Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:33

Ja de kipworst. Die is wel niet vegan maar wel vega :) Heb m een paar keer op, was erg lekker

Ik denk dat het een kwestie is van vervanging zoeken. Als je altijd overal vlees bij at zul je iets moeten vinden wat je ook lekker vind. Wat frikandelbroodjes betreft kan ik het DVS kipsatebroodje aanraden, kun je vinden bij de Ap :Y)
En wat groenten en fruit betreft, tja... Probeer het gewoon eens :) Mijn ouders hadden vroeger de grootste moeite om mij mijn groenten te laten opeten en tegenwoordig eet ik bijna alles. Nou ja, bijna alles wat niet dierlijk is :o

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:49

Ja nou ik ging dus alleen deze week vegan doen, puur uit nieuwsgierigheid hoe dat was en of mijn lijf erop zou reageren.
Ik ben nog niet klaar natuurlijk, heb nog tot zondag, maar ga na deze week wel weer gewoon 'normaal' doen. Al ben ik er wel achter dat het wel eens goed is om soms eens gewoon een paar dagen vegan te eten/drinken, soort van je lijf even netjes maken zegmaar.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:52

Was ook echt kaas verslaafd, nu helemaal niet meer. In plaats daarvan nu hummus verslaafd, haha.

Was altijd al een flinke fruiteter maar ben ook echt veel meer groente gaan eten en ook die ook meer gaan waarderen. Gisteren bijvoorbeeld met zijn vijven (waarvan 2 kids) ruim 2 kg bieten gegeten. Nu waren het ook wel heerlijke, uit eigen tuin gekweekte exemplaren, maar toch. Toen we nog niet vega aten was de hoeveelheid groente echt minder.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:18

Ik heb juist veel minder last van cravings. Ik las dat cravings wel duiden op tekorten, maar dat een craving naar chips eigenlijk een craving naar zout is.
Als ik 1 dag cheatday heb en dan bijv wel suiker in mn thee mag, vind ik dat daarna enorm moeilijk. Na een paar dagen zonder heb ik er helemaal geen behoefte meer aan. Pas als ik t weer gehad heb.

Ik mis dus vooral het even makkelijk, snelle hap. Ook dat mn man na maanden een visje ging halen, ben maar boven gaan zitten, want mijn neus triggerfe mijn hersenen dat een kibbeling er bij mij ook wel in ging :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:19

Pak een keer een dagje Randstad en ga naar de Vegetarische Snackbar in Den Haag. De kibbeling daar is echt heerlijk en net echt! <3 Inclusief saus. Hmmmm

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:30

Magrathea schreef:
Pak een keer een dagje Randstad en ga naar de Vegetarische Snackbar in Den Haag. De kibbeling daar is echt heerlijk en net echt! <3 Inclusief saus. Hmmmm

Dat is helaas door chronische ziekte niet mogelijk :)
Maareh, de filet americain vond ik ook niet zo echt smaken, die jij weer wel echt vond smaken toch :') smaken verschillen :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:32

Haha dat is waar :=
Maar ik heb 'm ook aan mijn vader laten proeven en hij vond hem écht lijken op kibbeling.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze de kibbeling ook onbereid zouden verkopen. Als dat zo is en ik kom ooit in Drenthe dan kom ik je wel een bordje brengen ;)

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 05:55

Ik heb eigenlijk altijd dezelfde cravings, heel veel pindakaas en andere noten/zaden(pasta's). Vetten dus, terwijl ik die exht wel genoeg eet. :') Oh en momenteel ook dadels. Zooo lekker! <3

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:27

Magrathea schreef:
Haha dat is waar :=
Maar ik heb 'm ook aan mijn vader laten proeven en hij vond hem écht lijken op kibbeling.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze de kibbeling ook onbereid zouden verkopen. Als dat zo is en ik kom ooit in Drenthe dan kom ik je wel een bordje brengen ;)

:= *\o/*

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:34

Ik had visstickcravings, maar die zijn er ook vega en zoooooveeeel lekkerder

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:52

minikatje schreef:
Ik had visstickcravings, maar die zijn er ook vega en zoooooveeeel lekkerder

Zo vind ik de vegan kroketten heerlijk, beter dan die met vlees.
Alleen niet zo gezond als craving :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:52

Omg bestaat dat allemaal. Ook in België?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:00

Jumbo heeft woezel en Pip vegavissticks.
Erg leuk als mijn nichtje er is :D

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:14

Wat gaan jullie hard!

Magrathea schreef:

Broodje kroket <3 groot favoriet daar.

Ik heb vandaag raw vegan brownies gemaakt. Mijn staafmixer is er alleen door naar zijn gootje gegaan en daardoor niet zo smeuig geworden als gehoopt. Vanavond proeven, staat nu nog in de koelkast *\o/*
(en dan vind ik het gek dat ik ben aangekomen sinds ik veganistisch eet :') ). Damn, alles voelt ineens verantwoord.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:18

minikatje schreef:

Die zijn zo grappig inderdaad! Vond ze alleen niet echt lekker, maar had sws nooit wat met vissticks eigenlijk.

Hummus en pindakaas zijn echt top kaasvervangers. Niet in pasta etc helaas maar wel op brood en crackers etc.

En vegan kroketten, <3 <3 <3

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:20

Unseen schreef:
Wat gaan jullie hard!

Magrathea schreef:

Broodje kroket <3 groot favoriet daar.

Ik heb vandaag raw vegan brownies gemaakt. Mijn staafmixer is er alleen door naar zijn gootje gegaan en daardoor niet zo smeuig geworden als gehoopt. Vanavond proeven, staat nu nog in de koelkast *\o/*
(en dan vind ik het gek dat ik ben aangekomen sinds ik veganistisch eet :') ). Damn, alles voelt ineens verantwoord.

Haha dat verantwoorde gevoel... Had net ontbijtboek met kandijsuiker enzo, maar hij was vegan.. :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:46

Sorry dat ik zomaar even binnen kom vallen! Maar mijn broer komt zondag bbq-en en hij eet vegetarisch. Nu heb ik al een pakketje met een burger, worstjes en 'kipspiesjes' erin, maar wil ook graag iets van een kaasding erbij, maar heb geen flauw idee welke geschikt is voor de bbq (skottelbraai). Kunnen jullie mij helpen? We gaan morgen nog naar Jumbo en AH dus bij een van die te krijgen zou top zijn, maar heb eventueel ook een Lidl, Spar, Aldi en Deen hier zitten. Alvast bedankt!!

Deoiridh schreef:
minikatje schreef:

Die zijn zo grappig inderdaad! Vond ze alleen niet echt lekker, maar had sws nooit wat met vissticks eigenlijk.

Hummus en pindakaas zijn echt top kaasvervangers. Niet in pasta etc helaas maar wel op brood en crackers etc.

En vegan kroketten, <3 <3 <3

Grappig die woezel en pipdingen had ik vandaag gratis bij Jumbo (op datum) en ga ik zo proeven, ben benieuwd! :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:56

Ik kom ook even meelezen, weet niet of ik heel aanwezig ga posten.

Ben geen vegetarïer of iets in die richting, echter sinds ik op mijzelf woon, eet ik verhoudingsgewijs veel meer groente dan vlees. Of ik het volledig zal schrappen? Nee, maar minderen en er bewust op letten wel.

Ik eet dus niet elke dag vlees. Mijn reden? Mis het niet altijd, en met groente kun je zoveel kanten op. Ik denk ook dat we in de wereld veelste veel vlees eten en dat het best een beetje minder mag.

Ik eet ong. 3 keer per week nog vlees, de andere helft van de week dus niet. Vis let ik niet op, zuivel daarintegen weer wel. Alpro Soja heb ik laatst geprobeerd inplaats van melk maar vond het echt niet lekker dus helaas niet voor herhaling vatbaar. Iemand nog tips hiervoor?

Ik heb ook al melk door de koffie, dus wil eigenlijk, om de zuivel inname te beperken (is ook niet goed voor mijn huid), een vervanger hiervan, maar Alpro Soja valt dus af. Eieren eet ik dan wel weer gewoon, maar niet elke dag en met mate.

Snappen jullie mij nog? :o

Kort samengevat; probeer te letten op mijn vlees/zuivel inname. Leer gebruik ik wel, bont ben ik fel tegen. :)

Ik heb een vriendin die volledig vega is en daar probeer ik dan vaak een leuk (meestal) vegetarïes gerecht mee uit. Ik vind het fijn dat ze mijn keuze respecteert om er soms wel vlees bij te eten en andersom respecteer ik ieders keuze, vlees niet te eten. Vind het leuk om te zien dat dat dus wel kan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:01

Soja melk in een glas om gewoon te drinken is ook gewoon echt niet lekker :o
Door het eten oid gaat veel beter al gebruik ik dan ook vaak amandel of rijstemelk. Sojavla was ook wel te doen al is het wel echt anders.

Oftewel: wil je het drinken? Dan zou ik iets anders lekkers zoeken wat niet op melk lijkt :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:06

Ooomegaa een optie? Ik vind het wel pittig aan de prijs maar vind de smaak best goed, al smaakt het niet naar melk natuurlijk :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:04

Azmay schreef:
Soja melk in een glas om gewoon te drinken is ook gewoon echt niet lekker :o
Door het eten oid gaat veel beter al gebruik ik dan ook vaak amandel of rijstemelk. Sojavla was ook wel te doen al is het wel echt anders.

Oftewel: wil je het drinken? Dan zou ik iets anders lekkers zoeken wat niet op melk lijkt :+

Hahaha duidelijk, maar ben dus niet de enige. Ik zoek inderdaad een soort vervanger voor de melk, eet graag "pap" en dat soort producten maar daar deed ik voorheen dus melk door..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:08

Sojamelk vind ik ook smerig
ricedream vanille, amandelmelk, hazelnotenmelk en oatly vind ik dan wel weer lekker

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:11

Er zijn echt zoveel soorten melk! Rijstmelk, sojamelk, amandelmelk, havermelk... En merken onderling verschillen ook nog. Oja, en wat ook nog scheelt is of het uit de koeling komt of niet. Geen reden om het gelijk af te schrijven dus ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:18

Ik denk dat ik dan een keertje amandelmelk meeneem, volgende week bij de boodschappen. :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:26

Ja, verse amandelmelk, gewoon uit de koeling is echt lekker! :)