 15 minuten rustig op de loopband gehobeld (standje 7,5).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:00

Horse: 's Ochtends drink ik in totaal (incl havermout) zo'n halve liter zuivel en een beetje amandelschaafsel. 's Avonds altijd een vegetarische vervanger. Ik kom ook nog maar een maand of zo aan zo veel eiwitten, maar ik probeer nu bewust bij elke maaltijd een eiwitbron te zoeken. Bijvoorbeeld bij een salade linzen (tikt enorm aan!), bij een pasta als lunch gooi ik een blikje boontjes/kikkererwten, als tussendoortje elke dag een flinke portie kwark, vaak met lijnzaad oid. Op kamers zit een gezonde Indonesiër op wandelafstand, en daar haal ik vaak 200 g tofu/tempeh voor bij de lunch.

Hoe ik vandaag aan zoveel kom is me ook een raadsel haha :P Ik denk door de kwark en de geitenkaas.

In het begin is het lastig, maar eens je er op let gaat het vanzelf, en je krijgt een 'voller' gevoel; niet zo zeer dat je tonnetje rond zit, maar alsof je jezelf écht verzadigd hebt met voedingsstoffen zeg maar.

Kwark, bonen en linzen zorgen in mijn lijstjes echt voor dé magic 8-) Op die manier eet ik ook gebalanceerder, aangezien ik die kcal die de eiwitbronnen inneem, niet meer gebruik via extra koolhydraten (wat ik voorheen wel zou gedaan hebben). Op een dag waarop ik én flink sport én niet aan mijn eiwitten kom, gebruik ik Whey Perfection.
Wel rustig aan doen als je normaal niet veel eiwitten gewoon bent, ik was er flink naar van, maar voor ik het wist was het ook weer over :)

Ik ben wel geïnteresseerd in het appelmuffinrecept :Y)

@Lies: Als je wil afvallen, kan je misschien eerst even berekenen wat je op een dag verbruikt. Via een site als valtaf kan je je BMR berekenen. Neem je BMR in rust en tel daar de uitspattingen qua beweging bij (vb. shred = 20 min. circuittraining, een half uur wandelen, een half uur fietsen, hardlopen...)
Dan krijg je een getal - vb. 1900 kcal, en dan hoor je, als je wilt afvallen, minder te eten dan dat getal, met als uiterste grens 500 kcal minder - vb. 1400 kcal.

Dan is het een kwestie van op een eetmeter/valtaf invullen wat je eet. Daarvoor moet je even priegelen met een weegschaal, maar meten = weten, en na een tijd ben je er handig in en hoef je amper nog af te wegen.

Hoe je jouw kcal invult bepaal je helemaal zelf, maar sowieso is het verstandig het met gezonde, 'cleane' voeding te doen. Van ongezonde voeding gaat je lichaam een gevoelige bloedsuikerspiegel krijgen (vaak misselijk als je even niets eet, steeds trek, kans op diabetes, kans op snelle vetopslag) en vocht vasthouden, waardoor je je papperig en ongemakkelijk voelt.

Rozijnenbrood is niet zo'n heel goede start aangezien het geen échte, nuttige energie geeft. Toastjes vullen ten eerste niet, en zijn ook zinloze koolhydraten. Tonijnsalade bestaat uit mayonaise én bewaarmiddelen dus is vet en ongezond.
Misschien kan je vk pittabroodjes vinden?

Havermout is een heel lekker en voedzaam ontbijt (hoewel, de eerste keren is het vies, het wordt pas na een week of wat lekker :P), en probeer bij je lunch en avondmaal zo veel mogelijk groenten te stoppen.
Fruit is heel gezond, daar is niets mis mee.
Je eet qua volumes zeker niet te veel, en je zal echt versteld staan hoeveel lekkere en gezonde voeding je moet eten om aan je dagelijkse kcal-behoefte te komen.
In het begin is het echt even aanpassen, maar na een tijd merk je dat je echt hunkert naar gezonde voeding, en ben je verslaafd! :)

Veel succes!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:01

ontbijt: havermout 40 gram met 300 ml rijstmelk, 12 gram roomnoter, 2 gekookte eitjes en ene peer

lunch : sushi, heul veul sushi en een mineola

avond: frietjes, kalkoen, spruitjes en groene salade, twee theelepels olijfonaise en een klein bakje tiramisu na(schoonouders uitgebreid gekookt ivm vriend zijn verjaardag)

en net een irish coffee op,
kom ik op bijna 2600 kcal, hoger dan de planning, maar morgen weer een dag,

beweging, 2 uur en een kwartier met de hond, en 5 km op de crosstrainer. en als een dolle aan de poets geweest vanmorgen.

ga dalijk even zitten om de verhoudingen eiwit, vet, khd goed te krijgen zodat het wat makkelijker te plannen is , nu zit ik te hoog met de khd en te laag met vet en eiwit

edit: merk echt dat ik na een kwartier ploeteren opeens in "the zone" kom op de crosstrainer , grappig
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 16-01-14 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:02

Wegens veel te lange vorige post :P:
Zodiacje: ik word altijd naar van grapefruit, dus ik durf geen pomelo te eten, hihi. Stom he?
(Zou met mijn lage bloeddruk te maken hebben).
En wat sport je veel!

Hoe was de bootcamp Lis?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 22:10

Welkom Liesjjj! Je hebt al een boel tips gekregen, ik doe ook nog even een duit in het zakje: ik zou vooral je drie hoofdmaaltijden aanpassen. Begin met een flink ontbijt (yoghurt of kwark met fruit en noten, havermout met fruit, een goed gevulde omelet, etc.). Zorg voor een voedzame lunch. Dat kan gewoon met brood wat je lekker belegt met veel rauwkost, dat kan met een salade of een goedgevulde soep, een restje avondeten, of een van de ontbijtsuggesties. Bij je avondeten groenten het belangrijkste deel van de maaltijd maken en daaromheen de rest bedenken.
Eet je koolhydraten, zorg dan voor langzame koolhydraten: volkoren brood en pasta, zilvervliesrijst, haver(mout), rogge. Je zult merken dat je daar veel langer een verzadigd gevoel van houdt. Je tussendoortjes zijn op zich prima, groente en fruit mag je onbeperkt eten! Andere snack-ideeën zijn een volkoren cracker met hummus en rauwkost, yoghurt met fruit, een klein handje ongebrande/ongezouten noten of bijvoorbeeld een gekookt ei. Ik denk dat je in de lijstjes van de andere dames hier al heel wat ideetjes kunt opdoen! Ook in het 'Gezond eten' topic hier op VT komen regelmatig tips voorbij. En google eens op Amber Albarda, die heeft ook lekkere en gezonde recepten.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing en lijnzaad; gekookt ei; appel
T: appel
L: kwart flespompoen, halve rode ui, halve rode paprika, half blik kikkererwten, tahin-citroendressing
T: 1 milkachocolaatje, paleo koekje, banaan
A: witte bonenschotel met paprika, wortel, courgette en tomaat
T: handje amandelen

B: 12 km fietsen, Ripped level 2 (ik was vergeten hoe naar cardio planks zijn :') )

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:16

Super bedankt allemaal voor de tips! Ik zal morgen eens inkopen gaan doen en zoeken naar lekkere gezonde gerechten. Moet helemaal goedkomen denk ik zo :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:28

Dat denk ik ook als je het zo serieus neemt lieesjjj!

En misschien val je sneller af als je 6 week sixpack doet...
Tenminste, ik ben net weer begonnen, en wilde nu 30 day shred gaan doen. Heb hem snel uitgezet want ik word er totaal niet moe van. 6 week sixpack is veel intensiever.
Ben knalrood. :=

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:35

O- 90 gram havermout, 10 gram chia, 10 gram goji, banaan, cacao nibs, maca en kaneel.
T- 1 cracker en 2 gekookte eitjes.
L- 2 volkoren boterhammen met kaas.
T- 100 ml magere yoghurt met muesli en 2 bruine boterhammen met kaas.
A- 150 gram aardappeltjes uit de oven met champignons en een salade.
T- 3 koppen koffie met melk en suiker.

Dat bananenbrood klinkt super lekker! :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:36

Bhri, bedankt voor je duidelijke uitleg :)

Het recept heb ik gepost, staat geloof ik op de vorige pagina :D

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:53

O: volle griekse yoghurt met DV-fruit, cacaonibs, healthy mix, lijnzaad en tarwezemelen. 1 speltbeschuit met bio-pindakaas
T: banaan
L: 1 vk boterham met kaas + 1 pompoenpitbroodje met kaas. Kommetje verse heldere groentensoep + 1 mandarijn
T: peer + stukje zelfgemaakte havermout/appelcake
A: gebakken krieltjes, broccoli, kleine falaffelburgertjes
T: bio rijstwafel met chocladelaagje

B: 40 minuten fietsen en 3 km hardlopen (was met een vriendin hardlopen die net aan het opbouwen is, dus heel rustig gelopen en niet ver)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:56

Wow ik heb me echt zwaar vergist in het voedingscentrum dan x'D

Pa raad een crosstrainer af, dus dan ga ik mezelf een broodbakmachine geven voor mn verjaardag (:

uhm
Lijstje van vandaag;

Citaat:
O: Half bakje havermout met melk. Was eerste keer havermout voor mij, maar was vies, dus daarna 300 ml yoghurt met aalbessen genomen.
B: 20 min fietsen.
L: Drie boterhammen met halvarine en brie 60%, zalmwrap
A: Bij La Place: Grote kop erwtensoep, Cabocettia (? is heel lang broodje) met Beenham, paar frites van paps (10-15 frites ongeveer met biologische pindasaus)
B: 30 min zwemmen, 1 min pauze, 15 min zwemmen (intotaal dus 45min)
T: M&M's (45 gram, was 232 kcal).
T: Chocochipkoekje

Donderdag is zelf standaard choco chip koekje en zalmwrap en La Place dag.
En de brie 60% stond ook al gepland.
Alleen paps kreeg extra frites (vaste klant hea, paps is vrienden met iedereen ._.) en had dus over, dus ik at een paar restjes op. En er was ook m&m's voor mij gekocht na het zwemmen. Allemaal niet op de planning haha maar wel zuper lekker!
En de rode at ik ook gewoon op hoor :Y)

Morgen weer een gewone dag (:
Hopen dat ik van de chips af kan blijven, wil voortaan om de twee weken een bakje chips eten op vrijdag.

Op zaterdag ga ik de havermout in de yoghurt proberen. Vandaag was geen succes, ook te zwaar voor mij. Dus hopen dat in yoghurt wel lekker is.

Tevens vandaag lijnzaad gekocht. Hopen dat mijn klachten weggaan door meer vezels te eten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:15

Oh stom van me Horse, dan heb ik er gewoon over heen gelezen :P

Succes Lies! Tuurlijk komt het goed!

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:41

Horse_xx schreef:
Bhri, bedankt voor je duidelijke uitleg :)

Het recept heb ik gepost, staat geloof ik op de vorige pagina :D

Yes, heb m opgeslagen! Ik heb trouwens een keer zelf amandelmeel gemaakt, wat een werk was dat. Nu maar met amandelmeel uit de winkel :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:15

Horse, die klinken heerlijk, ga ik zeker is maken! :j

Ik zit de laatste tijd wat te dubben met m'n eten, ik heb de laatste dagen vrij veel honger, maar ben ook meteen weer 1.5 kilo zwaarder geworden zag ik. In principe geen probleem maar het moet nu niet weer de andere kant op gaan oplopen :') Wel voel en zie ik laatste dagen veel verandering aan m'n spieren, dus ik neem aan dat dat er wat mee te maken heeft?

Net nog een blokje 86% chocola, en met een paar hapjes het restje vanille ijs wat op het aanrecht stond gegeten.
En nog een bakje kwark met een appel, 1 tl chia en een handje healthy mix

Ongeveer 1950 kcal tegenover ongeveer 2250 verbrand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:37

Citaat:
Ik vraag mij eigenlijk af hoe het zit met de diëtistes in België, of zij ook werken volgens de schijf van vijf... Weet jij dat soms Judith?

Ik weet dat belgië een soort voedsel piramide gebruikt? Klein beetje hetzelfde idee als de voedselzandloper. Verder heb ik dan heel toevallig voor mijn scriptie alle opleidingen in Nederland vergelijken, België weet ik zo niet eigenlijk. Als dietiste ben je 'redelijk' vrij om een principe vast te houden in je behandeling. Beter is zelfs nog dat je de verschillende stromingen kent en de tijd neemt om de juist levensstijl voor je client te zoeken. Maar hier voor moet je wel heel goed in je schoenen staan en na het afstuderen ongeveer alles wat je op de opleiding hebt geleerd overboord gooien.

@fleur, als je zoveel honger hebt is dat in mijn ogen wel een teken dat je iets aan je voeding moet verhogen. Misschien wat meer eiwitten toevoegen? Of misschien bij jij juist gebaat bij wat extra vet/KH. Ik weet niet hoe zwaar je sport? Phor heeft een poosje terug het belang van refeed dagen uitgelegd, dat je je spieren leegt traint en je vervolgens op zo'n dag hoog in de KH zit om je spieren op te vullen. Maar dat is heftig trainen dan, 30 min shred/KB e.d. veroorzaakt dat niet. En om als vrouw 1,5 kilo spier te kweken moet je even eens bijna die-hard trainen.
Ik gok op het vast houden van vocht en misschien deels aanvullen van je spieren? Phor kan dat vast nog beter. :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:26

Liiesjjj schreef:

Alvast bedankt!

Als ik dit zie dan word ik al misselijk. Niet aanvallend bedoeld hoor, maar je eet helemaal niets waar je lichaam iets aan heeft. Je stopt alleen maar 'vulling' in je lijf en geen voedingsstoffen. Begin eens met groente de basis van ieder gerecht te laten zijn. En fruit als tussendoortje. Het verbaast mij totaal niet dat je niet afvalt. Koop een paar goede boeken over wat voeding met je doet. Eerder kun je geen plan maken. Alvast één tip: pitabroodjes en shoarma moet je écht niet meer eten hoor! :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:29

Fleur_yen, heb je wel genoeg gedronken/(te) veel zout gegeten? Daar ga ik vaak vocht van vasthouden en zorgt ook dat ik meer honger heb.
Liesjj, welkom! Kijk maar eens rond naar alle lijstjes hier en doe je inspiratie op, er zitten veel mensen die heel creatief zijn met voeding. Ook zijn er een aantal boeken met 'cleane' recepten waar je veel van kunt leren en die je hopelijk net zo enthousiast maken om goed voor je lijf te zorgen, te weten wat je erin stopt, maar wat nog steeds erg lekker is om te eten! Want als je niet van je eten kunt genieten omdat het niet lekker is, of je hebt constant honger, dan hou je het niet vol.
Sport zorgt er bij mij vaak ook voor dat ik minder trek heb.
tip: zorg echt dat je voldoende gezonde snacks in huis hebt! (vanochtend heibel staan schoppen omdat vriendlief gister 3 pakken cruesli had meegenomen die ik dus leeg ga graaien als ik om 20:30 thuis kom en nog moet koken :+ ) Op een zwak moment kun je dan een gezonde snack pakken ipv dat je uit ellende en hongergevoel de zak chips pakt. En misschien ook maar meteen leeg eet, omdat je toch al slecht bezig bent :P Maak zelf een tonijn/kipsalade met yoghurt ipv mayonaise, maak/koop houmous, bak gezonde, suikervrije koekjes met veel vezels, snij groente en zet het in bakjes zodat het hapklaar is, kook wat eitjes zodat je die kunt pakken of maak een grote pan soep. En let erop dat je genoeg drinkt, dat verzadigt ook. Ja het kost veel tijd, meer geld en niemand zei dat het makkelijk was, maar met een week voel je vast al verschil!
Heel veel voedingsmiddelen kun je trouwens vervangen door een gezondere variant. Zo eet ik af en toe ook wel shoarma, maar dan marineer ik kip in mijn eigen kruidenmix ipv kant en klaar, en ik eet het met een 'cocktailsausje' van yoghurt en ketchup of van knoflooksaus gemaakt van Griekse yoghurt. Die Pita laat ik al een paar jaar staan sinds ik weet hoeveel zooi erin zit en dan eet ik er roerbakgroente bij. Overigens kun je best een keer een pita eten, maar maak er dan een cheatdag van of compenseer door de rest van de dag meer vezels te eten.
Het is even schakelen maar je wordt vast steeds creatiever!

Dat was weer een lang verhaal :)

Mijn lijstje voor vandaag:

o: 3 havermoutkoekjes
t: ananas
l: Weet nog niet, komkommer met feta en??
t: denk niks, ben op stal.
a: broccolikoekjes (uit de voedselzandloper met een gegrilld visje. Misschien een puree erbij van zoete aardappel.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:31

Dank je Judith voor de uitleg, dat is wel helder!

Fleur: Ik sluit me aan bij de uitleg van Judith. In elk geval kan je geen vet bijkweken met jouw eetpatroon. Voor een anderhalve kilo vet moet je zo'n 10000 kcal extra eten, bovenop wat je verbrandde (als ik juist tel :P). Misschien reageert jouw lichaam even op de verhoging van kcal én sport door extra vocht vast te houden. Als je intensiever sport houden je spieren ook wat vocht vast.
In elk geval is het goed dat je naar je lichaam luistert, je hoort niet voortdurend zo'n honger te hebben. Naar wat heb je specifiek trek? Eiwitten? Hartige dingetjes (vet)? Koekjes edm?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 11:39

Planning voor vandaag:

O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en honing; appel
L: flinke salade van ijsbergsla, gegrilde courgette en paprika, gekookt ei, olijven en kappertjes (en wat ik verder nog in de koelkast vind)
T: banaan, 2 mandarijnen
A: uit eten bij de pizzeria

B: Ripped level 2, halfuur wandelen, drie kwartier paardrijden

Overdag een beetje balansen voor de pizza van vanavond :))