[Foto+Werkwijze] Marsepein Boltaartje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline1985

Re: [Foto+Werkwijze] Marsepein Boltaartje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:48

Wat een super leuk topic!!! Ik wil dat ookkkkkk... Eerst maar eens mijn geld vangen Tong uitsteken.

Heb helemaal trek gekregen!!!!!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:50

In de toko dus ook nergens marsepein te vinden, aargghjjj....
Ik wil vanavond een versierde cake maken, daarom had ik geen tijd om online te bestellen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:51

2e Cake is ook mislukt uit de oven gekomen Scheve mond . Heb nu maar gauw een andere soort cakemix gekocht bij de supermarkt, hopelijk gaat dat wel goed.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:53

Rinske welke cakemix had je?
Ik heb het geprobeerd met de mixen van Homemade, dat was echt een ramp.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:54

Liezel1 schreef:
In de toko dus ook nergens marsepein te vinden, aargghjjj....
Ik wil vanavond een versierde cake maken, daarom had ik geen tijd om online te bestellen.

Denk dat je bij snoepzaken meer succes daarin hebt (alhoewel nu is geen sinterklaas periode meer etc, maar misschien heb je bij jamin etc net geluk?), bij toko moet je vooral zoeken naar kleurstoffen Lachen die hebben ze wel.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:19

Bij de Jamin hebben ze marsepein, daar heb ik het van de week zien liggen Lachen .

Ik had "fijne cakemix" van Koopmans, maar die wilde echt niet rijzen . Heb nu "boerencakemix" van Koopmans, en deze gaat tot nu toe perfect! Ik ben dus weer helemaal blij Haha! . Alleen moet ik de taart vanavond om 20.00 uur geven bij een verjaardag, dus dat wordt opschieten Huilen van het lachen .

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:39

Gisteravond 2 pogingen moeten doen om de taartjes uit de vormpjes te krijgen, ook de 2de keer was het erg lastig, maar ik
had geen zin om nog een 3de poging te wagen Haha! , ze zijn niet helemaal zoals ik had gewild maar het kan er mee door, ze
smaken in ieder geval goed Vork Haha!

Afbeelding

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:44

oooooooooooooh wauw, wat mega vet man Cool die zijn echt leuk Cool

@rinske...om te weten of je cake gaar is, kun je aan het eind van het bakken een sate stukje er in prikken, als je hem er uit haald mag er geen beslag aan zitten. zo wel, dat is hij nog niet gaar( en dus nog langer in de oven )

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:51

malih schreef:

En o zo makkelijk te maken Haha! ( tenminste als ze goed uit de vormpjes komen Clown )

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:57

ziet dr yummie uit hoor Tong uitsteken

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 16:58

Jammer van je cakes Rinske! Zonde..

Kobus17, had je ze wel goed ingevet dan? Anders komen ze er ook niet goed uit. Maar ze zijn leuk geworden hoor!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:00

Kobus17 schreef:
malih schreef:

En o zo makkelijk te maken Haha! ( tenminste als ze goed uit de vormpjes komen Clown )

zit me beetje lekker te maken jij Duivel die web shop verstuurd niks tussen 14 en 18 juli...moet dus wachten Huilen Huilen

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:04

@nw: ja , ik had ze goed ingevet Ja en ook nog met wat bloem bestoven, maar op 1 of andere manier wilde het gewoon niet. Vandaar dat de grote ook een beetje plat is geworden Nagelbijten / Gniffelen , die had ik misschien wel met wat marsepein op kunnen vullen, maar dat zou wel een behoorlijke dot zijn geworden, en dat ze een beetje gebobbeld zijn is omdat ik ze ongeveer 6x verplaatst heb Bloos van een bordje naar een andere plaat, toen weer terug naar het bord, en dat nog 4x gedaan te hebben, bedacht ik me ineens dat ze op een glas plaat ook wel leuk stonden Nagelbijten / Gniffelen

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:05

malih schreef:
zit me beetje lekker te maken jij Duivel die web shop verstuurd niks tussen 14 en 18 juli...moet dus wachten Huilen Huilen

Ach joh, een weekje is zo voorbij Ach gut Haha!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:10

ja maar dan moet ik weer heel veel werken Huilen Huilen Huilen

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:13

Oh, da's minder prettig.... Ach gut
Als je wat minder tijd hebt, kan je makkelijk de taart 1 dag van te voren maken en in de koelkast bewaren, de marsepein kan je ook ruim van te voren kleuren, dan heb je alleen nog de tijd die nodig is voor het afwerken en bekleden. Je kan het dus best een beetje verspreiden als je eens een keertje krap in je tijd zit. Ja

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:17

hmm, denk dat ik het ergens anders ga bestellen Bloos heb t weekend een bbq en wil hem mee nemen Cool

of voor als broertje thuis komt van uit japan na 11 maande, dat is ook wel een taartje waard Cool

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:18

malih schreef:

@rinske...om te weten of je cake gaar is, kun je aan het eind van het bakken een sate stukje er in prikken, als je hem er uit haald mag er geen beslag aan zitten. zo wel, dat is hij nog niet gaar( en dus nog langer in de oven )

Ja dat weet ik, maar na 90 minuten in de oven lijkt me dat dat toch wel voldoende zou moeten zijn Huilen van het lachen . Ik zat daarnet te denken, volgens mij heb ik ooit eerder "fijne" cakemix gebruikt, en die was ook mislukt. Had ik daar maar eerder aan gedacht toestraks. Maar goed, de 1e staat nu af te koelen Lachen .

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:24

malih schreef:

No Cheer Had ik nou maar vorige week wel op verzenden gedrukt, ipv zo te twijfelen over de te bestellen kleuren dat ik het toch maar niet deed.

Dat lieveheersbeestje is ontzettend leuk bedacht! Maar smaakt zo'n hoofd nou lekker? Omdat dat één en al marsepein is?

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:58

Jaaa.. zie dit topic NU pas!! Super leuk.. en laat die webshop nou bij mij in het dorp zitten Knipoog Heb gister nog snel voor de vakantie even wat spulletjes in huis kunnen halen Ja

NieneWiep.. Jouw taarten zijn zó mooi strak.. dat krijg ik nooit zo voor elkaar.. Ze worden bij mij altijd een beetje bobbelig en ongelijk...heb je daar nog tips voor?
Ik gebruik trouwens meestal voorgekleurd fondant of marsepein.. scheelt een hoop gedoe Knipoog
Voorbeeldjes? Knipoog

Eerste ooit:
Afbeelding

En verder bijvoorbeeld:
Afbeelding
Afbeelding

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:00

Oh ja.. ik gebruik als 'cake' trouwens altijd de bisquit-mix uit de webshop.. is tot nu toe echt nog ALTIJD gelukt!!!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:16

Paula schreef:
malih schreef:

No Cheer Had ik nou maar vorige week wel op verzenden gedrukt, ipv zo te twijfelen over de te bestellen kleuren dat ik het toch maar niet deed.

Dat lieveheersbeestje is ontzettend leuk bedacht! Maar smaakt zo'n hoofd nou lekker? Omdat dat één en al marsepein is?

hier ook idd, stommmm Boos!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:07

Ik ga deze vakantie ook maar eens zo'n taartje maken Haha! is inderdaad ook erg leuk om kado te geven zeg

Bij die webshop hebben ze ineens een bom van bestellingen hahaha, die zullen ook wel denken Nagelbijten / Gniffelen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:12

Ja, Nienewiep, kunnen ze je niet sponsoren. Je maakt wel heel goed reclame hier, heel Bokt aan het taarten bakken. Clown

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:21

Zou je het taartje trouwens ook met chocolade kunnen besmeren? ik wil em namelijk aan iemand geven die gek is op chocolade Haha!
Ik ben niet zo'n keukenprinses dus ik heb eigenlijk geen idee, heb wel het hele topic doorgelezen, maar moest zoveel pagina's dat ik redelijk snel heb gelezen Clown
dan hoef ik ook geen marsepein te bestellen hihi en kan ik denk ik alles gewoon in de supermarkt kopen.... en als vulling is dan misschien een aardbeienjam iets wel lekker?