Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fee_ schreef:Oh en iemand vroeg het recept van de Malteser Cake.
100 gram boter, 100 gram biscuit, 100 gram pure chocolade, 100 gram melk chocolade en drie eetlepels stroop.
- Chocolade, boter en stroop laat je au bain marie smelten. Alles goed doorroeren.
- Als alles goed gesmolten is, van het vuur halen en de biscuitjes (in stukjes gebroken) er doorheen mengen. Zorg dat alles goed bedekt is met de chocolade.
- Dan voeg je het grootste gedeelte van de Maltesers toe. Maar let op! Je moet deze er heel snel doorheen roeren, anders smelt het laagje chocolade van de Maltesers al. Tip! Zet ze in de koelkast, zodat je ze er koud doorheen doet.
- Wanneer je alles hebt gemengd doe je het mengsel in een klein ovenschaal of bakblik bedekt met plastic folie. Alles goed aandrukken met een spatel of iets dergelijks.
- Als laatste duw je de laatste Maltesers in de bovenkant.
- Zet het een paar uur (bij mij was het pas na een nacht echt goed hard) in de koelkast en dan is het klaar om lekker opgegeten te worden!
Zo simpel, maar erg lekker! Snij het wel in kleine stukjes want het is erg machtig.
Je kan de biscuit ook vervangen voor bijvoorbeeld Bastogne. En er kan eventueel ook nog honing aan toegevoegd worden.
lis1 schreef:Dames ik heb jullie hulp nodig!![]()
Ik ben geen bakwonder.. Maar vriendjelief komt na 3 maanden thuis en is dol op chocolade..
Nu wil ik dus chocolade taart / cakejes maken en heb op internet gezocht maar ben bang dat dat niet goed gaat komen..
Ook heb ik hier in het topic gelezen maar kreeg er alleen maar enorme trek van, wat maken jullie een hoop leuke en lekkere dingen!![]()
heeft 1 van jullie de gouden tip voor een overheerlijke chocolade taart / Cakejes wat zelfs een leek als ik moet kunnen maken![]()
Bedankt!!
Fee_ schreef:Ziet er weer lekker uit Mara!!
Recept van de moorkoppen kan je terug vinden tussen mijn berichten in dit topic.
Hebben jullie nog een lekker recept voor een lekkere botercreme smaak?
Wil binnenkort weer die burgertjes maken, maar dan vanille en met een andere vulling er tussen, heb alleen niet zo veel inspiratie haha.