Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:25

Nou ik heb de berlinerbol op hoor :D
Was nog een gedoetje want ik had gelezen dat de kraam tot en MET 16 januari zou staan maar kom er dus net achter tot..
Keek er inmiddels zo naar uit dat ik om ben gereden naar een kraam die er nog wel stond :=

En ben dubbel happy. Bij de AH hadden ze iets van "wereld fruit van de maand"
Herkende het eerst niet totdat ik een stickertje vond met wat het is. Was twee euro. Hopeloos overprijst maar vond het leuk om te proberen.

Heb er een foto van gemaakt, herkennen jullie het?
http://i967.photobucket.com/albums/ae15 ... 5fi1od.jpg

NeverGiveUp

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:21

O; Volkorenbroodje met beetje hagelslag, kop groene thee en een banaan.
L; Twee volkorenbroodjes met hummus, spinazie, gebakken ei, courgette
T; Bak frambozen

Ik begin weer echt sport kriebels te krijgen. Vorig jaar begon ik ook heel fanatiek rond deze tijd.
Ga denk ik gewoon weer eentje van Jillian doen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:23

Eline: Als ik een dag of drie laag in vetten zit (en dan bedoel ik zo rond de 50 g), dan heb ik plots onverklaarbare trek in chips. De volgende dag zorg ik dan toch dat ik wat meer gezonde vetten binnen krijg, dus het kan zeker jouw trek verklaren. Ben ik ongesteld, dan wil ik weer koolhydraten eten :')

Zodiac: is dat niet zo'n bijzondere peer? Of misschien een soort pomelo? Ik heb het hier ook al zien liggen...

Ik vraag mij eigenlijk af hoe het zit met de diëtistes in België, of zij ook werken volgens de schijf van vijf... Weet jij dat soms Judith?

You go NGU!

Edit: lijstje:

O: 70 g haver + 200 ml rijstmelk + amandelschaafsel; glas melk
L: 1 panini-broodje met geitenkaas, zongedroogde tomaat, komkommer, paprika
B: Boodschappen doen, paarden verzorgen
T: 150 g magere kwark + schep fruitkwark :o
B: Blogilates dag 16: rug en kont-workout
A: 150 g aardappelen, soja-schnitzel, veel gestoofde worteltjes
T: Schaaltje ananas, sinaasappel

1900 kcal, 97 g eiwit. Deze ochtend had ik examen en dan heb ik altijd honger dus dat zal ik wel verbranden; bovendien is het ook tijd voor een all you can eat-dag, maar ik heb de fut niet om dingen klaar te maken :')
Zo meteen lekkers inslaan, jippie!

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:40

O: Bakje fruit met verse sinaasappelsap en lijnzaad.
L: Notenbol met geitenkaas en rucola
T: Sultana + Red Bull :o
A: Pasta

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:56

__Leonie schreef:
I
Mooi lijstje Eline! Groente koekjes klinken erg goed, is dat gewoon alles bij elkaar gooien en dan opbakken in een koekenpan?

Haha ja daar komt het kort gezegd wel op neer :)) Al moet je de broccoli wel even blancheren hoor, anders blijft ie te rauw/hard.

Many schreef:
Eliine, ik ken dat wel, dat je ineens heel veel zin hebt in vettigheid. Blijkbaar heb je het dan nodig. Als je het écht goed wilt doen, kun je proberen die vetten te halen uit dingen als avocado en noten(pasta), die zijn natuurlijk beter dan vetten in croissantjes en cake :)) maar met jouw prachtige lijstjes kun je zo'n dagje best hebben!

Ja normaal gesproken kom ik ook zoveel mogelijk op die manier aan mn vetten :j (lijnzaad, avocado, bio-pindakaas waar echt alleen pinda's en zou inzitten, etc.) maar gister ging dat even ontzettend de mist in := Was er fysiek gewoon helemaal niet lekker van, en moest en zou vet eten binnen krijgen. Heel apart. Vandaag gaat het beter gelukkig :D

Bhriseis schreef:
Eline: Als ik een dag of drie laag in vetten zit (en dan bedoel ik zo rond de 50 g), dan heb ik plots onverklaarbare trek in chips. De volgende dag zorg ik dan toch dat ik wat meer gezonde vetten binnen krijg, dus het kan zeker jouw trek verklaren. Ben ik ongesteld, dan wil ik weer koolhydraten eten :')

Ja ik heb de afgelopen 3 dagen rond de 40-50 gram vet gezeten. Te laag voor mij denk ik ook. Weeg 52 kg, en doe het volgens mij beter op iets meer dan 1 gr vet per kg dan minder.
Whaha nou als ik ongesteld ben (wat niet zo vaak is godzijdank :') ) dan heb ik gewoon uberhaupt trek in alles wat los en vast zit _O-

Nou voor vandaag zit ik tot nu toe, zonder het avondeten en toetje meegerekend al aan 48 gr gezonde vetten -:)

Eliine schreef:
O: 30 gr spelt, 30 gr havermout, 50 gr zomerfruit, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad
T: - (heb pas net ontbeten en moet vroeg lunchen)
L: groentekoekjes van broccoli, wortel, ei, ui, kaas, melk en beetje speltmeel
T klein puntje appelgebak (was op visite :Y) )
T: groene smoothie van spinazie en mango + speltboterham met 20 gr bio-pindakaas
T2: ga een poging doen om kokoskoekjes te bakken, dus: 1 kokoskoekje (als ze lukken :Y) )
A: Groente lasagne met courgette ipv lasagnebladen, verschillende groentes en mozarella
T: zelfgebakken banananenbrood met een fruitcompote van bosvruchten

D: water, thee
B: even weinig beweging vandaag op mn vrije dag - 10 km fietsen, stallen/paddocks uitmesten, grondwerken

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:54

O: brinta appel-rozijnen met warme melk :9
T: tomaatjes
L: 2 vb en 1 cracker
T: havermout koekje
A: spruitjesstampot met worst
T: yoghurt met jam en beschuit (verkruimeld)

D: water en 1 mok warme choco
B: 2u gym

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:01

danoesje schreef:
O: 3 roereitjes met 1 plak vk brood boter.
T: havermoutkoekje
L: [b]wrap met kip,komkommer en paprika. Misschien avocado 2 stukjes ciabatta met honing-mosterdsaus, ham en tomaat ivm lunch op werk. 2 glaasjes vers geperste jus.
T: ananas uitdeelzakje paprikachips, yoghurt met speltvlokken, hazelnoot en hennepzaad.
A: uit eten dus teveel :P

De geplande havermoutkoekjes liggen nog in mijn keuken op het aanrecht. Oeps :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:04

O: 2 speltboterhammen (jam en Nutella)
B: 5km fietsen
T: Appel
B: 5km fietsen
L: 3 speltboterhammen (Kaas, Nutella, pindakaas), banaan
B: 15 minuten metde hond uit
T: stuk melkchocolade (heb nog 2 chocoletters over :=)
A: Worst, aardappels en iets van wortels/doperwten, vla als toetje
T: ?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:06

Paardje, wat voor beleg doe je op je brood?
Verder word ik al best blij van je lijstje!

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:23

danoesje schreef:
Paardje, wat voor beleg doe je op je brood?
Verder word ik al best blij van je lijstje!

Vlees

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:19

O: havermoutpannenkoeken met yoghurt, ei, banaan en honing
T: bio rijstwafel met pure chocola, 1vk digestive chocola
L: 2 meergranenboterhammen geitenkaas/appelstroop, 2vk crackers avocado
T: 2 galettewafels
T2: appeltje
A: Salade van zwarte bonen, Kikkererwten, kip, sla, avocado en salsasaus
T: ?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:22

Go paardje!!! *\o/*
goed bezig meid!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:10

Many schreef:
Ongewalste haver, zijn dat de zogenaamde steelcut oats?

Eliine, ik ken dat wel, dat je ineens heel veel zin hebt in vettigheid. Blijkbaar heb je het dan nodig. Als je het écht goed wilt doen, kun je proberen die vetten te halen uit dingen als avocado en noten(pasta), die zijn natuurlijk beter dan vetten in croissantjes en cake :)) maar met jouw prachtige lijstjes kun je zo'n dagje best hebben!

Leonie, misschien is het tijd voor een all you can eat-dagje?

Voedingscentrum ben ik ook bepaald geen fan van. Veel te veel belangenverstrengeling met sectoren die alleen maar heel veel geld verdienen aan onwetende consumenten.

Het worden zo pannenkoeken en vanavond nog chips dus dat all you can eat komt wel goed! :)
Verder behalve 1 mini koekje tot nu toe nog helemaal aan mijn lijstje gehouden, dus vindt dat al wel een goed iets *\o/*

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:33

zodiacje schreef:
Go paardje!!! *\o/*
goed bezig meid!

Dankjee xx

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:38

Sorry weer even alleen lijstje vanaf telefoon, druk druk :(

O: magere kwark met peer en 4 el muesli
T: 2 manderijntjes
L: 1 polderlanderdubbeldonker boterham kaas komkommer tomaat, opkikkertje (7kcal), 1 miniroomboter krentenbol (136 kcal), 1 waldcornbeschuit metvpindakaas
T: 1 waldcornbeschuit pindakaas, mini hapje komkommer
A: lekkerbekje met beetje knoflooksaus, aardappelen, prei met groentesausje, ananas

D: water en thee
B: 18 km fietsen

iets met ongesteld, koolhydraten trek. Niet zo blij met vandaag maarja :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:46

NeverGiveUp schreef:
O; Volkorenbroodje met beetje hagelslag, kop groene thee en een banaan.
L; Twee volkorenbroodjes met hummus, spinazie, gebakken ei, courgette
T; Bak frambozen
A; Shoarma vlees, tomatensoep en salade met spinazie, boerenkool, paprika, tomaat, maïs, ui, mandarijn, Peper, citroensap en een beetje dressing.

Ik begin weer echt sport kriebels te krijgen. Vorig jaar begon ik ook heel fanatiek rond deze tijd.
Ga denk ik gewoon weer eentje van Jillian doen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:49

Eliine schreef:
O: 30 gr spelt, 30 gr havermout, 50 gr zomerfruit, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad
T: - (heb pas net ontbeten en moet vroeg lunchen)
L: groentekoekjes van broccoli, wortel, ei, ui, kaas, melk en beetje speltmeel
T klein puntje appelgebak (was op visite :Y) )
T: groene smoothie van spinazie en mango + speltboterham met 20 gr bio-pindakaas
A: Groente lasagne met courgette ipv lasagnebladen, verschillende groentes en mozarella
T: zelfgebakken banananenbrood met een fruitcompote van bosvruchten
T2: ga een poging doen om kokoskoekjes te bakken, dus: 1 kokoskoekje (als ze lukken :Y) )

D: water, thee
B: even weinig beweging vandaag op mn vrije dag - 10 km fietsen, stallen/paddocks uitmesten, grondwerken

Heb me vandaag ook helemaal aan mn lijstje gehouden *\o/* Kokoskoekjes gaan zo pas de oven in, dus die ga ik zo pas proeven.
Ohh ik had nog niet eerder zelf bananenbrood gebakken maar dat is LEKKER zeg :9 :9 ze konden hier thuis ook niet stoppen om ervan te eten :') Hebben uiteindelijk allemaal 3 plakjes op. Maar dat is het voordeel van een verantwoord toetje, dan kun je ook gewoon een keertje 3 plakjes nemen.

Totaal aan kcal vandaag: 1850-1950 (weet het niet exact ivm het appelgebak en het amandelmeel uit het bananenbrood waar ik verschillende waardes van terugvind)
Eiwit: 91 gr - Vet: 78 gr (op het appelgebak na allemaal gezonde vetten) - Koolh: 171 gr (beetje laag voor mijn doen)
Te verbranden kcal: 1900

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:59

Bananen brood klinkt lekker. Hoe heb je die gemaakt?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:01

Geniet er van Leonie! Jouw lijstjes zijn altijd zo net dat je dat prima kan hebben!

Je mag best wat meer/ongezonder eten als je het lastig hebt Mandy. Dat zegt vb. Sonja Kimpen ook. Ik eet ook hoger in kcal dan, kan je prima hebben hoor, ik denk dat je lichaam dat dan even nodig heeft.

Netjes Eline! Ik ben benieuwd naar je koekjes!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:38

Even kort want ik ben ook druk..
Heerlijk boodschappen gedaan vandaag, allemaal lekkere gezonde dingen weer in huis :)

Lijst hier vandaag:
O: 40 gr havermout, 10 gr grutten, 10 gr walnoten, 7 gr lijnzaad, 10 gr krenten, 1 appel, kaneel en cacaopoeder
T: appel, plak roggebrood met pindakaas
L: havermoutpannenkoekje, 50 gr havermout, 1 ei, 30 ml melk, water. 1 stuk met appel, kaneel en agavesiroop, ander stukje met 2 plakken kaas
A: 120 gr zoete aardappel, 1 ui, 1 teen knoflook, 2 tomaten, 1 kleine groene paprika, wat champignons en 5 falafell rondjes

D: 1 cappuccino, water
B: 1u turnen, normale stalwerkzaamheden, paard gelongeerd en als gevolg daarvan de bak geharkt :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:51

ChantalSmook schreef:
Bananen brood klinkt lekker. Hoe heb je die gemaakt?

Heb het recept uit het voedselzandloperkookboek gebruikt:

3 bananen (300 gr ongev.)
50 gr gedroogde dadels (of vijgen of abrikozen, ik heb de laatste gebruikt)
150 gr amandelmeel
3 eieren
1,5 tl bakpoeder
snufje zout

Bananen en dadels in de keukenmachine pureren. Eieren kloppen, bananenpuree erbij, amandelmeel erbij. In een bakblik en 40-45 min in de oven 175 graden.
Je zou er ook nog wat chocola of gehakte noten doorheen kunnen doen.

Ik heb er zelf een bosbessen/frambozen compote bijgemaakt omdat het als toetje diende. Maar als lekker tussendoortje kan ie ook prima 'kaal' :j

Ik ben fan :D

Mn kokoskoekjes komen ook net de oven uit, ze ruiken in elk geval heerlijk! Strakjes met een kopje thee bij Wie is de mol ze maar eens uitproberen :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:53

Oooh wat gezellig Eline! <3

Hm, ik heb wat chips op :o Ach ja, moet kunnen!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:04

Bhri, ach lekker van genieten :D

Eline, ik maak banaanbrood altijd anders met ander recept maar is nog nooit helemaal goed gelukt dus ik ga die van jou even proberen, maar dan met speltmeel :)

Gisteren heb ik muffins gemaakt van havermout, speltmeel, peer en appel heel erg lekker. Kreeg alleen van mijn moeder de tip om wat appelazijn aan de baking soda toe te voegen dan worden ze wat groter dus dat probeer ik dit weekend nog even :) Als iemand het recept wil roep maar!

O: 45 gr havermout, 10 gr chia, 1 geklopt eiwit erdoor, 10 gr pindakaas
T: 145 gr Appel en 50 gr appel-peer muffin
L: 45 gr tonijn en 70 gr puntpaprika
T1: 63 gr quinoa met 8 gr cacao en 5 gr honing
T2: 132 gr peer, 30 gr roggebrood
A: Linzenburger (110 gr linzen, 1 ei), 165 gr spinazie, 125 gr tomaat, 174 gr zoete aardappel (gewokt). Na het eten; 190 gr magere kwark met 45 gr zelfgemaakte granola
T: 30 gr notenmix

1872.30 kcal en 93 eiwitten

B: 14 km fietsen, 90 min KT

Bhri, hoe kom jij aan zoveel eiwitten uit welk deel van je voeding haal je die, want ik zie namelijk helemaal geen eieren etc en ik vind het altijd erg lastig om aan eiwitten te komen..
Laatst bijgewerkt door Horse_xx op 16-01-14 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:08

Klinkt ook erg lekker die muffin Horse!! Wat zit daar precies in?

Deze versie van het bananenbrood was in 1 keer goed gelukt gelukkig :)) Weet trouwens niet als je het met speltmeel doet of ie dan niet wat droog/melig wordt? Amandelmeel is natuurlijk niets anders dan fijngemalen amandelen waardoor het wel een lekkere nootachtige smaak krijgt en het beslag niet zo snel droog is. Maar wie weet is het met speltmeel ook heel goed te doen :j Dan zal ie wel iets gunstiger in kcal zijn denk ik :))

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:12

Eliine schreef:
Klinkt ook erg lekker die muffin Horse!! Wat zit daar precies in?

Deze versie van het bananenbrood was in 1 keer goed gelukt gelukkig :)) Weet trouwens niet als je het met speltmeel doet of ie dan niet wat droog/melig wordt? Amandelmeel is natuurlijk niets anders dan fijngemalen amandelen waardoor het wel een lekkere nootachtige smaak krijgt en het beslag niet zo snel droog is. Maar wie weet is het met speltmeel ook heel goed te doen :j Dan zal ie wel iets gunstiger in kcal zijn denk ik :))

Speltmeel vind ik best makkelijk meel en wordt niet droog, maar heb vorige week roggemeel gebruikt om pannenkoekjes te maken en makkelijker meel als dat heb ik nog niet gehad :)

Appel-peer muffins;

50 gr appel en 50 gr peer
60 gr havermout (even blenden zodat het meel wordt)
40 gr speltmeel
1 ei
beetje kaneel
beetje water
beetje bakingsoda

Je kan natuurlijk ook alleen appel doen doe je gewoon wat meer