Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 21:50

Ja, dat lukt me toch minder goed dan ik zou willen, de oliebol weerstaan.. Hoewel ik me zooooveel beter voel als ik t wel doe!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:00

Ik heb daar soms ook moeite mee hoor. Soms gaat het prima, maar er zijn dagen dat ik enorm snaaitrek heb en als ik dan wat neem ben ik ook niet meer te houden en dan gaat er zo een hele chocolonely in... :D En daarna ben ik dan zo woest op mezelf en heb ik de balen van hier tot Tokyo.
Het beste is om gewoon geen oliebol in huis te halen. Maar ja, soms ligt er zomaar iets in m'n karretje. O:)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:11

ik vind het ook elke keer weer ontzettend duur bij de Ekoplaza, terwijl ik altijd echt maar een paar dingen haal die ze bij de ah niet hebben. Ben vaak voor een paar dingen zo 30 euro kwijt :( dus ga nu nog maar eens per maand ongeveer. Eerder haalde ik er altijd brood, maar eet vrijwel geen brood meer dus dat scheelt al.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:22

Ja erg is dat hè? Dat wat in huis is eet je dan gewoon op en achteraf heb je er spijt van... Hier ligt de hele kelderkast vol troep, was er echt zo klaar mee dat ik me alleen maar sterker voelde als ik ervoor stond en het links kon laten liggen. ( dat lukte een aantal weken heel slecht... )
Heb bij gekruid.nl ( daar bestel ik de spirulina voor mn paard) ook nog andere kruiden besteld oa goulash kruiden( dat staat nu lekker te pruttelen op t fornuis mmm) een hoop pure kruiden en mixen zonder zout ,suikers en andere vulmiddelen.

Geen brood eten scheelt idd al een hoop in geld. Wat haal je zoal ?

Maak nu weleens crackers van lijnzaad ,hennepzaad met een beetje komijn voor de smaak. Worden niet heel krokant en hoop dat als ik ze maak met kokosmeel dat ze knapiger worden.( wil maar een beperkt aantal koolhydraten uit granen eten en kokosmeel bevat in verhouding weinig koolhydraten)
Vanavond kokosballetje met lijnzaad en hennepzaad gemaakt( met santen en wat extra kokosolie) waren ook lekker geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:31

Wat goed dat jullie zoveel zelf maken! Ik ben echt lui...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:57

Ik vind het gezond eten ook best duur om altijd voldoende groente/fruit in huis te hebben, en dan speciale producten zoals de Zonnatura jam die natuurlijk niet in de aanbieding komt. Maar daarbij meet ik tegenwoordig alles netjes af en doe ik veel bewuster boodschappen. Gooi niet zomaar alles meer in mijn karretje omdat ik het lekker vind en eet veel minder vlees en amper fris dus dat scheelt ook weer een hoop geld :).

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:22

hesterve schreef:
Ik heb ook rode rijst in huis maar dat is natuurlijk, geen toegevoegde kleur. Smaakt overigens net als gewone zilvervlies rijst.
Zwarte rijst heb ik ook eens gehad en ook dat smaakt gewoon . Is leuk voor de opmaak van het bord:)
Vanmorgen boodschappen bij de natuurwinkel gedaan, was wel weer even slikken met afrekenen...
Heb voor het eerst kokosmeel, avocadoolie, rode quina ( had altijd blanke) en quinoameel meegenomen .
Zit sinds een week weer helemaal op t rechte pad en voel me nu weer zoveel energieker , echt heerlijk. Kon gister met de lunch bij een vriendin ook alle slechte dingen met gemak laten staan.

Avocado-olie, daar las ik gister ook iets over. Hoe ga je dat gebruiken, over salades etc? Of echt om in te bakken?

Klinkt ook heerlijk, die dingen die je allemaal gemaakt hebt! En ik ga eens op gekruid.nl kijken :) Goede tip!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:19

Avocadoolie heb ik gekocht voor over de salade. Vind avocado's echt heel lekker maar niet altijd in huis. Heb ook arganolie die is lekker nootig .
Om te bakken gebruik ik altijd kokosolie omdat die de hitte kan hebben om in te bakken.
Zondag als toetje aardbeien in balsamicoazijn ( 10 jr oud, die is lekker stroperig) laten marineren en een vanillepeul leeggeschraapt en gemengd met wat kwark om erover te doen. Zo. Eenvoudig en zo lekker mmm

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:47

ChantalSmook schreef:
Vandaag naar de AH geweest om Muesli te vergelijken. Overal zat wel toegevoegde suiker of bv fructosesiroop in. Welke muesli eten jullie? Is er wel echt een helemaal gezonde variant van Muesli?

Ik neem zelf altijd de muesli van euroshopper. Is niet heel spannend, van die vlokken met rozijnen, maar met wat fruit en yoghurt is 't prima te eten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:51

aldi heeft fijne mueslie trouwens, de nuts versie in doos
zit op ietsje suiker op de gedroogde vruchten niks vreemds in , die suiker is een poedersuiker/maizena mengseltje wat op vrijwel elk gedroogde fruit word gebruikt om plakken tegen te gaan .vanuit de fabriek

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:18

Ik lees voornamelijk mee in dit topic. Maar ik wilde toch even graag een recept delen .
http://www.chickslovefood.com/?p=12331
Is echt een heerlijk vegetarisch recept! Chickslovefood is ook echt een aanrader voor lekkere recepten!

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:28

Zijn augurken op je boterham gezond broodbeleg ?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:52

:j augurk is gezond toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:06

Ze zitten wel in suikerwater, dus even afspoelen van tevoren.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:51

De rode rijst was erg lekker! Alleen de kooktijd is een nadeel; 45 minuten, maar het is het wel waard!

Heeft iemand al ervaring met het zelfmaken van mueslirepen?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 17:18

Woww dat is inderdaad wel lang zeg!

Niet echt een mueslireep, maar heb wel allerlei andere baksels geprobeerd, waaronder een soort lionreep. Was wel een succes :j

Gisteren de doperwtenpannenkoekjes gemaakt van Amber Albarda. Waren echt een succes!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:59

Een soort lionreep? Dat klinkt haast te lekker om gezond te zijn :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 23:31

Haha nee hoor hij was gezond :D zoek maar in mijn berichten in dit topic! Volgens mij was het nog dit topic dat ik het recept plaatste :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:23

Chocopindakoekjes, gevonden, thanks!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:10

ik heb een nieuwe verslaving : riedream organic vanille...
naja, er zijn ergere verslavingen :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:10

Is het rijstmelk?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:11

jups, zit rijst, zonnebloemolie, zeezout en vanille in zover ik kan vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:12

Klinkt goed! Waar koop je het?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:14

Rijstmelk is zo waanzinnig lekker :o Ik neem vaak de goedkoopste bij de biowinkel, die is 1,79.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:14

gewoon bij de appie/jumbo etc
als je naar de site van ricedream gaat kun je zelfs nog een bon uitprinten voor 50 cent korting bij de jumbo.
maar bij de appie is het nu in de bonus, 1+1 gratis geloof ik of tweede halve prijs