Groene curry met kip, spinazie en sperziebonen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Froukje schreef:Uhh, een poging tot recept uitschrijven.
Een pot bruine bonen, zak soepgroente, een pak speklapjes(van de slager, komt bij ons neer op 3 of 4) en 3 rundvlees bouillonblokjes samen met 5 liter water aan de kook brengen. Eenmaal aan de kook het vuur zachter en minimaal 2.5 uur zachtjes laten doorkoken. Het laatste halfuur de speklapjes eruit vissen en in stukjes snijden samen met een metworst en een rookworst, alles weer terug gooien en naar eigen smaak wat vermicelli erbij. Dit laten koken tot de vermicelli gaar is en klaar is de soep.
Leffroi schreef:Froukje schreef:Uhh, een poging tot recept uitschrijven.
Een pot bruine bonen, zak soepgroente, een pak speklapjes(van de slager, komt bij ons neer op 3 of 4) en 3 rundvlees bouillonblokjes samen met 5 liter water aan de kook brengen. Eenmaal aan de kook het vuur zachter en minimaal 2.5 uur zachtjes laten doorkoken. Het laatste halfuur de speklapjes eruit vissen en in stukjes snijden samen met een metworst en een rookworst, alles weer terug gooien en naar eigen smaak wat vermicelli erbij. Dit laten koken tot de vermicelli gaar is en klaar is de soep.
Oh das heel anders dan dat wij hem maken haha. Maar klinkt goed!
Hier laten we gedroogde bruine bonen een nachtje weken in water. Dan een prei en wat uien naar smaak snijden. Alles bij elkaar flikkeren, aan de kook brengen en zachtjes 2 uurtjes laten pruttelen. Dan na een uurtje een verse worst er bij in en wat varkensvlees. De 2e dag doen we er altijd een rookworst bij in.
Althans.. zo klopt het ongeveer. Mn moeder.maakt het vaker dan ik haha
Pferdchen schreef:Oefff... die salade van Barron. Ik denk spinazie, broccoli, warme tomaatjes, kaas, pijnboompitjes en pesto te zien.
Wil heel graag weten hoe deze gemaakt wordt
Barron schreef:Pferdchen schreef:Oefff... die salade van Barron. Ik denk spinazie, broccoli, warme tomaatjes, kaas, pijnboompitjes en pesto te zien.
Wil heel graag weten hoe deze gemaakt wordt
De ingrediënten heb je allemaal goed! plus een beetje olijfolie.
Verder erg eenvoudig. De spinazie scheuren, de tomaatjes in een pan met een beetje olijfolie op een laag vuurtje bakken tot ze zacht zijn, beetje laten afkoelen. De broccoli koken. Alles op een bord en een beetje pesto met olijfolie er overgieten. (oude) Kaas en pijnboompitjes er over en klaar.
Leffroi schreef:Froukje schreef:Zaterdag patat dag
Patatje oorlog, broodje hamburger speciaal en een Radler dubbel citrus.
[ [url=m/Q9vAAd.png]Afbeelding[/url] ]
Omg! Dat had hier kunnen zijn! Wat ziet dat er goed uit. Of had ik dat al vaker gezegd?![]()
Ben niet echt patat verslaafd hoor
Leffroi schreef:Onze bruine bonensoep. Smaakte verrassend goed dit keer!
[ [url=m/IjXAPv.jpg]Afbeelding[/url] ]
PanamaD schreef:Brrrr snap niet dat mensen bruine (witte) bonen lusten en t ook zo op krijgen![]()
Baron, jou salade heb ik ook opgeslagen! Ziet er vet goed uit!
Wij hebben vandaag rijst met gemarineerde kip gegeten. Was hartstikke lekker maar geen foto.
Morgen hopelijk rijst met champignons en prij