[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:29

Goedemorgen!

laatste werkdag van de week! Ben zó toe aan weekend Slapen

Lana, nette dag wel hoor! En al 15 kg afgevallen, wat goed! Zo te lezen heb je nu een mooi gewicht en moet je gaan zoeken naar "evenwicht" Knipoog

Kan me voorstellen dat je je vriendje mist, moet er niet aan denken de mijne langer dan een dag te missen!

Mloei, reken je kcal - inname eens uit? Je had wel meer mogen binnen krijgen hoor!

Ukje, het klinkt alsof de psych goede vorderingen met je maakt! Goed dat je je bewust wordt van wat er in je eigen hoofd speelt, dan pas kun je eraan gaan werken! Uiteraard heb je een lange weg te gaan, maar ik denk dat je uiteindelijk wel weer gewoon kunt gaan genieten van eten hoor!

Even kijken of ik dit kan posten, bokt knalt er steeds uit Boos!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:40

Há, hij doet het toch nog!

Midas Bloos! Shame on you!

Jeetje Pivanti, heftige job lijkt me dat! Wel heel dankbaar werk, denk ik?

Skipper, goed menu!

Anthea, je maakt een geintje..... Gestoord

Lieke, wat heb je toch een ander leven daar aan de andere kant van de wereld! Heb alleen niet meegekregen of je daar woont of stage loopt ofzo?

Gisteren mezelf netjes gedragen, we hadden pasta met raapsteeltjes-saus op (met kipfilet, uitjes, wat knoflook, creme fraiche, geitenkaas). Echt calorie-arm zal het niet zijn, maar het was wel jummie!
Daarna verjaardag van mijn schoon-oma, waar lief en ik een gebakje hebben gedeeld Vork Heb tussendoor nog een paar pindarotsjes gesmikkeld en wat handjes chips, maar me netjes ingehouden!
Om 22.30 zijn we lekker nog even gaan zonnebanken Cool Misschien gaan we morgen naar Ghosttown en dan ben ik tenminste al lekker gekleurd, als ik een hempie aan trek Haha!

De planning voor vandaag:
O. 2 bb 20+ smeerkaas, kom thee met zoetje
T. Kitkat White Chunky ( Bloos maar íets meer kcal als 2 liga milkbreaks, keuze was gauw gemaakt!), kom thee met zoetje
L. meergranenbroodje met salade, glas jus d'orange
T. 100 gr worteltjes, glas cola light
T. 2 bb 20+ smeerkaas, glas cola light
D. lasagne van koolraap, gehakt en roomsaus
T. biogarde met banaan

Vanavond wil ik een uurtje boshobbelen met Chubby of als het weer slecht is ga ik ff de sportschool in voor wat krachttraining..

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:54

goedemorgen Lachen

Ik moet echt nog iedereen leren kennen merk ik wel, dan ben je aan het bijlezen en wie is wie ook al weer Nagelbijten / Gniffelen
Maar komt vanzelf Haha!

Chubby, ohhhh lekker kitkat chunky, wel slecht of juist goed Haha! om te weten dat het qua cal niet zoveel verschilt Nagelbijten / Gniffelen Zo ook snel mijn keuze kunnen maken dan Knipoog

Inderdaad liedje, focussen op wat wel lukt! Maar je moet schijnbaar niet denken ik mag taart niet eten, dan wil je taart eten omdat je hersenen het woordje niet, niet kennen.

Mijn planning voor vandaag:
O : 2 vb met kaas als tosti
T : volkoren eierkoek
T : appel
L : yoghurt + kellog’s (+/- 2 handjes )
T : appel
T : rijstwafel
D : aardappels + groente + vlees
T : ?

Vanavond nog een uurtje paardrijden op Tuut.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:23

@ skipper: namen leren komt vanzelf wel, ik moet ook af en toe nog wel terugkijken hoor Knipoog

mijn planning voor vandaag:
O: 2 bb cervelaatworst
T: druiven
L: 4 bb kaas en magere ham
T: koekje
D: geen idee
T: rest van de druiven

beweging is voor vandaag fietsen naar stage, vanavond uurtje paardrijden en longeren ed.

heb me goed kunnen beheersen tijdens het etentje van gister, heb ipv een ijsje na het eten een lekker glaasje thee gehad (en een hapje ijs van vriendlief)
van het weekend zal niet veel komen van een planning, ga op softbaltoernooi in Thamen het hele weekend.
maar mn beweging krijg ik wel zo Haha!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:25

@ba: ik snap het! Haha! en gelnagels zijn iets te duur voor mij als studentje Clown
@anthea: o niets? L niets? A friet? Bloos!
@mloei: zit je op internaat dan? of heb ik ergens over gelezen?
@lieke: bedankt.
@chubby: klopt. maar het lukt me moeilijk om op gewicht te blijven.

meiden, hoe doen jullie het om op gewicht te blijven?
*hem me deze week nogal laten gaan, friet, pitta, pudding, koek, chocolade , koffiekoek, ice-tea Bloos *
maar ja het heeft me wel gesmaakt! Haha!
ik zie maandag heo m'n gewicht is.

O: koffiekoek met notenvulling, kom magere melk (kon die koek toch niet kapot laten gaan he!)
T: fruitje?
L: 2 a 3 sandwiche's met soep, tomaat
T: ??
A: 2 a 3 sandwiche's met soep
T: ??

eenzijdig, weer duidelijk! maar mijn meter kan gewoon niet koken deze middag. dus het is brood

ik en mijn vriendje zijn in juni 1 jaar samen en willen een dingetje kopen voor ons beiden Bloos (uit de large een magazine) en op internet staan leuke dingetjes Clown maar ja, je moet pasport tonen en afhalen enzovoort. een hele rompslomp Sigaar een beetje stressie nu.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:36

Gister in het restaurant niet zo heel veel gegeten, maar tijdens de schilderworkshop wel een handje borrelnootjes en wat tucjes gehad. En studentenhaver... Dus uiteindelijk wel teveel calo's binnen gekregen. Vandaag dus rustig aan.

Planning:
O: 1 roggebrood met chocopasta, thee met honing, 2 aardbeien
20 min fietsen
T: volkoren ontbijtkoek, 0.5l water
10 min fietsen
L: broodje bij de Subway (wel altijd meest lichte variant)
15 min fietsen
T: appel
D: vriendje doet boodschappen, dus weet nog niet wat het wordt
half uur fietsen, 1 paard longeren, 2km lopen, half uur terug fietsen
T: yoghurt met fruit

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:49

Chubby, is inderdaad wel dankbaar werk. Ik ga stoppen met het gewone oppassen en ga dan vanaf augustus nog een meisje doen van 6jr. Die is spastisch in al haar spieren, dus kan niet lopen, zitten, staan... Ze kan ook niet praten (heeft een spraakcomputer) en niet normaal eten (lepeltje speciaal eten geven,gepureerd) en ze heeft een grote ontwikkelingsachterstand (dus daar door licht verstandelijk beperkt) en ook nog zware epilepsie. Daar ga ik dan de maandag en dinsdag werken.

Je moet toch wat, als je geen lessen meer hebt Knipoog alleen nog herkansingen, verslagen, scriptie tot februari, dan hoop ik klaar te zijn en wil ik eigenlijk nog een andere opleiding doen. Doe nu namelijk bedrijfskunde & paardenhouderij, richting financieel, en dat trekt me totaal niet... Gewoon verkeerde opleiding gekozen Knipoog Wil denk ik hierna graag (kinder) ergotherapie of pedagogiek doen.

Ik zag dat ik vanmorgen ook wat afgevallen was Lachen eindelijk

Mijn planning:

O: kwark, met veel (suikervrije) muesli en zonnebloempitten (schijnen heel gezond te zijn) en beetje honing en een glaasje sinaasappel sap
T: ?
L: 3 volk. boterhammen met theeworst (tenminste als ik al boodschappen gedaan heb, anders wordt het yoghurt want verder liggen er bruine bolletjes zag ik, maar wil gewoon brood)
T: ?
D: nog geen idee... iemand nog suggesties??
T: fruit

Beweging: ? tja boodschappen doen, even kadootjes kopen, nieuwe broek kijken.. dus wel wat wandelen... Verder niet sporten vandaag

Ik ga vandaag ook proberen eens meer te drinken 1,5L wil ik toch eens halen...

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:01

@pivanti: word vast zwaar

ik moet stoppen met zoveel kruiden te eten! en zout Bloos! want elke beweging die ik doe, klotst mijn maag van het water Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:10

je werk is leuk Pivanti! let op bij je keuze voor de studie pedagogiek; er is nauwelijks werk te vinden. al die meiden die bij ons rondlopen moeten doorstuderen om bijvoorbeeld hun onderwijsbevoegdheid te halen oid.

de dagen die nu geplaatst zijn, zien er goed uit hoor!
wat is theeworst pivanti? al tussendoortje kan je fruit eten als je dat nog in huis hebt of een bruin bolletje met kaas oid.
imre, studentenhaver is heel goed! veel onverzadigde vetten in de nootjes.

ik kom net van de dieetiste en er is 5,2 kg af!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:13

Super BA! Netjes zeg!!!! Gefeliciteerd ermee OK dan!
Hoe lang ben je nu bezig als ik vragen mag Bloos

Pivanti, klinkt inderdaad alsof je de verkeerde opleiding hebt gekozen! Lijkt me zwaar maar ook dankbaar werk wat je nu doet!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:13

ba: super gedaan meid!

ik overweeg om dan toch naar een dieetist te gaan. ik weet het nog niet zeker. maar ik wil graag gezond verder en niet zoals vroeger ofzo. mss ga ik maar om de zoveel weken. ik weet eentje zijn waar ik woon en ik zou er naartoe kunnen na schooltijd of de woensdag. desnoods betaal ik het zelf. maar kan een dieetist je helpen om je gewicht hetzelfde te houden? of juist gezond te blijven eten? drinken?bewegen? nu ja ik weet er neit zoveel van.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:14

Wauw Angelique!! Fijn!!

Ik ben vanmorgen begonnen met 2 mueslibollen met kaas
T: cherrytomaatjes Vingers aflikken
L: Ik denk een zakje wortels
T: misschien weer tomaatjes, thee
A: wordt snackbar met meeting... Ik kijk even wat ik ga nemen, want voel me niet al te lekker/fit

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:19

Jeetje BA, is het zelfs niet erg veel wat je bent afgevallen?

Alhoewel je natuurlijk wel gezond bezig bent.. Geloof niet dat je dit bent afgevallen omdat je jezelf uithongert Knipoog Wordt je menu nu aangepast?

Lana, ik ben nu 2x bij de dietiste geweest: eind februari voor de intake, 4 wkn later voor het eerste "consult" en het volgende staat 6 weken later. Dus je hoeft echt niet elke week. Bij mij worden 5 uren vergoed door de zorgverzekering. Dit zou voldoende moeten zijn voor een jaar begeleiding...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:26

ik ben nu ruim 4,5 week bezig en dus iets meer dan een kg per week afgevallen. dat is gemiddeld voor het begin. de komende maand zal het naar ongeveer een 0,5 kg per week gaan.
volgende maand moet ik weer terug.
mijn menu passen we dus nog niet aan, dat doen we pas als ik op mijn streefgewicht ben. honger heb ik absoluut niet gehad, ik eet feitelijk meer dan dat ik hiervoor at.

lana; ik kan me aansluiten bij het verhaal van chubby. een dieetist is er niet alleen om mensen te helpen afvallen, maar ook om ze te helpen aankomen maar VOORAL om mensen een gezond eetpatroon aan te leren.
Vanuit iedere basisverzekering worden per jaar 5 uren vergoed. dat is inderdaad voldoende voor een jaar begeleiding. De eerste afspraak is ongeveer een uur, vervolgafspraken 15 minuten.

mijn planning van vandaag:
o; 2 zb filet american
t; appel, pot thee
l: 3 krackers filet american, beker optimel
t: peer, sinaasappel, pot thee
a: ?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:41

Jemig Angelique, wat goed! Dat motiveert je vast nog meer!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:51

ow ik begrijp het van de verzekring. ik laat er mijn moeder voor kijken (proberen dan)

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:01

Skipper

Misschien wel een idee om ook eens een keer naar een dieetiste te gaan, hou het in gedachten!

Is dit voor jou nu een wat strengere dag of een normale dag?

lana_te

heb je het tegen mij skipper?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:10

Ik bedoelde BA nav haar schema, was ff nieuwschierig Bloos

Je ziet er goed uit zeg lana, echt slank ben je daar!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:11

BA, super dat je zo goedben afgevallen! Lachen Oke bedankt voor de tip, ik heb me er namelijk verder nog niet in verdiept qua werk e.d. Eerst deze opleiding maar afronden. Wil wel binnenkort naar de open dag gaan van de HAN, daar hebben ze pedagogiek en ergo.
Maar ergo kan niet in deeltijd (had vaag wel iets gezien dat 't in Heerlen, limburg dus wel duaal kan... maar ja is wel kei ver weg) En voltijd is financieel gezien denk ik niet echt mogelijk.
Ik heb nu 4 jaar studiefinanciering gehad (tot september nog) daarna nog een half jaar deze opleiding, lenen. En daarna zou ik dan nog 2,5 kunnen lenen bij de IB. Maar daarna zal ik die 1,5 dus zelf moeten betalen... En ja heb wel kosten van mn kamer, verzekering, eten, boeken (1ste jaar wel 700 euro), schoolgeld... En voltijd moet je wel 5 dagen per week naar school (iedergeval het eerste jaar, daarna weet ik niet nog, moet ik nog even informeren) maar kan dan daarnaast eigenlijk bijna niet meer werken. Dus moet daar nog even hard over nadenken.
Het lijkt me ook heel leuk om speciale school oid te werken, met kinderen met een handicap.

Theeworst, tja hoe leg ik dat uit. Is zo'n langwerpig rolletje (zo'n 10 cm lang) bruinig van kleur, is wel gemaakt van varkensvlees dus niet al te best... Maar echt heel lekker. Ligt bij de vleeswaren in 't schap.

Fruit heb ik nog wel, vandaag nog meer halen Vind fruit echt lekker. Allemaal fruit in stukjes sneden en doorelkaar husselen, jammie. Of in de blender mmmmm Haha!

Ik ga mn bed maar eens uit. Vannacht tot kwart voor 2 aan verslag gewerkt en nu net even afgemaakt. Dus nu maar even douchen, boodschappen doen, kadootjes kopen, kamer opruimen en misschien kamer beetje veranderen Lachen

Wat voor (ongezouten uiteraard) noten zijn er nog meer gezond? Ook gewoon ongezouten pinda's en cashynoten?

En is honing nu verantwoord of eigenlijk niet? Doe dat namelijk altijd eenbeetje in mn yoghurt ipv suiker Vind zoetstof minder lekker namelijk.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:17

skipper: vond ik idd een leuke foto om is te zien! Haha!

in honigng zit er voor 100MLofG in de 500 calo's maar honing is denk ikw el gezond hoor pivanti.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:33

Weet iemand trouwens nog goede vervanger qua merk voor Cruesli van Quaker (die paarse pakken) die is zo lekker maar wel gezoet! Dus ben nu op Kellog's balans naturel overgegaan, maar zoek naar nog andere ongezoete muesli.

Doppinda's zijn ook goed Pivanti en je eet er minder van omdat je zo een poos aan het doppen bent!

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:38

zit even met een vraagje voor mn weekend. heb tijdens wedstrijden altijd gigantisch veel behoefte aan zout.
weet iemand van jullie misschien iets zodat ik toch aan mn zout kom maar dan niet aan de chips ga of zo?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:44

Cup a soupjes, vooral de heldere variant Knipoog

Werd me aangeraden door de dietiste, zeker ook met sporten verlies je veel zouten en mineralen en dan krijg je inderdaad behoefte aan hartig...