Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:15

Omg, inslaan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:15

Echt? Ik heb 'm nog nooit gezien. Ik ga even kijken binnenkort.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:16

staat bij de houdbare sojamelk etc
ik ga morgen idd inslaan(mag vriendje sjouwen, goed excuus, die gipspoot :D )

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:37

Hmm, die rijstmelk moet ik dan ook maar eens proberen. Ik ben dol op vanille! :9
Ik had al wel gezien het een langloopbonus was, maar ik wist niet of het wel lekker was...
Maar de aanbieding zal volgende week dan wel voorbij zijn als ik het wil gaan halen. :D
Maar volgens mij hebben ze de vanille hier niet...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:23

Ik wil ook *\%/*

Ik ben verslaafd aan sojamelk vanille (maar daar zit suiker in ;( ) én aan rijstmelk, dus dat moet gewoon een match worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 00:29

Ik zie altijd alleen maar Alpro (met suiker). Ik zal eens zoeken!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:42

tis idd langloopbonus, dus weinig voordeel...but i don't care... i like it :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:14

Ik ben voor het eerst de bio winkel in geweest. Ben steeds bewuster bezig, maar mennn wat is het duur als je overal goed op wilt letten. Ik blijf toch maar gewoon een beetje voor de midden weg gaan en eens uitzoeken wat ik verder zelf belangrijk vind om op te letten.
Een potje bio pindakaas meegenomen. Wel even wennen puur alleen op basis van pinda's maar die was lekker. Tahin ook een potje gehaald. Wel met zeezout omdat ze aangaven dat zonder het nogal flauw kon zijn. Moet erg wennen aan de smaak. Maar met houmous moest ik dat ook en dat vind ik nu echt heerlijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:35

pindakaas is ook heel makkelijk zelf te maken, gewoon een zak ongezoute pinda's in de keukenmachine en gaan :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:46

Ik vind biopindakaas zoooooo lekker :9 Ik moet ook weer een nieuwe pot halen!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 18:25

Die vind ik inderdaad ook heel lekker :D

Ben nu een speltpizza aan t maken volgens recept van Amber Albarda. Deeg ligt nu te rijzen. Ben benieuwd!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:01

Ik wil me ook in dit topic melden. Ik heb heel veel honger de hele dag door en nou blijkt dit te komen doordat ik eigenlijk bijna alleen maar koolhydraten en suikers eet.
Maar nou vind ik het moeilijk om ondanks dat ik onregelmatig werk en nog thuis woon toch gezond te eten en niet alleen maar koolhydraten en suikers eten.
Iemand tips voor hoe ik gezond kan ontbijten, snacken en lunchen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:06

Je kunt denken aan noten (ongezouten), gekookt eitje, kwark, peulvruchten, kaas (bv. huttekase), etc.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:07

Ik vond dat wel meevallen hoor, je eet genoeg eiwitten. Ik vind het wel onhandige keuzes kwa vlees en je kan idd allicht meer eiwitten eten (omdat je dan misschien minder honger krijgt, niet omdat je te weinig ervan eet).

Je zou kunnen proberen om met 3 gekookte eieren en 1 sneetje brood te ontbijten. Kwa beleg zou ik het houden bij de wat gezondere vleessoorten (kip, kalkoen, fricandeau, rosbief). Als je je brood niet hoeft mee te nemen kun je proberen om eens donker roggebrood te eten. Dat vult een stuk meer en je krijgt niet van die vreetneigingen als bij gewoon brood.
Verder als tussendoortjes is fruit prima, maar als je daarna snel honger hebt zou je kunnen proberen om groenten te eten als tussendoortje. Tomaatjes, komkommers, radijsjes, reepjes paprika, die zijn ook nog wel handig mee te nemen eventueel :) Gekookte eieren en noten zijn ook goed vullend als tussendoortje.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 11:08

Ik heb precies hetzelfde als jij, ben nu al anderhalf jaar gezond aan t eten en ik ben dus sinds anderhalf jaar eindelijk verlost van mijn eeuwige honger :)

Ik zou zeggen lees dit topic (en deel 1 & 2) lekker door. Voor een overzicht van welke producten gezond zijn en hoe je gezond kan eten kan je het 'gezonde receptentopic' opzoeken, in de openingspost staat een heel overzicht..

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:29

Net ontbeten met de banaan/eierpannenkoekjes en wow! Dat is lekker zeg! Super simpel ook om te maken, heb een kwartiertje ervoor in de keuken moeten staan. (Ondertussen verse jus persend en wat andere dingetjes opgeruimd.) Deze ga ik zeker vaker maken! Iemand ze ook al eens gemaakt en lekkere variatietips?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:36

Die vind ik ook heerlijk! Maar meestal heb ik daar 's ochtends geen zin in (om te maken).
Ik doe er meestal wat honing op en soms havermout/chiazaad/lijnzaad doorheen.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:41

_Mara_ schreef:
Net ontbeten met de banaan/eierpannenkoekjes en wow! Dat is lekker zeg! Super simpel ook om te maken, heb een kwartiertje ervoor in de keuken moeten staan. (Ondertussen verse jus persend en wat andere dingetjes opgeruimd.) Deze ga ik zeker vaker maken! Iemand ze ook al eens gemaakt en lekkere variatietips?
Hoe maak je die ookalweer :o ?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:16

Je doet een Banaan, 2 eieren en wat kaneel in een blender, even mixen, in de pan bakken en klaar :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:25

ga ik morgen eens proberen :) heb toch nog eieren die op moeten :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:20

Ik had 1 banaan, fijngeprakt, 1 eitje erdoorheen gehusseld, even goed kloppen en dan de pan in.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:20

Ben toch blij dat de banaan/ei pannekoekjes het goed doen! Blijven bij mij ook nog altijd favoriet!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:29

Ik kom weer eens binnenvallen, heb even een vraagje! Heeft iemand misschien een recept voor champignonsaus, zonder al te veel boter? Alle recepten die ik op internet vind moet je een basis maken van boter en bloem, maar dat bevalt mijn darmen niet helemaal lekker. Maar ik kan zelf ook niet bedenken hoe ik 'm anders zou kunnen maken..

Banaanpannekoekjes zijn inderdaad om te smullen. :D Ik denk er altijd aan als ik net geen bananen meer in huis heb, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:27

Boter vervangen door kokosvet? (Ontgeurde versie)
Weet niet of het kan hoor, roux van kokosvet, denk het haast wel. Lijkt me iig een experimentje waard.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:31

Deau schreef:
Je doet een Banaan, 2 eieren en wat kaneel in een blender, even mixen, in de pan bakken en klaar :)

:):) ik heb nog een banaan gevonden in mijn tas. Morgen vroeg ga ik hem proberen.